Mistä vois johtuu 6 v pojan pepun punotus
Peppu siis kannikoitten välistä todella punanen ja kipeä sekä siinä ympärillä pientä näppyä . Vaiva alkanut muutama viikko sitten ja bebanthen ja pimafucort rasvoilla oli jo vähän parempi , mutta nyt todella ärtynyt . Olemme kyllä menossa lääkäriin ja hygienia puoli on kunnossa .
Kommentit (13)
pitäisi kyllä jo opetella , mutta me siis pyyhitään.
Onko kutinaa? Allergiaa? Kihomadot?
allergioita ei ainakaan tähän asti ole ikinä ollut ja matojakin olen kyttäillyt , mutta en ole mitään havainnut.
Nimim. tex-mexin jälkeen kärsivä :)
Kuulostaa hullulta, mutta meidän 3-vuotiaalla oli se. Päiväkodissa oli ollut angiinaepidemia ja sieltä streptokokki oli tarttunut peppuun. Pippelin allakin oli punaista ja kipeää. Kurkusta otettiin pikatesti, joka positiivinen ja penisiliinillä hoidettiin.
mutta *miten* voi lapsella siirtyä pöpö kurkusta pippeliin ja peppuun??? :-O (aikuisella jotenkin käsittäisin...)
että angiina vois tarttuu peppuun ?? Sinänsä vois olla mahdollista kun pikku siskolla ollut muutamia viikkoja sitten angiina . - ap
Eli päivähoidossa pyyhitään huonosti tai ei ollenkaan. Kuulin kerrankin kun lapsi huusi vessasta pyyhkimään, ja hoitaja vain huikkasi takaisin, että tuliko niin pieni kakka, ettei tarvitse pyyhkiäkään. Itse ei vielä pyyhi.
jotain virallista nimitystä jolla vois googlettaa ?
Meillä ei lainkaan ollut siis sitä tavallista angiinaa - lapsi oli terve koko ajan. Vein lääkäriin kun pippelin alla oli niin kipeä ja melkein verestävä kohta ja peräsuolen ympäristö myös ärtynyt. Lääkäri (Pikkujätissä) kysyi heti onko pk:ssa ollut angiinaa, ja olihan siellä ollut ehkä kuukautta aikaisemmin jonkinlainen epidemia. Tarttuu kuulemma helposti pienempien puolella kun on nuo yhteiset vessakäynnit jne. varsinkin jos henkilökunta ei ole todella tarkkana käsienpesun kanssa.
T. se, jonka 3 v:lla peppuangiina
Streptokokki voi aiheuttaa useamman laisia tulehduksia, kuten angiinaa, ja tulehduksia alapäässä. Meillä oli tytöllä kerran emätintulehdus (kolme-vuotiaalla, plääh!!) streptokokin aiheuttama :-(
Toinen vaihtoehto joka mulle tulee mieleen on tosiaan allergia.
että kyse voiskin olla tästä streptokokista, meillä kun siis tytöllä se oli jokin aika sitten kurkussa. Poika lähtee ensi tilassa lääkäriin . -ap
Jos tulee pyyhittyä vähänkin huonosti, iho bvoi helposti ärsyyntyä.