Onko tämä heitteille jättöä??
Meillä on ekaluokkalainen tyttö joka on viidettä päivää kuumeessa. Itse käytin lakisääteiset kolme päivääni tytön hoitamiseen plus otin vielä yhden vapaapäivän tehdyistä ylityötunneista.
Lapsen isä sanoi että jää täksi päiväksi kotiin tytön kanssa. Miehellä on oma rakennnusalan firma jossa on kuulema tänä aamuna tärkeä työmaakokous. Mies sanoi että käy siinä äkkiä aamulla ja tulee jo yhdeksän aikaan kotiin. Minä lähdin töihin klo 8.00.
Tytöllä ei ole paljon kuumetta, vain 37.5. Ja on ihan pirteä, ääntä ei vaan paljon tule kun on kurkku kipeänä.
Äsken soitin tytölle että miten voi, niin hän sanoi että isi ei ole tullut vieläkään. Soitin 10.05. Isi oli kuulema soittanut puoli tuntia sitten että tulee ihan kohta. Laitoin miehelle viestin että alkaa sitten mennä jo vauhdilla kotiin!
Minä kiehun täällä töissä raivosta. Periaatteeni on että jos lapsi on kipeä, niin mikään työ ei ole silloin niin tärkeä että sieltä ei voisi olla pois. Mieheni on vielä firmansa pomo, joten voi tosiaan itse päättää koska kotiin lähtee. Työmiehiä hänellä on kymmenen jotka kyllä hoitavat hommat ja vielä yhtiökumppanikin. Eilen sanoin miehelle että jos aamu venyy niin hommataan hoitaja. Hän vaan sanoi että ei veny.
Mitä olette mieltä? Onko tämä heitteillejättöä vai ihan normaalia käytöstä.
Olen jo kahden vaiheilla, että lähdenkö itse heti pois töistä. Aika noloa vaan sanoa että pitää lähteä kotiin kun mies teki oharit eikä hoida lastansa.
Kommentit (8)
Kuitenkin katsoo jotain videoita tms. ja puhelin on vieressä.
Kyllä se isä sieltä ehtii.
no ei se vielä heitteillejättöä ole. Varsinkin kun lapsi on selvästi kykenevä puhumaan puhelimessa jne. eli ei ole tajuttomuuden vaarassa tai tarvitse välitöntä lääkäriinkuljetusta.
TOki lapsi varsinkin kipeänä tarvitsee vanhempiaan. Olet siinä ihan oikeassa. Mutta varmasti tyttäresi on ollut kauemminkin yksin kotona jo tähän ikään mennessä. Hän pärjää kyllä, osaa lukea ja katsoa dvd:tä ja otta mehua kaapista. Ja soittaa äidille, kun tulee ikävä. Noin vanhan lapsen kohdalla vanhemman rooli on jo lähinnä lohduttaa, kun toinen paranee itsekseen.
Mutta miehesikin on oikeassa siinä, että vaikka hän on firmansa pomo, hän ei voi noin vain häipyä esim rakennustarkastajan tai muun virkamiehen työmaalla vetämästä kokouksesta. Sitä virkamiestä voi olla vaikea saada sinne uudestaan toiseen ajankohtaan ja sitten työmaa seisoo viikkoja. Ja myöhästymissakot juoksee, mikä taas tuntuu sekä firman että myös myös teidän perheen taloudessa.
Soittele nyt vaan vielä sille tyttärellesi. Kyll äse pärjää
Pärjää paremmin, kun sinä et ota turhaa stressiä ja hätäile. Soita rauhallisesti kotiin ja kysy, miten mene.
Ilmoituksen miehestäsi poliisille?
Ihmetyttää vain tämä kysymyksen asettelusi. Eikö teillä ole mahdollisuutta keskustella asiasta myöhemmin kun tilanne on ohitse?
jos ei ole aiemmin koskaan ollut, niin voihan olla vähän orpo olo ja kun on vielä hieman lämpöäkin, mutta kyllä minusta tuossa iässä jo voisi antaa olla itsekseenkin välillä kotona..
No kyllä miehesi täytyy siellä kokouksessa olla jos kerta pomo on mutta miehesi olisi pitänyt asiasta tietää! Jos oot töissä niin miten täällä pystyt tätä vatvomaan?
- Nainen kanssa jonka mies rakennusalan pomo
luvata tulla johonkin aikaan ja jättää tulematta... Olen samaa mieltä muiden kanssa että ekaluokkalainen pärjää pari kolme tuntia, jos ei ole kovin kipeä ja jos hänellä on puhelimella saatavissa yhteys vanhempaan.
kunnes mies tulee. Ei nyt mitään heitteillejättöä, mutta kyllä todella harkitsematonta ajattelemattomuutta mieheltäsi.
terv. sossu