Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4,5v tytön vaate uhma

Vierailija
08.04.2008 |

Meillä menee aamut riitelyyn. 4v kiukuttelee vaatteista. Haluaa itse päättää mitä laittaa, mutta kestää ja kestää. Yritän illalla laittaa ne hänen kanssa valmiiksi, mutta sitten kun on ulkopuku päällä, mikä hattu ? Ja taas sama rumpa. Mitä tehdä ? tyhjentää vaatekaappi ja jättää vain yhdet vaatteet esille ? tämä sama siis sukkahousujen, t-paitojen, housujen, pikkareiden kanssa.

Voihan elämä

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat esille 2 mekkoa > tytön valittava niistä toinen, 2 paitaa > tyttö valitsee toisen jne. jne.

Meillä tämä toimii kohta 4 v tytön kanssa. Kyllä minä jonkin verran kuuntelen, jos tyttö sanoo, ettei halua sitä tai tätä vaatetta. Muistan nimittäin pari tosi inhottavaa päivää lapsuudestani, kun minun oli ihan pakko mennä kerhoon sellaiset vaatteet päällä, joita todella vihasin.

Vierailija
2/6 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todella tarkka vaatteistaan ja haluaa valita kaikki itse. Ihan alushousuista lähtien. Jos valitsemiseen alkaa mennä liian pitkä aika niin silloin lasketaan kolmeen. Lapsen on löydettävä kelvollinen vaate kolmoseen mennessä, muuten äiti valitsee. Tämä toimii meidän pojalle, sillä kolmeen laskemista on " harrastettu" 1-vuotiaasta lähtien ja poika tietää ettei asiassa jousteta vaikka mitä tekisi.

Muutenkin tuo laskeminen on osoittautunut hyväksi keinoksi. Yleensä lapsi uskoo jo ykkösellä, myös uhmakas ja kiivas pikkuveli :)

Kahdesta vaatteesta valitseminen ei meidän 4-vuotiaalla enää onnistu. Suuttuu vaan eikä halua kumpaakaan, saa vain hirveät huutoraivarit. 3-vuotiaana kahdesta valitseminen vielä onnistui. Vieläkin se onnistuu lapselle vähemmän tärkeissä asioissa, kuten syömisessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmeen laskemista meilläkin, mut kahdesta valitseminen ei toimikaan enää, vaan haluaa jonkin muun. Ehkä sellainen toimii, että käsketään pukea, tai nini, että pikkuhousulaatikon vieressä lasken kolmeen ja kaikista housuista valita ne mieluisat.

Ja kaikista tärkeintä on, että kaikki vaatteet käydään yhdessä läpi, ja koko aika jatkuvasti aina huonot pois ettei niitä edes kerry. Ja vaatteet omilla paikoillaan... niin ne löytyy ettei siitä vielä tarvi alkaa kiukutella missä ne lempilenkkarit on... ja jos ei löydy tai ne ei mene jalkaan just oikealla tavalla (tarkka siinäkin) niin lähtee koko vaatesetti alta aikayksikön päältä pois... ja sama alusta... jos ei siis ehdi väliin estämään riisuutumista kun tyttö saa ne huutoraivarit ja alkaa repiä vaatteitaan pois.

Vierailija
4/6 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä minä olen saanut muutaman tuollaisen huonon käytöksen kierteen katkaistua ja se on ainakin lempeä keino, pääsee vähemmällä huutamisella puolin ja toisin jos se tepsii...

Minä olen siis tehnyt näin: ensin istutaan lapsen kanssa rauhassa alas ja mietitään sitä pukemista. Ennen kaikkea yritetään päästä yhdessä siihen tulokseen, että riitely on kurjaa ja siitä pitäisi päästä eroon. Sitten sovitaan, miten pukemiset jatkossa yritetään hoitaa - tähän voi liittää jotain yksityiskohtia, jotka muuttaa vähän koko kuviota, vaikka että laitetaan ne vaatteet illalla valmiiksi kylppäriin tms uuteen paikkaan. Sitten sovitaan vielä mitä äiti sanoo, jos homma meinaa mennä kiukutteluksi (jokin hassu salasana on hyvä:-)) ja päätetään milloin ja miten juhlitaan sitä, kun pukemiset alkavat sujua. Juhlistamiseksi käy vaikka leffareissu, shoppailureissu, kakkukestit tms ja seurannaksi rastien laitto vihkoon jokaisesta hyvin menneestä aamusta.

Meillä tällä metodilla loppui lähtökiukuttelut ja myöhemmin turhat yöhuutelut (tavoite oli että lapsi tulee itse meidän huoneeseen eikä kilju äitiä...) melkein yhdestä kerrasta.

Vierailija
5/6 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo vaihe vaan on jäänyt päälle, niin että tytöllä alkoi 2-vuotiaana ja on edelleen sama nirppa nokka vaatteiden kanssa, ikää jo 6 vuotta!

On ollut siis aina ja joka vaatteen suhteen, kenkien, hattujen ym. Ja ei siinä mitään jos haluaa itse valita vaatteensa, mutta kun ei meinaa kaupoista löytyä sellaisia jotka istuisivat hänelle ja olisivat päällä mukavia. (kapea lantio ja jalat)

Välillä on niin kauheet taistelut vaateostoksilla että huhhuh.

Vierailija
6/6 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

::::---D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme