Mitä broileria yleensä ostat?
Meillä syödään mieluiten hunajamarinoituja suikaleita, lasten herkkua
Kommentit (17)
Joillakin merkeillä hunajamarinoidut suikaleet ovat oikeasti hyvälaatuisia, niitä meilläkin käytetään. Usein myös marinoimatonta/rosepippuri/sitruunamarinoitua broileria.
Suikaleet ovat tosiaan huomattavasti heikompitasoisia kuin ne kokonaiset fileet.
Joskus ostan myös koipireisiä, jos en jaksa laittaa itse ruokaa. Nehän ovat ihan kohtuuhyviä jo pelkällä uunissa paistamisella.
Mutta kyllä mä ostan valitettavasti sitä halvinta suikaletta, millä helpoimmalla pääsee.
Ja ostan kanaa jos sitä joskus vain saa. HArvinaista herkkua.
Noita yleensä. Joskus pippuripihvejä (kokon. fileetä) tai ihan koipea.
mä olen myös pettynyt suikaleisiin, joten suikaloin fileet tarvittaessa itse.
Marinoiduissa on yleensä 30% marinaadia ja 70% lihaa. Suikaleissa näyttää olevan enemmän rasvaa kuin fileissä. Marinaadissa on aina mukana säilöntäaineita ja aromivahvennetta. Maustan siksi mielummin kotona ihan suolalla, pippurilla, currylla, paprikajauheella, valkosipulilla, yrteillä...
Joskus tarjouksesta ostan kyllä marinoituja fileitä tai suikaleita.
Eettisesti arveluttavampaa kasvatusta kuin muilla eläimillä. Liha olisi kyllä hyvää.
Voi kun Suomesta saisi ostaa kanaa.
Vierastan arominvahventeita ja lisäaineita, joten maustan ne itse.
ainoastaan vapaana kasvaneiden kanojen. ja ilman mitään mausteita.
tai filee suikaleita. hunajamarinadissa tai naturel.
Oikeestaan ällöttää kyllä koko kanan syönti, kun ajattelee missä oloissa ne kasvaa...
En koskaan osta valmiita suikaleita, vaan suikaloin itse, enkä varsinkaan osta mitään valmiiksimarinoitua sontaa, vaan teen itse marinadin. Ihanaa, että kohta pääsee taas grillaamaan! Grillattu broiskun rintafilee on tosi herkkua!
En halua syödä enkä syöttää muille rääkättyjä broilereita, en koipia, siipiä enkä ylipulleiksi jalostettuja rintalihaksia.
Tai kaikista mieluimmin tuoreena, kokonaisena ja maustamattomana. Valitettavasti meidän lähimarketista en ole vielä koskaan sellaista löytänyt, mutta aina kun tulee jotain muutakin asiaa vaikka Stockalle, käyn hakemassa yhden broitsun.
Marinadeissa on yleensä kurkuma tai currya, jotka eivät käy meidän allergiselle. Lisäksi syömme hyvin vähäsuolaista ruokaa, marinadit maistuvat aivan liian suolaisilta mun makuuni.
tulee paha olo niistä marinadeista ja tuntuu suussa pitkään se maku (varmaan se aromivahvinne tAI JOTAIN)..
Yleensä ranskankermamarinoitua tai marinoimatonta