Mokasinkohan uuden työpaikan nyt..
Olen juuri tällä viikolla aloittanut uudessa työssä joka on osa-aikainen/määräaikainen. Haastattelussa kysyttiin että enhän ole heti vaihtamassa uuteen paikkaan jos he minut palkkaavat. Vastasin tietysti että en..
Nyt avautui kuitenkin unelmieni työpaikka, johon laitoin hakemuksen menemään tänään. Tuohon hakemukseen laitoin maininnan tästä nykyisestäkin työpaikasta sitten. tyhmä kun olin, olisi varmaan voinut jättää vielä laittamatta..
Nyt alkoi sitten mietityttää että mitä jos soittavat tuosta hakemastani paikasta nykyiselle työnantajalleni, ja hänelle selviää että olen hakenut muualle sanoistani huolimatta. Kun olen vielä 2 kuukauden koeajalla, niin voisivatko he irtisanoa minut sitten tuolla perusteella??
Hakemani paikka olisi unelmieni homma, vakituinen ja normaalit työajat 8-16, joten oli kyllä ihan pakko hakea tuota paikkaa vaikka muissa töissä olenkin juuri aloittanut.
Mietin vain että olenkohan nyt pahimmassa tapauksessa kohta työtön, jos soittelevat hakemastani paikasta, enkä saisikaan sitä, ja minut sitten vielä irtisanottaisiin nykyisestä paikasta :/ TYhmä minä!! *hakkaa päätä seinään!!*
Kommentit (2)
Työsuhteen alussa on 2 kuukauden koeaika. Koeaikana työsuhde voidaan päättää puolin ja toisin välittömästi.
Työntekijällä on , määraäaikaisuudesta huolimatta, oikeus irtisanoa työsuhde noudattaen työehtosopimuksen mukaista iriasanomisaikaa. Sama oikeus on myön työnantajalla lain mukaisin henkilöstä johtuvin irtisanomisperustein.
ellette ole sopineet molemminpuolisesta koeajasta. määräaikasesta sopparista kun ei voi irtisanoutua/sanoa