Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VR:llä perhe" hyttejä" ?

07.04.2008 |

Suunnitteilla reissu yöjunassa kahden pienen lapsen kanssa (+2 aikuista). Miten mahtaa onnistua nukkumiset; minkälaisia petejä mahtaa junassa olla? isompi ei ole koskaan nukkunut kerrossängyssä, joten mahtuuko 2 lasta nukkumaan alhaalla aikuisen kanssa? Ja mahtuuko hyttiin lisäksi rattaat ja matkalaukku..?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi kalusto on käytössä monilla osuuksilla. Ouluun mielestäni pääsee uudella hienommalla kalustolla. Vanhanmallisessa hytissä on ainakin 2 tai 3 sänkyä päällekkäin, sen mukaan millaisen hytin valitsee. Teidän tapauksessanne ottaisin 3 sängyn hytin, laittaisin lapset alimmaiseen (toinen toiseen päähän ja toinen toiseen) ja isä ja äiti kahteen ylimmäiseen.

Uusissa vaunuissa saattaa olla myös kahden hytin yhdistämismahdollisuus (en ole varma, tarkista).

Sängyt ovat yhden hengen vuoteita, joten niissä ei vierekkäin sovi nukkumaan. Paitsi jos on tottunut nukkumaan ahtaasti, voihan toinen aikuinen ottaa toisen lapsen viereensä ja toinen toisen. Itse en kyllä tekisi niin, sillä sänky on max. 80 cm leveä.

Hytit ovat erittäin ahtaita ainakin vanhemmissa vaunuissa. Kyllä sinne matkalaukku sopii sängyn alle, mutta 4 henkeä ei sovi liikkumaan yhtä aikaa. Tilaa on korkeintaan yhden sängyn alan verran siinä kerrossänkyjen vieressä. Vaunussa on lavuaari ja käsipyyhkeet, WC on käytävän päässä, eli potta mukaan lapsille. Uusissa 2-kerrosvaunuissa kuulemma yläkerran hyteissä on vessa ja ehkä suihkukin.

Vierailija
2/2 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aika sitten matkasimme yöjunalla Rovaniemelle (2 aikuista+2lasta). Olimme varanneet uudesta junasta yläkerran hytin ja siinä oli pieni muuntautuva wc ja suihku. Nukuimme niin, että minä olin pienemmän lapsen kanssa alasängyssä nukkumassa ja mies yläsängyssä vanhemman lapsen kanssa. Ihan hyvin saimme yömme siellä nukuttua. Onhan ne sängyt kapeita, mutta kyllä me ainakin mahduimme ihan hyvin. Olen kyllä ymmärtänyt , että ainakin uusissa junissa on sellaisia hyttejä, joissa voi kaksi hyttiä " avata" yhdeksi hytiksi. Jos lapset ei vielä koululaisia ole, niin uskoisin, että kyllä tekin siihen yhteen hyttiin mahdutte. Eikähän siellä oikeasti juuri muuta kerkeä tekemään kuin nukkumaan ja vain yhden yön. Toki jos mukavuuden haluisia olette ja valmiita maksamaan kahdesta hytistä niin sitten tuo " avattava" hytti on hyvä vaihtoehto.

Hyvää matkaa teille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla