Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita rehellisen huonoja äitejä?

Vierailija
05.04.2008 |

Minä voin myöntää olevani sellainen, ainakin, mitä tulee tämän palstan vaateisiin.

-Me emme ulkoile joka päivä.

-Viikonloppuisin ei tehdä aina edes ruokaa, syödään vaikka vain nakkeja ja perunasalaattia.

-Viikonloppuisin välillä vaan makoillaan ja oleskellaan koko päivä,ilman mitään ohjelmaa.

-En juuri koskaan leiki lasten kanssa, leikkivät oikeastaan koko ajan keskenään. Sylissä ovat paljon.

Muutakin varmaan keksin, kun mietin:)

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko juuri tuollainen kun niin hienosti sen kuvailit? :P

Vierailija
42/57 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustellaan omia tekoja hyökkäämällä ja antamalla hyvä kuva omista toimista. Samalla saadaan oikeutus omille teoille.

Näen näitä tapauksia aika paljon työssäni. Kun näitä " joskus viikonloppuisin" tutkii paremmin niin selviää, että lapset eivät saa kunnon ruokaa koskaan viikonloppuisin ja eivät pääse koskaan ulos ja ovat heitteillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekä te ole sen parempia omassa erinomaisuudessanne kylpevät täydelliset äidinkuvatukset. Eikö pahinta ole juuri se, ettei näe edes omia virheitään? Niitä kaikilla meillä on. Kasvun varaa on aina.

Sääli 47 sinun lapsiasi, kun ovat tuollaisen ahdasmielisen ja ilkeän äidin saaneet. Tunnetko tai saatko jotain kicksejä siitä, että voit moittia jota kuta huonoksi äidiksi?

Kamalia olette. Hävetkää! Taitaa näillä mammoilla itsellään olla suorittamisestaan hermot niin kireällä, että pieni lääkitys tai rento loma tehdä joskus hyvää. Ottakaa ihan rennosti. Joskus voi syödä einesruokaa, mikä voi myös todella tarkoittaa joskus. Sitä paitsi, onko rasvainen epäterveellisesti valmistettu kotiruoka aina automaattisesti parempi vaihtoehto? Eihän täällä kilvan äidit puolusta toisia samanlaisia, vaan kertoo sen, että toisellakin tapaa voi elää. Tämä suorituspainotteinen yhteiskuntamme on syynä yhä useampiin lapsiperheen ongelmiin, ei suinkaan silloin tällöin viikonloppuisin tarjottu einesruoka tai väliinjätetty ulkoilu. Sitäpaitsi, täydelliset äidit: missä ovat lapsenne juuri nyt, kun itse olette koneella?

Minä olen juuri sanonut, kuinka en halua tuomita automaattisesti ketään. Kamalan noloa väittää noiden väitteiden perusteella, ettei ap huolehdi lapsistaan ja on myös alkoholisti, joka ei anna ruokaa. Minusta tuollaisten väittäjät ovat itse aika noloja. t. 20

Vierailija
44/57 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat ehkä olla juuri siksi niin ennakkoluuloinen, kun et ole tekemissä juuri tavallisten perheiden kanssa vaan katsot asioita juuri työsi kautta. Olet aika ennakkoluuloinen.

Vierailija
45/57 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä lapset ovat isoja ja hyvinkasvaneita, sopivan painoisia myös, vaikka joskus saaneetkin eineksiä. Pääasiassa kotiruokaa.

Vierailija
46/57 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huono äiti niin täällä alkaa toiset huonot äidit sitten puolustelemaan.. Voisi olla " Normaalin elämän alkeet" -kurssi paikallaan noilla elintavoilla ;)

Vierailija
47/57 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös viikonloppuisin vietetään aikaa samalla tavalla. Pelailemme pleikalla ja tietsikalla ja lepäämme ja katselemme TV. tä.

Viikolla syömme paljon einesruokaa, koska en jaksa tehdä ruokaa, mutta raastan siihen porkkanaa lisäksi tai kaalta.

Viikonloppuisin herkuttelemme sipseillä ja haemme kebabin tai jotain muuta hyvää. Syömme silti aamulla terveellisesti muroja ja paahtista.

Lapset saavat olla paljon sylissä meilläkin. Katsovat aina TV. tä sylistä tai roikkuvat kainalossa.

Ja miksi lasten kanssa pitäisi leikkiä? Osaavat kyllä keksiä itse tekemistä kun kaikkea ei tee valmiiksi.

Puemme monesti viikonloppuna päivävaatteet päälle vasta iltapäivällä. Saunapäivänä ei sitäkään, koska vaihdamme vain puhtaat yövaatteet.

Teen raskasta fyysistä työtä ja haluan viikonloppuisin nukkua pitkään ja illalla hiukan omaa aikaa. En jaksa seisoa hellan ja nyrkin välissä ja passata perhettä.

Vierailija
48/57 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on, että noin toimitaan silloin tällöin. Jos toimitaan jatkuvasti syynä voi olla vaikka masennus. Minä olen ymmärtänyt, että normaaliin elämään kuuluu erilaisia päiviä, joskus voidaan ottaa rennosti ilman että on huono äiti. Koko käsite on typerä.

Opetatko lapsesi samanlaiseksi suorittajaksi kuin itsekin olet? Entäpä jos ottaisit päivän rennosti ja kokeilisit sitten kirjoittaa tänne uudestaan vähän kanssaeläjiäsi enemmän huomioiden.

Normaali elämäkin on aika suppea käsite. Vaan tuskinpa teidän älynne riittää sen perustelemiseen, mitä sillä tarkoitatte muuten kuin että syödään kotiruokaa ja ulkoillaan päivittäin, ollaan mukavia toisillemme. Etkö todellakaan pysty aikuisempaan argumentointiin? t 20

Vierailija
49/57 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten? Eikö meistä jokainen ole joskus parempi, joskus huonompi äiti? Mutta en noiden perusteella koe olevani huono äiti, vaan muilla. Voisin vaikka olla kärsivällisempi. t 20

Vierailija
50/57 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Normaalin elämän alkeet" -kurssi paikallaan noilla elintavoilla ;)

Nimenomaan. Sinulle itsellesi tuo kurssi tekisi hyvää, niin ymmärtäisit että joku voi elää toisellakin tavalla ja että on ihan normaalia, jos joskus syödään eineksiä eikä jokainen päivä ulkoilla.

Vierailija
51/57 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en edelleenkään älähdä, vaan vaadin perusteluja. ;) t. 57 / 20

Vierailija
52/57 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat nähneet enemmän elämää ja maailmaa, toiset vähemmän. Se suotakoon sinun heikkoudeksesi ja saat anteeksi. Enkä loukkaannu väitteistäsi vähääkään. Edelleenkään et saa minua uskomaan, että ap saati itse olisin huono äiti lapsellisilla argumenteillasi.

Minusta on aika outoa myös se, että joku todella kuvittelee pystyvänsä tietämään toisen elämästä niin tarkkaan, että ajattelee ettei tämä ulkoile lainkaan vuoden sisällä? Oletko salapoliisi vai kuinka sen voit niin varmaksi tietää? Toisille me ei ulkoilla niin usein, tarkoittaa ettemme tee sitä joka päivä kaksi kertaa päivässä.

mikä sinua tässä risoo? Jos itse sinusta siihen olisi, että täällä elämästäsi jotain uskaltaisit paljastaa, eiköhän siitäkin jotain löytyisi, minkä vuoksi juuri sinä olet vaikkapa minun mielestäni huono äiti? Esimerkiksi maailmankuvasi ja ihmiskäsityksesi on aika suppea. Toivottavasti et siirrä sitä lapsillesi. 20 / 57 jne

Vierailija
53/57 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoaisit sinäkin hänelle vaikka apua sen sijaan, että ruikutat siitä täällä. Eikä kaikki halua olla yhtä anorektisen laihoja kuin itse olet. Itse olen normaalipainoinen, Bmi 23. Mutta ei voisi vähempää kiinnostaa toisen paino tai tekemiset noin tarkasti minuutilleen. Onneksi minulla ja ystävilläni riittää muutakin puhuttavaa ja vaikka ystäviä ei paljon olekaan, ne ovat todellisia ystäviä, jotka eivät roiku tällaisissa paikoissa puhumassa pahaa.

Vierailija
54/57 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan noin viatonta huonoa äitiyttä ollut, ap ihan itsekin huuteli olevansa huono äiti ;) Turha puolustella tollasta luuseria ;)

Vierailija
55/57 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoo, että joskus viikonloppuisin maataan (mikä voi myös tarkoittaa oleskelua) kotona ja syödään nakkeja niin täällä porukka lukee sen, että joka viikonloppu, ellei jopa viikollakin, maataan ja syödään nakkeja.

Vierailija
56/57 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äiti jäi uudestaan äitiyslomalle, esikoinen ei päässyt lainkaan ulos sen vuoden aikana.

Kun äiti jäi hoitovapaalle, esikoinen oli 4 vuotias ja sai kulkea yksin ulkona kun äiti ei viitsinyt lähteä. Liekö nuorin koko 3 kotihoitovuoden aikana kävi missään kotiseinien sisäpuolelta.

Ja sen kyllä huomas. Esikoinen oli apaattinen ja arka. Kuopus taas villikko, joka juoksi alasti vielä 3 vuotiaana, eikä suostunut panemaan vaatteita päälle.

Äitinsä on ylipainoinen ja väsynyt ja jatkuvasti valittaa ja haukkuu kaikkia muita äitejä, jotka touhuavat lastensa kanssa. Meistä on aina hankala käydä siellä kun kitisee tyyliin " sinä se sitten olet laiha, et tietenkään raski syödä, ettei miehes löydä uutta. Ja lapset muka kulkee harrastuksissa. Meidän lapsetpa saa olla ihan vapaasti ja niitä ei pakoteta mihinkään muottiin" .

Hymyile siinä sitten ystävällisesti ja yritä ymmärtää.

Vierailija
57/57 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin " täydelliseen" äitiin verrattuna olenkin " huono" äiti. Mutta lapset on terveitä ja saavat ruokaa ja tyytyväisiä joten eiköhän näilläkin pärjätä!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme