Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää antako kakaroidenne häiritä muita ihmisiä!

Vierailija
06.04.2008 |

Joka paikassa tapaa näitä ärsyttäviä penskoja, jotka saavat tehdä mitä haluavat. Tänään uimahallissa viimeksi penskat uivat melkein päälle, roiskivat, huusivat, kiljuivat ja juoksivat. Valvoja sai kuuluttaa useamman kerran eikä asia mennyt perille silti.

Kaupassa nämä kersat huutavat myös ja kirkuvat naama punaisena. Työntelevät niillä pikkukärryillään ihmisten kantapäille. Sorkkivat elintarvikkeita ja mikä pahinta - istuvat ostoskärryissä! Ei siis siinä istuinpaikalla vaan siellä kärryssä ja mutustavat vielä maksamatonta suklaapatukkaa tai jäätelöä... ja naama likaisena ja vaatteet tahraisina.

Ravintolassa ne sitten juoksevat häiriten ihmisiä, jotka haluaisivat syödä rauhassa. Ajelevat pikkuautoilla ruokapöydässä, koska onhan sen pikkuriiviön saatava leikkiä samalla kun syö...

Muitakin esimerkkejä olis...ärsyttää!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joka paikassa tapaa näitä ärsyttäviä penskoja, jotka saavat tehdä mitä haluavat. Tänään uimahallissa viimeksi penskat uivat melkein päälle, roiskivat, huusivat, kiljuivat ja juoksivat. Valvoja sai kuuluttaa useamman kerran eikä asia mennyt perille silti.

Kaupassa nämä kersat huutavat myös ja kirkuvat naama punaisena. Työntelevät niillä pikkukärryillään ihmisten kantapäille. Sorkkivat elintarvikkeita ja mikä pahinta - istuvat ostoskärryissä! Ei siis siinä istuinpaikalla vaan siellä kärryssä ja mutustavat vielä maksamatonta suklaapatukkaa tai jäätelöä... ja naama likaisena ja vaatteet tahraisina.

Ravintolassa ne sitten juoksevat häiriten ihmisiä, jotka haluaisivat syödä rauhassa. Ajelevat pikkuautoilla ruokapöydässä, koska onhan sen pikkuriiviön saatava leikkiä samalla kun syö...

Vierailija
2/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, on outoa, jos joku tulee urputtamaan 2- vuotiaan hyräilystä.

Mutta ei se oikeuta sitä, että toinen lapsi ajaa kaupassa pikkukärryillä nilkoille, juoksee ja kiljuu päättömänä ruokaravintolassa tai heittelee kivillä naapurin autoja.

Minulla on lapsia ja noin yleensä pidän lapsista. Näkymätön ja kuulumaton ei tarvitse lapsen olla, mutta alkeelliset käytöstavat oppii jo 2- vuotiaskin. Otetaan muut ihmiset huomioon, ei satuteta, ei häiritä, kohdellaan toista kuin haluaisi itseään kohdeltavan. Aika simppeliä, eikös.

Uhmakohtaukset on sitten erikseen, ääntä maailmaan mahtuu ja jossainhan se kasvatustyö on tehtävä, vaikka sitten kaupan karkkihyllyllä. Ennemmin kuuntelen itkuraivarin, kun ei saanutkaan karkkia kuin lakupötköllä hiljennetyn ipanan, jolle se nami on pahimmillaan annettu ennen kassaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan hyllystä jos lapsi on ollut nälkäinen ja olen tiennyt, että kaupan jälkeen vielä pitää ajaa kotiin ja tehdä se ruoka. En ole pitänyt sitä erityisen pahana... Karkkia se ei ole koskaan ollut, vaan jotain mitä muutenkin söisimme välipalaksi. Olen sitten maksanut eväät kassalla. Hyi minua!

Vierailija
4/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole parempi kuin vikuroiva / juokseva / kiukkuava lapsi?

Ikätason mukaan.. ikätason mukaan...

Vierailija
5/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kaupassa nämä kersat huutavat myös ja kirkuvat naama punaisena. Työntelevät niillä pikkukärryillään ihmisten kantapäille. Sorkkivat elintarvikkeita ja mikä pahinta - istuvat ostoskärryissä! Ei siis siinä istuinpaikalla vaan siellä kärryssä ja mutustavat vielä maksamatonta suklaapatukkaa tai jäätelöä... ja naama likaisena ja vaatteet tahraisina.

[/quote]

"

Mä en muista nyt yhtään ainutta kertaa jolloin joku lapsi olisi huonolla käytöksellään kiinnittänyt huomiotani vaikkapa nyt kaupassa. Jotkut sitten törmäävät näihin näköjään jatkuvasti. Mutta ehkä se on asennekysymys.

Ylipäänsä ärsyttää tämä lapsivihamielisyys. Lapset nyt vaan on sellaisia että niistä lähtee ääntä ja tykkäävät juoksemisesta ja hyppelystä. Onko se nyt niin kauheata jos pikkuriiviö leikkii pikkuautolla kun ap on ravintolassa. Parempi varmaan kuin että juoksisi ympäri ravintolaa tylsistyneenä?

Vierailija
6/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eimikään kelpaa. Jos juoksee ravintolassa on rasittava. Jos sen sijaan, että juoksis ja kaatelis juttuja, ajaa pikkuautolla pöydässä, joka on mielestäni muita huomioonottavampi vaaihtoehto, on kauhee. Kaupassa taas, jos kiljuu ja vinkuu on hirvee. Jos taas äippä on tajunnut punnitsemastaan banaanitertusta antaa yhden hedelmän nälkäiselle lapselle, lapsi on taas kauhea.

Hellou! Yksi hyvä elämää helpoittava viisaus on: muuta ne asiat, mihin voit vaikuttaa, jos et voi vaikutaa, opi elämään asian kanssa. Tai jotenkin noin se mennee.

Vierailija
7/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

istui takanani äiti kahden lapsensa kanssa, jotka ensiksi potkivat selkänojaani kieltämättä. Pakko oli lopulta sanoa lasten äidille asiasta kun alkoivat repiä minua täysin tuntematonta ihmistä hiuksista. Ja todella kovasti! (Oikeastaan riitti kun nousin ylös ja käännyin katsomaan, niin älysi kieltää kersojaan.)

Vierailija
8/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealla asialla ollaan kuitenkin.

Olen pariin otteeseen jumpassa nähnyt, kun joku äiti ei ole saanut lapsenhoitajaa järjestymään ja tuonut sitten lapsensa jumppaan. Siis aikuisten jumppaan, uhmaikäisen. Ihanaa! Loppuvenyttelyä on niiiin ihana tehdä, kun joku pompottaa pään vieressä palloa. Tai juoksee ympäri salia. Tai tekee äänikokeiluja. On mukavaa maksaa jumpasta, oman arjen henkireiästä, että pääsee pois kotoa hetkeksi ja nollaamaan päätään. JA sitten saa seurata jonkun toisen lapsen häsläystä, jota ei edes yritetä saada kuriin.

Ei kiva.

Otetaan ne muutkin ihmiset huomioon. Jooko!

Vierailija
9/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö salilla ole sääntöjä? Ohjaajan moka. Ei lapsen.

Vierailija
10/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin ottaa päähän sellaiset lapset jotka saa tehdä ihan mitä huvittaa. Räpelöidä kaupassa kaikkea, juosta tosiaan niiden kärryjensä kanssa ym. Kerran istuin bussissa, ja takana istui joku 4v (?) ikäinen lapsi, joka sieltä koko ajan potki ja kurkki omalle paikalleni. Luin lehteä, ja sit tämä lapsi sieltä päätti alkaa repimään tätä lehteäni. Olin ihan hoo moilasena, ja tämä äiti teki mitä: sanoi lapselle että " niin, siinä on lehti" !!!!! Ei ju****ta. Tai lentokoneessa, jossa on muutenkin raskasta, niin jotkut vanhemmat ei välitä yhtään siitä, että nämä heidän lapsensa keikkuvat siinä tuolissa, ja potkivat ja kurkkivat toisten paikalle. Kiva siinä syödä kun joku toljottaa edessä :/. Ja kyllä, itsekin olen äiti, mulla on 2 lasta, ja eivät todellakaan ole aina olleet mitään enkeleitä, mutta en nyt heidän anna tehdä kuitenkaan ihan mitä vaan!! Kyllä käytöstavat pitää olla pienelläkin lapsella, tai pikemminkin sillä vanhemmalla, hänhän se on vastuussa siitä lapsensa käytöksestä. Ja kyllä, tuo todella ON ärsyttävää, että jotkut antavat lastensa istua siellä ostoskärryissä syömässä jotain suklaapatukkaa, jota ei ole vielä maksettu! Se on huonoa käytöstä!

Vierailija
11/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliäkö sillä onko vieraan lapsi tahmainen syötyään suklaapatukkaa, huolehdin itse omistani, tehkööt toiset mten lystää

Vierailija
12/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ajatusmalleja ihmisillä ja pokkaa vielä siirtää niitä jälkikasvulleen noin räikeästi!

Tajuatteko, että tuollainen on toisen omaisuuden luvatonta käyttöä? Sama asia on, jos ottaa toisen auton luvatta käyttöön ja sitten jos jää siitä kiinni, selittää että ajattelin kyllä pyytää luvan...

Vierailija
13/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen minä näe tällaisia juttuja?

Onnekas?

Joskus ravintolassa ollut kovaääninen lapsi, mutta ei sekään nyt niin kauheasti meidän aterointia häirinnyt.

Vierailija
14/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti asia erikseen. Se että lapset syövät tai juovat kaupassa jotain mikä hetken kuluttua maksetaan ei mielestäni ole mikään juttu. Saatan itsekkin avata kivennäisvesipullon ja juoda kaupassa jos jano yllättää. Näin teen yleensä suuremassa marketissa jossa ostoskierros kestää yleensä vähän pidempään. Miten ihmeessä se ketään voi häiritä, ei minua ainakaan kiinnosta syövätkö muut asiakkaat ostoksensa ennen vai jälkeen maksamisen.

Vierailija
15/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole lapsen vika! Siitähän tässä nyt puhutaan, että älkää antako lastenne häiritä muita, vaan ohjatkaa/kasvattakaa lapsianne. Kumma juttu, että niin usein edelleen esiintyy käsitystä siitä että lapsi jotenkin automaattisesti äidinmaidosta tai ilmasta haukkaisi käytöstavat. Ei, kyllä ne ihan opetetaan. Tai jätetään opettamatta.

JA tämä jumppajuttu ei tapahtunut salilla vaan erään seuran tunneilla, joissa ei niin tarkkaan määriteltyä säännöstöä. Puutuin tilanteeseen itse kun ohjaaja ei kehdannut, oli ilmeisesti kaverin lapsi. Näissä tilanteissa äidin pitäisi puuttua, ei ulkopuolisten. Kukaan ei kiitä, että " kiva kun kasvatit mun lasta kun en itse huomannut" .

Vierailija
16/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän sama juttu, että jotkut marmattaa siitä, että joku naapurin kissa liikkuu heidän pihallaan, ja tekee ties mitä tuhojaan ,en minä ikinä sellaista näe. Joo, tuossahan niitä liikkuu, mutta kivahan niitä on vaan seurata kun kellivät auringossa jne. Jos taas naapurin laspet tuossa pihallamme juoksisi saisin hermoromahduksen, kun rikkovat kaikki lelut ja tallovat pensaat... Ja niin, ei varmaan tarvitse mainita, että en todellakaan ole lapsirakas.

Vierailija
17/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoita nyt lasten normaaleja leikkejä ja touhuja, kyllähän lapsista ääntä lähtee. Mutta käytöstavat ne pitää lapsellakin olla ja jos ei ole, niin vanhempien pitää ne opettaa.

Etteköhän te nyt tiedä mikä on huonoa käytöstä ja mikä lasten luontaista käytöstä? Tuntuu että moni mamma täällä puolustelee omien lasten huonoa käytöstä, pitäen sitä " lapset on lapsia ja lapsista lähtee ääntä" -asenteella hyväksyttävänä.

Vierailija
18/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsirakas, alalla töissä ja äiti. Silti ärsyttää ne joilla ei mitään rajaa. Ravintoloissa ei tosiaan ole tarkoitus juosta sinnetänne ja muiden pöytiin, ikkunalaudoilla ja pöydillä ei kiipeillä jne...se auto lapsen omassa pöydässä ei haittaa. En vaadi 3v istumaan kauniisti kokoaika, muttei se meinaa riehumista.

Vierailija
19/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kysyneet kauppiaalta tai myymäläpäälliköltä, onko ok ottaa hyllystä tavaraa käyttöön ja maksaa sitten kassalla, jos muistaa? Tuskin olette! Hävetkää!

Vierailija
20/27 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman vanhempien valvontaa. Esim uimahallissa tämä riiviömeininki oikein korostuu kun vanhemmat jättävät lapset keskenään " kun ne jo osaa uida" . Osaahan ne uida mutta ei käyttäytyä. Harvemmin siellä vanhempien seurassa olevat lapset sikailee. Viimeksikin kun oltiin uimassa niin valvojan piti oikein ulko-ovelle saattaa yksi poika, kun ei muuten mennyt sana perille ja se palasi aina altaalle temppuilemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi