Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pinotaanko KÄYTÄNNÖN VINKKEJÄ- tyyliin tuo " pue kurahousut haalarin päälle (+saappaat valmiiksi)"

Vierailija
05.04.2008 |

- tuokin konelle uus juttu ja ah, niin käytännöllinen- laittakaa KAIKKI mieleen juolahtavat vinkit- joku nappaa kuitenkin omaan arkeensa helpottavia vinkkejä- vaikka kuinka tuntuisi et kaikkihan tän jo tietää:)

Meillä joskus kun meinaa usko loppua kun pukeminen mene hulinaksi- alan kertoa tarinaa muksuistani- tyylin Nyt Salli pukee sukat ja pian onkin jo haalarin vuoro jne.. Yleensä tempaantuvat mukaan... Jos ei johonkin huvittais mennä- ääneen laskemine- ehtiikö- auttaa...

Osaisitkohan jo... ? Kysymys usein nostaa halun näyttää että Osaan jo:)

Ehkä näitäkin kaikki jo käyttävät- jollei- kokeilkaa... Jään odttelemaan muita :)

Jos meillä ei muksut kuuntele- vaativat jotain omaa asiaan liittymätöntä-siihen tilanteeseen sopimatonta- Lupaan olla kuulolla heti kun minua on kuunneltu- ollut tehokasta sekin;)

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii 3- ja 4-vuotiailla kuin unelma, ja vähän vanhemmilla ilmeisesti vielä paremmin.

Pienet kävelymatkat väsyneenä (esim. parkkikselta kotiin) hoituvat vaikka heittämällä jotain (lapasta tai mitä ikinä) eteensä ja antamalla taaperon " noutaa" :D

Vierailija
2/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

protesteja onnistuu meillä sillä lailla että shampoo huuhdellaan pois silmät kiinni, sormet korvissa ja pää taaksepäin. Ja pyyhe hollilla niin että saa tukan kuivattua huuhtelun jälkeen sen verran ettei vedet valu pitkin naamaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään mukaan hassuja yksityiskohtia, kuten " Saksa laittoi kalsari väärin päinä päälleen ja joutuu ottamaan ne pois, Suomi kirii johtoon" .

Poika ei voi vastustaa kilpailua vaan pukee tosi nopeasti :)

Vierailija
4/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksukisat toimii meilläkin (" kumpi ehtii..." )

Pipot ja lapaset jne. menevät nätisti omalle paikalleen kun tytöllä on oma kori eteisen kaapissa sillä korkeudella jolle ylettää (ei enää hengarikaapin ylähyllyllä niin kuin vanhempien korit).

Vierailija
5/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kävelyttää tenavia minkä ehdin, mutta harvoin ehtii kun kaikki yli kahden metrin matkat on yleensä " emmäjaksakävellä" , " vauvaeiosaakävelläkannamua" etc.

Puistoon päin mennessä tepsii tämä: " Jos et jaksa kävellä, et jaksa myöskään leikkiä. Mennään sit kotiin." Ja a vot, mikä spurtti tulee lapselta :I

Vierailija
6/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan koneesta yhden sukan ja pyydän viemään patterille kuivumaan. Taapero lähtee tärkeänä suorittamaan tehtävää, ja saan laitettua monta vaatetta narulle ennen kuin palaa takaisin. Ja usein sukka on jopa löytänyt tiensä patterille! :)

Olisiko kellään vinkkejä " minä itse" -syömisen harjoitteluun? Meillä tuppaa ruokahetket olemaan aikamoista taistelua ja showta nykyään...

Vierailija
7/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olisiko kellään vinkkejä " minä itse" -syömisen harjoitteluun? Meillä tuppaa ruokahetket olemaan aikamoista taistelua ja showta nykyään...

Ei sitten ollut niin haitannut jos vähän kaatui :-) Lattiaa se ei kyllä suojaa jos lapsi tuppaa kippaamaan ruokaa sinne päin.

Vierailija
8/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 8:n ongelma siis, että lapsi haluaa, vai ei halua? :)

Meillä lapsen innokas harjoittelu johti siihen, että parketti peitettiin vahakankaalla, laitettiin lapselle askarteluessu päälle ja eikun lusikoimaan. Oppi tosi nopeasti muuten.

Kakkosta välillä vauvattaa ja silloin haluaa tulla syötetyksi. Vähän aikaa syötänkin, mutta sitten alan valikoida suupaloihin mm. nitä vihattuja vihanneksia, sieniä yms. lautaselta löytyvää inhotusta ja totean silmät pyöreinä että jos äiti kerran syöttää, niin äiti valitsee syötävät :)

Vierailija
9/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti tummia pukuja ja jakkupukuja töissä käyttävät voivat hyödyntää tätä, koska ei tarvitse olla eri värejä: ostakaa vain yhdenlaisia sukkia niin ei tarvitse lajitella sukkia. Mikään ei ole tylsempää kuin mätsätä melkein samanlaisia mustia sukkia pyykissä.

Vierailija
10/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakstuuki on kyllä hyvä syömään opettelevan tuolin alla.

Vierailija
11/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan nykyään sukkia vain niin, että on yksi pari per väri. Ei tarvitse tiirata, ovatko nämä melkein identtiset siniset sukat toistensa pari, vaan helposti tietää että keltaiset sukat yhteen, vihreät yhteen jne. Lisäksi olen päättänyt, että samanlaiset mutta eriväriset sukat jaloissa on muodikasta ;)

Vierailija
12/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lusikan tekniikka meillä onkin jo käytössä, ja se toimii kohtalaisesti, mutta usein lapsi silti suuttuu syöttämisestä. Itse kun syö, niin ei minun mielestäni mene ruokaa tarpeeksi suuhun - ainakin puolet liiskataan pöytään.

Tarjotinvinkki kuulosti hyvältä, kiitos! :) Menee kokeiluun heti huomenna.

8

Vierailija
13/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se askarteluessu on sikälikin pop, että sen alareunan voi ujuttaa lautasen alle niin tavara ei tipu syliin.

Ja mitä enemmän annat sen syödä itse, sitä nopeammin se oppii. Ei se viikossa nälkään kuole, jos kuitenkin saa ruokaa niin kauan kuin jaksaa syödä.

Vierailija
14/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsi oli samanlainen " minä itte" että pakko oli tehdä niin että annoin vain syödä. Kyllä lapsi antaa syöttää tai oppii syömään jos on liian vähän ruokaa masussa

Vierailija
15/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pätkän vahakangasta, ja leikkasin sen n. 30x50cm kokoisiksi paloiksi, joiden kulmia vähän pyöristin ja toiseen lyhyeen sivuun tein kaulaa varten " kolon" . Kanttasin tavallisella kanttinauhalla (ja tein kanttinauhasta myös solmimisnauhat), ja siinäpä oli meillä helppoja, halpoja ja käytännöllisiä ruokalappuja. Laput olivat sen kokoisia, että alareunan sai laitettua lautasen alle, ja leveys riitti suojaamaan vähän hartioitakin, jos sattui lusikka menemään suusta vähän huti. Vahakangas oli helppo pyyhkäistä puhtaaksi syönnin jälkeen, joten lappuja ei tarvinnut pestä ihan joka käytön jälkeen.

Vierailija:

Se askarteluessu on sikälikin pop, että sen alareunan voi ujuttaa lautasen alle niin tavara ei tipu syliin.

Vierailija
16/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun tuntuu, että lusikalla ei mene tarpeeksi mahaan asti, annan ruokaa, jota lapsi(1,5v.) syö mielellään sormin. Esim. suurempia makaroneja, nakkeja, kasvisten paloja yms...Ja toinen on, että rakastaa laulamista, joten syötän välillä laulellen, eli keksin vaikka omia syöttölauluja, joista lapsi innostuu...(sen kahden lusikan lisäksi)

Vierailija
17/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on iso piha ja paljon lapsia. Laita lapselle sellainen koiran vilkkuvalo pipoon, niin löytyy helpommin.

t. nimim. gps-pipoja odottava

Vierailija
18/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hyvä vinkki, jos lapsi ei kävele vielä yhtään: Hanki kumppareiden sijasta isot kurarukkaset. Käännä peukalot sisään ja rukkaset vain jalkaan villasukkien päälle. Sillä normaalisti ranteen kohdalle tulevalla kuminauhalla saat vielä kätevästi kiristettyä nilkan kohdalta. Toimii!!!

Vierailija
19/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormiruokaa olen tainnutkin antaa liian vähän, leipää vain ja jotain hedelmiä. Tosiaan makaronejakin voi syöttää noin.

Ja tuo essukin kuulosti käytännölliseltä... vielä kun saisi aikaiseksi valmistaa sellaisen. :)

Kai se sitten niin on, että täytyy vuorata keittiö muovilla ja antaa lapsen harjoitella. Taapero olisi varmaan kaikkein tyytyväisin, kun minä pysyisin kokonaan erossa ruokailuista, siltä ainakin välilä vaikuttaa...

8 -esikoisen äiti, kuten ehkä huomaa :)

(:D Hauska tuo lamppupipo!)

Vierailija
20/60 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytö 3,5.v ja hiusten harjaus hirveää tappelua, vaikka hänellä on vain lyhytpolkkatukka. Hiukset harjataan nyt vaan suihkun jälkeen n. 2-3 kertaa viikossa, silloinkin huudon kera. Muuten ei harjata ollenkaan, mutta se ei onneksi pahemmin äy kun on niin lyhyet hiukset. Antakaa vinkkejä hiusten harjaukseen, please.

Kampaajaystäväni sanoi että pitäisi vaan harjata useammin huudosta ja järkyttävästä tappelusta huolimatta, että hiuspohja tulee näin vaan entistä herkemmäksi. Onko näin? Olin itse samanlainen lapsena kuin tyttäreni, mutta nyt harjaus sujuu ilman ongelmia silti, on sujunut jo ainakin esiteini-iästä asti.