Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**~**Tammimammat vko15**~**

07.04.2008 |

Missäpäin pienokaisten kanssa asustelet..?

Terv. tero.i.h@netti.fi

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt tosi huono kommentoimaan teille mitään ku en viel muista nickejä ja muuteski mun muisti is very bad :D

Kokoajan on pelko persiissä etten ovuloi tässä kuussa tai että kierto venyy johki ikuisuuksiin ja että jostain syystä missaan oviksen :(

Toisaalta yritän ittelleni sepustaa että oletettu ovis on vasta ens viikolla joten ei vielä hätää.. No oon nyt kuitenki yrittäny ottaa iisimmin tätä kuumeilua, ja oon siinä ehkä jo vähän onnistunu.. tai sitten en, taitaa tuokin tunne johtua siitä että ovista ei oo vielä ollu, kyllä täällä kuulkaas sitten oviksen jälkeen ihmetellään ja roikutaan päivätpitkät höpöttämässä mahdollisia oireita ja jännitetään rystyset valkosina :D

¨Nyt ruuan laittoon!

mammmaa kp16/30-33 yk2 hei jee mähän oon jo miltei puolessa välissä kiertoa!

Vierailija
22/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa vaan kaikille,

Ollut ihan hirvee duuniputki ja aivan loppu oon... Nyt kp 14/28-30 ja tikuttamalla en saa minkäänlaista positiivista aikaiseksi ovistestiin :( No vielä toi ehtii ja ihan hyvä niin, koska olen yli 300km:n päässä miehestäni. Huomenna kotiin ja peitoille kyytiä. Nyt jos ei tuu tässä kierrossa positiivista edes tohon ovistestiin saati sitten siihen varsinaiseen niin mä kyllä luulen, että on aika ruveta selvittelemään asiaa... Mutta viimeks oli kyllä kierto 30pv eli voihan toi vielä tärpätä.

hauskaa, kun tää keskustelu tuppaa olemaan tälläistä yksinpuhelua ja omaan napaan tuijottamista :)

Plussatuulia kaikille tammimammoille, nyt eletään monessa perheessä h-hetkiä!

Emma_80 kp.14/28-30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannanpa minäkin korteni kekoon ja kerron päivän kuulumiset:)

Limoista asiaa ekana... (anteeks jos teitä ällöttää:) )

Eli tänään tuli kunnon limat!! En tiedä oliks ovislimat.. Missäs vaiheessa ne yleensä tulee? siis ennen, jälkeen vai oviksen aikaan? Tuli kunnon " köntti" limaa, mukana ehkä aavistus punertavaa... Enpä tiedä. Ehkä oli vaan runsaampaa valkovuotoa. Ovistesti ainakin näytti negaa. Edellises kierros oli positiivinen kp14, joten enpä olettanutkaan vielä plussaa.

Toivon nyt vaan et se ovis oli edes, kuten moni muukin täällä. Tsemppiä kaikille!! Toivon omalla kohdalla, ettei alkukierron kuume pilannut kaikkea...

tikru. kp12/27-30

Vierailija
24/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoinkin jo tietoni tuonne tammimammojen esittely listalle, mutta ajattelin kertoa hieman enemmän itsestäni.

Minulla on siis ennestään tyttö 04/05, toista alettiin yrittämään 2006, ja tulinkin raskaaksi, mutta se meni kesken rv 12, pikkuinen oli kuollut kohtuun :( Sen jälkeen sitten tapahtuikin vähän kaikennäköistä ikävää, ja me erottiin mieheni kanssa. Mutta nyt taas elämä hymyilee! Löysin aivan ihanan miehen ja olen niin rakastunut ;) Ja nyt sitten aletaan yrittämään sitä ensimmäistä yhteistä vauvelia. Miehelläni ei ole ennestään lapsia, joten hänelle kaikki on aivan uutta ja eri tavalla jännittävää kuin minulle.

Lisäjännitystä asiaan tuo se, että olen kärsinyt virtsatietulehduksista ja syön siihen estolääkettä. Kerroin lääkärilleni, että alamme yrittämään vauvaa, ja hän suositteli jättämään nuo estolääkkeet vallan pois, ja katsomaan kuinka käy. Jätänkin ne nyt sitten pois, kun menkat loppuu. Toivottavasti virtsis ei pukkaa heti päälle :(

Mutta yritys tosiaankin starttaa parin päivän päästä, kun vuodosta ollaan päästy eroon :) Pakko myöntää, että tuo keskenmeno hiukan kummittelee takaraivossa, mutta eiköhän sekin vielä selätetä :)

bambiino kp 4/35?, yk 1

Vierailija
25/45 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enstenä kommentoin:

Tikru: Sekoitin sut varmaan johonkin samantaipaisnimiseen sitten. :) Noo, kunminkin. Onnea kehiin.

Kaaka: Jos en väärin muista, sinäkö se puhuin tuhisevasta tammivauvastasi? Kuulostaa niin ihanalta: pakkasta ja talvinuttuja, tuhiseva vauva ja sen ihailua ja hengityksen kuuntelua kotona.

Mimmi75: Elä lannistu, pistäkää koettaen. Saat lempeä ja tukea täältä meiltä ja ainaskin minulta.

Sitten omaa napaa. Oon ihan ahistuksissa. Kävin kylässä tapaamassa vanhoja hoitolapsia, joita hoidin vuoden vuosia sitten. Niillä on ihana perhe, miksei mulla ole. Ja viikonloppuna tulee hoitoon serkun vuoden vanha poika, miksei mulla ole omaa. Mä tahdon niin niin niin paljon jo oman pienen vauvan, miksen saa.

JA LISÄKSI miksei mulla ole ystävää, joka olisi samoissa kuvioissa, ainakin ollut. Miksi kaikki ympärilläni lapsia saaneet on saaneet lapsensa vahingossa tai ensimmäisillä kierroilla.

virva, kp 6/30-35

Vierailija
26/45 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ahdistus.. Saas nähdä nouseeko nuo päivähoitomaksut tosiaan. KOhtahan sitä täytyy jäädä kotiäidiksi vallan kokonaan kun ei ole varaa viedä lapsia päivähoitoon. Näin äkkiseltään laskettuna, on melkoisen iso lovi hoitsun rahapussiin jos yli kolmasosa käteen jäävästä palkasta menee päivähoitomaksuun? Tuntuu vaan niin typerältä että jotta pääsen töihin että lapseni saisivat katon pään päälle ja suuhunsa ruokaa, mun täytyy viedä lapset päiväkotiin. Ja jotta voisin pitää lapset päiväkodissa, mun täytyy raataa niskalimassa töitä ja sekään ei riitä..

huoah..

nimimerkillä.. Ovista odotellessa.. Viikko vielä. Josko tulis oireita.

Vierailija
27/45 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otan itteäni niskasta kiinni ja kommentoin :D

Tikru. Ovislimat tulee ennen ovista ja sit oviksen jälkeen alkaa kuivakausi joten eiköhän opvis kohta koluttele ovelle :)

Bambiino: Tervetuloa kuumeilemaan ja sylintäydeltä tärppi onnea! Ihanaa kun on kevät ja rakastunut :)

Kolmekamua: Juups, tänään tais aamuteeveessä olla et n.30¿ tulis korotusta.. :/ aika huima nousu :(

).( <--oiski noin hoikka :D Täällä on taas testattu ovis negaa, argh millonkohan sen nyt sitten sopisi tuleman!

Hieman laskeskellen tän viikonlopun aikana tai viimeistään keskiviikkona, siitä olis sitten 12pv kierron loppuun ja viimeks ainakin meni 12pv oviksesta ja sit alko vuoto..

toivon niiin kovasti että se nyt tulis jotta tää kierto ei venyis tota 33pv pidemmäks!

Limoista hieman, eli mulla kans tulee sitä kunnon limaa joten toivoa oviksen suhteen on :)

Kaapissa on enää 2 testiä eli viikonlopuks, mut sitte jos tilaan ni menee kyl tiistaille et niitä lisää sain joten testaan viel viikonlopun ja taidanpa sitten jättää sen oviksen metsästyksen tältä kierrolta..

Viimeks oli kyllä niin selvät ovis oireet et varmaan tunnen sen sitten ihan siitä kipuilustakin..

mammmaa kp17/30-33 yk2

Vierailija
28/45 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumeilijat!

Uusille parilla sanalla itsestäni. Eli toista on yritetty 2/07 lähtien ja 16 yrityskerta on nyt meneillään. Toista yritetään. Clomit on nyt neljättä kiertoa käytössä. Terot on ollut myös mukana, melko lyhyt kierto&luteaalivaihe on syynä.

Toiset jo pongailee ovista, onnea heille. Tämä alkukierto on tylsistä tylsin. Mulla on usein runsaat ja kivuliaat kuukautiset, mutta tämä tätivierailu on pitkästä aikaa kivuliain. Tekiskö noi Clomit tai Terot moista? Vahvoja lääkkeitä jouduin ottamaan tänäänkin :(.

Tämän kierron strategia on: enemmän toimintaa ;). Kerran päivässä on oltu ovisaikaan parina päivänä. Muutamien kanssa on ollut puhetta, että ovispäivänä ainakin voisi olla hyvä saada simpat matkaan sekä aamulla, että illalla. Katotaan nyt miten tuo käytänössä onnistuu...

Clearbluen digitesti on ollu jo monta kiertoa käytössä. Jostain keksin, ettei sitä konetta voisi käyttää kahta kiertoa. Patterit ei riitä tai jotain. Mutta viime kierrossa testaisin, kun joku vinkkasi, että hyvin toimii. Ja toimihan se. Vieläkin on muutama testi ja parikin konetta kaapissa. Toivottavasti vielä pelittävät. Tikkuja jää, kun tiedän aika hyvin ovispäivän. Ja clomeilla se on ollut kp 13 tai 14. Sitä odotellessa...

Plussaonnea kaikille! Se alkuvuoden vauva olis ihana!!

AnniHelen@ kp4 yk16

Vierailija
29/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siirryn joulukuisista tänne, sillä tiputtelee uhkaavasti, joten huomenna alkaa menkat ja samalla 25. yrityskierto...

Vierailija
30/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on jääny kirjottelut vähemmälle viime aikoina kun ei ole ollut oikein mitään kirjoitettavaa.

Ihan ensiksi tervetuloa uusille kuumeilijoille!

Sitten omaa napaa: nyt näyttäs vihdoinkin siltä, että täti on saapumassa, siihen malliin juilii tuota mahaa. Tein eilen raskaustestin ja negahan sieltä tuli, pari muutakin testiä tuli tuhlattua alkuviikosta hih hih. Mullahan nyt menossa kp47, mutta koska olen lopettanut pillerit helmi-maaliskuun vaihteessa, ei varsinaisesti huoleta.

Olisihan se ollut kiva, jos olisin raskautunut heti ekasta kierrosta, mutta arvasin, etten ovuloi heti.

Nyt lähinnä tuntuu helpottavalta, että täti tulee, se on mulle jotenki merkki siitä, että toimii nuo hormonit ja elimistö on palautunut pillereiden jälkeen (toivottaasti) ennalleen.

Kävin ostamassa greippimehuakin valmiiksi jääkaappiin :D pakko kokeilla sitä, kun kaikki sitä kehuu. Toivottavasti auttaa ovislimojen tunnistamisessa, ajattelin ensi kierron kokeilla ilman ovistestejä tunnistaa oviksen.

Pitänee palata työn pariin, yllätys, minä taas iltavuorossa :D

Ai niin, joistakin sanoista saattaa puuttua v-kirjain, tässä työpaikan koneessa ei meinaa toimia kyseinen kirjain :p

Viettäkäähän tytöt rentouttava vknloppu, jos voitte, minä pakerran töissä :)

Kitteni kp47 yk1, muuttus jo kp1!!!

Vierailija
31/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Rizza ja AnniHelen@... Niin kovasti toivoin, että olisitte tuolta joulukuisista siirtyneet tuonne toiselle puolelle, ja ehdittekin sitten tänne jo ennen mua! Mulla sama tilanne Rizzan kanssa, tiputtelu alkoi tänään melkoisten kipujen kera, eiköhän huomenna viimeistään ole hanat täysillä auki...

Mieli on todella maassa, kun ehdin jo sen yhden plussatestin tehdä =( Tokihan tiesin jo yritystä aloitellessa, että useampi kierto saattaa vierähtää ennen kuin pikkuinen on tullakseen, en koskaan ole pitänyt vauvoja itsestäänselvyytenä tai ajatellut että heti tärppäisi. Mielestäni siis melko realistisin tavoittein tähän hommaan lähdin, ja olenkin tähän asti pystynyt hyvin hyväksymään alkaneet kuukautiset ja odotellut uutta yritystä. Mutta nyt... Nyt iski ensimmäisen kerran mieli niin maahan, että on käynyt mielessä jospa ottaisi taukoa tähän hommaan.

Mies on onneksi ollut ihanan lohduttava, vaikka pettyi itsekkin ihan yhtälailla. Kannustaa kovasti, että eikun uudestaan yrittämään, kyllä se pikkuinen sieltä tulee... (sniif)

Ei varmaan olisi ollut näin kova paikka, jos sitä haaleaa plussaviivaa ei olisi näkynyt...

Nyt lopetan tän valituksen, etten masenna koko pinoa ;) Paneudun paremmin tässä pinossa jo kuumeileviin mielialan hieman kohennuttua. Toivon kunnon plussapuhuria tähän pinoon!!!

Vierailija
32/45 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän loppuun asti teille peukut pystyssä. En olisi toivonut teitä tänne, mutta seura kyllä kelpaa.

shania07: Ymmärrän niin hyvin sun mietteitä. Ekat yk:t olin tosi kärsimätön ja malttamaton. Ei esikoinenkaan sormia napsauttamalla tullut, joten ymmärsin, että voi toinenkin ottaa aikansa. Tosin en olisi koskaan uskonut, että se ottaa näin kauan...

Muistan puolen vuoden yrityksen jälkeen, kun kirjoitin samantyylisesti kun sinä. Joku viisas (tais olla Koralli) kertoi, että juuri siinä vaiheessa moni tuntee noin. Ja siitä pääsee yli. Joku puolen vuoden kriisi tai jotain.

Varmasti teillä tärppää piankin. Mieti vielä sitä taukoa yritykseen, ettet kadu. Jos tuntuu, että pää kaipaa tuuletusta, niin sitten tauko. Mutta itse en saisi kuitenkaan tätä tunnetta pois päästäni, sen verran hurahtanut olen ;).

Ja eihän tässä palstassa olisi mitään järkeä, jos tänne pitäisi aina iloisena kirjoittaa! Kunnon purkaus auttaa aina :).

Tsemppiä ja paljon plussasäteitä!

AnniHelen@ kp5 yk16

Vierailija
33/45 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitanpa minäkin jotain, kun yk1 käynnistyi ihan oikeasti. Tuo Vauvatoiveet2009 tuntuu vielä toistaiseksi enemmän " kotipinolta" , mutta käyn täälläkin aina välillä vilkuilemassa :)

Tuntuu tosi hurjalta, että tämä kierto on nyt se kauan odotettu ensimmäinen yrityskierto! Kuume on ollut melko hurjissa lukemissa jo tuolta vuodenvaihteesta, ja aika on suorastaan madellut kevättä odotellessa.

Koitan kahlata noita pinoja läpi, ja vähän tutustua teihin :)

-PP kp 2/27-28, yk1

Vierailija
34/45 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla ovistesti plussaa! Eikös se niin mene, että ovis olis 24-48tunnin päästä plussasta eli tänä iltana olis aika otollista aikaa... Alkaa kyllä jo nyt jännittää ja valmistautuu jo pettymykseen, ristiriitaista! NIIN paljon mä haluisin oman pienen suloisen vauvan!

Tikru ja Mammmaaa: Jos nyt oikein muistan niin teillä molemmilla kans alkaa olla ovis käsillä, tsemppiä!

Tervetuloa kaikille uusille kuumeilijoille!

Em kp 17/28-32 yk.4

Vierailija
35/45 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat saatiin loppumaan, ja muutamaan kertaan ollaan ehditty jo pupuileen, eli hyvin on lähtenyt kierto liikkeelle :) Tänään on kp 7, ja nyt on silloin tällöin vihlonut aika voimakkaasti vasemmalta puolelta vatsaa. Ei kai ovis voi olla näin aikaisin kiertoa, vai voiko? Vai onkohan tämä vaan oireilua kun pillerit jäi pois? Mitenkäs te ootte oireilleet ekassa kierrossa pillereiden pois jäännin jälkeen?

bambiino kp 7/35? yk1

Vierailija
36/45 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puolisen vuotta seurannut keskustelujanne ja nyt päätin liittyä keskusteluun. Itsellä yritys aloitettu kesällä 2007 eikä ole näkynyt edes haamun haamua. Nyt otin tässä kierrossa greippimehun käyttöön, joten katotaan kuinka äijän käy...

Vierailija
37/45 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei pillereiden pois jättämisestä tullu muita oireita kuin tasaisempi luonne sekä hiusten määrän puolittuminen. Eli hiuksia lähti tukoittain, mutta nyt kasvavat jo takaisin. Noi oireethan on toki yksilöllisiä ja minä kerkesin syömään pillereitä reilut 10 vuotta ennen lopetusta.

Vierailija
38/45 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos AnniHelen@ ymmärtäväisestä kirjoituksestasi! Lohdutti todella paljon lukea tuota tekstiä... Nyt on muutenkin jo paljon parempi olo, kun uskalsi purkaa sitä pettymystä ulos. Kyllä se vaan niin on, että kaikesta huolimatta en halua hukata yhtäkään kiertoa yrittämättä ;) Välillä vaan tuntuu, että se tähtäin (vauva) jää näiden kiertopäivien laskemisen, ovulaation tunnistamisen ja yritysten miettimisten alle... Siitä meinaa stressaantua ja kun kuukautisten mukanaan tuoma pettymys painaa päälle, ihmettelee miksi ihmeessä kiusaa itseään näin! Mietin tuossa itsekkin, että kun tämä pettymys nyt näin voimalla purkaantui, pääsee taas hetken varmaan helpommalla =)

Mulla on nyt tähän kiertoon varattu ensimmäisen kerran ovulaatiotestejä. Sekin tuo vähän uutta mukaan, on ihan kiva nähdä missä vaiheessa se ovulaatio oikeasti tapahtuu, kun mulla on yleensä alavatsan nippailut ja limat (sori) esiintyneet eri aikaan. Ja ihana kerrankin TIETÄÄ että on oikeaan aikaan puuhissa, vaikka melko aktiivisia olemme jaksaneetkin olla ;) Mutta olettaen, ettei kummassakaan meissä sen kummemmin vikaa ole, meillä ei joka-toinen-päivä kumminkaan ole tuottanut toivottua tulosta. Nyt vaihdetaan taktiikkaa! ;)

Kiitos vielä AnniHelen@!! =) (lähettää *plussasäteitä* hymyn kera)

Mites sulla Rizza?

Puhtia petipuuhiin niille kenellä on se aika ;)

Shania kp 1/28(-30) yk 6

Vierailija
39/45 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin yritystä viime elokuusta, ja teroja söin pari kiertoa ja nyt on clomit. Kaksi ensimmäistä lasta sai helposti alkunsa (toisesta ja ekasta yk:sta), niin en olisi ikinä uskonut vielä täällä roikkuvani! Vasta olin aika mieli maassa, kun tajusin että raskaus olisi jo tosi pitkällä, jos olisi lähtenyt heti eka tai toka yk:sta. Miehellekin yks ilta itkin, että varmaan olen ollu niin huono äiti näille kahdelle lapselle, ettei minulle enempää anneta... Välillä tuntuu, että töissäkin motivaatio on laskenu, kun välillä tulee mieleen ajatus, että mun pitäis olla jo äitiyslomalla. Vähällä oli mullakin jättää homma sikseen, mutta kyllä tämä vauvakuume vaan on niin kova... Onneksi on tämä palsta, että saa välissä purkautua tänne! Siksi kait tämä on, että voi kertoa sekä positiivisia että negatiivisia asioita.

Tsemppiä sullekin! Yhdessä eteenpäin...

Vierailija
40/45 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joulukuisista hyppään tänne, tänään kp1. Mä oon siitä " outo" kuumeilija, että esikoista on yritetty jo 6 vuotta, mutta viihdyn edelleen täällä paremmin kuin lapsettomuuspuolella. Kai siksi kun meillä ei varsinaista syytä ole lapsettomuuteen löytynyt, emmekä hoitoihinkaan halua, ja multa löytyy edelleen aika usein sellasta kuumeilijan intoa ;)

Tässä kierrossa ajattelin ottaa järeämmät aseet käyttöön, eli greippimehun ja omenaviinietikan. Hmm, pitäs varmaan myös yrittää löytää jostain aloe vera -mehua, se piti mulla viimeksi tuhrun poissa (siitä on aikaa jo yli vuosi, en sen jälkeen oo päässyt kyseiseen mehuun käsiksi!). Niin ja muutenkin on tarkoitus syödä terveellisesti, sokeria ja punaista lihaa yritän välttää.

Saatan alkukierrosta kirjoitella vähän vähemmän, ovistakaan en tikuttele, sen tunnen aina oireista. Mutta loppukierrosta löpisen ihan takuulla. ;)

Onnea matkaan kaikille!

Groove kp 1/27