Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++Toukotuhisijat vko 15+++

07.04.2008 |

Uutta viestipinoa...

Joku viisaampi saa laittaa linkin edelliseen viikkoon...

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuoroa jäi töitä tekemättä, viikonloppuna supisteli sen verran hommissa, että suosiolla jäin pois. Äitiysloma alkaa virallisesti lauantaina.

Tänään ei ole ollut se paras päivä. Aamulla autosta akku loppu, akkulaturin " hauenleuka" rikki, eli ei liikuta minnekään ennen miehen töistä paluuta. Onneksi vei mennessä lapset hoitoon. Tarkoitus oli käydä näyttämässä alapään tilannetta jossain tänään mutta.... Syödessä lohkesi hammas, ja hammaslääkäriin olisi päässyt vasta kesäkuussa, onneksi yksityiselle jo huomenna. Koko ajan supistelee, ei kipeästi, mutta inhottavasti...

Siinäpä valitusta, jospa jaksaisi olla nyt aktiivisempi kirjoittamisen suhteen, kun kotosalla olen.

Kovasti pitäisi vauvan varusteita laittaa, mutta tässä taas istun. Sentään pesukoneessa pyörii pieniä vaatteita.

Onneksi yskä on helpottanut ja lirahduksia ei enää tule...

Positiivisin mielin

seppäskä 34+2

Vierailija
2/61 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan muista koska viimeks olen kirjoitellu... On tässä ollut kaikenlaista ettei olevinas ole kerinny.

Voi seppäskä! Sulle sit on kaikkee sattunu yhdel päiväl... yleensä se menee just niin että kaikki sattuu samalle päivälle! Toivottavasti saat supistelut aisoihin, lepoa vaan!

Mä oon nyt ollu jonku aikaa s. lomalla, ja on virallisestikkin äippäloma jo alkanu. Supisteluita tulee myös melkein joka ilta, useesti on kipeitäkin, kaurapussilla oon helpottanu särkyä. Aina ne vaan loppuu yön aikana ja seuraavana iltana taas. Onneksi pääsen huomenna tyksiin viimeseen lääkärikäyntiin/synnytystapa-arvioon. Saa tietää tilanteen alakerrassa.

Lurahteluista sen verran että kun olin kipeänä ja kovasti yskitti, niin kyllä välillä lurahti pissiä housuun. Nyt onneksi vaiva mennyt ohi.

Ja valkovuotokaan ei mitään niukkaa... onneksi on kohtalotovereita ;)

Seksistäkin täällä on jossain vaiheessa keskusteltu, omasta puolesta voisin mainita että seksi ei todellakaan ole nyt ykkösenä mielessä! Viimeksi touhuiltu varmaan jossain raskauden puolessavälissä. Alapää ei tunnu yhtään omalta, vaan " turvonneelta ja verekkäältä" , ei tee mieli tunkea sinne yhtään mitään. lantion seutu kaikin puolin hankala seksiä ajatellen. Mieskin jo tottunut ajatukseen että nyt pidetään taukoa, hänen täytyy vaan itse purkaa välillä paineet...

Mieli kyllä odottaa kovasti taas normaalia seksielämää. Tosin viimeksikin synnytyksen jälkeen kului aika tovi ennen kun uskaltautui kunnolla harrastamaan (3-4 asteen repeämät).

Ehkä vielä joskus...

Tajusin just että eihän mulla ole enää kun tasan 4 viikkoa laskettuun aikaan! Apua ja jippii! Kaikenlaista hommaa täälläkin olisi, erityisesti puutarhatyöt houkuttelisi, mutta täytyy nyt katsoa miten jaksaa. Täytyy muistaa myös levätä, kohta lepoajat on ohi kun esikoinen saa kaverin!!! Mutta ihanaa on kun on kesä tulossa vauvantuoksun kera. :)Esikoinen syntyi keskelle kovia talvipakkasia ja aika paljon oltiin silloin sisällä.

Hyvät voinnit kaikille, ei enää paljoo jäljellä!!

Plutuna rv 36+1

P.S Kirjoitusvirheitä voi olla aika paljon, en jaksanut tarkistaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki edellisviikon pinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12803468&p=1&tmo…

Seppäskä: No olipas inhottavaa, kun lohkes hammas :( Raskausaikana on hampaat kovilla! (nekin ;)

Täällä myös supistelee aika tavalla, ei ne kipeitä ole, mutta maha tuntuu olevan kivikova ihan vähän väliä. Ja alaselkää jomottaa niinkuin menkat olisi tulossa. Just semmoinen olo, että siirtää kaiken mahdollisen tekemisen hamaan tulevaisuuteen ;) No, sain mie sämpylöitä leivottua ja kesäkukkia koulittua. Ja laitoin vauvalle jo kotiintulovaatteet valmiiksi ja sairaalakassikin odottaa lipaston päällä, se vaan pitäis ensin täyttää ;)) Vauvan muita vaateita en ole saanut vieläkään laitettua kaikkia valmiiksi, kun ilmat muuttui nuin sateisiksi ettei pihallakuivaamisesta tule mitään *selittelee*

Missäs kaikki muut toukokuiset oikein piileksii???

Hönttä 34+3 & murut

Vierailija
4/61 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tänään vääntää (taas) tota opinnäytettä, mutta eihän siitä mitään tullu. Väsyttää niiiiin paljon. Vaikka yöunet on määrältään mielestäni ihan ok, ei niillä pärjää vaan on pakko ottaa päivällä torkut. Tosi huonoks muuttunu unenlaatu, kovin pinnallista ja katkonaista. Viimeviikon pinossa oli monta yökukkujaa mun lisäks, taitaa olla muillakin tota uniongelmaa?

Suurinosa vauvan tarvikkeista on hoidettuna, mutta koti ei kyllä oo " valmis" . Olis vaikka mitä puuhaa ja ihana ois saada pakastimeen valmista sapuskaa, niin ei tarttis sairaalasta kotiuduttua ensimmäiseks miettiä muun perheen evästämistä.. Vaan pakko laittaa noi koulujutut etusijalle (paperit on saatava tänä keväänä...)!

Seppäskälle tsemppiä haasteelliseen maanantaipäivään!

Nyt viemään pojat luistelemaan. Ite palelen hallin penkillä, kun en enää luistimille oo kuukauteen uskaltanu..

JN + masukaveri 36+1

Vierailija
5/61 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mihkähän mullakin muka ois kiire..

Uniongelmista tuntuu osa kärsivän. Mä en viä ainakaan. Illalla kun kaadun petiin ja möngin aikani, että pääsen hyvään asentoon, tyynyjen kanssa, nukun nopeesti. Sitten kolmen neljän aikaan käyn vessassa ja takas nukkuun ja sinne kasiin ysiin nukun. Eli yleensä kymmenisen tuntia yössä. No, on joku yö ollu, kun on oikeen lonkkia särkeny, ni unet on ollu jonku viis kuus tuntia. Mä en nuku päivällä, väsyttää kyllä, mut en anna periks. Jos päivällä vetäis kunnon tirsat, niin sitten sais yön kukkua.

Tänään on ollu taas sisäpäivä, kun vettä tulee ja loputkin lumet häviää silmissä, pyykkiä pessy ja kaikkee pientä touhunnu, viä ois pullataikina nousemassa. Halkotalkoissa oltiin kaverilla lauantaina. Mä vaan pinosin liiteriin halkoja, mut sekin työstä kävi. Illalla ja eilen tunsi tosiaankin pinonneensa. Ens vkonloppuna olis meillä halkotalkoot. Isännällä kova hoppu puiden kans, kun pelkää et jos jää keväämmälle, niin joudutaan synnyttään kesken talkoiden:) Onneks, kun meillä ollaan, niin saan pysyä soppakauhan varressa ja kahvinkeittimen ääressä. Väkee on kutsuttu sen verran, et mua ei siä kuulemma tarvita, kattomassa saa käydä. Malttas vaan pysyä pois.

Nyt valuu taikina pöydälle, ojten pitää mennä..

Norpanpoikanen, rv 33+1

Vierailija
6/61 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään synnytystapa-arviossa vaikka eihän siellä mitään arvioitu vaan varattiin aika sektioon 28.4.2008. Painoarvioksi lääkäri antoi 3-3.1kg. Leikkausta varten pitää kuulemma ostaa reiteen saakka ulottuvat mittatilaustyötukisukat. Paljonkohan semmoisetkin maksavat? Inhottaa ajatus puristavista stayupeista.

Ankkis rv36 tasan

Vierailija
7/61 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ankkis:

aika sektioon 28.4.2008. Leikkausta varten pitää kuulemma ostaa reiteen saakka ulottuvat mittatilaustyötukisukat.

Ankkis rv36 tasan

Siis ihan oikeasti pitääkö sektiota varten hankkia tukisukat? Ihan uusi juttu mulle.

Vierailija
8/61 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten Jorvissa se synnytystapa-arvio. Oli sitten aikamoista yllätystä luvassa tänään. Meidän poika nimittäin olikin raivotarjonnan sijasta täydessä perätilassa! Tämä todettiin kun makasin käyrillä ja kätilö halusi nopeasti varmistaa tarjonnan ultralla. Täytyy myöntää, että aikamoinen yllätys oli, vaikkei neuvolan terkkari aina niin varma tarjonnasta ollutkaan.

Käyrien jälkeen pääsin lääkärille, jonka kanssa keskusteltiin edellisestä synnytyksestä ja sunniteltiin tätä seuraavaa. Lääkäri ultrasi ja totesi myös perätilan. Keskustelimme käännösyrityksestä. En ollut kovin halukas siihen aluksi, mutta keskusteltuani mieheni kanssa päätin sitä kuitenkin yrittää. Poitsu saatiin useamman kerran poikittain, mutta tämäpä palasi heti takaisin alkuperäiseen istuvaan asentoonsa. Lopulta ulkokäännöksestä oli luovuttava ja sektioaika varattiin. Lääkäri sanoi, että saattaa olla mahdollista, että poitsu itse kääntyy vielä raivotarjontaan ja antoi sen vuoksi ajan lähelle laskettua aikaa. Suunniteltu sektio tehdään 29.4 eli rv 40+1. Tarjonta tarkistetaan vielä aamulla ennen leikkausta ja jos poitsu on perätilassa niin leikataan. Muussa tapauksessa mut lähetetään vielä kotiin.

Tuntuu aika jännältä tietää tämän tulokkaan " syntymäpäivä" etukäteen. Olin varautunut jopa 5 viikon odotukseen ja nyt jäljellä on 3 viikkoa enää. Ei sitä vielä oikein pysty sisäistämään, että kolmen viikon päästä meilläkin on vauva. Aivan ihanaa päästä näkemään, että minkälainen tapaus tuolla masussa on majaillut!

Noista tukisukista kommentoisin vielä sen verran, että Jorvissa mulle annettiin nuo reiteen asti ulottuvan tukisukat lainaksi. Kätilö mittasi mun reiden, pohkeen ja jalan pituuden ja antoi sitten kaapista tukisukat mulle. Sukat laitetaan leikkauspäivän aamuna jalkaan sängyssä vielä maaten ja otetaan vissiin pois leikkauspäivän iltana. En siis joudu ostamaan mitään sukkia tätä tarkoitusta varten.

Pikkupapu ja perätilapoitsu rv 37+0

Vierailija
9/61 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikko oli yksi elämäni raskaimmista viikoista, ja tää raskausolo ei auttanut siinä yhtään...Jouduin keskiviikkona tekemään päätöksen yhden rakkaimmastani koiran lopettamisesta ja lauantaina käytiin miehen kanssa saattamassa uskollinen ystävä viimeiselle matkalleen :(

Mutta kun toinen oli sairas, vaikka vasta 6 vuotias, ei vaihtoehtoja enää ollut. Itkua on nyt riittänyt kohta viikon verran, nyt jo vähän helpottaa mutta aika ajoin taas hanat aukee...

Ei sentään synnyttämään tarvinnut vielä lähteä, vaikka kipeitä suppareita on monena iltana tullut. Huomenna ois taas neuvola, tuntuu et siel saa ravata nyt koko ajan.

Vauvan vaatteet on pesty, muuta en olekaan vielä laittanut valmiiksi. Jos ton sängyn kokois ens viikonloppuna niin eiköhän me niillä taas alkuun päästä.

Hyvää viikkoa kaikille!

CalZal kp36+6

Vierailija
10/61 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eihän tässä millään kp:eillä mennä ku rv:illä, anteeksi!

Vierailija
11/61 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä jännitetään blues-kärpät pelin lopputulosta!

Jännä kuulla toi tukisukkahommeli, ei mulle mitään sukkia neuvottu käyttämään, kun toi poika leikattiin 12/04 kättärillä. On vissiin joku uus juttu.. Liittyykö johonkin veritulppa-juttuihin??

CalZal:ille kovasti, kovasti voimia menetyksen kanssa. Itellä liippas läheltä reilu viikko sitten, kun 6v rotikkanarttu alkoi oirehtia lonkkiaan. Lääkityskokeilusta selkeästi hyötyä ja nyt mennään päivä/viikko kerrallaan. Epätietoisuus ja huoli oli ennen lääkärikäyntiä (ja sen jälkeenkin) valtava. Eli riittävän lähelle osui tuo teidän kohtalo. Eläimestä on joskus niin kovin raskasta luopua, mutta lohduttaa ehkä ajatus, että sairaan eläimen kanssa viimeinen reissu on ainoa oikea ratkaisu! Klisee, mutta aika helpottaa.

Pikkupapulle kääntöpeukutuksia! Josko pikkunen päättäis ite pyörähtää ennen leikkaushetkeä!?!

Ankkis, saako udella, mikä oli syy sektioon?

Viimeviikkoon vielä sen verran, että kiitokset kyrk@lle kuppiasiaan. Näin veikkasinkin joten oli kiva, kun varmistit! Eli nyt etsimään/tekemään niitä kestositeitä..

nyt jännäämään matsin lopputulosta

JN + masukaveri edelleen 36+1

p.s. Rennie on kiva kaveri! eikä siihen edellisessä odotuksessa tarttenu tutustua. miten kummasti kaikki " vaivat" tulee nyt tän kakkosen kanssa?

Vierailija
12/61 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuluu nopeaan! Esikoisen syntymän jälkeen itkin, etten uskaltaisi enää lähteä uudelleen synnyttämään. Koko raskauden ajan olen lykännyt synnytystä jonnekin ajatellen, että siihen nyt on vielä pitkä aika. Mutta kuinkas ollakkaan. Joku oli jo saanut vauvan ONNEA! Ja joillain on sektio ajat muutaman viikon päähän, eikä itselläkään ole kuin reilu seitsemän viikkoa laskettuun aikaan!!!! Kääk sanon mä! Mutta toisaalta halu pitää omaa vauvaa sylissä ja nähdä miten esikoinen reagoi kun näkee vauvan, on myös valtava.

Kävin tyksissä viimeviikolla sokeriarvojen takia. jouduin mittailemaan arvoja pari päivää ja sitten tuomiolle. Vitsit mulle tuli siellä syyllinen olo. Jos vielä joskus haluaisin raskaaksi katson ettei painoindeksi ole yhtään yli sen 25, nyt se oli sen 26 ja se asia tuli selväksi, että ylipainoa on. No mutta, Dieetin pitäisi riittää ja vauvan parastahan tällä ajatellaan, ettei siinä mitään...

Mullakin lirahtelee aivastaessa, yskiessä ja nauraessa( voi oikein lorista), ja näin siitepölyn aikaan aivastelua piisaa. Joku niistä kestosuojista jutteli.Mä olen miettinyt niitä joskus ennenkin ja nyt oikein heräsi kipinä, että mäkin haluun! On niin herkkä toi ala osasto että tavallisia suojia ei kans viitsi käyttää. Mites sitten oikein kuukautis suojat? Pitääkö ne miten hyvin?

Nyt iltapalalle! Kaikille oikein hyviä vointeja!

Tähti ja maha 32+4

Vierailija
13/61 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se aika vain rientää... Joku on jo saanut käärön ja toisella syntymäpäivä tiedossa. Itse palasin juuri 3,5 reissulta Lapista ja en ole päässyt kirjoittelemaan. Tänään oli ensimmäinen virallinen äippälomapäivä, mutta- yllätys, yllätys - siellä töissähän minä pyörin. Olin tosin vain printtailemassa lopputyötä mutta kuitenkin... Vaikea pysyä poissa ;-)

Onko muilla mammoilla yhtä kiire? Aikaisemmin ajattelin että kun mammaloma alkaa niin sitten on aikaa... nyt pitäisi vielä 2 tenttiin mennä, palauttaa tuo lopputyö ja mitään vauva-asioita ei ole tehty. Missäköhän vaiheessa ne vauvanvaatteet pestään tai sänky kootaan?

Kiinnostava oli tuo tukisukka juttu - enpä ole kuullut sitä ennen.

Neuvola on keskiviikkona ja saas nähdä mitä on kuukaudessa tapahtunut ;-) Vatsanympäryksen mittasin äsken ja se oli 106 cm...

Aivilo & masuvauva 35+6

14/61 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen eskarissa, pienemmät piirtelee, joten mukavasti aikaa istua koneella :o)

Ja ensimmäinen tuhisijakin on saatu maailmaan - ONNEA kovasti Sinille ja koko perheelle!!!

Toi tukisukkajuttu oli mullekki ihan uus! Edellinen suunniteltu sektio oli vuonna 2004 (silloin synnytin Taysissa), eikä moisista ollu puhettakaa!?! Mullahan on ny synnytystapa-arvio 21.pvä, niin saas nähdä, onko täälläpäin sama käytäntö... Ku suunniteltu sektio se taitaapi olla taasen edessä, vaikka mä niin haluisin alakautta synnyttää :o/

Saas nähdä, mä vähä luulen, että meidän pieni päätti kääntyä perätilasta pois - heräsin eilen aamuyöstä niin järkyttäviin muljahduksiin ja punkeamisiin, että otti ihan tosissaan kipeetä. Jouduin siinä hetken jopa ihmettelemään, että mitä tapahtuu (heti herättyä ku ei tuo järjenjuoksu oo ihan vilkkaimillaan!?!), onko synnytys alkanu vai mitä ihme kipua tämä on... Meinasin jo ruveta miestäki herättelemään, ku tajusin, että se kipu tulee yksinkertaisesti vain vauvan liikehdinnästä. Se muljuminen ja punkeaminen kesti aikansa ja otti tosiaan kipeää (eli kohtu onpi täynnä vauvaa, ylimääräistä tilaa ei juuri ole), ennenku rauhottu. Päivän mittaan sit huomasin, että jotenki on helpompi olla, kylkikaariin ei enää painanu samalla tapaa ku aikasemmin ja muutenki masun paino tuntu jotenki tasaantuneen. Sit myös liikkeet (potkut) tuntu ny selkeesti ylhäällä, ja iltasella ku oltiin lenkillä, sain aikaan muutaman napakan supistuksen ja samalla tuntu, että jotain " porautuu" yhä alemmas ja alemmas...

Eli siitä päättelin vaavin ny kääntyneen. Tosin illalla nukkumaanmennessä sen aamuöisen kaltainen muljuaminen ja punkeaminen alkas taas (jouduin nousta sängystä jaloittelemaan ja oikomaan kroppaa, että saatoin olla), joten tiedä sitte, kääntykö takasin...

Jotain piti vielä kommentoimani, mut ajatus meni hukkaan... Tsemppiä vain kaikille, joilla on ollut vastoinkäymisiä tai muuta murhetta elämässä!

Kohta tarvis lähtee neuvolaan, saatanpa palailla kuulumisten kera, jos jotain on...

KK ja AlmaElmeri rv35+

Vierailija
15/61 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin Helsingissä tai ainakin Kättärillä. Luulisi, ettei olisi maailman suurin kustannus hankkia Kättärillekin tukisukkavarasto lainaamista varten, kyseessä on kuitenkin aika iso synnytyssairaala eikä moisia kenties tarvitse kuin kerran elämässään.

Mullekin on tehty sektio Kättärillä 2004 ja nyt hoitaja nimenomaan korosti, että tukisukat ovat uusi sen jälkeen tullut käytäntö. Kai niitä veritulppia sitten tulee niin paljon, että tämä on katsottu tarpeelliseksi.

No, varasin huomiseksi ajan sukkasovitukseen, 32 euroa kuulemma maksavat.

Jettaneito, mulle on tehty kaksi sektiota, jolloin kolmas leikataan automaattisesti kohdun repeämisriskin takia.

Pikkupapu, aika myöhään laittoivat sulle sektioajan, vauvahan saattaapi ruveta syntymään jo aikaisemmin. Mulla esikoinen oli perätilassa ja leikattiin kuten tämä kolmonenkin, viikkoa ennen laskettua aikaa. Vaan onhan siitä 14 vuotta aikaa, joten varmaan siitä ovat käytännöt muuttuneet. Toivottavasti herra kuitenkin keksii vielä ihan itse kääntyä pää alaspäin.

Calzalille pahoittelut perheenjäsenen poismenosta.

Vierailija
16/61 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Sämpylälle...

Lämpimät onnittelut Sämpylälle! Yhdyn tässä monen toukotuhisijan kanssa samaan ajatukseen siinä kuinka ihanaa on, että meidän kaikkien synnytykset & vauvojen saamiset lähenevät :)

Mittasin oman masuni ja ympärysmittaa tuli 118cm, pituutta mulla on 168cm eli ei täällä Turun suunnalla mikään keijukainen istu näppiksen takana...

Huomenna taas vyöhyketerapia, luojan kiitos, alkaa noi liitoskivut olemaan taas sietämättömiä. Aivan järjetöntä poltetta ja sellaista " luu-kipua" alapäässä. Huomenna myös neuvola joten myös minä saan infoa / tietoa koska pääsen synnytystapa-arviointiin - laitan kuulumisia!

SISU rv33+5

ps. olenkohan sisäistänyt oikein tämän keskustelu-palstan toiminnan...eli valitsenko ensin tietty tuolta oikealta KESKUSTELE-valikko, sitten ODOTUS-valikko ja sieltä ensinnä oleva TOUKOTUHISIJA-otsikko ja sitten vaan vastaan siihen? Edellinen kommetti meni 6.4 päivälle eikä tähän päivään...hippasen sekaisin täällä...

Vierailija
17/61 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiosta vielä. Mä olisin kans niin kovasti halunnut sitä normaalia alatiesynnytystä, mutta poitsu päätti toisin. Tähän täytyy nyt vain sopeutua, ei voi mitään. Aina on toivoa, että itsestään kääntyisi ympäri, mutta aika " tiukassa" kyllä istui kun ulkokäännöstä yritettiin. Kiitos kuitenkin kaikille peukutuksista!!

Tämä sektio tietää vain mun kohdalla sitä, että seuraavakin mahdollinen raskaus tulisi sitten automaattisesti päättymään sektioon. Eivät kahden sektion jälkeen enää päästä alakautta synnyttämään.

Ankkis, mulle laittoi lääkäri sektioajan lasketulle viikolle kun halusi antaa aikaa poitsulle kääntyä itsestään ympäri. Lääkäri sanoi, että poitsu on kovin korkealla mahassa eikä ole mikään hirveän isokokoinen. Lapsivettäkin oli vielä normaalisti, joten periaatteessa pitäisi pystyä vielä kääntymään. Eri asia on tietysti kääntyykö tai pystyykö siihen edes. (Normaalisti ne kai leikkaavat rv 39?). Katseli lääkäri vielä mun tiedoista, että esikoinen käynnistettiin silloin rv 41+5, joten ajatteli varmaan, ettei tämäkään nopeammin sieltä tule. Mainitsi kyllä sen, että jos synnytys alkaakin aiemmin niin mut leikataan sitten kiireellisellä sektiolla.

Tukisukista vielä. Mä en kans tiedä mikä käytäntö on ollut näissä sukka-asioissa kun edellinen synnytys päättyi siihen kiireelliseen sektioon, eikä silloin tarvinnut mitään sukkia jalkoihin laittaa. Nyt kun on tämä suunnitelmallinen sektio edessä niin antoivat tosiaan nämä sukat lainaksi ja ohjelappusen niiden käytöstä mukaan. On se kyllä hyvä, ettei niitä itse tarvi ostaa, koska mitä tuollaisilla sukilla leikkauksen jälkeen tekee kun ne on varpaastakin auki. Kumma kyllä ettei Kättäriltä niitä lainattavaksi saa kun Jorvi on kuitenkin pienempi sairaala ja sieltä ne sai.

CalZalille vielä pahoittelut lemmikin menetyksestä. Meilläkin on ollut koira, (joka kylläkin kuoli vanhuuttaan) joten tiedän miltä menetys tuntuu.

Tähti77, nuo kestositeet ovat aivan yhtä hyvin pitäneet kun vastaavat kaupan kertissiteet. Ovat vain miellyttävämpiä käyttää kun niissä on kangasta ihoa lähinnä. Voin suositella.

Sisu, kannattaa katsoa Toukotuhisijat otsikon perästä sen viikon numero, että tietää kirjoittavansa oikeaan viikkopinoon. Tässä tapauksessa +++Toukotuhisijat vko 15+++. Toivottavasti selvensi.

Pikkupapu, esikko 2v 2 kk ja perätilapoitsu rv 37+1

Vierailija
18/61 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän tietokone on jotain jumittanut jo pari päivää, niin en oo päässy kirjottelee mitään. Multa lähti eilen vihoviimeinen pentukoiruus maailmalle ja nyt pitäs pikkuhiljaa tehdä jotain suurempaa siivousta. Aina mä vingun samaa, mutta tuntuu kauheelta jos ei saa tehtyä kaikkea mitä on suunnitellut ja joutuu tuomaan vauvan sotkun keskelle. Mies on niin suurpiirteinen että sille en jätä kyllä mitään ihmeempää hommaa=)

Täällä oli CazCal (vai miten sit kirjotettiin=)) joutunut viemään koiran piikille. Voin sanoa kokemuksella että se on ihan jäätävän kauheeta hommaa! Ensimmäisen oman hauvani jouduin viemää lopetettavaksi kolme vuotta sitten, kun sillä oli vanhuuttaan tullu kasvaimia ja ne oli levinnyt joka paikkaan. En mä pystynyt olee siellä eläinlääkärissä kuin sen aikaa että ne anto rauhottavan piikin ja koiralta meni taju jo siitä. Anto ne hetken olla kahestaan koiran kanssa ja sit kysy että haluutko tän " vika piikin" jälkeen kantaa koiran kohonkin takahuoneeseen. Ei mulla riittänyt voimat siihen ja vieläkin harmittaa... Jotta mä en olisi jäänyt koko kevääksi silloin pillittämään sen perään, niin aika pian ostin koiranpennun itselleni. Ei se tietty vanhaa korvannu, mutta sain ainakin ihan uutta ajateltavaa. Ja oikein mainio rekku tää " uusikin" on. Koita jaksaa, ajankanssa helpottaa!

Pikkupapu oli saanu jo sektioajan, iik! Aika hassua tosiaan tietää koska se vauveli syntyy. Tai siis voihan se aiemminkin tulla, mutta kuitenkin. Itse en ole oikein ees miettinyt sitä että sektio voi tulla itellekkin eteen. Mun on muutenkin parempi olla ajattelematta yhtään mitään=)

Jettaneito jos saan udella, niin mitä opiskelet ja mistä siis saat paperit nyt keväällä? Itse hauduttelen ajatusta jos sitä palais opiskelee mammaloman jälkeen. Ala on vähän hakusessa...

Pakko saada ruokaa, kun tuntuu että nälkä haittaa näköä=)

T:masunasu rv 33+2

19/61 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaseen ajattelin viestin laittaa, että neuvolassa kaikki ok!

Ja ne mun tuntemukset oli ihan oikeita - vaavi oli kääntäny ittensä raivotarjontaan :o) Terkkarin mielestä on kuitenkin niin ylhäällä, että saattaapi vielä kääntyä takaisinki perätilaan. Mutta ehkäpä mä tunnen sit senki käännöksen, jos niin käy.

Ja sorruin taas " palkitsemaan" itteni hyvistä neuvolakuulumisista herkullisilla pullakaffiilla ja kaupasta tarttu mukaan karkkipussi... Heikko houkutuksille, ja varsinkin herkuille ;o)

Noh, josko sais ukon taas iltasella raahattua kaveriksi mettälenkille, vaikka keli ei ulkoiluun juuri houkutakkaa... Mut koirat tarvii liikuntaa, ja mamma myös :oP

Palaillaan taasen.

KK ja AlmaElmeri rv35+3

Vierailija
20/61 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis ulkona sateista ja tylsää, mutta auto toimii, hammas on korjattu ja neuvolassa käyty näytillä...

Supistukset ei vielä ollut tehnyt suuremmin " vahinkoa" , niin saa jatkaa ilman kauheaa lepo ukaasia.

Ja hetihän on ruvennut tapahtumaan, sänky on valmiina olohuoneessa ja makuuhuoneessa. Kotiutumisvaatteet katsottu vauvalle, vaunut viritetty valmiiksi ja vaatteet pesty.

Meillä aina vauvalla 2 sänkyä jos joku ihmetteli, olohuoneessa silmien alla, ettei isot veljet vahingossa vahingoita ja kuulee itsekin paremmin sen niin pienen ja hennon äänen. Toinen makkarissa öitä varten.

Mittasin muuten sen mahanympäryksen josta viime viikon pinossa... 132cm ja pituus 170, eli kohta voisi sanoa yhtä pitkä kuin leveä. Ei ihme että mahanahka on kovilla.

Voimia CalZalille...

seppäskä 34+2 joka eilen päivää edellä...