Onko täällä muita rehellisen huonoja äitejä?
Minä voin myöntää olevani sellainen, ainakin, mitä tulee tämän palstan vaateisiin.
-Me emme ulkoile joka päivä.
-Viikonloppuisin ei tehdä aina edes ruokaa, syödään vaikka vain nakkeja ja perunasalaattia.
-Viikonloppuisin välillä vaan makoillaan ja oleskellaan koko päivä,ilman mitään ohjelmaa.
-En juuri koskaan leiki lasten kanssa, leikkivät oikeastaan koko ajan keskenään. Sylissä ovat paljon.
Muutakin varmaan keksin, kun mietin:)
Kommentit (57)
monta tuntia päivässä. On jotemkin autistisen tuntuinen. Tollottaa vain, eikä osaa puhua. Kalpea ja jotenkin sairaan oloinen.
Pääseehän sitä toki helpommalla siten.
enkä tiukkapipoinen suorittaja, mutta jotain rajaa hei. Eletään ihan normaalia elämää, ja lapsikin on jo 4 v ja teen itse todella rankkaa vuorotyötä. Mutta mun mielestä on vastenmielistä jos joku vaan makaa ja vetää jotain nakkeja ja perunasalaattia naamaansa. Yäk teitä, en yhtään ihmettele että tää kansa voi huonosti kun teitäkin on jo noin monta ;)
Mutta on kyllä paljon helpompaa kun istuvat paikallaan. Silloin kun ns. leikkivät, koko ajan saa vahtia ettei joku saa kuonoonsa tai paikat hajoa :-(
Minäkään en jaksa aina aamulla nousta ajoissa kun illalla tulee valvottua myöhään ja otettua miehen kans pari lasia vinkkua.
Lapset saa olla yöpuku päällä iltaan asti ja pelata ja katella telkkaria.
En myöskään viitsi tehdä aina ruokaa. Tilataan vaikka pizzat ja pötkötellään soffalla ja katellaan filmejä.
En jaksa leikkiä lasten kanssa vaan he saavat itse keksiä tekemistä. Minun mielestä viikonloput on lepäämistä varten, että jaksaa viikot. Tsemppiä ap. Älä välitä näistä nipoista suorittajista.
jotka antaa miehensä panna perseeseen. Eihän kukaan ole väittänyt huonoksi sitä, että annetaan kotiruokaa. Kyllä meilläkin pääasiassa kotiruokaa syödään, pääasiassa ulkoillaan päivittäin mutta joskus vietämme viikonloput löhöten. Ja sinä jolla on yksi nelivuotias. On aika tavalla erilainen tilanne, jos lapsia on useampi. Joskus vanhemmat väsyy. Ap kirjoitti, että joskus tilanne on tuollainen. EI väittänyt, että he aina tekevät noin. Heti joku tiukkapillu on vääntämässä jotain ihmeellistä omaksi edukseen.
Ja en ole tehnyt lapsia putkeen ehtimättä hommata ammattia.
Tuli vain elävä mielikuva siitä, että miten omat lapset käyttäytyisivät jos sanoisin, että nyt vietetään makoiluviikonloppu ja ollaan yöpuvut päällä ja syödään nakkeja ja perunasalaattia:)
Sais isot pojat hepulin kun ei pääsis pelaamaan jääkiekkoa ja sais aamullista puuroaan. Pienemmät ehkä jaksais lojua lauantai-iltaan asti, mutta kyllä sitten olisivat jo korviaan myöten kyllästyneitä kun tykkäävät käydä luistelemassa ja touhuta muutenkin ulkona paljon.
Juuh ja en toki tuomitse. Jokainen perhe elää omalla tavallaan. Meillä urheilevat ja liikkuvat niin paljon, että ehkä olisikin hyväksi joskus pakottaa makoilemaan sisällä koko viikonlopun ja pakottaa syömään roskaruokaa, ettei tarvis aina keitellä sitä terveellistä kaurapuuroa, millä jaksaa vetää harkat läpi.
Ps. En kyllä jaksais itsekään makoilla koko viikonloppua. Alkais kyllä pinnaa kiristään jos ei pääsis lenkille.
Lihapullat ja italiansalaatti käy myös ;)
Paljon parempi aamupala ennen suoritusta kuin nakit tai lihapullat.
Eihän siitäkään ole ollut mitään puhetta.
työpäivän jälkeen olen väsynyt. Mutta en tuomitse ketään, enkä kenenkään elämäntapoja, enkä pakota ketään syömään terveellistä kaurapuuroa. Sitäpaitsi ruispuuro lienee terveellistä myös. Ja ymmärrän äitiä, saa joku syödä nakkeja ja levätä viikonloppuisin mikäli näin haluaa. t. 20
Ja hauskaahan se on, että osaa ottaa lokoisasti. Ehkä joskus olisi itsekin opeteltava tätä ja tarjottava lapsillekin sellainen mahdollisuus.
Epäilen vain, että hermostuisivat ennen kuin viikonloppu on ohi.
Puolustaudun sillä, että meillä on paljon rauhallista ja kiireetöntä yhdessäoloa. Elämä ei ole turhantarkkaa :-)
Vierailija:
Minä voin myöntää olevani sellainen, ainakin, mitä tulee tämän palstan vaateisiin.-Me emme ulkoile joka päivä.
-Viikonloppuisin ei tehdä aina edes ruokaa, syödään vaikka vain nakkeja ja perunasalaattia.
-Viikonloppuisin välillä vaan makoillaan ja oleskellaan koko päivä,ilman mitään ohjelmaa.
-En juuri koskaan leiki lasten kanssa, leikkivät oikeastaan koko ajan keskenään. Sylissä ovat paljon.Muutakin varmaan keksin, kun mietin:)
jos mielestäni hyvä äitiys käsitteenä sisältää muutakin kuin sen, että tarjoaa lapsilleen kotiruokaa jokaikinen päivä ja järjestää joka päivä ohjelmaa ja ulkoilee päivittäin. Tietenkin ne ovat pääasiallisesti terveyttä edistäviä ja hyviä asioita. Näin pyrin itsekin toimimaan, mutta en todellakaan ota huonoa omaatuntoa tai pidä itseäni huonona äitinä, ellen jokaikinen päivä toimi juuri noin. Mielestäni hyvä äitiys siis on muutakin kuin ulkoilua ja kotiruokaa. Anteeksi, mikäli olen väärässä. Se on myös muutakin kuin synnyttämistä ja imettämistä ja lasten lukumäärää, vaikka itselläni kaikki onkin onneksi mennyt hyvin. En tuomitse ketään, joka rakastaa vain lastaan ja haluaa hänelle parasta ja huoltaa perusasioita sekä ei ole riippuvainen päihteistä. t. 20
en soisi sellaista kenellekään vanhemmalla, niin ilkeaän kuuloista ;-)
nakkivanhempia jotka kilvan puolustelevat itseään ja toisiaan ;) En minäkään soisi kenellekään.
" Olen huono äiti. Minä en ainakaan ole mikään vitun nipo ja laita joka päivä ruokaa ja vaadi lapsia ulkoilemaan. Minä en ole mikään tiukkapipo ja ala lasten kans käymään ulkona joka päivä. Minä olen huono äiti ja otan vinkkua aina silloin tällöin ja nukun puoleen päivään ja annan lasten katsoa telkkaria. Minä en ole mikään nipottava perseeseen pantu kotiäiti, joka herää aamulla ja keittää puuroa ja vie lapset ulos ja leikkii niiden kanssa ja touhuaa yhdessä" .
Tähän sitten 20 yhtä tolloa yhtä uhmakkaasti puolustaa valintojaan saadakseen hyväksynnän välinpitämöttämyydelleen.
Ihania nää av-tyypit.
Mä olen ihan samanlainen mamma ja aina on neuvolassa ja tarhassa sanottu että huomaa lapsesta että on saanut tähän asti hyvän kasvatuksen :)
Vierailija:
Eihän aapee sanonut makaavansa vaan, että oleskellaan ja syödään vaikka nakkeja ja perunasalaattia. Tarkoitti ilmeisesti valmisruokaa. Joo, olet tainnut vielä putkeen tehdä lapsesi ja siinä sivussa koulutkin käymättä jääneet ajatuksen juoksustasi päätellen.