Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon kourimista vauva kestää vatsan päältä (rv 41+3)

05.11.2006 |

Kävin tänään yliaikaiskontrollissa, ja sisätutkimus oli ihan ok, siis ei mitenkään kivuliasta...mutta......ultraamisen jälkeen lekuri poisti geelit vatsan päältä paperilla, ja suoraan sanoen runnoi vatsaa (tai vauvaa). Siis paineli ja heilutteli oikein kunnolla niin että koko maha muljui puolelta toiselle, ei mitään kevyttä painelua, vaan oikein ronskit otteet.

Olin ihan järkyttynyt kun siitä nousin, että kestääkö kohdussa oleva vauva moista käsittelyä? Ilmeisesti, kyseessä kuitenkin lääketieteen lisensiaatti, ei siis edes mikään vasta valmistunut lekuri.

Nyt olen menossa keskiviikkona uudelleen, kehtaanko sanoa lekurille, että saanko pyyhkiä itse, jos ultraa uudelleen?

Tämä oli mulle ensimmäinen tosi epämiellyttävä kokemus koko raskauden aikana, siis lääkäreistä. Okei, tuleehan se vauveli synnytyskanavankin läpi, mutta silti....

Oli epämiellyttävää kuitenkin.

Vai onko sitä niin ylisuojeleva, että kuvittelee että vauva on tosi hauras....

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon miten kovaan myllyyn vauva joutuu synnytyskanavassa, on lääkärin tekemä tutkimus pientä! Sinusta se toki tuntuu epämukavalta kun kohtu aristaa painelua, mutta vauvalle siitä ei ole haittaa. Otteiden pitää olla aika kovat että yleensäkään voi saada tuntumaa vauvan eri osiin vatsanpeitteiden ja lapsiveden lävitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla