Te jotka jollain tavoin käsittelette rahaa töissä
niin miltä tuntuisi jos sinuun ei enää luotettaisi?
Tilanne on se että olen uusin ja nuorin työpaikallamme. Kassa on aina joskus heittänyt eli sieltä on puuttunut rahaa, vaihtelevia summia alle 20¿ eikä kontrollinauhassakaan näy mitään poikkeavaa. Henkilöitä jotka pääsevät kassalle on useita eli periaatteessa kuka tahansa on voinut antaa rahasta väärin takaisin.
MUTTA, mulle on alkanut tulla fiilis että syyttävä katse kohdistuu juuri minuun vaikka olen elämäni aikana ollut kassojen kanssa tekemisissä kymmenen vuotta, tehnyt tilityksiä jne. Parina kertana mun työvuoron alkaessa on tehty välilasku jota ei yleensä kyllä kukaan ole tehnyt niin kauan kun itse olen talossa ollut eli tavallaan tarkistetaan että kyllä aamuvuorolla kassa täsmää, entäs illalla? ja voin sanoa että kyllä, kassa täsmää myös illalla. Eilen illalla sattui harmittava moka ja vahingossa tilitin liikaa rahaa ja näin ollen se puuttui pohjasta mutta eihän aina väsyneenä aivot pelaa ja onneksi tajusin tänään missä menin eilen metsään.
Eikä minuu " uskalleta" jättää enää yksin töihin vaan hiljaisillekin iltapäiville/illoille otetaan aivan turhaan kaveri " avuksi" . Ties mitä sähläisin omineni, ilmeisesti ajatellaan.
Onneks sopparia ei ole jäljellä kuin tää kuukausi ettei tarvii itse irtisanoutua , ärsyttää ajatellakin että tää on eka työpaikka jossa luotetaan näin vähän minuun =(
Kommentit (2)
fiksuissa paikoissa tämä on ajan myötä hellittänyt (2-3kk sisällä), sellaisissa ahdistavissa, joissa huono henki jo valmiiksi, ei ole sitten tullut oltua muutamaa viikkoa kauempaa töissä. Yleensä molemminpuolisesta sopimuksesta. Koskaan en ole käyttäytynyt epäluotettavasti, mutta joissakin paikoissa on yksinkertaisesti aina vain haluttu löytää joku epäilyttävä tyyppi. Mikäs sen mukavampaa kuin ottaa joku uusi silmätikuksi.
Mä ite oon kaupassa töissä ja tiedän mitä on tilittää ja muuta. Ennen saatiin tarkistaa heti koneelta miten heitti mutta nyt ne tulee jossain välissä seinälle lapulla koko kuun jutut. Ennen oli paljon helpompi sanoa missä vois mätätä kun heti sai tarkistaa.
Koita ajatella vaan että siinäpään ajattelevat niin jos ite kerran tiedät että oot rehellinen. Kun lähdet kuukauden päästä talosta (näin ymmärsin) heittäminen jatkuu edelleen koska se et ollut sinä vaan joku muu tai että muillekkin sattuu virheitä laskuissa. Ja välillä on päiviä jolloin mikään ei suju. Pitkä ja kiireinen päivä yhtä hässäkkää niin ei ole ihme jos ei ole tarkkaavaisuus sata.