Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö 10kk-ikäiselle vielä keittää jauheliha?

Vierailija
01.12.2008 |

.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keittää? Koskaan en keittänyt ole lapsen jauhelihaa. Ihan paistamalla on valmistunut.

Vierailija
2/8 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en muista koskiko ohje vain niitä ihan ensimmäisiä liha-annoksia....

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juomavesi kanssa, ja ethän pese tutipulloja astianpesukoneessa.

Ja muistathan myös pestä tuon ikäisen vaatteet erikseen, ei muun perheen pyykkien kanssa.

Vierailija
4/8 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paistaa ilman voita! Ja se öljykään uusien tutkimusten mukaan niin terveellistä ole, sanoi terveydenhoitaja mulle 8kk neuvolakäynnillä.

Vierailija
5/8 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistaminenhan ei koskaan ole yhtä terveellistä kuin keittäminen, usein paistaessa laittaa lisää rasvaa ja paistettu ruoka sulaa huonommin kuin keitetty. Ihan varmaan näistä syistä vauvojen liha suositellaan keitettäväksi. Mutta ei se paistettukaan myrkyllistä ole, jos vauvasi muuten syö jo samaa ruokaa kuin muu perhe niin anna toki paistettua. Älä vain käristä sitä liikaa (tulee karsinogeenejä) vaan paista sopivan miedolla lämmöllä.

Vierailija
6/8 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistaminenhan ei koskaan ole yhtä terveellistä kuin keittäminen, usein paistaessa laittaa lisää rasvaa ja paistettu ruoka sulaa huonommin kuin keitetty. Ihan varmaan näistä syistä vauvojen liha suositellaan keitettäväksi. Mutta ei se paistettukaan myrkyllistä ole, jos vauvasi muuten syö jo samaa ruokaa kuin muu perhe niin anna toki paistettua. Älä vain käristä sitä liikaa (tulee karsinogeenejä) vaan paista sopivan miedolla lämmöllä.

ja ikinä en käytä mitään rasva paistaessa

Vierailija
7/8 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse asiassa jo paistanut jauhelihaa. Nyt uskallan antaa samaa vauvallekin...Näitä suosituksia on niin paljon ettei aina oikein tiedä mikä on oikeasti haitaksi.

Vierailija
8/8 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyy näitä jo edellä mainittuja karsinogeenejä. Ei ole mitään salatiedettä :)

Itse keitin esikoiselle 10 kuukauteen saakka kaiken paistettavan. Toisen lapsen kanssa tein samoin.

Eli kyse ei ole siitä, että vauva saisi liikaa rasvaa, vaan niistä karsinogeeneistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä