Kertokaa minulle miksi silitätte vauvan vaatteet?
Kommentit (58)
Kaikki kodintekstiilit silitän myös.
Silitän siksi, että haluan vaatteiden olevan siistit. Ryppyinen vaate on ruma ja epäsiisti.
Lisäksi meillä ei ole kuivausrumpua ja huuhteluaineelle (myös tuoksuttomille) on allergiaa joten ennen kaikkea sen takia siis, että vaatteet tulevat pehmeiksi.
kuuluttako joukkoon -kun äitinä on niin tekemistä/rankkaa, eikä mies auta, eikä ehdi käymään lenkillä/hoitamaan parisuhdetta jne..- Minä en ymmärrä muuta syytä silittää kun just ja just tuon atooppisen ihon takia, jos siitä nyt hyötyä on.
Entäpäs kun panette pestyt silitetyt vaattette vauvalle ja heti puklaa haisevan puklun niin kai te raskitte laittaa vaatteen pesuun vaan tuleeko olo, että menee hukkaan silitys... Turhaa, aivan turhaa....
AP
Eli haluan lapseni olevan siisteissä vaatteeissa...Ryppyinen vaate on antaa mielestäni epäsiistin vaikutelman...Ja niin meillä ei ole sitä kuivausrumpua missä sais vaatteet sileämmäksi
kuuluttako joukkoon -kun äitinä on niin tekemistä/rankkaa, eikä mies auta, eikä ehdi käymään lenkillä/hoitamaan parisuhdetta jne..- Minä en ymmärrä muuta syytä silittää kun just ja just tuon atooppisen ihon takia, jos siitä nyt hyötyä on.
Entäpäs kun panette pestyt silitetyt vaattette vauvalle ja heti puklaa haisevan puklun niin kai te raskitte laittaa vaatteen pesuun vaan tuleeko olo, että menee hukkaan silitys... Turhaa, aivan turhaa....
AP
Kotibodeja en silitä, mutta tietenkin kaikki vaatteet millä mennäänihmisten ilmoille niin silitän. En itsekään kehtaisi mennä ryppysisissä vaatteissa!
Te jotka silitätte ostatte vissiin jotain paskalaatua??
joka voisi helpottaa lapsen oloa. Silitys etenkin nurjalta puolulta tosiaan auttaa. Ja kieltämättä, vaatteet ovat silitettynä siistimmät ja hyvin pienellä vaivalla.
En tosiaankaan hae vauvan vaatteiden silttämisellä mitään kruunua itselleni...Vaatteiden silittäminen on oma päätökseni- miehenikin on monesti sanonut että ei niitä vaatteita tarvi silittää...Mutta kuten sanottua en halua että lapseni on ryppyisissä vaatteissa!!!Se on epäsiistiä!
T.16
AP
Meillä vaatteet kyllä ns merkkivaatteita ja mielestäni ryppyinen vaate on nuhruinen! Ja vaate on ryppyinen ellei sitä silitetä.
Ja säilytetään myöskin henkareissa vauvan omassa huoneessa omassa vaatekaapissa...
Jos ne on kerta niin ryppyisiä?? Minä en kerta kaikkiaan ole törmänny tuohon ryppyisyys ongelmaan.. Ja mitä väliä loppujen lopuksi jos vauvalla ei ole silitetyt potkarit....Ei Ei ei, en siltikään ymmärrä. Edelleen turhaa, paitsi iho-ongelmaisille, ilmeisesti.AP
vaate kuivaa henkarissa ihan nätiksi.
Tää oli kyllä niin ala-arvoinen heitto, etten vaivaudu riitelemään...
kenellekään eiheuttanut oireita :) Laita 1-2 rkl huuhteluaineen koloon, nin vaatteista tulee pehmeämmät. Etikka sopii myös monille materiaaleille joille muu huuhteluaine ei soi.
Lisäksi meillä ei ole kuivausrumpua ja huuhteluaineelle (myös tuoksuttomille) on allergiaa joten ennen kaikkea sen takia siis, että vaatteet tulevat pehmeiksi.
Sitten silittämisestä: minä silitän yleensä lähes kaikki vaatteet (ei alusvaatteita, sukkia, sukkahousuja ja ränsistyneimpiä koti/pihavaatteita) ihan vaan sen takia että vaatteen nukka ja nypyt painuvat ja vaate on siistimmän näköinen. Olen lisäksi kuullut että silitettäessä kangas painuu tiiviimmäksi eikä lika tartu siihen niin hyvin, mutta en tiedä onko se totta.
Että miten aika riittää vaatteiden silittämiseen. En kyllä tosiaan silitä meidän lasten vaatteita, enkä aikuistenkaan kun kauluspaidat.
Ja siisteissä vaatteissa kulkevat... no okei - kaapit vois olla paremmassa järjestyksessä jos ne silittäis.
Mutta minun mielestä ei...Kukin tyylillään- ei tästä kannata alkaa tapella! Ja meillä kuivataan vaatteet kuivaustelineessä kun sitä kuivausrumpua ei ole
Silityslauta on, silitysrauta hajosi 2v sitten, eikä ole uutta hankittu. En kerrassaan keksi miksi ihmeessä vaatteet pitäisi silittää. Meillä ei ainakaan käytetyä mitään hienosteluvaatteita, kuten miesten puvuntakkeja ja napillisia paitoja yms. Vaan ihan tavisvaatteiota ja niitä ei tarvi silittää,
Kyse on vaan arjen organisoinnista niin saa asiat rullaamaan.
Silittämättömät vaatteet on nukkasen ja nuhrusen näköisiä!!
Ja silittäminen sitoo myöskin tekstiilipölyä.