Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koskahan mun verenpaineet laskee; vai laskeeko koskaan enää?

Vierailija
22.02.2008 |

Aina olleet normaalit, luokkaa 100/110-60/70.

Nyt takana loistavasti mennyt raskaus, vielä synnärissä ihan normaalit paineet.

Sitten synnytyksen jälkeen verenpaineet nousi ylös, jopa 180/110, nyt ovat tasoa 160/100, synnytyksestä vajaa kuukausi.

On tutkittu ettei ole mitään synnytyksen jälkeistä raskausmyrkytystä tms. ei muuta kuin seuraillaan...

Näinköhän jämähti tähän nyt mun paineet :( Miten teillä joilla raskaudessa on ollut korkeita verenpaineita, miten teillä on lähtenyt paineet laskuun synnytyksen jälkeen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paineita seurattiin n. puoli vuotta, jonka jälkeen sain lääkityksen: aluksi yksi lääke, josta ei sanottavampaa hyötyä. Sitten sain aluksi toisen lääkkeen, josta ei vieläkään riittävää hyötyä ja lopuksi yhdistelmälääkkeen, jossa nesteenpoisto mukana. Niitä olen tässä nyt popsinut viimeiset 3 vuotta, eli mulla verenpaine jäi pysyvästi koholle ilman lääkkeitä. Paineet silloin aluksi oli 180-200/100-110.

Vierailija
2/3 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli jotain 156/105 muistaakseni. Kun synnytys käynnistyi, paineet laskivat ihan normaalitasolle eli n. 120/75. Parin päivän sisään synnytyksestä ne nousi taas ylös ja hiljalleen alkoivat sitten laskea. 3-4 kuukautta meni, ennen kuin oli taas normaalit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys määrättiin, kun verenpaine pysytteli lukemissa 190/120, enemmänkin oli monesti. Söin lääkkeitä vuoden ja vähitellen itse vähensin lääkitystä, kun paineet pysyivät matalina. Ja nyt olen ollut kaksi vuotta ilman lääkkeitä, paineet n. 110/70.