Onko minulla velvollisuus kertoa työnantajalle sairaudesta?
Minulla on sairaus, josta ei vielä ole varmaa diagnoosia, vahva eoäily vasta. Sairaus saattaa ajan myötä vaikuttaa työntekoon mm. sairaslomilla ja mahdollisesti johtaa ammatin vaihtamiseen.
Onko minulla velvollisuus kertoa työnantajalle sairaudesta?
Kommentit (3)
jolleivät ne edellytä työnantajalta jotain toimenpiteitä, esim. virkavapaata tai työaikajärjestelyjä. Kelan tukemaan uudelleenkoulutukseen päästäksesi on yleensä täytynyt olla sairauslomien tarvetta joten silloin työnantaja tietysti saa tietää
Vierailija:
jolleivät ne edellytä työnantajalta jotain toimenpiteitä, esim. virkavapaata tai työaikajärjestelyjä. Kelan tukemaan uudelleenkoulutukseen päästäksesi on yleensä täytynyt olla sairauslomien tarvetta joten silloin työnantaja tietysti saa tietää
Minun jääminen pidemmälle sairaslomalle vaikuttaisi siten, että tilalleni pitäisi palkata uusi henkilö.
Kelalta olen jo kysynyt, ja sanoivat että sairaslomia ei tarvita uudelleenkouluttautumiseen alle. Uudelleen koulutuksen saa, jos sairauden laatu on sellainen että työkyvyttömyyden uhka on nyt tai lähitulevaisuudessa. Minun mielestäni työkyvyttömyyseläkkeeseen sitten pitäisi sairaslomiakin olla pohjalla tietty määrä.
ap
No, mahdollisten sairaslomien kauttahan syy selviää jo aiemmin.
ap