Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jo 10 viikkoa jälkivuotoa?

08.04.2008 |

Onko muilla ollut vastaavaa? Eka jälkivuotoa oli noin 5 viikkoa, välillä aina vähän piti taukoakin ja oli välillä/loppuvaiheessa tosi niukkaa. Sitten piti viikon tauon. Taas alkoi vuoto, vaikutti ihan menkoilta, vuotoa kesti reilu kaksi viikkoa. Loppui juuri ennen jälkitarkastusta. Sanoin, että vuotoa oli 5 vko jonka jälkeen tuli viikon tauon jälkeen menkat. Lääkäri oli sitä mieltä, että kyllä se jälkivuotoa on ollut, ei menkkoja.

No, nyt on sitten taas alkanut sellanen tiputteluvuoto. Synnytyksestä on nyt kymmenisen viikkoa. Esikoisen jälkeen oli vähän samanlaista: 5 viikkoa vuotoa, viikko taikoa ja sitten noin viikon " menkat" perään. Seuraavat sitten olikin 8 kk tauko (imetin) ja menkat alko sitten oikeasti vasta imetyksen loputtua. Nyt myös imetän. Lääkäriltä kysyin, että mihin saakka tää vuoto on vielä normaalia. Jos siis tää kaikki on ollut jälkivuotoa. Sanoi, että jos vielä 12 vko synnytyksestä vuotaa niin kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin. Kyseli vuodon hajusta ja mahdollisesta mahan aristelusta. Vuoto ei haise kummoselta eikä mahaakaan oo aristanut.

Kummallisia oireita oli: viikko sitten oli pari-kolme päivää kuvotusta, ihan kuin alkuraskaudessa, ehkä vähän huimaustakin. Sitten vähän mahakipua, mikä muuttui aika kovaksi menkkatyyppiseksi säryksi (maha ja selkä kipeenä, pahoivointia vähän, kylmä ja mahanväänteitä = mulla menkkaoireita). Sitä oli yhtenä iltana ja seuraavana lievempänä. Luulisin, että nää oireet johtuu jotenkin kropan muuttumisesta raskaustilasta siihe tavalliseen. Selkä väsyy ja on siksi kipeä. Kohtu supistelee edelleen..

Onko muilla näin pitkään jatkunutta jälkivuotoa tai muita oireita? Milloin loppui?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään kesti minullakin, lopulta jouduin kaavintaan, sillä kohtuun oli jäänyt istukasta palasia. Sen jälkeen vuoto loppui kokonaan.

Vierailija
2/8 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli yhteensä noin 8viikkoa jälkivuotoa. Viimeiset 2viikkoa oli pientä tiputtelua.

Välissä oli kaksi kertaa noin 7pv:n jakso kun ei tullut yhtään vuotoa. Joten ei ollut enää mitään suojaa. Järkytys oli kun yhtäkkiä alkoi aina vuotaakin täysillä uudestaan:( Ja kuukautisista ei ollut kyse, kun nyt on jo 6kk synnytyksestä ja kuukautiset ei ole palanneet. Esikoisen kanssa kuukautiset palasi vasta 2kk päästä siitä kun lopetin imettämisen, eli vuoden olin ilman kuukautisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jalkivuoto ensin oli rauhoittumassa ja sitten yltyi todella runsaaksi. Kohtuun oli jaanyt istukan palasia ja jouduin kaavintaan. Jos vuoto ei lopu tai rauhoitu, kannattaa asia ainakin tarkastaa.

Vierailija
4/8 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos on todella menkat...

Jos olisin sinä, menisin uudelleen lääkäriin, jotta kohtusi ultrattaisiin ja tarkistettaisiin että istukankappaleita tms ei ole vain jäänyt kohtuun. Parempi olla varma.

Minulla ultrattiin kun jälkivuotoa oli kestänyt 8vkoa, tulos ihan ok, ja pian tuosta jälkivuoto loppuikin.

Vierailija
5/8 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kesti jälkivuoto 6 viikkoa, ja sit tuli aika tarkkaan 4 viikon tauko ja sit alkoi menkat. Ja 3 viikon kuluttua niistä, tuli taas menkat (minipillerit aiheuttaa sekavia vuotoja). Mutta noin niin kuin jos vertaan jälkivuotoa ja menkkoja, niin jälkivuoto haisi sellaiselle pahalle, kun taas menkat oli " normaalit" , niin kuin ennenkin, eli aluksi rusehtavaa ja sitten selkeästi kirkkaan punaista. Eli itse ainakin erotin selkeästi, mikä on kuukautisvuotoa ja mikä jälkivuotoa.

Vierailija
6/8 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin sairaalassa, että jälkivuodossa on kuivempiakin kausia, mutta, että jos yli kolmeen päivään ei vuoda ja sitten alkaa taas uudestaan, niin kyseessä on jo kuukautiset ja, että ensimmäiset kuukautiset saattavat sitten olla erilaiset kuin normaalisti, esim. erityisen runsaat.

Vierailija
7/8 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yht. 14vko eikä ollu kuukautisia välissä, tiedän sen siitä kun vuoto oli ihan pientä ja siitä kun jälkivouto loppu niin menkat alko kahen viikon päästä

Vierailija
8/8 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti jälkivuoto 5vkoa, 3välissä ja menkat. Eka tosiaan olivat runsaat ja pidemmät kun normaalisti. Toiset tulivat myöhässä ja kolmansia ei ole kuulunut...