Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioehtoa vastustavat naiset ovat PUMMEJA!

Vierailija
08.04.2008 |

En tajua, miten kukaan tervejärkinen mies haluaa mennä naimisiin naisen kanssa, joka kyttää vaan rahoja!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustin avioehtoa, eikä meillä siis semmoista ole. En olisi mennyt naimisiin, jos etukäteen olisi pitänyt miettiä, että mitä tehdään sitten kun erotaan. Jos on tälläiset mietteet, niin mitä järkeä on avioitua?

Ja minä olen se " rikkaampi" osapuoli meillä. Mies siis olisi halunnut avioehdon, minä en, sillä en aio erota.

Vierailija
2/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja naiset vastustaa avioehtoa kynsin hampain, että pääsisivät niihin käsiksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä moinen käsitys?

Vierailija
4/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska omaisuutta molemilla suunnilleen yhtä paljon ja yksi yhteinen lapsi.

Vierailija
5/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla on jonkin verran omaisuutta: miehellä mökki ja aika arvokkaita osakkeita, minulla asunto-osake, vene jne. Mutta jos oikein " laskemaan" ruvetaan, niin kyllä rahallisesti minulla sitä omaisuutta on enemmän.

Yhdessä päätimme, että mitään avioehtoa ei tarvita, sillä me sidomme tämän liiton loppuelämän ajaksi.

Vierailija
6/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu meidän omaisuus on yhteistä, mutta firmaan minulla ei olisi oikeutta, ja ymmärrän sen ihan täysin.

Rahan takia en ole miestäni valinnut, eikä hän minua=).

Vierailija
7/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

no yleensä se nyt on vaan niin, että miehellä on enemmän rahaa

ja naiset vastustaa avioehtoa kynsin hampain, että pääsisivät niihin käsiksi

Miehet ansaitsevat enemmän palkkaa kuin naiset, mutta toisaalta heillä ne kulutustottumukset ovat sellaisia, että en ollenkaan menisi sanomaan, että heillä on OMAISUUTTA enemmän.

Ja perintöähän miehet ja naiset saavat keskimäärin ihan yhtä paljon.

Vierailija
8/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki avioliiton aikana tienatut varat on yhteisiä mutta varmistin että saan ison osan myös mieheni omasuudesta avioehdolla.

Vierailija
9/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin paljoa omaa ansaittua omaisuutta. Yleensä isommistaa omaisuuksista puhuttaessa puhutaan suvusta tulleesta perinnöstä, ja se ei todellakaan riipu sukupuolesta. Nykymaailmassa kun tytötkin perivät niitä mökkejä ja maatiloja.

Vierailija
10/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kuolemaan tai eroon. Avioehto tehdään usein siksikin, että omaisuus " pysyy suvussa" - myös jos liitto päättyy toisen kuolemaan. On virheellinen ajatus, että avioehto = aikomus erota.

Vierailija
11/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

23-vuotiailla opiskelijoilla kun ei yleensä kauheasti ole omaisuutta kertynyt niin mihin sitä avioehtoa olisi tarvinnut?

Se mitä meillä nyt on, on yhdessä hankittua, joten kummallakin on siihen yhtäläinen oikeus.

Vierailija
12/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

23-vuotiailla opiskelijoilla kun ei yleensä kauheasti ole omaisuutta kertynyt niin mihin sitä avioehtoa olisi tarvinnut?

Se mitä meillä nyt on, on yhdessä hankittua, joten kummallakin on siihen yhtäläinen oikeus.

Vierailija
13/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kuolee, niin todellakin haluan, että minulla on omaisuuteen kaikki oikeudet ja pystyn sen avulla elättämään itseni ja lapset. Olisi aika omituista, jos miehen kuoleman vuoksi minä joutuisin lähtemään kokopäivätöihin, lapset päiväkotiin, jne. Ja omaisuutta valvoisi sitten joku lasten edunvalvoja.

Vierailija
14/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä et peri miestäsi, vaan lapsesi perivät hänet hänen kuollessaan. Jos hän on varakkaampi kuin sinä, omaisuutta tasataan, mutta kuitenkaan sinä et peri häntä.

Vierailija
15/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä avioehto että testamentti on äärimmäisen järkevää tehdä.

Vierailija
16/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin mieheni kanssa ilman avioehtoa, vaikka hänellä oli jo melko paljon omaisuutta ja minulla ei vielä mitään. Olin köyhä ja nuori yksinhuoltaja, joka opiskeli täyttä häkää.

Mieheni ei halunnut avioehtoa, joten sellaista ei tehty. Olisiko pitänyt pakottaa? Kaiken lisäksi mieheni on adoptoinut lapseni, joten niinpä me vaan viemme lapseni kanssa hänen " kaikki" rahansa... Kukaanhan ei ikinä tulevasta tiedä, mutta raha on kuitenkin vain rahaa ja itse toivon vain ja ainoastaan, että rakkaus riittää pitkälle.

p. s Tienaan nykyään ihan yvin itsekin, jos se jotenkin tasoittaisi tilannetta ;-)

Vierailija
17/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me teimme sellaisen missä avioliittoa edeltänyt omaisuus on avio-oikeuden ulkopuolella, sillä kummallakin oli sellaista jo ennestään. Lisäksi minulla on lapsia, miehelläni ei eikä yhteisiä (luultavasti) tule. Meidän mielestämme avioliittoa edeltänyt omaisuus saa pysyäkin erillisenä myös sitten perintöä jaettaessa. Yhdessä hankittu (avioliiton aikana) sen sijaan on yhteistä.

Tulemme kumpikin saamaan myös perintöä ja halusimme pitää nekin erillisinä. Esimerkiksi mieheni tulevaisuudessa perimät maat eivät minun käsitykseni mukaan edes kuulu minulle tai varsinkaan minun lapsilleni.

Vierailija
18/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisille on haettava edunvalvojan sijainen, joka yleensä on asianajaja, kaikkiin toimenpiteisiin, joissa vanhemman ja lapsen edut ovat vastakkaiset, esim. asuntokauppoja varten. Vanhemmat eivät todellakaan saa mällätä puolisonsa kuolinpesällä miten mielivät, itse asiassa välttämättömätkin toimet on vaikeaa toteuttaa byrokratian takia, esim. kuolleen puolison nimissä olleiden osakkeiden myyminen.

Vierailija
19/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tahtonut avioehtoa, vaikka minulla on omaisuutta moninkertaisesti mieheeni nähden.

Vierailija:

En tajua, miten kukaan tervejärkinen mies haluaa mennä naimisiin naisen kanssa, joka kyttää vaan rahoja!

Vierailija
20/22 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ehkä pummeiksi kutsuisi, mutta ajattelemattomiksi ja lapsellisiksi.

Avioehto pitäisi tehdä pakolliseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi