Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMI_IHANAT_MAMMAT TENAVINEET 7.4-->

07.04.2008 |

Heissan,

kauhella kiireellä väännän sisään tänne. myöhemmin kuulumiset1

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kamala miten tää aika juoksee, mulla on kans jo hiipinyt pieni ahdistus töihinpaluusta ja muutenkin siitä, että vauva-aika on ohi ennen kuin huomaakaan. Eikä tätä enää ehkä koskaan saa kokea. Toisaalta pitihän kakkosenkin olla se viimeinen vauva... Aion kyllä olla kotona ainakin siihen saakka kunnes neiti on 2 vuotta (mikäli rahat riittää...), mutta silti se töihinpaluu ja arjenpyörittäminen siinä ohessa kummittelee jo mielessä.

Ompas Tolleroinen pistänyt tossua toisen eteen! Kyllä luulis tuolla lenkkeilyllä viimeisetkin raskauskilot saavan kyytiä! Kyselit omasta ajasta, mulla on aivan riittävästi omaa aikaa, käyn monta kertaa viikossa yksin (tai korkeintaan yhden lapsen kanssa) kaupassa, lenkillä tai vaan netissä niin että ovi on kiinni eikä äitiä saa häiritä! Nyt kun on useampi lapsi, mieskin ymmärtää sen oman ajan merkityksen paljon paremmin kuin esikoisen vauva-aikana, jolloin hän lähinnä ihmetteli miksi haluan olla erossa vauvasta!!!

Onnea Innalle hienosta nimestä! Samaa olen miettinyt minäkin, mihin ovat hävinneet monet odotus-puolella aktiivisesti kirjoitelleet tammimammat. Onkohan multa mennyt ohi jotain, mutta en ole muistaakseni täällä nähnyt esim. Satsumaakaan tai Eventusta. Toisaalta ymmärrän, että vauva-aikana jostain on ehkä luovuttava jotta aika riittää, mutta itselle tällainen samassa elämäntilanteessa olevien ryhmä on ehkä viimeisiä asioita mistä luopuisin. Sen verran hyvää vertaistukea teidän juttuja lukiessa saa!

Strutsi: tosiaan aika samankokoisia ovat neidit nyt =) Mulla muksut kasvaa parin ekan kuukauden aikana älyttömästi ja ottavat kiinni sen oletuskäyränsä ja sittenpä se kasvu tasaantuukin.

Annu oli eilen vähän hassu mummolassa. Ikäänkuin vierasti minun isää, vaikka eihän tuo vierastaminen pitäis käytännössä olla mahdollista tässä iässä. Useampaan otteeseen kun oli papan sylissä katsoi häntä ja alahuuli pitkällä alkoi itkeä. En tiiä kokiko olonsa vaan jotenkin turvattomaksi vai mitä!?

Mies on lähdössä töihin joten lastenhoidossa tapahtuu vahdinvaihto. Mukavaa viikkoa kaikille! Nautitaan ihanista kevätpäivistä =)

aksiina ja Annu 28.1

Vierailija
42/51 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tarkoitus oli heti alkuun kirjoittaa enemmänkin, mutta samaan aikaan heräsi pikkuäijä partsilla. Olin tosin käynyt työntämässä vaunua jo pari kertaa, kun yritin pitkittää tyypin unta jotta samalla ruokaväli olisi pidempi.. Jäbä kuitenkin tajus, että nyt sen äidillä on luppoaikaa olla koneella..

Mikähän siinä muuten on, että 45min- 1tunti on sellainen minkä vauva nukkuu hyvin ja sit herää. Joskus saan työntämällä jatkamaan unta, joskus en. Täältä saan lukea kuinka kaikkien vauvat tuntuu nukkuvan sellaisia neljän tunnin unia. Meillä ei oikein.

SUPERISOKIITOS-hali kaikille mua muistaville. Erit. taisi Mantelihammas ja Allu laittaa rohkaisua! Toivotaan että tämä tosiaan todettaisiin ajanjaksoksi joka menee ohi. Ja sitten on taas coolimpi sille uudelle vaihteelle, jota vauva alkaa käydä läpi! (ehkä coolimpi...joo..;))

Olin omilla vanhemmillani viimeviikon loppupuolen. Oli se aika jännää.. Vauva oli harvinaisen itkuinen ja mä kireä. Ahdisti entisestään se sanomatonkin kannanotto jota saa helposti omilta vanhemmiltaan. Vaikka täydestä sydämestään yrittävät auttaa, on mun vaikea ottaa sitä apua vastaan, koska mä tiedän parhaiten miten vauva saadaan hiljaiseksi kitinäpäivinä enkä yhtään jaksaisi kuunnella sitä itkua enempää kuin on tarpeen. Joten siksi ajaudun helposti siihen, että hoitelen asiat yksin. Onneksi mies on oppinut täällä kotona samoja temppuja kuin minä, joten täällä voidaan yhdessä hoidella.

Pajunkukka heittänyt kunnon aprilli-pilan! Suorastaan nerokkaantörkeä ;)) Mä unohtelen ottaa minipillereitä aina silloin tällöin ja otan sit myöhässä (12 tunnin sisällä tosin.. yleensä) mies on tuosta jo stressaantunut. Me ei toistaiseksi suunnitella lisää tulokkaita. En ole aina edes ajatellut hankkia lapsia ollenkaan. Nyt olen äärimmäisen kiitollinen, että saan kuitenkin kokea tämän äitiyden. Pikkujäbä tuo mulle niin järjettömästi silti iloa. Ja oonkin hokenut kaikille ettei tälläistä rakkauden tunnetta saa oikeastaan muuten kokea. Rakkaus mieheen on vahvaa, mutta erilaista. Eli mä tosiaan pystyn nauttimaan vauvasta. Ja kun nautin, nautin niin täysillä ettei mitään rajaa. Mulla ei ole yleensä tapana tuntea mitään keskiverto-tunteita. Kaikki tai ei mitään meiningillä mennään..

Kyllä on salapoliisin työtä tämä allergia-dieettaaminen! Mistä hemmetistä mä voin tietää mistä mikäkin vaiva johtuu. Nykyisin yhdistän kaikki vatsakivut mun syömisiin. Mietin että mitä oon taas syönyt väärin kun vauva saa ilmavaivoja. En ole koskaan ollut mikään syömishäiriöinen ihminen ja oon aina nautiskellut ruoasta, mutta kohta musta tulee syömispelkoinen. Dieettiä pitäisi alkaa purkamaan, mutta koska vauvalla on muutenkin masukipua ja itkuisempia päiviä, en koskaan tiedä mikä sit aiheutuu siitä mitä olen syönyt. Dieetin aikana on tosin ollut helpompaa kuin aikaisemmin. Mut nyt pari viimeistä päivää on taas ollut itkuisempia! Huomenna alkaa dieetin purkaminen siis tuote kerrallaan.

MANTELIHAMMAS: Mainitsit silloin Sellossa, että teillä on siihen refluksiin lääkettä. Oletko antanut sitä teidän vauvelille vielä? Oliko teillä se PH-testaus?

ONKO KENELLÄKÄÄN KIINNOSTUSTA TAAS UUTEEN KAHVITTELUSESSIOON? MUSTA OLIS IHANA NÄHDÄ TEITÄ. EHDOTTAISIN TAPAAMISEEN SANOMATALON WAYNES COFFEEN! ENSI VIIKON KESKIVIIKKO KLO 13?

Työhön menostakin oli puhetta täällä: Tänään mulla on yksi työhön liittyvä kutsutilaisuus. Oon ollut vuosia liike-elämässä, mutta sen lisäks oon opiskellut ulkomailla itseni meikkaajaksi. Tämä " työtilaisuus" liittyy siis siihen kauneuspuoleen nyt. Yritän äippäloman jälkeen suunnata taas sitä kohti. Tosin lähinnä menen sinne, että pysyn ajan hermolla. Ja tapaan ihmisiä. Katsotaan sitten miten ja milloin työelämä äitiysloman jälkeen kutsuu. Siihen asti pidän suunnitelmat aivan itselläni ja kelailen rauhassa. En tykkää puhua keskeneräisistä asioista. Tämä meikkaustausta kuitenkin kaikille teille,jotka ihmetteli Sellon tapaamisessa etten näytä riittävän väsyneeltä.. Meikillä saa paljon aikaan ;) Yleensä hyvää.

Aion muuten järjestää meille ulkopuolista lastenhoitoapua! Meilläkään ei ole oikein hoitajia tyrkyllä. MIehen äiti asuu ruotsissa ja omani parin sadan kilsan päästä. Eli mulla ja miehelläkin yhteisen ajan puutetta. Omaa aikaa saan tarvittaessa kun mies hoitaa vauvaa. Sillä on tosin väsyä töiden puolesta, joten en viitsi hirveästi enää täällä kotona kuormittaa.

TSEMPPIHALIT KAIKILLE!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magdalena: Mä ainakin tulen! :) Eli siis tarkoitat ilmeisesti päivämäärää 16.4.? :)

Aksiina: Kiitos nimionnitteluista! Eikös se vierastaminen josta kerroit voi olla ihan sitä ihteään? Monessa paikassa on lukenut, että noin 3-4 kk:n iässä se alkaa, ja vauvathan kai kuitenkin kehittyy eri asioissa eri tahtiin. Meilläkin yksilapsinen kaveripariskunta epäili, voiko Inna tosiaan osata " oikeasti" hymyillä reilun kolmen viikon iässä, mutta kokeneempi neuvolatäti ei sitten ykskuukautisneuvolassa tuntunut ihmettelevän asiaa yhtään. Hän näki Innan hymyilevän minulle, sanoi että " äidille ne kauneimmat hymyt aina tulee" ja kirjoitti neuvolakorttiin että " Hymyilee."

Hirveet plöräykset tuli just prinsessan peräpäästä, pitää mennä vaipanvaihtoon :)

Pajunkukka ja Inna s. 29.1.

Vierailija
44/51 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen valvonut taas viime yön. Vauva raivosi ensin 00.30 asti, sitten nukahti ja heräsi 02 syömään. Sen jälkeen raivosi ja kitisi aamuun saakka.

Metakka ja heiluminen ja huitominen oli niin voimakasta etten itse pystynyt siinä juurikaan torkkumaan. Ihan kummallista. Aamulla nukahti kahdeksan aikaan 45 minuutiksi. Ja nyt sain sen puoliltapäivin terassille nukkumaan. Nukkuu edelleen.

Tein oman aloituksen tuosta raivoamisesta, käykää lukemassa ja kommentoimassa jos olisi vinkkiä.

Mies oli taas pitkän viikonlopun töissä yötä myöten ja olihan se rankkaa. Eilen illalla vauva huusi kun laitoin esikoiselle ruokaa. Siinä samassa kuuluu kauhea pamaus ja esikoinen tulee itkien mun luo, verta valuen molemmista sieraimista. Oli sitten pamauttanut kärsänsä pöytään.

Pääsi muutama voimasana kun yritin pitää jääpussia pojan nenän päällä ja toisella kädellä tukkia kahta vuotavaa sierainta. Ja meillä on suvussa veren hyytymisongelma yhdistettynä helposti vuotavaan nenään, joten kauhuissani odotin mitä tuleman pitää.

Onneksi ei tarvinnut Meilahteen lähteä. Se on siis ainoa paikka joka onnistuu nämä meidän suvun nenät tukkimaan. Ja lapsen sieraimia ei juuri kukaan suostu muualla polttamaan. Tänään sitten peläten pyyhin valuvia hyytymiä pojan nenästä. Onneksi ei ole alkanut uudestaan. Viikko takaperin pojalla tuli verta nenästä ihan itsekseen, siksi pelkäsin.

Viime yö siis meni vauvan hakkaamana ja koko ajan esikoista kuulostellen. Siistiä.

Mä nyt jaksan tätä elämänvaihetta valvomisineen kun taukoamatta hoen itselleni että tämä menee joskus ohi. Joskus saan vielä nukkua. Ja joskus tuo vauvakin nukkuu yöllä.

Ensi viikon keskiviikko voisi sopia minullekin! Hui, uskallankohan tulla... ;)

No, sen näkee sitten, mies on alkuviikon poissa, joten jos olen valvonut muutaman vuorokauden sitä ennen niin en lähde mihinkään.

No nyt tuo kärsävaurioinen hinaa minua ihailemaan rakennelmiaan. Pitää mennä.

ipu

Vierailija
45/51 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

mun pitää heti korjata pois tuo ehdottamani tapaamispäivä! Tulikin mutkia matkaan ja muuta ohjelmaa! Eli Sorry Pajunkukka kun ehdit jo laittaa vastausta!

JOku toinen päivä otetaan homma!

Vierailija
46/51 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolleroinen: Mua jurppii myös jo nyt töihinpaluu. Tosin mä olen menossa takaisin jo syyskuun alusta. Mielelläni olisin kotona pitempään, mutta mies haluaa osan vanhempainlomasta. On ollut muittenkin lasten kanssa kotona. Hyvä niin, mutta ei mua huvittaisi vielä tuolloin töihin mennä. Leikiteltiin kyllä ajatuksella, että olisiko varaa jäädä hoitovapaalle. Ei taida näillä lainoilla olla, joten se siitä. Lyhennettyä työviikkoa kyllä aion tehdä.

Omaa aikaa? Mitä se on? Ei vaan, nyt ei ole omaa aikaa ollut, kun vauvalle ei ole edes kokeiltu pullosta syömistä. Mulle on kyllä toistaiseksi riittänyt, että saan joskus istua koneella tai lukemassa ilman vauvaa, tosin silloinkin nuo isommat pyrkii keskeyttämään. Saunassa olen saanut käydä ihan yksin ja se on juhlaa! Miehen kanssa kaksistaan ollaan oltu viimeks joskus joulukuussa yksi ilta. Seuraava on luultavasti heinäkuussa, jolloin meillä on tiedossa ilta Savonlinnan oopperajuhlilla ilman lapsia. Mä en ole kolmea kehdannut kovin usein kenellekään tyrkyttää hoitoon ja neljää varmaan vielä vähemmän. Kahdenkeskistä laatuaikaa meille on ollut sekin, että lasten mentyä nukkumaan katsotaan joku hyvä leffa portviinin ja juuston säestyksellä.

Tapaaminen Sanomatalossa joskus ensi viikolla luultavasti kävisi. Julkisilla tuonne pitäisi varmaan tulla, mikä on mulle eksoottista. Vauvan kanssa en ole tainnut koskaan kulkea julkimoilla. Ajankohta mieluummin vähän aikaisemmin, esim. klo 12., jos muille sopii. Viikonpäivä ti, ke tai to. Ehdotelkaa jotain.

Tasaista häslinkiä meillä. Pojat pitää kiireisenä. Neiti on suostunut nukkumaan ekat pätkät yöstä pinnasängyssä nyt parina päivänä. Aika luksusta.

Strutsi ja neiti takiainen 31.1.

Vierailija
47/51 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin nyt taas pitkästäaikaa kirjoitella vähä jotakin itsekkin..olen viimeksi kirjoitellut tuola odotus puolella kauan sitten jos joku muistaa =) olen kyllä aktiivisesti käynyt lukemassa teidän juttuja mutta en vain ole saanut aikaiseksi kirjoittaa itse.Meidän tyttö syntyi 6.1 2 viikkoa ennen laskettua aikaa.todettiin että sillä oli kova kiire kun synnytyskin meni vauhdilla ja kasvaa nopeasti =) vatsavaivojen kanssa on meilläkin ollut hiukan ongelmia ja täältäkin olen saanut aika moneen kysymykseen vastauksen.Meillä aloitellaan jo kiinteitä vatsavaivojen takia kun mikään korvike ei tunnu kunnolla sopivan.tutteli omneo on parasta mutta aleksandran vatsa menee siitäkin vähän löysälle ja nyt sitten yritetään kiinteällä saada sitä vähä ees normaalimmaksi.aika aikasta mutta minkäs teet...tänään oli juuri 3kk neuvola ja eka rokotus.neiti oli taas kuukaudessa kasvanu 3,5 cm ja painoa oli tullu 700g..

noppari ja aksu 3kk

Vierailija
48/51 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oltiin 2kk neuvolassa. Pituutta oli nyt 61cm ja painoo 5645g. Huisin pitkä ja hoikka tyttö on! Kaikki oli ok paitsi että sammakseen saatiin nyt resepti. Sitruuna kun ei auttanu.

Vauva voi hyvin mutta parisuhde ei. On ollu vähän kireetä viimeaikoina. Enkä kyllä osaa tarkkaan sanoo miks. Suurimman osan aikaa kaikki on tosi mukavaa, käydään hirveesti kyläilemässä ja touhutaan vauvan kans. Mutta sitten leimahtaa tosi helposti.

Ens lauantaina ois tarkotus mennä baarikierrokselle parhaan kaverin kans. Tulee tarpeeseen. Tekee röökiäkin jostain syystä hirveesti mieli. Eniten raskaaks tulon jälkeen.voi voi.

Ostettiin sitten ne matkarattaat - Carenan easyt. Ja vaaleenpunaset! Vähän söpöt. Kerrankin jotain vaaleenpunasta kun ollaan pyritty ostaan neutraaleja jos saadaan joskus poika..

VIKLI!!!! Etkö nähny mun viestiä koskien Turkin matkaa. Mekin mennään syyskuussa. Mihkä päin meette? Saat kyllä kertoo kaiken sitten kotiuduttuas..

Muutes, ihan mielenkiinnosta kysyn onko kellään muulla semmosta vauvaa jonka ei oo nähny ikinä puklaavan? Kovasti ihmettelen tätä..:)

T: Xena77 ja Pinja 2kk

Vierailija
49/51 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran mulla ei viikko ala hyvin. Nyt vaihteeksi mä olen kipeä. Hirveä räkätauti, ihan kuollut olo... Ja pää niin tukossa että hirvittää ihan poikaa hoitaa hoiperrellen ja räkä valuen.. Kuumetta ei kuiteskaan ole. Toivottavasti tää on sama tauti mikä ohtolla jo oli, niin ei enää tää kamaluus sille tule!

huoh..ja nyt en taaskaan yhtään muista mitä täällä oltiin kirjoiteltu, vaikka ihan varmana oli mulla ideana muustakin kertoa kuin räkätaudista. Mut ei sit vissiin tällä kertaa... Pitäis varmaan tehdä niinkuin joku täällä vinkkasi, että kirjoittaa eka kirjoitusohjelmalla tää sivu auki ajatuksiaan samalla kun lukee muiden kuulumisia, liittää tekstin sitten vasta tänne.. Mut ei ikinä muista, aina vaan alkaa suoraan tänne kirjoittaa ja sitten pää tyhjenee täysin.

Nyt täytyy palata telkkarin ääreen takaisin kannustamaan kärpät voittoon! Ohtokin katsoo meidän kanssa jäkistä..

Frimmy ja ohto s.250108

Vierailija
50/51 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ehdi enempiä kirjoitella, huomenna varmaan lisää kun on 3kk neuvolakuulumiset...

T:vikli80 ja Aatuska 4.1.08 (Aada meinaa saada lisänimen " Aatu" , jota yritän kyllä parhaani mukaan välttää, ettei tule ihan tavaksi, mutta aina se välillä lipsahtaa:)

Vierailija
51/51 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa kaikille! Pojan magneettikuvaus meni hyvin, suhteellisen hyvin saatiin tainnutettua ja kuvissa meni n. puoli tuntia jonka jalkeen sain nostaa kylman ja taysin vetelan pojan syliin, tuntui vahan haljulta... Keskiviikkona saadaan lausunto, ja sitten tehdaan paatos missa leikataan ja milloin. Mutta nyt siis jo vahan helpompi olo :)

Ipu, minakin taysimetan ja ehka se oli itsella myos osittain syyna miksi en hotelliin lahtenyt... imetin molempina iltoina viimeisen kerran kympin pintaan, mies syotti vauvan yolla pullolla ja toi sitten aamulla kuuden aikaan tissille ja kylla kieltamatta nukkuminen oli jo suht hankalaa taysien rintojen takia =/ sitten sain taas jatkaa unia niin pitkaan kuin halusin ja kylla oli luksusta! Eli jos vain voit kotona edes jarjestaa tuommoisen hengahdystauon niin itse ainakin sain levattya todella hyvin! Ja luin aloittamasi ketjun raivoamisesta ja hyvin tutulta kuulosti!!! Nyt nuo ajat onneksi (kop-kop) takana kun tuli 3kk ikaa... Tsemppia!!

Nyrkki maistuu taallakin, joskus on todella raivostuttavaa kun heraa oisin pienen jarkyttavaan maiskutukseen! ;) Tanaan neiti nukahti etu- ja keskisormi suussaan =)

Vauvan pukemisesta oli myos puhetta, mua pisti naurattamaan yks aamu kun 12-v. totesi neidin nahdessaan etta miksi aiti Neealla on talvivaatteet paalla? Olin laittanut typylle illalla pitkahihaisen bodyn ja puolipotkarit paalle kun kaikki yopuvut on jaaneet pieniksi =) Etta semmoista taalla...

Frimmyn vauva kujerteli tissilla, meidankin neiti on nyt viimeisen viikon harrastanut samaa! Masu kun saadaan tayteen niin on hyva olla!

Liiveja en pida enaan vakiosti joka yo, saatan kylla laittaa ne keskella yota suojineen, jos silta tuntuu. Maitoa tulee hyvin ja rinnat on viela ainakin toistaiseksi vain ruokailua varten! ;)

Oli paljon muutakin, mutta en nyt muista mita kaikkea piti kommentoida...

Meillakin nyt valittu ristiaispaiva, kesakuun 28.pv =)

Mukavaa tiistaita kaikille ja Magda oli keksinyt ihanan otsikon! :)

-Allu ja Neea 3,5kk