Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä sekaisin

Vierailija
06.04.2008 |

Hei kaikki, nyt tarvitsen hyviä neuvoja. Olen säännöllisessä palkkatyössä ja tienaan ihan kohtuudella, mutta silti olen joutunut velkavankeuteen. Asunto-, auto- ja opintolainojen lisäksi minulla on kulutusluottoja kahdesta eri pankista, joita olen joutunut ottamaan normaalielämiseen kun provisiopalkkani ei ole kattanut kaikkia menojani. Asun avoliitossa ja minulla on yksi kohta kouluikäinen lapsi. Miehelläni menee taloudellisesti hyvin, tienaa vähän vähemmän kuin minä mutta ei omaa juurikaan muita lainoja auton ja asunnon lisäksi. Nyt käyn kierroksilla, sillä huomaan ettei tuleva palkkani riitä alkuunkaan laskuihin ja otin paniikissa muutaman ison pikavipin, jotta selviän eteenpäin (tiedän, että nekin täytyy maksaa korkojen kera pois). Itkin miehelleni asiaa ja pyysin apua, että jos on jotain, miten voisin saada vielä raha-asiani kuntoon ilman ulosottoa mutta mieheni totesi vain, että hän ei ala minun eikä kenenkään puolesta hakemaan pankista lainaa (selvitin, että sillä tavalla saisin nuo kaikki paskalainat maksettua ja olisin kuivilla), hän ajattelee tässä nyt vain itseään ja omaa tulevaisuutta eikä häntä itseasiassa kiinnosta tämä minun tilanteeni, minun on aikuisena ihmisenä osattava kantaa vastuuni asioista. Repesin itkemään enkä tiedä enää, mistä apua hakisin. Ja joku osa minusta kuoli mieheni sanoista, heräsin etten tunne kyseistä ihmistä enää enkä tiedä, onko parempi etsiä jostain uusi koti itselleni ja lapselleni ja hakea omaehtoisesti velkajärjestelyyn vai mitä hittoa tässä enää voi tehdä! Antakaa hyvät ihmiset neuvoja!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäs jutella miehes uudestaan. Jos hänen taloudellinen tilanne on ok, niin miksi ihmeessä hän ei voi sitten sun puolesta mennä pankkiin ja hakea yksi isompi laina, jolla maksat kaikki pois ja homma on ok. Teillähän on kuitenkin yhteinen koti ja perhe vai? Kyllähän avioliitossakin on elatusvelvollisuus, jos toisen rahat ei riitä. Vähän ihmeellistä ajattelua sun miehen mielessä. Jos sulla ei rahat riitä millään, niin älä nyt ihmeessä niitä vippejä ainakaan enempää ota - kysy vaikka vanhemmiltas takausta lainaan tai viimesenä vaihtoehtona menet kysymään velkajärjestelyä ja samalla haet itselles ja lapselles uuden kodin ja elämän!

Mulla on itselläki joskus ollut rahat tiukilla, mutta onneks äijä on sen verran fiksu että auttoi mua vaikeuksien yli, jotka mä sitten maksoin takaisin auttaessani työttömyyden kohdatessa. Näin se menee.

Vierailija
2/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies tekee eri tavalla että pystyy elämään pienemmillä tuloilla kuin sinä ilman velkoja? Onko asuntolaina vain sinun nimissäsi? Onko kulutusluotot otettu avoliiton aikana vai ennen sitä? Miten perheen elatuskulut on jaettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lainaa jostain seuraavista: GE, Fenno, Citibank, Ellos, Halens...tai kipität pankkiin ja kerrot asias. Jos mies ei auta, et voi pakottaa etkä ruikuttaa eikä sun tarvi. Jos sille ei oo menny ymmärrykseen, että saman katon alla asuvat on samaa perhettä joka on aina nro 1 niin voi voi, heitä hiiteen äijä ja laita elämä järjestykseen.

Vierailija
4/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet säälittävä jos ruinaat mieheltäsi rahaa, ja sitten taas shoppaat itsesi vaikeuksiin!

Vierailija
5/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa enää itsellesi pankista lainaa? Kyllä sekin olisi parempi kuin nuo pikavipit yms. Mene sinne pankkiin keskustelemaan.

Ei minuakaan kiinnostaisi kumppanin velkoja maksella, jos itse olisin säästeliäästi elänyt. Kuten näyttää sinun miehesi tehneen. Eli alat nyt vähentämään kulujasi, ja käyt pankissa keskustelemassa asiasta. Sitten jos siellä ei myönnetä sulle lainaa, niin puhut miehen kanssa uudestaan.

Vierailija
6/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies tuntee hänet jo liiankin hyvin.

Vierailija
7/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy valottaa hieman asioita. En suinkaan shoppaile enkä hassaa rahoja, vaan suurinosa menee ihan peruselämiseen. En edes muista, milloin olisin ostanut itselleni vaatteita tai käynyt missään. Olen joutunut ottamaan edellisessä elämässäni ison kasan lainarahaa, kun yksinhuoltajana piti pärjätä ja jouduin tyhmyyttäni maksamaan menneitten vuosien takauslainaa ex-miehen puolesta. Kun nykyinen mies itse sairastui masennukseen, tuin häntä kaikin tavoin, myös taloudellisesti jonka johdosta hain taas uutta lainaa. Lapseni on edellisestä liitosta, jonka menoihin nykyinen mies ei osallistu lainkaan eli ts. maksan kaikki lapseni kulut itse mukaanlukien ruuan. Kun nyt olen tutkinut, mihin rahani ovat menneet, niin suurin osa lapseeni (normaalia) ja mieheeni, juuri maksoin uuden x-boxin jonka halusi välttämättä synttärilahjakseen kun ilmoitti, että jos ei sitä saa niin huono emäntä olen. Olen käynyt kysymässä pankista lainaa, mutta kun siihen otetaan kaikki tulot ja menot, niin tyhmänä kerroin tilanteestani niin eihän ne mitään lainaa antaneet. Virkailija jopa vinkkasi, että mies voisi hakea lainan puolestani, jos kerran olen miestäni tukenut vaikeina aikoina etten sitten sen takia joudu itse ulosottoon mutta tiedätte, mitä mies on siitä mieltä. Tiedän, tiedän - itsehän on soppanut keittänyt, mutta ainakin voin sanoa, ettei rahat ole menneet mihinkään hummailuun. Kun vain keksisi keinon, millä saisi asian kontrolliin ja mitä teen miehen kanssa.

Vierailija
8/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli vähän sama juttu kun jäin odottamatta työttömäksi ja jouduin hakemaan irtisanomiselle oikeutta. Siinä en saanut moneen kuukauteen mistään rahaa, joten jouduin mieheltä kysymään joka totesi vain, että jassoo mä elän omilla rahoilla ja sä elät omilla rahoilla. Mitään tukea saatika rahaa en siltä mieheltä saanut, tienas helkutisti ja mä sain mennä lainaamaan sukulaisilta, jotta sain maksettua paitsi omat ja lasten menot - äijähän ei koskaan maksanut mitään. Siinä sitten kerty lainaa ihan mukavasti, taisi olla toistakymmentätonnia kepeästi mutta nyt kun olen yksinhuoltajana hyvässä palkkatyössä, niin makselen lainoja enkä joudu enää kuuntelemaan tai katselemaan lussua, josta ei ole mihinkään.

Vierailija
9/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyysin yhtä lainaa jolla maksoin kaikki muut lainat pois. katottiin ne kaikki siinä pankkineidin kanssa ja sen uuden ehto oli se, että ne maksettiin just siinä tilanteessa pois. lainaa maksan vieläkin, mutta en ollu enää sitten niin tiukoilla.

Vierailija
10/10 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän jälkeen menet pankkiin ja otat yhden ison lainan ja maksat asunto osallasi niin paljon pois lainaa kun pystyt. Tämän jälkeen haet itsellesi vuokra asunnon ja jätät tuon häntäheikki miehesi. Kyllä mulla olisi tuossa tilanteessa rakkaus loppunut seinään. Myy huutiksessa se pelikonsoli pois ilman muuta! Sanot vaan et tulikin ostettua lahja johon ei ollut varaa. Millaisten miesten kanssa te asuttekin, ihan oikeasti kysyn vaan? Mieheni antaisi minulle vaikka paitansa päältään jos pyytäsin eikä ikinä jättäisi minua rahallisesti pulaan. Toi ei tosiaan ole normaali perhe tai edes rakkaus suhde. Kai sinä ap tajuat et mies käyttää sinua hyväkseen muttei ole valmis tekemään eteesi mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme