Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

peräpukamat tms alapäässä

10.04.2008 |

mietin tuossa juuri onkohan tulossa pukama tms. onko kenelläkään kokemusta tai neuvoa?

siis neljäs lapsi tulossa (muiden aikana ei näitä ongelmia) rv 10+4

pari päivää on tuntunut tosi ikävälle takalistossa,pepa reijän toisella puolella. ei kutise tms vaan ehkä enemmänkin kuumottaa ja tuntuu ikävälle esim pyyhkiessä. eilen koitin tuota " pahkua" se on ihan pieni, pikkurillin sormenpään kokoinen, eikä välttämättä edes niinkään iso.

ultrassa tosin todettiin hiiva joka on joka ikisessä raskaudessa ollut aina ja niin että olen joutunu esto lääkityksen vetää. mitään hiiva oireita ei ole ollut.ei nytkään. olisko hiiva voinut kulkeutua peräaukon suulle ja aiheuttaa nämä vaivat. haavaumia tms?

en ihan heti viitis mennä näyttelee takalistoa, siksi täällä kyselen..

onko kellään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Tiedän tunteen :) Minulla viikkoja jo 33 ja vaivaa on ollut nyt noin kolme viikkoa. Kävin oikein lääkärissä näyttämässä ja hän kertoi, että peräpukama on harvoin ns. kipeä vaan siellä on todennäköisesti verenpurkauma/mustelma (tai jotain sinne päin). Eli tuntuu noin herneen kokoiselta ja kovalta pallolta, joka on todella arka. Ne pystytään periaatteessa ihan helposti tyhjentämään. Eli iho puudutetaan ja veri puristetaan pois (ei tehnyt kipeetä). Minulla ongelmana on vain se, että kun yksi saatiin poistettua niin tuli toinen tilalle. Taitaa vaan painetta olla nyt liikaa tuolla alhaalla. Sinulla kun viikkoja on vielä noin vähän niin kannattaa ehkä koittaa poistoa. Patin pitäisi lähteä itsekseenkin noin viikon kuluessa (ainakin pahin kipu helpottaa). Eli elimistä ns. syö vanhan veren patista pois.

Peräpukama rasvat/voiteet eivät auta tähän vaivaan, mutta olen käyttänyt puuduttavuuden takia. Olen syönyt ihan panadolia jos tuntuu oikeen ilkeeltä. Itse hoitona voisi koittaa suihkuttelua ja makaamista niin, että peppu ylempänä kuin pää (jos pystyt moisessa asennossa olemaan). Myös vatsa kannattaa pitää kunnossa. Ummetus pahentaa tilannetta entisestään. Itse olen kohtalooni tyytynyt ja toivon vaivan katoavan kunhan vauva syntyy :) Tsemppiä sinulle!

-Kössi-

Vierailija
2/3 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla alkoi pukama oireilla rv 36 juuri noin kuin sinulla. Kutisi ja kuumotti en tajunnut että se johtui pukamista ennen kuin synnytyksessä pukamat pullahti ihan ulos ja olivat hirveän kipeät :o( minulla tuo pukama oli reilun peukalonpään kokoinen eli aika suuri. Käytin siihen apteekista saatavaa rasvaa joka auttoikin kahdessa viikossa ja nyt pukama on ulkopuolelta kutistunut pois mutta sisäiset pukamat vielä välillä kiukuttelee :o( Kannattaa yrittää hoitaa nyt ennen kuin menee tosi pahaksi koska pukamat voi oikeasti tehdä hulluksi jos oikein kipeiksi äityvät :o/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin itse esitteistä, joita olin raskausaikana saanut. Useimmiten peräpukamat paranevat itsekseen, mutta jos ne tosiaan pullahtavat ulos, niin voivat puhjeta ja silloinne ovat kipeät.