Mä inhoon köyhiä valittajia
" ei ole koskaan rahaa mihinkään" No ei ole kun elää tukien varassa, ei pidäkään olla
Töihin. AINA löytyy jotain, jos ei koulutusta vastaavaa
Ovat kateellisia naapurin autosta, lomamatkoista ym.
Nurkan taakse kaikki työttömät loiset
Kommentit (58)
Vierailija:
jotka kaikesta omaisuudestaan huolimatta jaksavat aina kadehtia jos vaikka köyhä ostaa itselleen käytetyn lampun kirpputorilta. Rikkaalta menee yöunet ja mielenterveys jos köyhällä on vaikka virttynyt t-paita jota rikkaalla ei ole:)
Me saimme uuden uutukaisen keittiönpöydän tuolineen siihen aikaan, kun olimme köyhiä. Eräs maasta muuttava ihminen sen antoi, kun ei voinut mukaankaan ottaa. Joillekin ihmisille sen pöytäsetin näkeminen oli ongelma, kun meidänhän piti olla köyhiä.
Vierailija:
Minulle omatunto kolkuta ollenkaan vaikka olen elänyt jo seitsemän vuotta
pieniä työpätkiä lukuunottamatta yhteiskunnan rahoilla. Ja aion elää vastakin jos minipalkkoja ei lailla koroteta. 31
tällaisen 31 kaltaisen yhteiskunnan hyväksikäytön.
Mut hei mehän asutaankin " hyvinvointivaltiossa" :P
mutta kun Oulussa jumissa niinkuin tämä vastaajakin. siksi kiinnostaisi
en ole ikinä saanut vakiduunia vaikka töitä olen tehnyt 14v saakka perse ruvella paska palkalla.
Saman rahan saa käteen mitä olen töissä;eipä paljon huvita töitä enää tehdä.
Tällä hetkellä sairaspäivärahalla ja sit luultavasti kuntoutustuelle.
Ottaa tää aivoon tää sairastaminenkin mut oli työ mikä hyvänsä,mä oon ihan kypsä vähintään puolessa vuodessa. Eikä ole asenne vika;olen sellainen joka asiassa.
Ja toisaalta,mä en valita. Tulen vallan hyvin toimeen työttömänäkin ja on lapsella koti jossa on aina joku odottamassa ja ruka valmiina. En ole ollut avainlapsi eikä sellaista tule lapsestanikaan.
Mäkin teen " pimeenä" töitä silloin tällöin(kotitöitä ym;siis ennen kuin sairastuin)ystävillä,miksi sitä pitäis hävetä jos auttaa ystäviään ja saa rahaa. HUOM! Mä en pyydä rahaa heiltä.
että kaikki köyhät eivät valita.
vrt. ap:n otsikko: inhoon köyhiä valittajia.
moni täällä tuntuu inhoavan köyhiä, ei köyhiä valittajia. Ihme touhua.
Minä inhoan kaikkia valittajia, myös rikkaita valittajia.
ainakin niille, joilla sitä rahaa olisi. ei kannattaisi lähteä ulos linnakkeestaan ilman asetta. Minä ainakin ryöstäisin ensimmäisen vastaantulijan
Vierailija:
Jos yhteiskunnan tuet poistettaisiin, muuttuisi elämä melko vaaralliseksi ainakin niille, joilla sitä rahaa olisi. ei kannattaisi lähteä ulos linnakkeestaan ilman asetta. Minä ainakin ryöstäisin ensimmäisen vastaantulijan
Voi kun kaivautuisitkin sen kivesi alta pois...
Vierailija:
että kaikki köyhät eivät valita.
vrt. ap:n otsikko: inhoon köyhiä valittajia.
moni täällä tuntuu inhoavan köyhiä, ei köyhiä valittajia. Ihme touhua.Minä inhoan kaikkia valittajia, myös rikkaita valittajia.
Poljette vai meidän ammattilaisten palkkoja, koska pomot ei välitä siivouksen tasosta hevon p...tä. Mä olen suorittanut sosiaalityöstä aineopinnot+ muita pakollisia ja haen kesällä sosiaalipolitiikkaa lukemaan. Olen sairastanut pitkän masennuksen, syönyt roskiksista ja elänyt toimeentulotuella piiiitkään. Jos jotain olen oppinut niin en arvostele ihmisiä edes siitä laiskuudesta. Kaikelle on aina syy, jos ei muu niin pelko elää yhteiskunnassa.
lisäksi en tajua, että pitää niitä lapsia tehdä niin kamalasti, jos ei ole niitä varaa kengittää ja vaatettaa. Ja vielä vaihdetaan puolisoa niin vaikka olisi omia lapsia ennestään molemmilla, niin ei kun pitää lisää pykätä kun halutaan " yhteinen" lapsi.
En tajua en.
Itse ehkä vaikutan laskelmoivalta, mutta sellainen vain olen, mietin aina joka asiasta varasuunnitelman ja vielä varasuunnitelman B-version. Esim vakuutukset ja liiton maksut hoidan kuntoon samoin avioehto meillä miehen kanssa on . Minusta nämä asiat ei ole pessimismiä vaan reaalitoimintaa, että mitä tahansa voi tapahtua, vaikka onnellisesti eletäänkin parisuhteessa vakityöpaikoissa omistusasunnossa.
jos en itse ole lähelläkään vastaavaa tilaa ollut. Esim. tuo korkeakoulutus. Joitain on pienestä asti kannustettu kotona opiskelemaan, vaikka se taloudellisesti olisikin tiukkaa ratkaisu. Silloin on paha mennä sanomaan, että mitäs et lukenut koulussa sellaiselle, jolle kotoa käsin ei ole annettu mitään tukea koulutyöhön.
Ja mennä töihin ilman ammattia tai ammattikoulutuksella on asia, joka minusta selvästi erottelee sukupuolen mukaan. Miehisissä ammateissa voi päästä ihan kivoihin ansioihin ammattikoulutuksella. Naisvaltaisilla aloilla päätyy loukkuun, jossa raskaalla työllä jää saman verran kun kotona olemalla ja vakiutista työtä kunnon loma yms. etuineen on liki mahdoton saada. Ja kun naisilla on usein päävastuu lapsista, niin ymmärrän kyllä, että moni silloin valitsee yhteiskunnan tuet ja kodin, jos tilin saldo on molemmilla tavoilla yhtä pieni.
En lähtisi tällaisesta yksittäistä pätkätötiä tekevää huonosti koulutettua naista syyllistämään.
Ei ollu vara valita mihin kouluun menee kun ei ollu rahaa eikä pienellä paikkakunnalla ollut kuin kaksi vaihtoehtoa..
Siskolla kävi flaksi,löysi rikkaan miehen nuorena joka maksoi koulut.
Nyt ei ole varaa ottaa opintolainaa joten kyttään työkkärin kursseja,joihin on mitä erikoisemmat pääsyvaatimukset. Ei ole tärpännyt 3v jälkeenkään.
Kaikilla tutuilla amiksen käyneillä on hyväpalkakiset työt, me akateemiset tehdään orjapalkalla epämääräisiä pätkiä, jos niitäkään.
Vierailija:
Kun suurimmalla osalla ne ovat valintakysymyksiä. Tulee aika valita koulu, mietitään, meniskö amikseen vai lukioon, no, eijaksa, meen amikseen, ja sitä rataa köyhäksi asti.
voi olla tilanteessa, ettei ole " koskaan rahaa mihinkään" .
Huomaan olevani onnellisessa asemassa, koska tunnen ja ymmärrän monenlaisia ihmisryhmiä enkä inhoa heistä lähtökohtaisesti ketään.
Vierailija:
Opintolainassa pitäisi olla takuu, että jos ei työllisty opintojen jälkeen, lainat annetaan anteeksi. Ruotsissa on tuollainen systeemi opintolainojen takaisinmaksussa.
" Mä haluun niinku opiskella nukketeatteria neljä vuotta ammattikorkeassa ja voi ihme, en mä löydäkään työtä. Et kyllä niinku paitsi et mun täysin hyödytön ehkä noin 5 ihmistä työllistävä koulutukseni on maksettu, pitää sit maksaa myös mun elämä siltä ajalta, kun otin lainaa" .
Joku tässä nyt mättää.
jossa saa kaikenlaisia tukia tosta noin vaan....Paskat, sanon minä!!! Vammauduin pysyvästi esikoisen synnytyksessä, taistelin vuosikaudet potilasvakuutuskeskuksen kanssa enkä muuta saanut kuin shittiä käteen. Opiskelemaan en pysty enkä toistaiseksi ole löytänyt sellaista alaa jolla voisin työskennellä. Olen naimisissa joten miehelläni on ikäänkuin elatusvelvollisuus. Mm. työmarkkinatukea en saa miehen tulojen takia. Sairaspäivärahaa en saa eikä minua kukaan Kelan lääkäri totea työkyvyttömäksi koska olen niin nuori ( 30 + ). Toimeentulotuki on luonnollisesti poissuljettu koska mies kuitenkin tienaa kohtuuhyvin. On kaksi lasta jotka molemmat hoidan kouluikään asti kotona. Mitään tuloja minulla ei ole, paitsi lapsilisät tulevat tililleni ja menevätkin samantien laskujen maksamiseen ja kirotun opintolainan lyhennykseen. En sitten koskaan valmistu sille alalle jota varten lainan nostin. Että ei täällä perkele kyllä sellaiset ihmiset mitään tukia saa jotka todella niitä tarvitsisivat. Kai se on pakko luovuttaa vaan, ei tästä mitään tule.
Meikäläisen tarjoilijan koulutuksella saa alle 10 euron tuntipalkkaa. Toki asia on eri jos on joku sähkömies tmv.
lastenhoitoduuni tavisperheessä.
Vierailija: