Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni lapsi sijaisperheessä palatakseen oman äitinsä luo vuoden päästä...

Vierailija
05.04.2008 |

Mielestäni väärin lasta kohtaan moinen. Äitikään tuskin valmis tuolloin lasta takaisin ottamaan =(

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän että ei. Bailaaminen vie ykkös sijan.

Vierailija
2/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikka olisi itse sijoitusta halunnutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos " hyvin" käy, lapsi pääsee hyvään sijaisperheeseen, äiti ei koskaan ota häntä takaisin (jollei siis ihme tapahdu ja raitistu) ja lapsi saa jonkunlaisen asiallisen lapsuuden.

Vierailija
4/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalitoimen kautta.

Vierailija
5/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain noita ensimmäisiä tärkeitä kuukausia...

Vierailija
6/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa lisätään vierailuja kotiin ja tarkkaillaan tilannetta. Täytyy olla todella varma tilanne siellä kotona ennenkuin lapsi palaa sinne.

Vierailija
7/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeää että lapsi on jossain missä saa asiallista hoitoa. Vauvana koettu laiminlyönti on sitä pahinta mahdollista laatua. Siitä ei välttämättä toivu koskaan.

Vierailija
8/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista vuoden sijoitusta tehdä milloinkaan. Jos on noin pitkä aika on aina kyseessä huostaanotto. Silloin määrätään viimeistään vuoden päähän seuraava huoltosuunnitelman tarkistus, mutta sijoitus on aina toistaiseksi voimassa oleva ja se puretaan vasta kun on varmuus siitä, että sijoitus kotiin onnistuu. Ja kotiinpalu toteutetaan pitkällä aikavälillä, vähintään vuosi.

Vierailija
9/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa hakea lapsensa pois koska vain haluaa. Ei siis mikään pakollinen huostaanotto tms..... valehteleekohan... ap

Vierailija
10/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta äiti ei tosiaan lapsen paluusta määrää, vaikka olisi itse halunnut huostaanottoa. Tämän tiedän aivan varmasti.

Vierailija
11/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

18

Vierailija
12/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohduttaa itseään sillä, että voi muka hakea lapsen koska vaan kotiin.

Vierailija
13/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain poikkeustapauksissa voidaan jatkaa avohuollon sijoitusta kauemmin kuin 3kk, eikä pienillä lapsilla käytännössä milloinkaan.

Vierailija
14/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vähintään vuosi siihen " palauttamiseen" käytetään aikaa eikä se aina onnistu ollenkaan.

Vierailija
15/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä teille samanlainen tilanne:

Ero tuli, mies tyhjensi asunnon, minulla ei ollut mtn missä nukkua, syödä, istua jne lapsen kanssa.

Vanhemmistani ei ollut (kuin isästä rahallista apua) apua, emme voineet mennä kummankaan heidän nurkkiin.

Sisko asuu ulkomailla ja veli toisella puolella suomea yksiössä, muut sisarukset äidin luona.

Pääsin kaverin nurkkiin, siellä ei ollut varmaa aina koska siellä sai olla, mies kun päättä välillä että heillä ei saa olla, tosin siellä oli kaverin kaveri juuri asunut ennen minua.

Joten siis olisin joutunut käytännössä lasta retuuttamaan mukana, tietämättä missä huomenna nukutaan.

Pelastus löytyi kummitädiltä, 70km meiltä joka tytön otti MINUN PYYNNÖSTÄ. Oli siis sama kuin avohuollon tukitoimi, mutta sossua ei liitetty asiaan muutoin kuin sosiaalilautakunnalle ilmoitettiin, että pääsi tarhaan uudella paikkakunnalla.

Sain itse valita ajankohdan koska lapsi tulee takaisin ja tämä homma kesti n.6kk.

Ensin ajattelin et heti kun huonekalut saatu, mutta ymmärsin, että oli alkanut uus tarha jne, menee sekaisin. Ensin oli aina joka toinen vklp, sit joka vklp, sit joka toinen viikko ja sit saatiin tarhapaikka täältä ja pääsi takaisin kotiin.

Lapsi tuli kotiin 2pv ennen 3-vuotis syntymäpäiviä.

Moni leimannut minut huonoksi äidiksi tämän takia, mielestäni tein oikein.

Lapsi oli kummillaan jota jumaloi ja toisinpäin, tiesin missä oli, kaikki oli lapsella todella hyvin, näin koska halusin, tiesin saavani kotiin koska halusin, sain järjestettyä asiani.

Terveiset niille jotka tunnistaa :D

Vierailija
16/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten olisit marssinut asuntotoimistoon ja kertonut tilanteesi, johon sinulla olisi tukenasi sossun lausunto asiasta. Kämppä olisi järjestynyt (kuten rahaakin tarvittaessa) parissa päivässä.

Vierailija
17/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINULLA OLI ASUNTO, EI HUONEKALUJA.

Minulla oli rahaa sen verran etten saanut toimeentulotukea, ei kuitenkaan ostamaan sänkyä, sohvaa, keittiön kalusteita, kirjahyllyä, mattoja, kaikkea.

Katsos kun ei ole toimeentulotuen piirisssä ja tarvitseva, ei saa, näin minulle kerrottiin.

Eli suomeksi, minun olisi pitänyt olla alkoholisti, nisti ja neekeri, niin olisin kyllä saanut.

Vierailija
18/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideana onkin, ettet heti käänny pois vaan viet sinne tiliotteesi ja sanot että sinulla on pieni lapsi elätettävänä. Tuhlaat ne loppurahat sänkyyn lapselle ja viet kuitin siitä sossuun.

Vierailija
19/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotkisin asiaan sosiaalihuoltoa/lastensuojelua. Sosiaalihuollon asiakkuudesta kun ei ihan yhtä helposti pääsekään eroon.

Vierailija:

Sitten olisit marssinut asuntotoimistoon ja kertonut tilanteesi, johon sinulla olisi tukenasi sossun lausunto asiasta. Kämppä olisi järjestynyt (kuten rahaakin tarvittaessa) parissa päivässä.

t. sossuntäti

Vierailija
20/51 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI SAA SOSSUSTA RAHAA.

Ainakaan meidän sossusta.

Työttömät saa, todella pienituloiset saa, minä en saanut.

Joko nää asiantuntijat osaisivat lukea kunnella ja lopettaa tyhmän jahkailun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi