Kertokaa minulle miksi silitätte vauvan vaatteet?
Kommentit (58)
Silityslauta on, silitysrauta hajosi 2v sitten, eikä ole uutta hankittu. En kerrassaan keksi miksi ihmeessä vaatteet pitäisi silittää. Meillä ei ainakaan käytetyä mitään hienosteluvaatteita, kuten miesten puvuntakkeja ja napillisia paitoja yms. Vaan ihan tavisvaatteiota ja niitä ei tarvi silittää,
Krohom.... joillekin se nappipaita ja puvuntakki on ihan jokapaivainen tyovaate, ei mikaan hienosteluvaate ;-)
Ei meillä ole nuhjuisia vaatteita mielestäni vaikka ei silitetä, en ole kavereilta kysynyt heidän mielipidettään aiheesta mutta eipä ainakaan kukaan ole ikinä sanonut aiheesta mitään.
Olen pari kertaa ostanut vaatteita huuto.netistä ja sieltä on tullut molemmilla kerroilla todella tarkasti silitettyjä vaatteita, itse en ole pitänyt niistä lainkaan. Olen siis täysin eri mieltä kun ihmiset sanovat että vaatteista tulee pehmoisia, mielestäni ne ovat olleet ohuiksi litistettyjä ja kovia. Onneksi on kuivaaja niin saan ne sinne "pörhistymään" ja pehmenemään.
.. Äideillä on niin kiire, ettei silitysrautaa ehdi ottaa käteen, mutta täällä AV:lla ehditään roikkua. Oikeasti silittää ehtii vaikka samalla kun lapset leikkii tai katsoo itse telkkaria. Ihmiset kehittävät oikeasti itselleen ihme tekosyitä sanalla kiire, kyse vaan asioiden priorisoinnista ja siitä miten fiksusti osaa rajallisen aikansa käyttää.
Mutta kuten mainitsin, kukin käyttää aikansa niinkuin haluaa. Meillä jo mies tarttuu siitysrautaan, jos jättäisin hänen vaatteensa silittämättä..
Enkä minä usko, että kukaan joka ei silitä kulkee ryppyisissä vaatteissa. Ne eivät vaan ole niiiiin sileitä. Jos mies tahtoo paitansa silitettynä, silittäköön itse.Elämä on valintoja.
Hitonko väliä, jos vauvan potkareissa on ryppyjä, ei näytä häntä harmittavan. Mutta mua kyllä harmittais, jos vastasilitetty vaatekerta menis saman tien uudelleen pesuun, kun tulee niskakakat. Ei sen turhempaa työtä.
Omia paitapuseroita, siistimpiä housuja ja juhlavaatteita silitän jos on pakko, mutta muuten pyrin valkkaamaan sellaisia jotka on siedettävän siistin näköisiä silittämättäkin.
Kyllä sen näkee päälle päin. Haluan, että olemme perheenä huoliteltu. Ja kuten joku jo yllä sanoi, ei se silitys vie kauaa, jos sen osaa ja on hyvä silitysrauta.
Minä itse nautin silityksestä ja haluan pitää huolta vaatteistamme. Onhan niistä kuitenkin maksettu aika paljon rahaa. Mies tekee yleensä kaikki muut kotityöt. Itse en voi sietää siivousta ja ruuanlaittoa.
millä ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä! Olkoon sitten erittäin rumia noi meidän penskat, silittäkää vaan sitten jatkossa 16vuotiaiden nicojannicanne vaatteetkin, niillehän ei sitten kelpaa millään HUONOMPI...Ja todellakin! Ukko silittäköön omat kamppeensa... Mitä väliä jos päällypaidan alla on tositosi ryppyinen ja RUMA t-paita....? Minä koen, että meillä on tyylikäs ja siisti perhe vaikkei silitetä.
kovia. En sitten tiedä miksi, ehkä kuivavat liian nopeasti/hitaasti tai jotain. Ja ovat jonkin verran ryppyisiä vaikka kuinka oikoisi kuivamaan. Silitys on rentouttavaa, eikä mistään pois.
ellei ole selvää tarvetta ihon hyvänäpysymisen tms. vuoksi. Jos joku haluaa turhalla silittämisellä työllistää itseänsä lisää, niin siitä vaan.
'Ennenvanhaan' silitykselle on ollut aivan erilainen tarve, koska vaatteet on pesty käsipelillä. Sillätavoin vaatteita ei ole saatu niin puhtaiksi, jolloin ne on pitänyt silittää kuumalla raudalla, että pöpöt kuolevat.
Meillä silitetään tosiaankin vain juhlavaatteet, mutta silti kuljetaan aina sileissä ja siisteissä vaatteissa. Kun vaatteet laittaa suorana kuivumaan, saa sillä tavoin päällensä helposti arkikäyttöön riittävän sileitä vaatteita.
63! Suosittelen kokeilemaan jotain toista pesuainetta ja tarkistamaan pesuaineen määrän. Monet annostelevat pesuainetta liikaa ja monet myös runnovat pesukoneensa aivan liian täyteen!
Meille on tulossa toinen vauva enkä ole koskaan vauvan vaatteita silittänyt. On sitä muutakin tekemistä. Moni vaan kyselee minulta, että joko vaatteen on vauvalle valmiiksi silitetty..
Mitä muuta "turhaa" äidit mielestäsi tekevät....?
pöpöjä kuin missään ympäristössä. Eli jos pussaat poskelle vauvaa, ei sillä silittämisellä ole pöpöjen kannalta väliä.
Äkkiäkös sitä pikkuiset vaatteet silittää.
Nuorin on nyt 10kk. Niistä tulee paljon pehmoisemmat ja siistimmät.
Tavallisen pesun jäljiltä ei myöskään mitään sellaisia pöpöjä jää, joita tarvitsisi tappaa.
Ja vaikka tappaisikin, terve määrä bakteereja on vauvalle ainoastaan hyväksi, jotta oma vast.kyky kehittyy.
Juuri tällaisten hysterioiden takia meillä on allergiat lisääntyneet viime sukupolvissa. Juuri jossakin lehdessä joku alan proffa totesi, että lapselle kun lapselle tekee hyvää välillä syödä multaa ja nuolla kengän pohjia.
Ainao mikä tässä huushollissa silitetään on miehen valkoinen puvun kanssa käytettävä paita.... Eli käytössä häissä ja hautajaisissa...
lapsen vaatteet siksi,että hänellä on vauvasta saakka ollut atooppinen iho ja jos vaatteet jätti silittämättä niin iho aukesi heti. kyllä ne nykyajankin vaatteet pehmenevät silittäessä. itseni tai mieheni vaatteita meillä ei silitetä edelleenkään ellei kyse oli juuri juhlapaidasta tsm.
Aikuisten työvaatteet silitetään. Vauvan ja lasten vaatteet voi kuitenkin melkein poikkeuksetta kuivaa kuivurissa, joten ovat hyvin pehmeitä ja sileitä muutenkin.
Eikä siis silitetä. Vauvan vaatteita ei myöskään silitetty; esim. body oli sopivankokoisena napakka ja "oikeni" päällä. Sekin auttaa että kun pistää vaatteita kuivumaan, varovasti venyttää niitä vähäsen ja laittaa käden vuoronperään molempiin hihansuihin.