Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ELOKUISTEN viikko 15 **

07.04.2008 |

Huomenta! Uusi viikko taas alkaa. Viikonloput tuntuvat meillä vähän liian lyhyiltä, kun mies opiskelee viikonloppuisin.

Tässä linkki edelliseen viikkoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12802818&p=2&tmo…

Meillä tulee koko ajan uusia vaaratilanteita. Äsken vauva meinasi tutkia isosiskon leikkiuunia siihen malliin, että oli kaatumassa vauvan päälle. Ja vauvaa vaan naurattaa..

Mukavaa viikon alkua. Palailen myöhemmin..

Västis ja pikkumies 8kk

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

me alotettiin sunnuntaina.kun on istunut tukevasti jo kuukauden päivät. mielellään istui eikä ihmetellyt yhtään.kerran päivässä laittanut.

tänään päikkäreiltä suoraan laitoin,yleensä kun taitaa olla yleistä että se pissa tulee just herättyä,ja niinpä se tulikin,ja tulipa oikein kakkakin =) hienoa! muutaman minuutin siinä on ja kattellaan leluja samalla.

Vierailija
2/26 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva " pottailee" riippuen vähän äidin aktiivisuudesta. Kun poika alkaa ähkiä kakkaa, otan aina (jos ehdin) vaipan pois ja pojan laitan potalle. Onneksi niitä kakkoja sinne tipahteleekin joskus. Pissoja meillä tulee kyllä paljon ja kaikkialle, mutta harvoin pottaan. Lattioita luututaan vähän välilä, kun ilmakylpyilijä lirauttelee lammikoita.. ;) Poika istuu potalla aina vähän aikaa kerrallaan ja heiluttelee jalkojaan, joita samalla ihastelee..

Västis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut pottailu mieleekään vielä.

tarvii ehkä ruveta silloin tällöin istuttaan!

Vitsi mitkä kelit.... Surkeeta!!!!

Piha on yhtä kuralilliä ja tietäkään ei varmaan kohta enää ole kun on niin täys kuoppia ja kuralätäköitä että!!

Esikoinen käy kakalla jatkuvasti ja ihan löysää kakkaa, eli olisko sillä nyt sitten se miehellä ja Saanalla jo ollut vatsa-/kuumetauti, mutta vaan noin lievänä versiona?!

Toivottavasti muhun ei tule!!!!!!!!!!!

Nyt toi riiviö tuli repiin johtoja, joten on lopetettava....

Kommentoitavaakin oli, mutta hatarapää ei nyt muista mitä?!

Huomenna neuvolalääkäri, joten sieltä sitten huomenna kuulumisia!

T:Mona ja muut

Vierailija
4/26 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala keli.. räntää tulee taivaan täydeltä.

Vein juuri isommat pojat kerhoon ja pienimmäinen on ekoilla päikkäreillä. Hetken ehtii istua rauhassa koneellee vaikka kyllähän tuolla aikamoinen pyykkivuori olisi odottamassa..

Perhepedistä ja yösyömisistä: Meillä nukutaan perhepedissä. Hävitin jo pinnasängynkin kokonaan pois. Ajattelin että kun ei ensimmäiseen puoleen vuoteen ole siinä yhtään yötä nukkunut niin tuskimpa alkaa nyt yhtä äkkiä siinä nukkuakkaan. Sitäpaitsi saatiin makkariin kivasti lisää tilaa! Öisin meillä syödään vielä useampaan kertaa. En osaa niin tarkasti sanoa että kuinka monta, kun en itse siihen erityisemmin heräile. Keskimmäinen meillä söi (tissiä siis) öisi kaksi vuotiaaksi asti. Esikoinen vain johonkin kahdeksan kuukauden kieppeille. Saa nähdä kuinka tämän kanssa käy.. Toisinaan jo vähän väsyttää, useimmiten ei. Saan kuitenkin aika hyvin nukuttua.

Pottailusta: Isompien kanssa en ole sitä vielä tässä vaiheessa aloittanut, mutta meillä kun nuo isommatkin tekevät kotona kakan pottaa (osaavat kyllä pönttöönkin, mutta kai se potta on jotenkin niin mukava..) ja tuo nuorimmainen on siitä siis mallia nähnyt. Olen sitten antanut hänenkin vähän pottaa kokeilla. Kerran onnistuin hänet potallen kiikuttamaankin kun huomasin että alkaa kakkaa tehdä ja sinne pottaanhan se kakka sitten tuli!!!! Mitenkään erityisen tosissaan ei kyllä olla pottaharjoitteluja alettu, vähän tutustuttu vain.

Vauhtia meillä piisaa!! Jätkä alkoi puolivuotiaana kontata ja samaan syssyyn nousta seisomaan. Nyt koittaa kulkea pitkin pöydän/sohva jne. pieliä ja vähän väliä sitä sitten tietysti kaadutaan. Onneksi (täytyy koputtaa puuta) ei ole vielä mitään kamalia vaaratilanteita vielä ollut.

Noiden isompien kanssa olen sitten potenut jotain " huono äiti" -kompleksia.. Välillä tuntuu että olen ihan hukassa.. Ovat ne kivoja, kilttejä, tosi fiksuja poikia mitä nyt hirvittävän vilkkaita. Nyt vain on muutamana kertana tuntunut että mopokarkaa ihan käsistä. Osaavat kyllä käyttäytyä kaupassa jne. mutta leikkikentällä (jossa toisinaan käymme) ovat alkaneet villitä kaikki johonkin hurjaan juoksuleikkiin ja tietysti ne jotka eivät villiinny pelkäävät sitten meidän poikia.. Ihan älytöntä säheltämistä ja koheltamista ja toisten leikkien rikkomista. Niin että minun ei auta muuta kuin pakata kimpsut ja kampsut ja painua poiken kanssa omalle pihalle. Siellä sitten jatkavat ihan rauhassa leikkejään hiekkalaatikolla tai leikkimökissä. Niin kauan kun kavereita on yksi tai kaksi tälläistä riehaantumista ei tapahdu, eikä esim. kerhossa kun toimnta on ohjattua, mutta nykyisin lähes aina kun lapsia on enemmän koolla. Apua..

Ei kai siinä muuta..

pönttö-örvelö ja pojat

Vierailija
5/26 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkumies on viime aikoina syönyt kerran yössä,ja herännyt pari kertaa. oon antanut joskus vesipulloa,mikä onkin kelvannut,tai vaan taputellut mikä sekin kelvannut.ja on nukahtanut enemmän tai vähemmän pian,riippuen onko pitänyt tehdä taitoharjoituksia vaiko ei =)

viime yönä ei syönyt olleskaan.häh!tietty viritin maidon pulloon,mutta se oli 5ml ja kuukahti uneen.hohhoi.oon kyllä äimänkäkenä jos lakkaaa yöllä syömästä.

esikko kun oli tissin perään aina ja kokoajan,ja yöllä tungin vaan tissiä suuhun,jotta sain olla rauhassa ja nukkua (tuli siis paha tapa,joka hallitsi meidän öitä).

mutta nyt näyttää ihan uskomattoman kivalta kyllä!oon saanu nukkua viimeaikoina todella hyvin.mikä onkin tervetullutta tuon sairastelun ja valvottavien öiden jälkeen.

niin,ja nyt on pysynyt omassa pinniksessä jo viikon!!! =)

kamala ilma meilläkin.en oikein ota selvää onko siellä satanut vaiko sataako siellä...vaunulenkille ainakin aion parintunnin kuluttua oli mikä oli!

meillä alkaa kohta aika, kun esikko 5v jään meidän kanssa kotiin.taas vähän erilaista.tosin on niin isäni poika,että tuskin häntä täällä paljoa sen enemmän näemme kun tähän astikaan kun on ollut pari pv viikossa tarhassa.syksyllä aloittaa seurakunnan kerhon 2krt vk 3tuntia.

töissä on kauhee työntekijäpula.kysyivät josko tekisin sinne sunnuntaita.vastaus taitaa olla EI.koska silloin jää entistä vähemmän aikaa koko perheen yhdessäoloon,ja siitä tässä on vähän viime aikoina saatu kinaakin aikaan.eli ei se raha nyt ratkaise.olen muutenkin tullut tulokseen,nyt kun tulot tippuvat monta sataa euroa,että kyllä me toimeen tullaan jos halutaan,kulutustottumuksia vaan täytyy muuttaa.

oli se palkka tms mikä tahansa,aina se meillä tahtoo mennä.

mä ostin muuten säästöpossun,mihin konkreettisesti laitetaan rahaa säästöön koska muuten se ei onnistu =) me ollaan vuoden kuluttua lähdössä miehen kanssa etelään,ja sitä varten säästellä pitäs.ja onneksi on veronpalautuksia tiedossa!

neitiniiskunen ja vasta yöunilta heräävä pikkumies (Tosin illalla nukahti klo 23.30)

6/26 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää...meillä taas meni yö ihan plörinäksi...pikkumies heräs parhaimmillaan vartin välein (ei siis riitä enää kymmenen kertaa herätys) TISSILLE ei auttanut tassuttelu eikä muut temput...huoh...onkohan tuo maidontulo vähentynyt ku kuitenki piti saada joka kerta vaan maitoa, masusta ainaki vähän otti välillä ku jos itkuksi homma meni niin heti helpotti ku röyhtäsy tuli...eihän tuo bataatti aiheuta mitään ku se me ollaan alotettu toissa päivänä uutena???

onkohan sitte hällä on joku eroahdistus tms. Mutta joka tapauksessa mua väsyttää..eli vähä ku kateellisena luen teidän yönukkumisia edelleen...

Potta: ei ole tullu vielä mieleen ku niin surkeeta on tuon pojan oma istuminen, mutta jospa tässä kohta kokeilis...tää versio ei tee kakkaa niin että sen mitenkään huomais, joten sitä on vaan sitte aina välillä sinne vietävä.

Meillä edelleen mennää itseään vetäen ja asentoja harjoitellen...uutta on vain ruualla " sotkeminen" eli maissinaksuja on sitte niin ihan rutistaa murusiksi ja voi sitä siivoa mikä siitä tulee =))

Tajuton onko kello noin paljon...pitää mennä hakemaan tuo keskimmäinen koulusta ettei kastu kokonaan polonen

nani ja Jooel huomenna jo 8kk ;(

Vierailija
7/26 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA voimia muille valvojille, ainakin Nani siellä kaivelee tissiä usein esiin - tuttu tunne! Meillä on lisäksi ruvettu sylkemään tuttia ja heittämään sitä kiukussa jalkojen alle ja mäkehen noin muutenkin yöpimeässä, vain ehta lurpsahtanut ja kuivettunut tissini kelpaa... Ja komennuskiukkuääni on KOVA. Oikea jellona.

Täällä on nyt samaisessa perkeleen nännissäni taas hiivatulehdus ihan selvästi. pojan kitalaessa on valkoista, mutta niin siinä on ollut viimeiset puoli vuotta, edes lääke ei sitä pois vienyt. BLAAH! Noh, itse voitelen Dactarinilla tissiäni ja lykkään puolukkaa ja sitruunaa Samulille. Pian kyllä soitan taas lääkäriajan, jos poju alkaa selvästi kipuilla. Nla-lääkäri vasta 21.4.

JA voi, pottailuja! Mä olen niin onnellinen, kun olemme nyt kuukauden päivät harjoitelleet pottailua 2-vuotiaan tyttömme kanssa, ja se on ollut sata kertaa helpompaa kuin aikoinaan esikoisemme kanssa! Hiffasi jutun tosi nopsaan. Vielä sydäntalvella ei suostunut pysymään potalla sekuntia pitempään, joten aivan turhaan olisin hikoillut asian kanssa, vasinkin kun oli hiukan jotain muutakin tekemistä! TAmmikuussa tyttö täytti 2 v, ja nyt on siis näyttänyt kypsyneen tähän juttuun hienosti. Esikoinenkin pääsi kokonaan vaipoistaan 2,5-vuotiaana. Eli näillä oletusarvoilla Samuliboynkin kanssa eteenpäin. Jos nyt malleja nähdessään tahtoo kokeilla aikaisemmin, en toki estele, ja jokusen kerran reilun vuoden ikäisestä varmaan aina ajoittain kokeilenkin, mutta heti jos näyttää pää olevan vielä hiukan epäkypsä tässä asiassa, jätän lystin myöhempään, kun kuitenkin tässä parivuotiaina käsittävät homman melkoisen vähin vaivoin (paitsi herkkisesikoisemme pottaan- ja pönttöönkakkaamispelkohysteria, hoh! Karjui kyllä ihan yhtä paljon, kun häntä vielä koetin potatella alta vuodenkin ikäisenä, pari kertaa meni ok, mutta sitten yhtä kiljumista.).

Pian kokovartalohierontaan ja sitten synnärille kaverin päivän vanhalle tyttöselle lahjaa viemään, ihanaa!

Vitanova

8/26 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei meillä nyt tais sitte taas alkaa ne yöhuudot ;( kolme yötä nyt on siis menny taas putkeen niin enemmän tai vähemmän huudon kans...Viime yönä annoin sitte puoli kahen aikaan (lähinnä kokeeksi) lääkeannoksen ja puolen tunnin päästä toinen veteli hirsiä tyytyväisenä...ja heräs sitte vaan kerran ennen seiskaa syömään...

Viljat on siis ollu poissa käytöstä häneltä mutta minä olen käyttäny ja siis imetän...voiskohan sillä olla vaikutusta? Uutena meillä on siis bataatti, voiko se aiheuttaa mahapuruja?? Kanaki meillä on ollu uusiokäytössä pari kertaa nyt joten voipi olla että se sitte tekee tuota mutta en tiiä...väsyny olen todellakin...Pelottaa kokeilla mitään ku sitte ei tiiä mitä ne yöt on..ja maito mulla ei enää kyllä riitä pelkästään...tai niin musta ainaki tuntuu siltä..

Kiitos kuitenki sympatioista! Meilläki neuvolalääkäri on VASTA 15.pv jota taas ootan ku kuuta nousevaa...mutta mitäpä ne taas tekee tuskin mitään....

Käytiin potalla ja hirvee hätä iski joten meillä se jätetään sivuun ainaki hetkeksi...meillä ei kukaan pojista ole tykänny pottailla vaan melkeistä suoraan ollaan siirrytty pytylle...2,5v on esikko ollu yökuivaki ja tuo keskonen 3v ja kertaakaan ei ole tullu vahinkoa sen jälkeen,joten voipi olla että vähän aikasemminki olisivat olleet olleet valmiita mutta hyvä noin.

Kovasti oottelen vauvauutisia siskolta..la ois 20pv ;) mutta turkkanen ku asuvat tuolla 1200km päässä niin eipä sitä pienokaista noin vain lähetä sitte nuuhkimaan ;(

Mutta lähempä syömään ja sitte takasi töihin...kiitos ku sain taas purkaa itteeni..

nani kera 8kk Jooelin

Vierailija
9/26 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, neuvolakäynti takana, ja seuraava käynti onkin sitten elokuussa, eli 1v neuvola! Ja mitat miehellä 75,5cm ja 10104g, eli ruoka-aikaan on oltu kotona. Pituus menee +1 ja +2 välissä ja kasvukäyrä menee nätisti 0-käyrällä. Hienosti kasvaa siis. Lääkärikin nähtiin, oli nuori mieslääkäri, kaikki ok. Tuli sitten korvien jälkitarkastus hoidettua samalla, terveet olivat.

Viikon päästä onkin sitten esikoisen 5v neuvolalääkäri, siihen pitääkin kuulemma varata enemmän aikaa. Sunnuntaina neiti täyttää sen 5v ja synttärit pitäisi olla sunnuntaina, mutta nyt on neidin nenä ihan tukossa, joten saa nähä, joudutaanko siirtämään toiseen ajankohtaan. Tosi ikävää :( Sain just neidin prinsessamekon valmiiksi, ja nyt väsäillään hernepusseja leikkejä varten, ajattelin antaa jokaiselle vieraalle oman kotiin viemiseksi. Jotain muuta kuin niitä iänikuisia pusseja kynineen ja tarroineen. Vaikka niistähän ne lapset itse eniten tykkäävät ;)

Olen itsekin tulossa hyvää vauhtia kipeäksi, ja otin sitten illalla ysin aikaan yhden finreksinin, ja totesin sitten yhden aikaan yöllä, ettei tainnu ollakkaan ihan fiksu idea. En meinaan saanu unta. Ihmettelin, että mikä tässä nyt mättää, kunnes tajusin. Luukas onneksi nukkui sieltä yhdestä yhellä herätyksellä aamu seittämään, joten ihan hyvin mamma taas jaksaa.

Kiva, kun tuo sade taukosi, harmi vaan, ettei päästä ulos. Täytyy yrittää saada tuo esikoinen kuntoon, joten kotipäivää vietetään.

Jaksamista kaikille pikku huutajien ja valvottajien äideille! Toivottavasti syyt huonoon oloon ja huonoihin öihin selviää, jotta sais pienokaisetkin paremmin nukutta ja tietty samalla myös äipät. Voimia!

emma ja Luukas 8kk

Vierailija
10/26 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Linnea täytti tiistaina 8kk ja vauhti eikun kasvaa tytön mukana =) Ostettiin viikonloppuna " isojen tyttöjen" turvaistuin autoon, kävi kaukalo jo pieneksi !!!! Maanantaina on 8kk neuvola ja odotan innolla neidin pituus ja painokäyrää!

Kuukuppikyselyyn vastaisin, minä olen käyttänyt kuukuppia jo pari vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Ostin sen kaverin vinkistä, hänellä oli limakalvot huonossa kunnossa perussairauden takia ja tamponit ja siteet aiheuttivat joka kuukausi hiivaa, kuukupin hankittuaan oli gynekin todennut että limakalvot näyttää hyviltä ja aivan toisilta kuin pari kk aikaisemmin! Minä lähinnä ajattelin taloudellista kantaa, kuukuppi kun maksoi silloin 27euroa ja on oikein hoidettuna monia vuosia kestävä, eikä koskaan tarvitse menkkojen alkaessa huomata että siteet ja tamponit on vielä kaupassa!!!! Ainoastaan yöllä käytän siteitä (kuppi tulee tyhjentää max 4 tunnin käytön jälkeen) Alkuun kupin käyttö tuntui vaikealta, mutta parien menkkojen jälkeen se sujuu ihan eri tavalla =)

Minä ostin kuukausi takaperin Linnealle potan ja kokeilin neitiä siihen istuttaa, ei onnistunut, neiti kun yrittää siitä ponnistaa seisomaan ja kumahtaa lattialle kera potan ;) Pitää kokeilla uudestaan tässä lähiaikoina että jokohan alkaisi sujumaan ja tajuamaan jutun jujun. Meidän pimu se vaan on sellainen salakakkaaja eli ei ähise ja punnaa kakatessaan, ne vaan on yhtäkkiä vaipassa ja hajusta sen huomaan. Eli en tiedä milloin istuttaisin, aamupuuron tai lounaan jälkeen kai, sillon tuppaa kakkaamaan useimmiten.

Tohon huonoon äitiyteen....Meillä Linnea tippui hoitopöydältä 5kk vanhana, oppi siis kääntymään ja kumahti alas, huutohan siitä tuli kuhmuineen ja seuraavana yönä kävin herättämässä tyttöä parin tunnin välein nähdäksen tajunnantason, pelkäsin aivotärähdystä. Eipä siitä sen suurempia koitunut, luojan kiitos, mutta nyt tajutaan olla varovaisempia, pinnasängyn pohjakin laskettiin jo vaikkei neiti vielä osaa nousta itsekseen istumaan.

Tultiin taas perhekerhosta ja Linnea tuntuu viihtyvän siellä hyvin. Katselee muita lapsia ja PISTÄÄ SUUHUN KAIKKI LELUT!!! Alkuun pelkäsin niitä miljoonia pöpöjä mitä niissä kaikkien imeskelemissä leluissa on, mutta kait neidin vastustuskyky on ihan hyvä kun ei ole mitään tauteja saanut. Linnea ei ole vielä kertaakaan ollut sairas, flunssassa, kuumeessa tai vatsataudissa, nyt pitää koputtaa puuta!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille eloisten vauvojen (vielä hetken) äideille!! Me lähdetään laittamaan makkara-pastaa töistä palaavalle isille, eikä pääse äitikään laihtumaan kun tässä välipalaksi ahmi jäätelöpuikon :o(

Terv. Hell-in ja Linnea 8kk ja 2pv.

Vierailija
11/26 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia minultakin kaikille valvoville!!

Meillä Saana on nukkunut äänettömänä jo 2kk (en siis joudu juuri koskaan tuttiakaan laittaan) klo20.30-7.00.

En tiedä kuinka jaksaisin heräillä enää yöllä syötteleen, kun se 4 kuukautta yösyöttöjä ja siihen + 2kk aamuyösyöttjä (n.klo 5-6 söi silloin) tuntui toisinaan TOSI raskaalta!!

Mutta kaikkeenhan kai edes joltain osin tottuu, vaikkei kyllä loputtomaan univelkaan!!

Neuvolalääkärissä käytiin siis eilen

painoa 9570g

pituutta 72cm

Kaikki muutenkin hyvin. Pituus ja paino suhteessa toisiinsa ok vaikka lääkäri tosi isoksi kehaisikin?!

Onhan Saana ihan reilun vauvan kokoinen, mutten nyt vielä ihan isona pitäis?!

Vertailin tossa esikon neuvolakorttiin, niin esikko on ollut 74 senttiä pitkä ja painanu tasan 9 kiloo vuoden vanhana!!! Kyllä se on ollut LAIHA JA PIENI!!!

Onneksi tämä toinen on edes vähän lihaisampi!!

Seuraava neuvola kesäkuussa minun pyynnöstäni. Tarjosi et jos ois vasta vuoden ikäsenä, mutta musta on kiva nähdä välissäkin kuinka on kasvanu!

Nyt tarvii lähtee hakeen esikoinen jumpasta!

T:Mona ja Saana

PS:Kahdeksan kuukautis onnitteluja kaikille pikkuisille!!!

Vierailija
12/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan sukuloimassa oltu, joten luin pikaisesti teidän kirjoitukset läpi muutama tunti sitten ja nyt tietty olen unohtanut aika paljon.. Meillä tuo pottaharjoittelu on myös vähän " pakon" sanelemaa. POika välillä ähistää tiukkaa tavaraa istuillaan ja eihän se sieltä silloin helpolla tule. Kun poika pari minsaa istuu potalla, niin minä istun myös lattialla ja varmistan, ettei kaadu potan kanssa. Siihen ne kakat on kuitenkin monena päivänä saatu pyydystettyä ja on se pyllyn pesu vähän helpompaa.

Meilläkin on nyt öisin tissi maistunut. Johtuu ehkä tästä reissun päällä olemisesta. Nykyisin aina yhdestäkin kitinä tai huutoyöstä lopetan sen hetkisen uuden ruokakokeilun saman tien. Jatkan sitten myöhemmin niitä kokeiluja. Meillä on iso ero tavallisissa öissä (vaikka olisikin tankkausta) kuin huutoöissä.

Kivaa viikonloppua esikoisille! Ja iso osa on jo 8kk, joten onnea heille!! Ja muille tulee pian 8kk täyteen.

Pakko lopettaa..

Västis ja poika8kk ja tyttö, lähes 5v

Vierailija
13/26 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää vaan mukava palsta,kirjoitella kuulumisia,purkaa huoliaan,ja saada vertaistukea.miten joskus lähdettiin sitä massua kasvattelemaan,ja nyt ollaan jo näin pitkällä =)

monet oli jo käyneet 8kk neuvolassa.meillä tulee 8kk vasta loppukuusta täyteen,ja neuvola on vasta 8,5kk iässä.joten aikaa on vielä kuukausi siihen.esikolla myös odottaa tuo 5v neuvola,vaikka 5v jo täyttikin puolitoistakuukautta sitten.meidän neukkutäti on lomalla,ja on vaan pari päivää viikosta töissä tuossa neuvolassa,joten aina mennään jälkijunassa.

On tää jotenkin nyt niin mukavaa aikaa.muistan kun alkukuukausina aina odotteli jotain tiettyä ikää vauvalle.kunpa se jo kääntyis,tai voispas sen kanssa enempi kommunikoida,kumpa sitä ja kumpa tätä.Nyt on hyvä elää tässä hetkessä.viimeksi taisin odottaa puolenvuoden ikää,sen jälkeen on ollut hyvä elää tässä ja nyt =)

Lähinnä kesää tässä odottelen,mutta ihan sen mukavan ilman ja valoisuuden takia,en niinkään että pikkumies tulisi yksivuotiaaksi.

Ja eniten kauhistuttaa tuo,että miten esikoinen on jo 5vee,en voi ymmärtää,iso poika jo,niisk.niin se aika vain kuluu,ja väkisin saa kaapata syliin ja halittavaksi jo. hmph.

Äkkiä se aika rientää,joten nautitaan elosta tässä ja nyt.

Meillä meinasi eilen iskeä pikkuiseen flunssa,olin jo että taasko.koska ensimmäisestä flunssasta (mikä olikin se tosi rankka) on vasta kolmeviikkoa,ja tätä normaalia eloa sen jälkeen vasta kaksiviikkoa täynnä.Oli niin pärskiväinen ja lyhytpinnainen koko eilisillan.

Vaan tänään onkin ollut oikein hyvällä mallilla,nenu vähän vuotaa muttei muuta =) joten toivottavasti meinasi vaan tulla,muttei tullutkaan.

oon kuullut,että hampaiden tulokin voi tehdä vaikka mitä oiretta..en tiiä...

nyt tarvii rientää,esikoinen kutsuu leikkimään,suotakoon hänelle hetki aikaa yhdessäoloon kun pikkumies on toisilla päikkäreillä vielä parvekkeella.

neitiniiskunen ja pikkumies 7,5kk

Vierailija
14/26 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä herätty aikasin,poika intoa täynnä kun herää ;)

hurjaa ku 8kk tulee 11pv täyteen mennyt aika hurjan nopeesti kohta ei ole vauvaa. :( 4kk niin tulee 1v täyteen.

mutta kyllä tässä kesää kovasti ootellaan.

mulla nyt vasta menkat alko kyllä kestikin et oli poissa.

pojasta on tullut ihana touhuileva ja tutkii kyllä kaikki mitä silmät näkee. kovaa vauhtia ryömitään ja noustaan konttaus asentoon.

esikoinen jo täs vaiheessa konttaile ja nousi seisomaan. esikko lähtikin kävelee jo 10kk no onneks poika onkin vauva pidempään ku sitä ei tiedä tuleeko meille enään vauvoja ehkä sit 5vuoden jälkee ku kierukka pitää poistaa...

mä koin kauhun hetkiä tossa ku otettiin papa synnytyksen jälkeen ja oli luokka 2 no ei siin viel mitää otettiin uusi näyte jonkin ajan kuluttua ni oli luokka3 olin ihan varma et nyt on mul syöpä tai joku.... no täs oottelen koe tuloksia kun multa otettii koe palat sairaalas ja niiden vastaus tulee viikon pääst et mitä muutoksia siel kohdun suulla on...

siis aivan kauheeta,onko teillä jollai kokemuksia jos papa ei olekkaa ollut luokka1????

mukavaa alkavaa viikkoa eloisat!

ankka ja lapset 3v ja kohta 8kk

Vierailija
15/26 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hauskaa uutta viikkoa taas kaikille!!

Laskin eilen Saanan pinnasängyn pohjan alas, kun pelkäsin, että pudota mätkähtaa alas, kun pyrkii jo seisoon siinä reunalla!

Eilen koin taas kauhun hetkiä (uskallanko edes kertoa täällä...???menköön nyt niin saan purettua...) olin esikkoa pyöräilyttämässä, se siis vielä opettelee polkeen ja oon virittänyt pyörään sellasen narun että saan vedettyä avuksi kun ei jaksa mäkiä yksin polkea (asutaan siis maalla ylämäki alamäki hiekkatien varressa). Yks kaks esikko kaatua tupsahtaa mun jalkoihin ja rupean sitä siinä sitten selvittämään kunnes esikko huutaa että KATO ja minähän katon.... Saananhan se siellä posottaa kärryissään loivaa alamäkeä alaspäin yksinään HERRAN JUMALA!!!!!!!!!!!!!!! En ollut kiireen hetkellä laittanut jarrua päälle... No ei muuta kun juoksuun ja juoksin niin lujaa etten varmaan koskaan oo juossu ja sain kun sainkin vaunuista kiinni just kun ne oli menossa ojan pohjalle! Saana vaan vähän raotti silmää ja jatko unia! SIIS AIVAN KAMALA HETKI!!!!!!!!! Tunsin kyllä oloni NIIN HUONOKSI ÄIDIKSI!!!! Kuinka voi olla laittamatta jarrua päälle??? Rupesin niin kiireellä touhuun esikkoo ylös, että toinen " unohtu" .

Onneksi selvittiin pelkällä säikähdyksellä!!

Varmaan muistan tästä lähin jarrun....

Papa kokeesta; kaverillani oli joskus muuttunut muistaakseni luokkaan kaksi ja seuraavassa kokeessa oli " palannut" normaaliksi!

Toivottavasti sinullakin käy niin, eikä mitään ikävää löydy!!!!

Nyt on pakko mennä laittaan Saana nukkuun kun se HUUTAA niin ettei ajatuksiaan kuule!

Hauskaa päivän jatkoa T:Mona ja muut

Vierailija
16/26 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan taas pitkästä aikaa. Täällä väsymys painaa päälle oikein kunnolla. Meillä meni jo pari yötä vain yhdellä syötöllä mutta nyt on ollut useampi yö sellaista että suurinpiirtein kerran tunnissa ollaan herätty. Hoh hoijaa... No onneksi tyttö on saatu sentään opetettua siihen että illalla menee vellipullon jälkeen omaan petiin nukkumaan. Nukahtaa sinne ihan hyvin, vähän pitää silitellä ja taputella. Jos isä laittaa nukkumaan, se menee paremmin. Ihan tyytyväinen oon että ollaan päästy eroon tuosta tissille nukahtamisesta iltaisin. No sitten yöllä syödäänkin noin kolme kertaa, ainakin viime öinä. Ai että ne pari yötä oli luksusta kun tyttö söi vain kerran. Itellä oli niin levännyt olo että. Sai jopa nukkua 4-5 tuntia putkeen, syöttö ja taas noin 4-5 tuntia lisää unta. Jee jee! No ehkä siihen sit taas joskus palataan. Näillä vauvoillahan näitä kausia on vaikka kuinka!

Jaahas nyt tuli likkakaveri kahville, jatkan toiste.

Äkkiä vielä yksi kysymys, kuinka moni nukkuu perhepedissä?

Onko muita yöllä syöjiä?

Meillä on ollut jo yli kuukauden pinnasängyn pohja alhaalla koska tuo meidän tyttöhän oppi konttaamaan ja nousemaan seisomaan jo puolen vuoden iässä. Nyt hän sitten jo seisoo muutamia sekunteja itsekseen! Apua, kohta varmaan kävelee. Ollaan menossa toukokuun puolessa välissä Rodokselle viikoksi, siellä tyttö varmasti juoksee pitkin rantaa!!! Palaan myöhemmin...

Vierailija
17/26 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elokuisista seisookin jo!!!Meil tyttö istua törröttää perintökankuillaan tukevasti,osaa kääntyä siitä sujuvasti poiskin,mutta ei ryömitä.

Meil nukutaan yhä perhepedissä.Imetän vielä yölläkin(tyttö herää nyt 1-2 krt,korvatulehdus sotki meil hiukan norm. unirytmiä) ja mä tykkään kyl nukkua muutenkin vauvan vieressä.

Täytyy vetäytyä hiljalleen siivouksen pariin,2v leikkii niin keskittyneesti tuos olkkarin lattialla ja vauva nukahti juuri,joten tän parempaa aikaa siivota ei tule.

Vierailija
18/26 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette minulle sellainen henkireikä, etten osaa sanoin kuvata. Iltaisin on ihana lukea kuulumisianne aivan rauhassa, kun lapsen sängyisssään odottavat unta.

Huh tuota Monan tilannetta. Uskon, että säikäytti. Meillä tyttö oli saanut remontimme keskeltä käsiinsä mattopuukon ja sitä hän lussutti onnellisena. Terä sojotti pystyssä, mutta onneksi oli laittanut puukon väärinpäin suuhunsa. Mies oppi, että työkalut pois lattialta, vaikka vain kävisi hakemassa lisää materiaalia ja olisi pois 2 minuuttia.

Ankka: minun ystävälläni papa on näyttänyt jokaisen 3 synnytyksen jälkeen luokkaa 3. Kaikki kokeet hänestä on otettu, mutta mitään ei löydy. Tasoittuu normaaliksi vuoden kuluttua synnytyksestä. Samaa toivon sinulle.

Hetki sitten minäkin mietin, että osa lapsista seisoo jo...nooh. Meilläkin tyttönen oppi tuon jalon taidon muutama päivä sitten. Meillä tyttö ei kylläkään osaa istua, joten...kops,kops kuuluu usein. Tosi järjetöntä touhua tytön " temppuilu" .

Västiksen " yksinelo" tuntuu liian tutulta. Minun mieheni " asuu" töissä taas viikonloput...välillä on aika tylsää aina vaan lasten kanssa keskenään. Ikävöin suunnattomasti " normaalia perhe-elämää" .

Sitten ihan omia asioita: Olen ihan hukassa tyttömme kanssa. Yöt...on, mitä on. Itse taidan saada unta n. 4h/yössä ja sekin pätkissä. Meillä itketään yöt. En enää tiedä, mikä kaiken aiheuttaa. Alkuun kuvittelin viljoja, mutta ne ovatkin nyt taanneet meille parhaat ja rauhallisemmat yöt. KOrvikemaitoa emme käytä, emmekä myöskään korvikepohjaisia puuroja. Kakka on KOVAA ja pyllyn iho on aina palaneena. Viikonloppuna alkoi runsas, syöksyvä pulauttelu...Ruokavaliossa ei ole tapahtunut mitään muutosta. Olimme lääkärissä ja ohjeeksi saimme seurata tilannetta. En tiedä, mitä alan tekemään, minne menen...en yksinkertaisesti meinaa jaksaa enää, kun muut lepohetketkin on nollissa; siitö pitää huolen miehen työt ja poikamme. Tuo on silti sivuseikka, kun vielä huomaa pikkuisen kärsivän ja varsinkin yöllä...

Mutta nyt lopettelen, kun poika antoi unelle " luvam" , niin itse menen hetkeksi sohvalle pötkölleen.

Möykky ja muksut (3 v+7 kk ja 7 kk+7 pvää)

Vierailija
19/26 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi refleksit toimivat ja ehdit hätiin. Nää on näitä. Ennen, kun oli vielä vain pari lasta ja mies harvemmin molempien kanssa, oli sillä joskus väsyneenä aj ärtyneenä sata ja yksi hyvää neuvoa mulle tilanteisiin, jossa en revennyt kahtaalle. Nyt, kun on jo itsekin tajunnut hösselin, ei enää jakele tietäväisenä neuvojaan, tajuaa, että on vain mentävä ja toimittava joka hiivatin hetki - ja silti noita sattuu aina ajoittain.

Möykkyräinen valitteli öitään. Kuulostaa siltä kuin jokin tosiaan pientä vaivaisi. Mä en taas keksi millään, miten ton meidän hirmun saisi aisoihin. Siis oikeasti, meikän on onnistuttava kasvattamaan siitä onnellinen ja hyvää tekevä yksilö, sillä tolla energia- ja voimamäärällä tulis aika pahaa jälkeä, jos vallan pahikseksi sukeutuisi!!! Se vain mennä vouhottaa kuin heikkopäinen yöt läpeensä. Valittaa, kun ei pysty rauhoittumaan, potkii kuin hullu, repii ja hakkaa mua, mönkii, hakkaa tuttiaan metallista sängynpäätyämme vasten, koettaa päästä kelloradiolle sitä pudottamaan. Aivan julmettu meno päällä, kuin pakkomielteen vallassa kamppaa ja riuhtoo menemään. Simahtaa aina lopulta viiden jälkeen - ja isommat heräävät 5.30. Voi perssuti, kun olen VÄSYNYT. Yöksi en meidän pikkumamista henno kellekään antaa, kun itkee jo isäänsä niin kauan,e ttä tuntee äidin ihollaan, mutta pelkään, miten kauan kestän ja mitä mä tuommoiselle voin! EI ihme, että mahassakin mennä pakersi menemään hillitöntä vauhtia! Nousemaan ei vielä pyrikään, eikä edes istumaan, mutta kaikki nauravat sen ryöminnälle, kun se lähinnä menee lentäen pitkin lattiaa, aina puolet kropasta ilmassa vauhkona, innostuksissaan kengistä, paperista, johdoista, legolaatikoista yms. Ja ukkelin voimat alkavat tosiaan olla melko hurjat. Vaipanlaittokin on joka kerta oikea taistelu.

KAverit lähtiävt, penskat unilla, levähdän hetken!

Vitanova

20/26 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankalle: Meidän yhden lapsen kummilla on papassa 3asteen muutoksia, niin on nyt tutkittu ja hutkittu mutta tietääkseni mitään ei ole löytynyt...nää muutokset löytyivät ekan lapsen synnytyksen jälkeen ja toinenki vaavi on jo syntynyt sen jälkeen mutta mitään muutosta ei ole tullut...Toivon että sullakaan tuo ei ole " sen kummempaa" että se on vaan jotain synnytyksen jälkeisiä hommeleita..peukkuja pidän bd

Voi Mona sua! Et ole ainut...kyllä sitä kuule kaikkea mahdollista näitten lasten kanssa tapahtuu...mutta onneksi suurin osa niistä on vain " läheltä piti tilanteita" ja vain äidille " sydäreitä" aiheuttavia...Meillä oli aikoinaan käydä pahastikki esikon kanssa ku nousi seisomaan hällää vasten niin sen kiinnikkeet petti (näitä kaupungin vuokra-asuntoja) ja kiehuva perunakattila tippu tämän päälle...onneksi kerkesin just vetää pojan alta pois niin ettei palovammoja tullut " ku" jalkaterään ja käteen...mutta voih ku säikähdin ja lapsi sai valitettavat traumat vedestä ku kylmän suihkun alla joutu olemaan...nyt meillä on kalusteisiin asennettu uuni ettei vaan samaa vahinkoa enää koskaan ainakaan kotona tapahdu..

Pisa: meillä syödään öisin mutta ei perhepedissä...nyt meillä ei syödä enää ku 2-3x!! Mutta kyllä vaan väsyttää vaikka muutosta on kymmenestä kerrasta tuohon 2-3x...

Möykkyräinen: Voih mikä sitä teidän pikkusta nyt kipuiluttaa :( Kurjaa ku ei tiedä mikä toisella on ja ku ei voi oikein auttaa...kuten varmaan muistat saman asian kanssa eletty...Mutta toivotaan että teillekkin löyty se paha paha asia että sen voi kitkeä sitte pois!! Oikein paljo jaksuja!

Vitanovalla onki sitte ihana paljon virtaa omaava pikkumies...toivottavasti teilläkin virta kulutettaisiin päivällä ettei öitä tarvi käyttää paristojen tyhjentämiseen...jaksuja teillekin!

Meillä elellää nyt odottavalla mielellä...kuten kerroin että äiti ja veli oli meillä viikonloppuna todella kivaa oli mutta eilen aamulla äiti alko oksentamaan :( sitä tavaraa tuli sitte molemmista päistä ja toisen olo oli aika kehno...nukkui ja oksensi koko päivän...heidän lähtö siirty sitte tälle aamulle ku vointi ei antanu myöten eilen matkustaa....nyt siis kädet ja jalat ristissä ollaan jottei pöpö tulis meille bdbdbdbdbdbbdbdbdbdbd Ja just ku aattelin että jokohan tää edellinen olis voitettu kanta ku ei ole tarttenu ku pari kertaa niistää...apua!

Pitää nyt mennä...taas

nani ja Jooel 3pv vaille 8kk ;( yhyy...