3 v ei syö itse. Onko ihan normaalia?
Kommentit (10)
se halunnut syödä, ja häntä on vaan syötetty.
Meillä ainakin nuorempi, 2v. 3 kk, on jo varmaan ainakin puoli vuotta syönyt ihan ite... Vähän sottasta välillä, mutta suurin osa menee suuhun.
jos ei osaa (ei ole halunnut opetella / ei ole annettu opetella / on jostain muusta syystä aina syötetty) niin hurjalta kuulostaa. Jos ei suostu syömään vaikka osaisi, se on normaalimpaa.
joskus annetaan perix ja joskus ei.. osaa kyllä syödä, mutta kolmevuotiaana ei halunnut syödä itse... osasi kuitenkin.. yleensä syötettiin juuri tuon sotkun takia... sanokaan mitä sanotte.. kyllä ne kouluikään mennessä oppivat ellei ole jotain kehitysvamaa
Vierailija:
joskus annetaan perix ja joskus ei.. osaa kyllä syödä, mutta kolmevuotiaana ei halunnut syödä itse... osasi kuitenkin.. yleensä syötettiin juuri tuon sotkun takia... sanokaan mitä sanotte.. kyllä ne kouluikään mennessä oppivat ellei ole jotain kehitysvamaa
miksi tehdä lapselle karhunpalvelus ja syöttää lasta? ainakin päiväkotilapset oppivat pakostikin itsenäisesti ruokailemaan, ei siellä 3-vuotiaita passata. meidän neiti söi itse jo alle vuoden ikäisenä. sotkuista? kyllä, mutta mitä sitten. nyt syö siististi eikä mitään onglemaa (1v10kk).
Usein aloittaa itse syömisen, ja kun on syönyt noin kolmanneksen, pyytää äitiä " kaapimaan" . Enn ole ajatellut sen olevan paha asia... Niin, ja lelujakin on pöydässä, niillä on hyvä kiristää: " jos et istu nätisti, äiti ottaa autot pois.
Meillä 1v 2kk poika alkoi syödä itse ja on siitä asti syönyt itse, hurjan siististi mielestäni jo silloin alussa. Nykyään (2v) passuuttaa enemmän, jos on vaikkapa väsynyt tai ruoka on kuumaa.
Meillä tyttö syönyt isonveljen mallin ohjaamana 1,5 vuotiaasta lähtien itse (sitä ennen käsin) lusikalla. jotkut äidit pelkäävät sotkua ja syöttävät siksi pitkään