Apua, sokeriarvojen mittauksesta....
Mulla alkaa mennä hermo ja stressi on kauhia. Mittailen kotona sokeriarvoja sairaalan vuorokausikäyrän sijasta 3 vrk. Sattumalta on appi tässä kylässä muutaman päivän ja hänellä myös mittari. Olen pari kertaa nyt testannut samaan aikaan, samasta veripisarasta molemmilla koneilla ja arvot heittelee ihan kauheesti. Esim. aamun paastoarvo ennen aamupalaa oli mun koneella jotain 6 ja apen 5,6. Sitten lounaan jälkeen 1,5 h mun koneella 4,9 ja apen koneella 5,8!!!!!! Ja puoltuntia tästä mittauksesta arvo oli noussut 5,1 :een mun koneella Olis ees samaan suuntaa virhettä ( eli apen kone näyttäs vaikka aina suurin piirtein saman verran enemmän ) mutta kun ekaks apen kone näyttää vähemmän ja nyt se näytti sitten enemmän ja ero ihan kauhea tuon ruokailun jälkeen.
Käsittääkseni tämän mittauksen mukaan päätetään tarviinko insuliinia. Ei tuu mittään. Mitä tuo merkitsee ylipäätään että verensokeri on 4,9 1,5 syömisen jälkeen, eiks sen pitäis olla pikkasen isompi....ja ihan ok söin, en siis nälkäkurjen lailla.
Auttakaa tietävämmät, mie en kestä tätä.
Kommentit (5)
Kyllä nuo mittarit antaa eri tuloksia. Kerran töissä mitattiin eräältä asukkaalta kolmella eri mittarilla ja aina tuli eri tulos ja sit vielä ambulanssimiehet mittasivat omalla mittarilla eri tuloksen:) En sit tidä minkä takia antavat eri tuloksia..
Näippä
Miten niitä liuskoja voidaan kalibroida esim. silloin kun niitä tilataan lisää? Käytin siis kyllä omia liuskoja molemmissa koneissa? Kone on apella ihan samanlainen.
Mutta jos näin on niin sittenhän se selittää asian.
Osaako joku vielä sanoa onko tuo 4,9 arvo noin 1.5 tuntia ruokailusta jotenkin erityisen pieni. Ja onko se normaalia että se alkaa kohota kun olettas sen laskevan mitä kauemmin menee ruokailusta.
Nostaakohan stressi verensokeria.......
Yleensä taitaa olla sellainen metallinen. Tuo selittää vääristyneet mittaustulokset eli ei syytä huoleen. =)
Jos vaihtaa liuskojen erää niin silloin pitää kalibroida, ei joka liuskapaketin jälkeen, mullakin on liuskoja 25 niin ei niitä joka kerta jos on sama erä(tai mikä lie) numero liuskapaketin kyljessä.
Mitä noihin arvoihin tulee niin tuo alle 5 aterian jälkeen on loistava tulos, ainakin sun insuliinin tuotanto toimii, siihen en osaa ottaa kantaa mikä menee insuliinin liikatuotannon puolelle, sitä sun on syytä kysyä äippäpolilta. SatKs ohjeet on paasto alle 5, aterian jälkeen alle 6.8.
Äläkä missään nimessä mittaile usealla mittarilla, kun tuo omasi on kalibroitu niin sillä ainoastaan vain niin sä voit saada vertailukelpoisia tuloksia.
Annu
mut mulla sellaiset ohjeet, että ennen ateriaa oltava alle 5.5 ja 1,5-2 tuntia aterian jälkeen alle 6.5.ja mulla omalla mittarillakin heittää välillä tosi paljon, esim kerran oli 8.1 aterian jälkeen ja ihmettelin kovasti, mittasin 10 minuutin kuluttua udelleen niin olikin vain 5.8. enkä yhtään tiedä mistä johtuu.