Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat ja lääkärit, mitä mieltä olette uudesta Syke ohjelmasta?

Vierailija
29.10.2014 |

Tännän se alkaa! Paljon on mainostettu ohjelmaa ja puhuttu, että olisi hyvinkin todenmukainen ja faktat kunnossa. Itselläni ainakin odotukset korkealla.

Kommentit (817)

Vierailija
81/816 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:45"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 20:22"]Töölön sairaalan ruokalassa on kirurgien pöytä, jossa saavat syödä vain kirurgit. Vaikka ruokala olisi täynnä, mutta kirurgien pöytä tyhjä, ei siihen saa istua. [/quote] Onko kukaan koskaan mennyt siihen istumaan? Mitä tapahtuu, jos toimitte toisin? Saako seuraukset lukea iltalehdestä :D ?

[/quote]

Me mentiin opiskeluaikoina siihen vahingossa istumaan, kun oli eka päivä Töölössä työharjottelussa. Aika nopeasti tuli opetushoitaja ohjaamaan muualle istumaan.. :D Sen jälkeen teki mieli istua siinä kiusallaankin (kapinalliset ensihoitaja-opsikelijat.. ;), mutta ei me koskaan kokeiltu uudelleen. Ihan älytön traditio.

Vierailija
82/816 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 01:41"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 20:22"]

Töölön sairaalan ruokalassa on kirurgien pöytä, jossa saavat syödä vain kirurgit. Vaikka ruokala olisi täynnä, mutta kirurgien pöytä tyhjä, ei siihen saa istua.

[/quote]

Tää on niin kuuluisa juttu, että sitä käytetään esimerkkinä johtamisen peruskurssin luennoilla.

[/quote]

Miten? Tehkää näin..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/816 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 23:15"]

Millonhan tosiaan tulee joku pettämistilanne, tai työpaikkaromanssi. Ne ovat yleisiä. Mulla itseasiassa seksisuhde meidän osaston ylilääkäriin, eikä kukaan tiedä tästä.

-nuori sh

[/quote]

Miten nuori? Ettet ihan ylilaudalta tullut tänne?

Vierailija
84/816 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:50"]

sh 23v, eihän tämä ylilääkäri ole parisuhteessa tai naimisissa....?

[/quote]

En suoraansanottuna tiedä. En ole vastuussa mitenkään jos onkin. Mahdollinen parisuhde on kahden kauppa ja ei kuulu minulle. Ei hänen kämpällään ainakaan koskaan ketään ole. :) Itse olen sinkku.
[/quote]

Vastailet itsellesi?

Vierailija
85/816 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 00:40"]

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 20:31"]

Mulla on kanssa tuttujen kautta tullut kuva, että kirurgit on ekstra-kusipäitä. Tätä sanoi mm. vuosia leikkaussalissa työskennellyt hoitaja, jota tämä hra kirurgi ei edes tervehtinyt kadulla. Pari tuttua lääkäriä vahvisti, että kirurgit on lääkärikunnan sisälläkin niitä, jotka katsoo toisia lääkäreitä nokan vartta pitkin.

[/quote]

Miksi?

[/quote]

Kirurgilla saattaa olla  päivittäin ihan kirjaimellisesti ja kouriintuntuvasti jonkun toisen elämä käsissä ja homma vaatii jäätävää itseluottamusta ja kylmähermoisuutta. Nuo on sellasia ominaisuuksia, etten ihmettelis jos niiden kylkiäisinä myös tiettyjä narsistisia luonteenpiirteitä esiintyisi kirurgeissa hieman keskimääräistä useammin. 

Vierailija
86/816 |
04.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin tossa tokassa jaksossa tuota hengitysputken asettamiskohtausta. Eikö sen yleensä tee nukutuslääkäri?

Vierailija
87/816 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2014 klo 09:47"]

Oli minullakin aikoinaan salasuhde kirurgin kanssa. eikä jääty kiinni, maine pysyi hyvänä :)

- sh-nainen 29v

Itse sarjasta. Mielestäni oli oikein realistinen. Termistöä käytetty oikein jne. Muutamia pikkuvirheitä bongasin.

[/quote]

Mistä tiesit ettei maine mennyt? Selvännäkijä - da. 

Vierailija
88/816 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 14:50"]

sh 23v, eihän tämä ylilääkäri ole parisuhteessa tai naimisissa....?

[/quote]

Se oisko vain fantasiaasi?

En suoraansanottuna tiedä. En ole vastuussa mitenkään jos onkin. Mahdollinen parisuhde on kahden kauppa ja ei kuulu minulle. Ei hänen kämpällään ainakaan koskaan ketään ole. :) Itse olen sinkku.

[/quote]

Vierailija
89/816 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja opetetaan opiskeluaikana intuboimaan ja sitä saa kyllä tehdä ambulanssissa. Olen itse intuboinut anestesialääkärin ohjauksessa ihan kuten sarjassakin, - joskus jokunen hoitsu on saanut kokeilla sitä mm. tehostetussa valvonnassa oikealle potilaalle.

Mutta noin muuten vähän ärsyttää, että sarjassa pienet ja ilmiselvät jutut tehdään väärin: ambulanssi mm. toi myrkytyksen saanutta pikkutyttöä ja tippapussin sulkija oli kiinni, vaikka lanssikuski kannatteli sitä. Jos siirron aikana tippa suljetaan, ei sitä tarvitse roikottaa missään :D Tuo leikkaussalin trafiikki suoraan käytävälle on myös hölmöä. Edelleenkin tökkii myös se käytävillä kaikuva lääkäreiden kutsuminen tai "saliin 5 jäitä!". Ei tuollaista ole missään sairaalassa. Lääkäreillä on omat kännyt taskussa ja yleiskuultukset ovat koodikielellä lähinnä elvytystilanteissa, kun jollekin osastolle tarvitaan elvytysryhmä. Harvinaisia siis.

Vierailija
90/816 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siellä menee lääkärien sukupuolet aikalailla tasan, ekan jakson sydänkirurgi, ylilääkäri ja sit se venäläinen lääkäri on kaikki naisia, miehiä taas Max ja se Holopainen plus engelsmanni.

Vierailija
91/816 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä parasta koko sarjassa on se, että Iiris menee huoraamaan pyörällä jossa on lasten istuin. Huvittaa joka kerta.

Suomalaiseksi sarjaksi mun mielestä ihan viihdyttävä, hahmot ja juonenkäänteet kyllä aika lainattuja esim Greyn Anatomiasta ja Teho-osastosta. Kaikki juonenkäänteet on tosi ennalta-arvattavia, ehkä vähän liiankin, mutta toteutus on kyllä parempi kun suomalaiselta odotin.

Kenen muun mielestä kaikki potilastapaukset on kuin suoraan jenkkisarjoista lainattu...tai ainakin sieltä on saanut inspiraatiot kaikkiin.

Vierailija
92/816 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahvena:)

Vierailija
93/816 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin tietää, että lääkärini katsoo tällaista sontaa (arvio tehty mainosten ja n. 5 min katselun jälkeen), en kävisi hänellä enää ikinä.

Vierailija
94/816 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetytti se, että myrkytyksen saanut lapsi tuotiin samaan paikkaan kuin aikuiset? Kyllä ainakin pk-seudulla lapsipotilaat viedään Lastenklinikalle, ja pk-seudulla tämä Sykkeen sairaala kai on olevinaan (ainakin siitä hotellista päätellen, jossa Iina käy hakemassa lisätienestiä).

Ihmetytti myös se, että Suomesta lähti yksikkö irroittamaan sydäntä Norjaan. Eikös nämä elintenluovutukset hoideta yleensä niin, että irrotuksen hoitaa kyseisen maan oma elinluovutusryhmä, elin kuljetetaan erikoistoimituksena kohdemaahan, jossa taas kohdemaan ryhmä hoitaa siirrännäisen vastaanottajalle?

Jotenkin myös tuntuu, että sarjassa ovat menneet teho-osasto, päivystysosaasto ja leikkausosasto iloisesti sekaisin...

Vierailija
95/816 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaaa olla tämän sarjan "virallinen" ketju.

Outi Mäenpää näytteli upeasti.

Ja Manuela Bosco ihan lupaava, varsinkin kun on alun perin urheilija. Ja aina niin kaunis katsoa. Oliko hänen oma lapsi jaksossa? Tommostako se nykyään on, että kaikista traagisista vahingoista tehdään aina myös lastensuojeluilmoitus?

Vierailija
96/816 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 15:55"]Minua ihmetytti se, että myrkytyksen saanut lapsi tuotiin samaan paikkaan kuin aikuiset? Kyllä ainakin pk-seudulla lapsipotilaat viedään Lastenklinikalle, ja pk-seudulla tämä Sykkeen sairaala kai on olevinaan (ainakin siitä hotellista päätellen, jossa Iina käy hakemassa lisätienestiä).

Ihmetytti myös se, että Suomesta lähti yksikkö irroittamaan sydäntä Norjaan. Eikös nämä elintenluovutukset hoideta yleensä niin, että irrotuksen hoitaa kyseisen maan oma elinluovutusryhmä, elin kuljetetaan erikoistoimituksena kohdemaahan, jossa taas kohdemaan ryhmä hoitaa siirrännäisen vastaanottajalle?

Jotenkin myös tuntuu, että sarjassa ovat menneet teho-osasto, päivystysosaasto ja leikkausosasto iloisesti sekaisin...
[/quote]

Mitenkä niin mennyt sekaisin?

Vierailija
97/816 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:49"]

Jos saisin tietää, että lääkärini katsoo tällaista sontaa (arvio tehty mainosten ja n. 5 min katselun jälkeen), en kävisi hänellä enää ikinä.

[/quote]

Luuletko oikeasti että ne lääkärit ei vapaa-ajalla katso telkkaria ja roiku av:lla? :D 

Vierailija
98/816 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin mun sh-aikoinani teho-osasto ja päivystyspoli olivat kaksi ihan eri asiaa - ja ihan eri puolilla sairaalaakin. Samoin leikkuri. nythän tuo yksi ja sama porukka pyöri samoissa kuvioissa, ja myös potilaat olivat "samoissa" tiloissa - siis tappelevat juopot, myrkytyksen saanut lapsi, sydänsiirtopotilas jne...

Vierailija
99/816 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 16:31"]Kyllä ainakin mun sh-aikoinani teho-osasto ja päivystyspoli olivat kaksi ihan eri asiaa - ja ihan eri puolilla sairaalaakin. Samoin leikkuri. nythän tuo yksi ja sama porukka pyöri samoissa kuvioissa, ja myös potilaat olivat "samoissa" tiloissa - siis tappelevat juopot, myrkytyksen saanut lapsi, sydänsiirtopotilas jne...
[/quote]

No totta kai ne on eri paikoissa, mutta kyllähän teho on lähellä leikkuria, ihan niinku heräämööki. Päivystys asia selittyy musta aika yksinkertasesti; tilat on kuvattaes rajalliset.

Vierailija
100/816 |
13.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2014 klo 00:39"][quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 21:49"]

[/quote]

Luuletko oikeasti että ne lääkärit ei vapaa-ajalla katso telkkaria ja roiku av:lla? :D 
[/quote]

Tsiisus mitä juttua :) Kuule mamma, kun ne heittää sen valkoisen takin naulakkoon, niistä tulee ihmisiä, jotka hyvinkin saattaa katsoa sykettä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi