Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PPH:n ruokalista. Mitä olette mieltä?

Vierailija
08.04.2008 |

Aamupala: Kaurapuuro ja mustikoita

Lounas: Porsaanlihakastike, riisi, salaatti (ruukkusalaattia, tomaattia, paprikaa). Jälkiruuaksi suklaavanukas

Välipala: Ruisleipä, päällä juustoa ja kurkkua. Jugurtti.

Aamupala: Riisihiutalepuuro, mansikoita

Lounas: Jauheliha-makaronilaatikko, porkkanaraaste, punajuuria

Välipala: Mansikka-mustikkarahkaa, ruisleipä keittokinkulla

Aamupala: Mannapuuro, voisilmä, kaneli-sokeria

Lounas: Lihapullat, ruskea kastike, perunat. Jälkkäriksi omena

Välipala: Rieskaleipää, juustoa. Hedelmäsalaattia (omena-banaani-appelsiini-päärynä-viinirypäle)

Aamupala: Muroja ja banaani

Lounas: Uunilohi, perunamuusi, salaatti (kurkku-tomaatti-jäävuorisalaatti)

Välipala: Omena-kanelirahkaa, sämpylä kurkulla ja tomaatilla

Aamupala: Riisipuuro ja mansikkasoppa

Lounas: Nuotiolla paistettua makkaraa, leipää

Välipala: Mysliä ja jugurttia, omena

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolista kotiruokaa!! Hyvä Ap!!

Vierailija
2/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä kai, onko tossa paljon einestä?

Kyllä mä oisin tyytyväinen, itse ei ees tehdä noin vaihtelevaa ruokaa joka päivä..

Mutta ei varmasti kelpaa kaikille vanhemmille tollainen tavisruoka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän laitosmaista ehkä..

Vierailija
4/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siis kunnallinen hoitaja.

Vierailija
5/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisipa itsekin laittaa noin vaihtelevaa ruokaa.

Vierailija
6/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis esim. sopat, kiisselit, lihapullat, rahkat, perunamuusit yms teen itse. Niin ja sämpylät useimmiten myös.

Rahat riittää kyllä, 5 lapsen kulukorvauksista tulee melkoinen summa ja joutuisinhan minä jokatapauksessa itselleni ruuat ostamamaan.

AP

Vierailija
7/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pääasiassa suunnittelen listat itse, teen aina viikonloppuna seuraavaksi viikoksi ja jokaisella lapsella on pieni " reissuvihko" , johon liimaan maanantaina viikon ruokalistan. Itse koen päiväkotilistan aika työlääksi, siellä on paljon esim. kerroskiisseleitä, pasteijoita yms joiden tekoon mulla ei oo kauheasti intoa.

ap

Vierailija
8/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haetaan vasta 16.45 ja he ei kyllä jaksa heppoisella välipalalla kotiin asti. Täytyy miettiä joku kultainen keskitie, ehkä laittaa isompia annoksia heille jne.

ap

Vierailija
9/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaika syö puuron siinä 8.30 ja lounaan 12 aikaan, välipala vaikka klo 14 niin kyllä takuullaa jaksaa mun lapsi ainakin kotona 17-18 aikaan syödä jo ruokaa vaikka oliskin syönyt rahkaa ja sämpylää 3-4h aiemmin :)

Ihan hyvä ruokalista, suuttuukohan joku vanhempi tuosta suklaavanukkaasta? Mä en kyllä siis lainkaan, mutta joku täällä ainakin tekona älähtää =D

Osta vaan kaupasta leipä, ei se ole einestä :)

Vierailija
10/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakko olisi löytää kehitettävää, niin voisin kysyä, että missä viikon ruokalistalla on broileri (toisi vaihtelua kun nyt lihaa on aika monena päivänä). Toinen ihan henkilökohtainen huomio omien hieman nirsojen lasten takia on se, että välipalat jäisivat meidän lapsilla vähän yksipuolisiksi kun meidän lapset eivät syö jugurttia eivätkä rahkaa missään muodossaan.

Vierailija
11/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivällisellä vanhemmat voi itse varmaan antaa sitten sen toisen viikkoannoksen kalaa ja kanaa voi antaa myös illalla kotona:) Eihän tuo ole joka viikko sama, toisella viikolla on varmaan lounaalla joskus kanaa ja vähemmän lihaa :)

Mainio lista siis minusta ainakin, tosin oma nirsoilijani jättäisi aika paljon syömättä, mutta se ei kyllä ole pphn vika ;)

Vierailija
12/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

porsaanlihapainotteista. Kanaa laittaisin yhtenä päivänä.

Aika paljon makeaa (joka päivä jugurtti tai rahka tai vanukas, miksi?). Ellei jugurtti ole luonnonjugurttia ilman hilloja?

Vierailija
13/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täytyy olla jatkossa huolellisempi.

Nuiden jugurttien kanssa olen luovuttanut jo aikaa sitten, KUKAAN monista hoitolapsistani ei ole suostunut maustamatonta jugurttia syömään edes hedelmien tai marjojen kans ilman sokeria. Eli, ostan tavallisia kaupan jugurtteja litran purkeissa. Rahkat teen itse ja niissä yritän sokerin pitää vähänä. Usein teen välipalalle myös marjapuuroa, mutta tälle viikolle ei nyt sellaista " sattunut" .

ap

Vierailija
14/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset tarhassa ja siellä on kasvisruokavalio johon en ole kovin tyytyväinen. Tuollaiseen pph olisin tosi tyytyväinen. Näkee et on suunniteltu ja valmistetaan paljon itse.

Vierailija
15/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanaa kaksi kertaa, kalaa kaksi kertaa ja lihaa kerran viikossa.

Vierailija
16/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika moni. riippuu mihin totutetaan.

Vierailija
17/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en keksi mitään huomautettavaa.

Ei ne lapset siihen jogurttiin kuole eikä yhteen makkaraan silloin tällöin =) Sitä mietin minäkin, että toivottavasti saamasi korvaukset riittävät.

Itse muuten ostan leivän kotiin läheisestä Vaasan&Vaasan -tehtaanmyymälästä, siellä on usein todella edullisia eriä leipää mitä voi pakastaa. Tosin ei kaikki siellä ole automaattisesti halpaa, mutta esim. 10 pss lapinrieskoja maksaa isossa säkissä 4 Euroa, samoin isot arinalimput 4-5 Euroa missä on 4-5 leipää. Samoin vaaleita viipaleleipiä saa usein tosi halvalla. Kaupasta ostettunahan leipä on tosi kallista. JOs teilläpäin on joku tällainen leipomon myymälä niin suosittelen visiittejä sinne joskus!

Vierailija
18/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalaa ja kanaa/kalkkunaa. Löytyy myös makkaraa.

Vierailija
19/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan minulla on talviloma menossa.

ap

Vierailija
20/38 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päissä. Täällä taas kommentoivat nämä luomumammat, joiden lapset " herkuttelevat" jäisillä puolukoilla ja tulevat sokerihumalaan sokeripalan näkemisestäkin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä