Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nivelreumaa sairastavia palstalla?

Vierailija
04.04.2008 |

Kuuluuko tällaiset oireet vanhentumiseen (hi hii...olen 32-vuotias) ja siis ihan normaaleja vai voiko olla esimerkiksi alkavan reuman oireita?

Viimeisen viikon aikana olen huomannut sorminivelissä arkuutta/kipua, jota en ole aiemmin huomannut. Ensin oli kipeä vasemman käden nimettömän nivel (lähempänä kynttä oleva) ja sitten kahden päivän päästä vasemman käsen etusormen sama kynttä lähempänä oleva nivel. Nyt on oikean käden peukalon nivel kipeä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpaiden nivelet myös.

Mene lääkäriin. Mitä nopeammin lääkitys aloitetaan, sitä parempi ennuste.

Vierailija
2/22 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hemmetti. Viikko sitten kävin lääkärissä (samana päivänä lääkärikäynnin jälkeen huomasin ensimmäisen nivelen kipeytyneen), ja minulla todettiin polvissa rustopehmentymä.

Kuinka todennäköistä on, että nämä tuntemukset olisivatkin vain ihan jotakin normaalia eikä reumaa? En ole tehnyt käsilläni mitään erikoista, mistä nivelet olisivat kipeytyneet. Kipu ei ole kovaa, eivätkä nivelet ole punaisia tai turvonneita.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/22 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin?

ap

Vierailija
5/22 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ehkä kuukauden verran.

jonain päivänä saattaa yhtäkkiä joku sormen nivelistä kipeytyä tosi ärhäkästi. vaiva helpottaa parin päivän sisällä ja seuraavalla viikolla on jokin toisen sormen nivel kipeä....

Vierailija
6/22 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaista on minulla.

ap

Vierailija
7/22 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muukin reumasairaus kuin nivelreuma.

Vierailija
8/22 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muu reumasairaus?

Vai onkohan tämä ihan vaan normaalia juilimista...aamulla peukalon nivel oli vielä kipeä, nyt ei enää. Ehkäpä liioittelen asiaa. Jos olisi jokin reumasairaus, kai nivelet turpoaisi/punehtuisi ja kipu kestäisi kauemmin kuin päivän-pari.

En lähde kyllä vielä selvittelemään mitään, johan ne pitävät minua luulosairaana jos nyt menen uutta vaivaa mukamas tutkituttamaan.

ap

Vierailija
9/22 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka voivat aiheuttaa vastaavia oireita. Sitä tarkoitin. Hakusanalla varmasti löytyy tietoa. Kyllä kävisin tutkituttamassa jos jatkuu pidempään.

Vierailija
10/22 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkuin 2

Vierailija
11/22 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvoksissa ja punaiset. alkoi ylppäreiden aikaa ja tulee esiin aina silloin kun on tentti- yms. rupeamaa, jolloin pitää kirjoittaa paljon. Suvussa myös muita reumaa sairastavia :(

Vierailija
12/22 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion nyt olla noteeraamatta koko juttua. Jos jatkuu pidempään, kai se sitten on fiksuinta käydä lääkärissä. Mutta toistaiseksi mennään näin.

ap

Vierailija
13/22 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reumakivut eivät ole huomaamattomia.

Vierailija
14/22 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oireita ollut pian vuoden

Vierailija
15/22 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei se mitään reumaa ole jos pystyt olemaan noteeraamatta

Tiedän että reumakivut ovat vähän toista luokkaa kuin nämä pienet tuntemukset, joita minulla on. Siksi kyselenkin, kuten aloitusviestissäni kirjoitin, voisivatko olla _alkavan reuman_ oireita.

Tunnen kivun nivelessä koko ajan, eis itä unohda päivän mittaan. Mutta en nyt sanoisi että mitään suurta tuskaa tunnen. Mutta en aio tehdä mitään sen suhteen vielä, sitä tarkoitin kun sanoin että aion olla noteeraamatta.

ap

Vierailija
16/22 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Hyppyreumaksi" tai " palindromiseksi reumaksi" tuota on joskus nimitetty. Pelkkä kortisoniääkitys vei oireet kokonaan pois, mutta parin vuoden päästä toisen raskauden jälkeen oireet palasivat ja paljon voimakkaampina sillä kertaa.

Vierailija:

Vierailija:

Ei se mitään reumaa ole jos pystyt olemaan noteeraamatta

Tiedän että reumakivut ovat vähän toista luokkaa kuin nämä pienet tuntemukset, joita minulla on. Siksi kyselenkin, kuten aloitusviestissäni kirjoitin, voisivatko olla _alkavan reuman_ oireita.

Tunnen kivun nivelessä koko ajan, eis itä unohda päivän mittaan. Mutta en nyt sanoisi että mitään suurta tuskaa tunnen. Mutta en aio tehdä mitään sen suhteen vielä, sitä tarkoitin kun sanoin että aion olla noteeraamatta.

ap

Vierailija
17/22 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, oliko sinulla kivun kanssa turvotusta tai punoitusta nivelessä?

ap

Vierailija
18/22 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hei, oliko sinulla kivun kanssa turvotusta tai punoitusta nivelessä?

ap

Vierailija
19/22 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä voidaan sulkea pois verikokeella. Minulla oli reumatekijä voimakkaasti koholla, joten se viittasi suoraan nivelreumaan.

22

Vierailija
20/22 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi