Minkä ikäisenä vauvanne on ollut yön jonkun muun kuin sinun tai miehesi hoidossa?
Kommentit (23)
mutta sitten oikeesti ollaan kyläilemään yön yli lapsia pistetty vuoden vanhana hyvin harvakseltaan.
Ja kun tuo kuopuskin osasi syntyä säälliseen aikaan, ei esikoisen tarvinnut jäädä silloinkaan mummolaan yöksi...
Esikoisemme oli aikanaan 12v sitten ensimmäistä kertaa mummolla yötä reilu pariviikkoisena. Olimme nuoria ja vauva-arjesta pökertyneitä vanhempia. Saimme nukkua yhden yön kunnolla ja taas jaksoi opetella vauvaperheen elämään.
Ihan normaali ja reipas 12v poika tuo näytää olevan moisesta " traumasta" huolimatta!
Täysimetin häntä 6 kk ja osittain imetin 1,5 v, joten aiemmin en itsekään halunnut olla hänestä yötä erosta. Ai niin, esikoisen ollessa n. 1 v 1 kk, anoppi oli häntä meillä hoitamassa yön yli, kun me oltiin miehen kanssa yhdissä tärkeissä juhlissa. Mutta olivat siis meillä kotona. Kuopuksen kanssa sen sijaan olin niin " hullu" , että annoin vauvan siskolleni yökylään n. 7 viikon ikäisenä, kun olin univelasta aivan sekaisin. Vauva oli siihen asti valvonut lähes joka yö 2-4 h pätkän, joten oma unimääräni oli jäänyt tosi pieneksi. Lisäksi esikoinen valvotti siihen asti, kun kuopus syntyi, joten oli 3 v univelat takana. Nyt jälkeenpäin olen miettinyt, miten olen voinut olla noin pienestä vauvasta yön erossa (klo 22-08) varsinkin kun vauva ei kunnolla huolinut edes pulloa. Ja siskollani ei ole omia lapsia, eikä vauvojen hoidosta mitään kokemusta, mutta silti " uskalsi" vauvani ottaa yöhoitoon. Seuraavan kerran kuopus oli sitten yökylässä 1 v 4 kk ikäisenä, kun muutimme.
esikko meni paritalomme toiselle puolelle ekan kerran yöksi 6vkon ikäisenä ja toinen lapsi 3kk ikäisenä. ihan vain siksi että vietimme miehen kanssa kahden keskistä aikaa illan ja yön.. ja sielä lapset käyvät nyt yhdessä n. 8x vuodessa yötä.
JA MUMMU ONKIN TÄRKEÄ JA MOLEMMAT RAKASTAVAT MUMMUA YLIKAIKEN HEILLÄ ON AINA IHANAA JA KIVAA YÖPYESSÄÄN NAAPURISSA!
Molemmat ovat 2kk ikäisestä nukkuneet yönsä herämättä.
Terv.
Onnellinen perhe
oli hoidossa yön kun oli 1v10kk kun oltiin pikkusiskoa sairaalasta hakemassa ;)
Esikoinen taisi olla 3-vuotiaana ja tosikoinen ei ole vielä ollut.
olisikohan joskus viisi-kuusivuotiaana siihen valmis, katsotaan nyt.
Buaahhhaaaa.. kuulostaa naurettavalta. No onneksi meidän 14 vuotias voi olla jo 14 yötä pois kotoa oikein suositusten mukaan niin pääsee rippileirille ; )
Olen jo 26 enkä oo ollu viel yhtään yötä erossa äidistä!
Ei ole ollut koskaan ja ikää pojalla 2 vuotta. Eikö ole lähiaikoina aikomuksenakaan.
Esikoinen 4v 2kk ja nuorempi 1v10kk ja kaikki yöt olemme yhdessä viettäneet. Eipä olisi oikein paikkaa minne yökylään mennä. Isovanhemmat asuu lähellä, mutta eivät koskaan ole tarjoutuneet ottamaan yökylään. Miehen vanhemmat hieman vieraita ja asuvat kaukana, enkä sinne laskisikaan.
Keskimmäinen oli kotona mummon hoivissa yhden yön viikkoa vajaa kaksivuotiaana, kun olimme miehen kanssa synnärillä kolmannen synnyttyä :).
Ekaa kertaa esikoinen oli yökylässä 3v ja kuopus 2,5v iässä.
ja minä en suostu!!!! Olenko väärässä jos sanon että noin pientä ei voi jättää vieraan hoitoon? Tai siis tottakai VOI jos on pakko, mutta jos ei ole pakko niin en halua.
ap
Nyt esikoinen on pian 3v ja kuopus 10kk, ja ovat olleet lukemattomia kertoja tuossa naapurissa mummun luona yötä :)
Pikkuveli syntyi tuolloin.
Yötä muuten poissa luotamme oli joskus 3,5-vuotiaana.
Kuopus oli reilu 3v kun oli ekaa kertaa meistä erossa yöllä.