Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~*~LOKAKUISET VKO15~*~*~

07.04.2008 |

Mukavaa uutta viikkoa ja hyvää vointia kaikille.

Erica 14+3

Kommentit (82)

Vierailija
2/82 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ois synttärit sitten takana päin ja kuukauden päästä sitten taas uudelleen, huh. Tää on melko rankkaa kun kaikki lapset syntyneet peräkanaa. :P Nyt vaan väsyttäisi ja töihin pitäisi illaksi mennä. Onneksi sitten onkin vasta sunnuntaina seuraava vuoro.

Onnittelut kaikille jotka on saaneet hyviä ultrakuulumisia.

[color=red]Sunset@[/color] Sitä juuri tarkoitin tuolla äitiyspakkausjutulla, että meille on tulossa siis viimeinen(?) lapsonen ja sen takia sen aion ottaa jos on kiva.

[color=red]Putri04[/color]: Toivottavasti ei nuo siun vuodot oo mitään vakavia ja kaikki on hyvin.

[color=red]Saneline[/color] kyseli vauvatarvikkeista. Meillä melko paljoa ei noita tarvikkaan hankkia, kun on varastossa jo valmiiksi. Tällaisen olen ajatellut vauvalle hankkia: http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/amazonas/koala.html ja uuden sitterin ainakin. Vaatteita varmaan tulee hankittua, kun ovat niin ihania. Eipä kai sitten oikein muuta tarvikkaan.

Parisuhteesta: Meillä menee ihan ok. Miun väsymys tietysti vähän aiheuttaa enemmän riitoja, mutta muuten kaikki on hyvin. Seksiä on vähän vähemmän, mutta uskoisin että siihenkin tulee korjausta kunhan tää väsymys tästä helpottaa ja pääsee tuonne ihanaan keskiraskauteen. :)

(.) Miulla on inhottavasti alkanut vihlomaan tuonne pepun päälle. Edellisellä kerralla äityi niin kivuliaaksi että en voinut kävellä kunnolla, mutta onneksi vasta ihan loppuraskaudesta. Mietinkin että onko muilla ollut noita iskiaskipuja ja uusiiko helposti seuraavassa raskaudessa? Luulisin että johtuu kun on vähän tuota ylipainoa, ja sit vielä masu kasvaa niin ei kroppa oikein jaksa. Onneksi ei oo vielä yhtään tullut painoa lisää, lähinnä vaan vähentynyt.

Masuun ei muuten mitään erikoista, ensiviikolla olis taas neuvola ja pääsee kuuntelemaan sydämmensykettä ekaa kertaa. :D

AngelEyes ja masukki 12+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AngelEyes: Juuuu, kiitos kommentistasi. Näinhän se tietysti olikin... ;)

Itselläni ok olo, mitä nyt hiukka huimailee ja väsyttää. Pää tuntuu painavan ainakin sata kiloa... lienee johtuu niska- ja hartiasärystä.

Parisuhteista onkin ollu puhetta viime päivinä. Ihana kuulla, että monella on samanlaisia " ongelmia" ja toisaalta hienoa, että joillakin menee miesten kanssa oikein mainiosti. Se luo toivoa omaan suhteeseenkin - " ehkä se minunkin mieheni vielä oppii..."

Meillä oli miehen kanssa tosi rankka viime viikko. Eilen kuitenkin puhuttiin ja sovittiin, miehen aloitteesta. Tuntui, että solmut taas hieman aukesi ja saatiin lisää yhteisymmärrystä. Toivottavasti sama suunta jatkuu..!

Kaikille oikein hyvää uutta viikkoa!

Sunset rv 15+

ps. minä olen jo muutamien päivien ajan tuntenut vauvan liikkeitä! Ihanaa! :)

Vierailija
4/82 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis aamupäivää, on tässä herätty jo 5.30, kun suuta kuivaa kun ei voi nenän kautta edelleenkään hengittää... :(

Putri: joko on tullut mitään selvyyttä? Toivottavasti oli vain säikähdys, joku vanha hyytymä vaan päätti poistua tms! Tosi kurja juttu kuitenkin, säikäyttää tosi pahasti. Ja flunssa vielä päällä, niin ei ole kyllä mukava olla, todellakin sympatiat täältä sinne! Ei sillä yskimisellä pitäisi olla mitään tekemistä vuodon kanssa, ainakin minulle sanottiin niin kun sitä hätääntyneenä kyselin. Ja kaksi viikkoa olen nyt yskinyt rajusti eikä ole vuotanut. Mutta ota ihmeessä saikkua, jos se vuotokin siitä laantuisi. Lepo lienee paras lääke siihen ja kyllä sitä työtä ehtii taas pakertaa. Vaikka kyllä itseäkin stressaa jo kaikki kasaantunut. Olen vaan koettanut ajatella, että tämä raskaus on nyt tärkein juttu ja muut asiat kyllä jotenkin hoituvat... Mutta voimia sulle ja toivottavasti pääset kertomaan pian hyviä uutisia!!!

Vauvan tarvikkeista vielä, meillä ei niitä vielä ole, kun on ensimmäinen tulokas. Pieniä vaatteita on kyllä saatu kavereilta ja ne on kyllä ihan liikuttavan suloisia! Sellaisia unisex-vaatteita, kun ei tiedetä kuka sieltä on tulossa.

Haluatteko te mujut muuten tietää etukäteen sukupuolen? Meillä toistaiseksi ollaan keskusteltu, että ei haluta, mutta nyt olen itse alkanut ajatella, että ehkä haluaisin kuitenkin, jos se näkyisi selvästi sitten rakenneultrassa.

Hyvää viikon alkua,

toivottaa Saneline ja Kirppu 13+4

Vierailija
5/82 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tule vauvaa.

Kärvistelin yön pienen vuodon ja pienen jomotuksen kanssa. Illalla puhelimessa vielä lohduttivat, että tähän aikaan olisi kuukautiset ja voisi olla sitä, mutta aamulla päivityksessä eivät antaneet enää paljoa toivoa. Minulla oli jonottaessa noin tunti aikaa kovettaa itseäni ultraa varten. Valitettavasti sykettä ei enää löytynyt eikä koko vastannut viikkoja. Pakko kai se on sitten uskoa. Sain mukaan lääkkeet tyhjennysvuotoa varten ja vahvoja särkylääkkeitä.

Tällä hetkellä risteilee sata ajatusta yhtä aikaa päässä ja ne ovat hyvin ristiriitaisia. Päällimmäisin on pettymys omiin äidin vaistoihin. Minulla oli koko ajan todella vahva olo, että kaikki menee varmasti hyvin. Aina kun sanoin, että " jos kaikki menee hyvin, niin saamme vauvan lokakuussa" , käytin sitä fraasina, koska niin kuuluu sanoa. Oikeasti ajattelin, että kaikki menee kyllä hyvin, koska kaikki oireet olivat niin vahvoja.

Juuri nyt on sellainen olo, että en viitsi enää aloittaa alusta kahden ja puolen kuukauden pahaaoloa, loputonta väsymystä ja mielialavaihteluita ja flunssakierteitä täysinturhan takia. Me ollaan sitten kolmen hengen perhe ja sillä selvä. Mutta tässä varmaan seuraavina päivinä tulee kaikenlaista muutakin mieleen.

Oikein rauhallista odotusaikaa ja voimia kaikkiin edessä oleviin koukeroihin. Pitäkää hyvää huolta itsestänne ja masuvauvoistanne!

-Putri

Vierailija
6/82 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mamma-sana on muuten inhottava, minua ei siksi saa kutsua ollenkaan :D

AngelEyes kyseli iskias-kivuista. Minulla ei ole siis koskaan aikaisemmin ollut, ei esikoista odottaessani eikä muutenkaan, paitsi tietysti nyt. Pahimmillaan on silloin, kun joutuu istumaan koulun kovalla penkillä yhteensä kuusi tuntia, jolloin kipu säteilee molempiin pakaroihin ja alaselkään. Ajattelin, että liikunta auttaisi, mutta samoin, jos olen paljon liikkeellä ja jaloillani, niin tulee kipeäksi. En tiedä mitä sitten pitäisi tehdä? Venyttely varmaan auttaisi ja minulla on auttanut, kun mies on hieronut. Jaksamista vaan sen kanssa, on inhottava vaiva! :/

Saneleine07 (vai miten kirjoitetaankaan) puheli sukupuolen kysymisestä.. Kysyin esikoisestani ja olin kovasti päättänyt, etten nyt kysyisi. Mieheni kuitenkin haluaisi kysyä ja nyt olemme asian kanssa sitten vähän kiikun kaakun.. Eihän sitä tiedä, ei se välttämättä edes näy. :)

Täytyy tunnustaa, olimme viikonloppuna kirpparilla ja ostimme jo ensimmäisiä vauvan vaatteita! :D Täällä esikoinen siis jo yli 4-vuotias ja meillä ei ole tosiaankaan mitään jäljellä. Puhuinkin täällä aikaisemmin siitä, että täytyisi ajoissa alkaa ostelemaan kaikkea, kun ei ole varaa sitten niitä isoimpia ja kalleimpia hankintoja tehdä kuukaudessa parissa..

Tajusin tässä, että minulla tulee ylihuomenna 15 raskausviikkoa täyteen!! Siis herttileijaa sentään, 10 viikkoa melkein siitä kun sain tietää odottavani! Niin se aika menee vaan, viisi viikkoa puoleen väliin :)

Kaikille vuoteluista kärsineille ja sairasteleville ja muillekkin jaksamista ja toivotaan, että menee kaikki paha nopeasti ohi!

Lillian 14+5

Vierailija
7/82 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hirmu pahoillani sinun ja perheesi puolesta! Olin niin varma, että nämä uutiset olisivat jo ohi :( Nyt tuntuu tökeröltä, kun tuossa kerkesin hehkuttamaan yhtä sun toista asiaa, kun sinulla tilanne on tällainen.

Voimia ja jaksamisia sinulle!

Vierailija
8/82 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Putrille [/color] suuret osanottoni :( Ei tuota kenellekään soisi!

Täällä ei mitään uutta muuten, joten mitäpä sitä turhaan romaania väsämään. Edelleen pukkaa huonoa oloa, taitaa olla jo 9. leksaviikko menossa. Itse toisaalta olen ollut tyytyväinen siihe, että pahoinvointi olisi merkki, että kaikki olisi ok, mutta kuten tuosta Putrin kirjoituksesta selvisikin, niin eipä se näemmä näinkään ole :( No onneksi sykkeet on kahteen otteeseen kuultu ja mukelo kertaalleen jo nähty. Huomenna on onneksi nyt se np-ultra, joten saaipi taas toivon mukaan varmuutta tähän tilanteeseen

Coltsfoot ja miniH 14+0

Vierailija
9/82 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putri04: Voi kurjuus, että kävi noin. :( Suurensuuret lohtuhalit täältä ja hirmuisesti jaksuja.

Lillian: Eipä miullakaan oikein mikään viimeeksi niihin auttanut. Särkylääkkeitäkin kokeilin mutta ei ollut mitään vaikutusta. Miulla nuo kivut tulee oikeestaan kaikesta muusta paitsi makaamisesta. :D Töissä varsinkin kun joutuu seisomaan niin jotenkin jäykistyy koko jalka. No pitää katella että miten noitten kanssa käy, ja sit vaan hakee saikkua jos ei voi olla.

AngelEyes ja masukki 12+6

Vierailija
10/82 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljon voimia ja jaksamista Putrille ja perheelle, todella inhottavaa että noin kävi..

Sukupuolen selvittämisestä oli juttua, luulen että me pidetään itseämme jännityksessä ja ollaan ottamatta selvää sukupuolesta. En halunnut ensimmäisestäkään sitä tietää ja se oli mun mielestä hyvä päätös! Tottakai olis helpompaa ostaa tarvikkeita ja vaatteita kun tietäisi kumpi tulee mutta silti..

Me saadaan varmaan jonkin verran kaikkea sukulaisilta, mutta vaunut ja muut tulee ostettavaksi itse. Yhden puvun olen tilannut jo hipelöitäväksi!

Odottelen kanssa jo liikkeiden tuntemista, eilen illalla oli hiukan sellaista pientä liikehdintää mun mielestä..

Hyvää loppupäivää kaikille lokakuulaisille!

katjaäippä ja masukki 13+6

Vierailija
11/82 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ymmärrän hyvin noi fiilikset. Mä luulen, että mäkin löisin hanskat tiskiin tän vauvahomman kanssa, jos nyt kesken menisi. Ja kolmen hengen perhehän on ihan yhtä hyvä perhe kuin nelihenkinenkin! Ja eihän sitä koskaan tiedä, jos mieli vaikka joskus muuttuu.. Nyt varmaan parasta on antaa aikaa itselle, ja perheelle. Voimia!

Sitten kuulumisiin. Mä alan vähitellen toipua influenssassa, mutta vieläkään jaksaminen ei oo sitä kaikkein parhainta. Tuntuu, että jos jotain vähän tekee, niin se heti kostautuu päänsärkynä ja väsymyksenä. Lämpöä en oo enää jaksanut mittailla. Hermot vaan menis, jos se mittari vieläkin näyttäis sen 37,6. Mutta ei siis vieläkään mikään huippufiilis täällä..

Sukupuolen selvittämisestä on ollut puhetta. Esikoisen kanssa mua ei kauheesti kiinnostanut tietää, mutta nyt kyllä haluan sen selvittää!! Ja mies on samaa mieltä. Meinaan siis rakenneultrassa kysyä, ja toivottavasti asiaan saadaan siellä selvyys. :)

Hyvää alkuviikkoa kaikille!

Cisse rv 13+2

Vierailija
12/82 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös minun puolestani pahoittelut Putrille:(

Mä olen ollut niin huonovointinen, etten juuri ole jaksanut tänne kirjoitella. Luulin että tää jo loppuis, mutta tuntuu vaan pahenevan. Ja tänään tuli se puhelu, jota olin odottanut mutta en todellakaan toivonut saavani. NKL:tä soitettiin että " jäin seulassa kiinni" . Arvot oli kyllä aika hyvät minun ikäiselle, mutta päätettiin että ylihuomenna mennään istukkabiopsiaan. Tää on ihan järkkyä kun ei oikein tiedä mennäkkö vai ollakko menemättä ja mitäs jos sikiöllä on kromosomipoikkeavuus.. ja toisaalta mitä jos tuleekin keskenmeno itse toimenpiteen vuoksi. No päätös on tehty ja tulee olemaan tuskaiset viikot edessä:(

No eipä tässä juuri mielessä pyöri joten taidanpa lähteä lasten kanssa ulkoilemaan jotta sais vähän muutakin ajateltavaa.

Hyviä vointeja kaikille!

-Tiziana rv 13+2

Vierailija
13/82 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyproksen reissu on heitetty ja nyt kotiuduttu. Ihana pyykkivuori-omat ja miehen ja lasten (3kpl) viikon pyykit...huoh...

Kävin tänään np-ultrassa ja siellähän se asukki köllötteli. Niskaturvotus ok, jään odottelemaan ja toivomaan ettei yhteydenottoja verikokeen perusteella tule. Tietääkö joku miten nopsaan tulosten piträisi tulla jos on jotain tullakdseen...Minullakin kun tuota ikää on kohta 37, niin vähän arveluttaa...

Tanni 12+4

Vierailija
14/82 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putrille, jos vielä käyt lukemassa. Todella suuret pahoittelut täältä ja isot voimantoivotukset! Olipa todella kurja uutinen. 12 viikko on kuitenkin jo pitkä aika ja kropaltakin menee aikaa toipua siitä. Itselläni on kaksi keskenmenoa takana, ensimmäistä lasta tässä vielä yritetään, ja toisen jälkeen tunsin samoin kuin sinäkin, etten jaksa enää enkä uskalla. Luonto on niin julma, mutta välillä kuitenkin taas ihmeellinen, ihmismielikin voi ajan kanssa parantua ja voimat palata. Älä kiiruhda itseäsi mihinkään vaan sure rauhassa ja anna aikaa parantua. Todella paljon voimia ja jaksamista teidän perheelle!

Mulle sitten määrättiin antibiootti kuuri, poskionteluntulehdus ilmeisesti. Joku penisilliini Amoxin tms. Onko jollakulla teistä muista " tautisista" kokemusta ko. lääkkeestä? Vähän vastentahtoisesti alan lääkettä syömään, mulla taisi just sen toisen km:n päätyneen raskauden alkuvaiheessa olla sama kuuri, joten on vähän negatiivinen muisto takana. Mutta ei kai se tulehdustilakaan tee vauvalle kovin hyvää... Ja ainakin nyt ollaan sen ihan alkuvaiheen yli päästy.

Saneline 13+4

Vierailija
15/82 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks Putri04:lle hirmuinen osanottoni, mä jo niin toivoin että selviäisit säikähdyksellä kuten minäkin. :(

Täytyy silti myöntää et odotan varovaisena vielä keskiviikon neuvolaa.Aion ihan ekaks sanoa et pliis, sydänäänet kehiin ennen mitään muuta,kiitos! Tänään olin ekaa päivää sairasloman jälkeen töissä ja voitte uskoa miten mua pelotti ja jännitti koko ajan. Esimies oli tosi mukava, heti ekana sanoi et on huolissaan kun nää työt tästä vaan menee raskaammiksi. Et heti jos siltä tuntuu niin tarvii sanoa. No enpä kyllä enää toista paniikkia tahtois.

Kävin juttelemassa etukäteen mein leikkopuolen myyjän kanssa noista morsiuskimpun kukista ja ihanaa, saan just sitä mitä toivonkin. Noista kun ei aina tiedä mitä värejä mihinkin aikaa on kuinkakin helposti saatavilla. Saan valkoista iso Akito-ruusua ja Stargazer-liljaa!!! :D

Näin meillä. Iso alkuviikon tsemppihali kaikille!

Määitte & Mini08 13+3

Vierailija
16/82 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pahoitteluni Putrille ja koko perheelle voimahalin kera:(

Iskiaskivuista on täällä näemmä höpötelty...Toivokaa hyvät siskot ettei se tuon pahemmaksi äityitsi!!Ei ole mitään niin kamalaa kun kärsiä niistä kivuista ympäri vuorokauden!!14 vuotta sitten odottaessani esikoista viimeiset kaksi kuukautta raskausajasta oli suoraan sanottuna yhtä helvettiä kun pojan viikari muljahti kohdussa semmoiseen asentoon että paino iskiashermoa koko ajan:( Parin kuukauden aikana ei paljon pystynyt edes nukkumaan saatikka liikkumaan tai istumaan pitkiä aikoja.Niihin kipuihin kun ei lääkkeet auta mutta oikeanlaisesta venytyksestä voipi olla apua...Mulla ainakin nykyään venytys auttaa laukasemaan sitä kiristystä jo s oikein alkaa jomotella...

Noista seulan tuloksista...Mun ystävällä oli soitettu noin viikon kuluttua kun ultran ja verikokeen tulokset oli lähetetty eteenpäin ja samantien sitten lapsivesipunktioon kun seula antoi lukeman 1:12...Onneksi kaikki oli okei ja he saavat pienen prinsessan heinäkuussa pojan viikarin seuraksi:)

Täällä on olo kamalaa väsymystä lukuunottamatta ihan ok..itku tulee milloin mistäkin asiasta ja tällä stressillä lienee oma osuutensa asiaan.Ensi viikolla olisi sitten np-ultra ja sitäkin varmasti jännitän jo kovasti vaikken sitä myönnäkkään ihan heti:) Etovaa oloa ilmenee vielä aika ajoin varsinkin jos on liian pitkä aika edellisestä ruokailusta.Parina päivänä on tullut ihmeellisiä huimauskohtauksia ja meinaan kysäistä kätilötlä ensi viikolla mitähän mahtaisivat olla...Ensin tulee huono olo,kylmää hikeä pukkaa pintaan ja päässä alkaa kieppumaan oikein kunnolla ja silmissä mustenee ja jos ei heti ole pitkällään niin varmaan kaatuisi kyllä ja kovaa lattiaan:( Onko kellään muulla ollut vastaavanlaisia juttuja? Tänäkin aamuna tuli tuommoinen kohtaus heti kohta aamupalan jälkeen...

Mutta palaillaanhan taasen:)

pikkutarja ja maha-asukki 11+1

Vierailija
17/82 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana viikonloppumatka oli ihan kaksistaan ja pojalla oli mummolassa mennyt kaikki todella mukavasti myös. Saldo siis vain plussaa:) Samasta on varmasti helppo päätellä, että meillä parsuhde voi hyvin. Ekan lapsen jälkeen on ollut todella hyvää aikaa alkushokista selvittyämme. Joten te jotka odotatte esikoista, ei ehkä kannata huolestua, jos mies ei herää odotukseen kuten me masunkasvattajat. Toivoa on vielä lapsen syntymän jälkeen;) Meillä meni ainakin aika viimemetreille tämä isääntyminen. Sitten olemmekin oleet isän prioriteetti numero yksi ja meitä on pidetty todella hyvänä:)

Iskiaskivuista senverran, että MENKÄÄ HETI FYSSALLE JA PYYTÄKÄÄ KUNTOUTUSJUMPPA OHJEET. Mulla alkoi viime raskaudessa ennen viikkoa 20 hirveät iskiaskivut, jotka sain karistettua fyssakäynnillä tehdyillä jumppaohjeilla, joita noudatin koko raskauden loppuun. Eivätkä kivut palanneet koko aikana. Olen jo aloittanut saman jumpan (pääsääntöisestihän ne ovat suoria selkiä ja syviä vatsalihaksia).

Liikkeistä vielä se piti sanomani, etteiväthän ne näillä viikoilla ole potkut, jotka tuntuvat, vaan vauvahan pyörii ja muljuu ympäriinsä siellä kohdussa kun tilaa on paljon, ja uskonkin että näitä suurempia liikkeitä juuri voi tuntea.

Omaan napaa ei mitään erikoista, neuvola on ke aamuna, jospa sitten jotain uutta taas...

Rouvaii 13+6

Vierailija
18/82 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

<b>Putri</b> : pahoittelut keskenmenosta, olen kokenut saman. Tukeudu mieheesi, anna ajan kulua.

Tiziana : rohkeutta tulosten odotteluun, muista että on ihan täysin mahdollista että kaikki on vauvallasi hyvin.

Sitten hölmö kysymys : saako raskaana ollessa käydä saunassa? Ranskalaisilla on niin outo käsitys saunomisesta, että kieltävät aivan kauhistuneina saunomisen kun asiasta kysyy. Mutta toisaalta eihän täällä tiedetä koko saunasta mitään... Mitä teille on Suomen neuvoloissa sanottu? Kuntosalilla olis nimittäin täkäläisittäin harvinainen saunomismahdollisuus, ja mieli tekisi kovasti.

Vierailija
19/82 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

putrille isot pahoittelut ja voimahalit myös täältä, kyllä on elämä epäreilua.

saneline07: mulla on ollu monta monta kertaa poskiontelontulehdus, myös tämän raskauden aikana. Määräsivät tuota samaista amoxin lääkettä ja kyllä sen pitäsi ihan turvallista olla. Pahempi tuo tauti on vauvalle kuin nuo lääkkeet, lääkärin mukaan.

Tänne ei kummempia kuulu. Olo aivan totaalisen väsynyt. Tuntuu että nyt vasta on pahin väsymys alkanut kun sairasteluista ollaan päästy (koputtaa puuta).

Minua on alkanut huolestuttaa, kun sydän hakkaa levossakin hullun tavalla. Yritin eilen nukkua päikkärit, mut eihän siitä tullut mitään kun sydän hakkas niin kovin. Jos nousen lyhyetkin portaat ylös niin hengästyttää ja ahdistaa ja sydän hakkaa. Samoin jos teen kotona kevyitä hommia, laitan ruokaa yms. niin pitää välillä levätä kun on niin poikki ja ahdistaa. Täytyy kaydä lääkärissä varmuuden vuoksi, ei tämä ihan normaalia ole, varsinkaan tuo sydämen hakkaaminen levossakin. Salilla en uskalla nyt ollenkaan käydä, ei tarvinnut kun pari vetoa tehdä crosstrainerilla, niin sydän hakkas melkein rinnasta ulos, kamalaa. ja vielä kun veto on aivan lopussa koko ajan, tosi voimaton olo.

On tämä raskaus kyllä aivan erilainen kuin ensimmäinen oli, olen nyt jo niin raihnanen että mitähän tästä tulee, alaselkä on oikealta puolelta välillä tosi kipeä eikä sängystä meinaa päästä ylös ollenkaan ja milloin mihinkin paikkaan kolottaa ja särkee myös päätä särkee jatkuvasti. Esikoisesta olin koko raskauden ajan tosi hyvässä kunnossa, liikuin paljon eikä mikään vaivannut, paitsi loppuraskaudessa nuo iskiais kivut. Mut onhan tu esikoinen jo 3.5v. meillä muuten esikoisen syntymäpäivä on 18.10 ja tämän toisen la on 16.10. Nyt tyttö haluais kovasti olla isoveli :) eikä oikein ymmärrä miksi se ei ole mahdollista.

Yritän kirjoitella tänne vähintään kerran viikossa, en oikein viihdy enää koneen ääressä kun päätä alkaa särkemään. Kauheesti multa kyllä tulee " valitus" tekstiä mut yritän välillä kirjoitella hyvinäkin päivinä:)

ai niin, olen aikomassa hankkia tulevalle vauvalle kantoliinaa, olisko jollain suositella jotain hyväksi havaittua ja kätevää kantoliinaa.

äitykkäinen 12+4

Vierailija
20/82 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytettiin ;)

G rv 16