Lapsi etupenkille autoon, jossa turvatyynyä ei saa kytkettyä pois päältä?
Lapsi on yli 3-vuotias eli matkustaa jo naama menosuuntaan. Olemme lähdössä liikenteeseen äitini autolla (normaali 5-paikkainen toyota) ja mukaan lähtee aikuisten ja vanhemman lapsen lisäksi vauvakaksoset kaukaloissaan.
Mitenköhän suuri riski turvatyynyn mahdollisella laukeamisella on näin pienelle lapselle? Miten mahduttaisimme itsemme turvallisimmin autoon. Ja edessä siis useita satoja kilometrejä maantieajoa.
Hjälppikää pliis!
Kommentit (16)
naama menosuuntaan turvaistuimessa, olla etupenkillä, jossa turvatyyny? Ei saa pois päältä. Miksi se muka on vaarallinen, eikö se ole just hyvä lapsellekin? Olen luullut, että vain selkä menosuuntaan ei saa laittaa turvatyynyn kanssa.
Lapset takapenkille vaan tai turvatyyny pois!
Tuloksena voi olla kuoliaaksi tukehtunut lapsi. Keksikää joku muu ratkaisu.
On se vaarallinen lapselle jos tulee päin naamaa. Korjaamolla voivat kytkeä pois jos ei sitä nappulaa löydy.
niin se ei ole kovinkaan varmaa että on laukeamatta törmäyksessä?
Siksi monissa uusissa autoissa EI saa kytkettyä etupenkenkiltä turvatyynyä pois, sillä etupenkki ei ole lapsen paikka matkustaa.
Lapset taakse ja aikuiset eteen. Ja jos on kolmas aikuinen, niin ei mahdu autoon, varsinkin jos kyse sadoista kilometreistä. Menkää kahdella autolla, hohhoijaa.
Ja turvatyynyä ei saa pois päältä. Tiedän riskin, että turvatyyny saattaa laueta vaikka se olisikin kytketty pois päältä.
Ongelma on todellinen, sillä toista autoa tässä tilanteessa ei ole (mies tarvii meidän omaa autoa töissään). Joudun vissiin itse tulemaan fillarilla perässä, koskapa emme kaikki kyytiin mahdu turvallisesti... ;)
Kiitos vastauksista, vahvistitte oman mutu-tuntumani.
ap
ja kulkea sillä töihin. Ja te lähdette reissuun omalla autollanne, jos siihen sopii kaikki kyytiin.
kolmas lapsi tulossa, ahdasta tulisi olemaan nykyisessä farmarissa joka tapauksessa. Tämä siis viimeinen sinetti, ollaan mietitty, mutta ei raaskittais. No, ihania citymaastureita käytiin eilen juuri katselemassa. On se kyllä, kun nykyään tarvitsee tila-auton kolmelle lapselle... Ei mahdu kolme istuinta yhdelle normaalille takapenkille.
että mitä jos edessä istuu normaali/pienikokoinen ihminen verrattuna taas lapseen joka istuu istuimessa niin eiköhän se tyyny tule molemmille samaan paikkaa kolaritilantessa joten en ihan usko tuohon naamalle laukeamiseen.
Eli pinikokoiset ihmiset takapenkille vai?
Itse en ainakaan suostuis. Tosin itse olen 170cm joten sitä ongelmaa ei ole.
Tai huuda twowayelite teille, ei taida enää maksaa pahemmin kn on myynnissä pilvin pimein. Sen saa lannevyöllä naamamenosuuntaankin!
Se laukeaa tasan samalla korkeudella AINA, oli siinä kohti istujan pää, rintakehä tai mikä vaan! Eikä se ole se tukehtuminen, vaan se että voima on niin kova että niska saattaa mennä lapsella - lyhyisiin aikuisiin en ota kantaa.
Suositus on että istujan pitäisi olla 140 cm pidempi!
Vierailija:
että mitä jos edessä istuu normaali/pienikokoinen ihminen verrattuna taas lapseen joka istuu istuimessa niin eiköhän se tyyny tule molemmille samaan paikkaa kolaritilantessa joten en ihan usko tuohon naamalle laukeamiseen.
Eli lapsen voi laittaa etupenkille kasvot etusuuntaan, vaikka olisi turvatyyny, kunhan lapsi on YLI 135cm pitkä.
Vierailija:
Me kyseltiin tätä vaihtoehtoa kans, hinta olisi ollut jotain 200 euroa, lisäksi auto olisi sen jälkeen pitänyt vielä katsastaa uudelleen, eli se hinta tuohon päälle.
tapauksessa siihen kait voi kuolla kun ei kestä sitä tömäystä.