onko kukaan huijannut sokerirasituksessa?
outo kysymys, tiedän. ja aika outo on myös selitykseni... eli, joudun sokerirasitukseen vielä ihan loppuraskaudesta, koska äitipolille ei pääse painoarvioon muuten. tähän asti olen onnistunut välttymään rasitukselta pahoinvointiin vetoamalla. mutta nyt siis äitipoli ei suostu tekee painoarviota, vaikka sokerit on kotimittauksissa olleet koholla, koska en oo käyny siellä sokerirasituksessa. en tietysti halua että lapsi pääsee kasvamaan liian isoksi noiden koholla olevien sokerien vuoksi joten yritän nyt mennä sinne rasitukseen. pelkään vaan pahoin että mulle tulee tosi huono olo enkä pysty pitämään sitä litkua sisällä kahta tuntia! kokemusta mulla näistä jo on kun lapsikin on jo neljäs.
mietiskelin siis että varmaankin se paha olo tulee siitä kun joutuu tyhjään mahaan juomaan sen sokeriliemen. eli mitäs jos otan laukkuun myslipatukan mukaan ja syön sen jos uhkaa tulla tosi paha olo? jos sokerit siitä nousee liikaa niin sehän vaan parantaa mahdollisuuksia päästä siihen painoarvioon... onko kukaan tehnyt näin?
sanottakoon vielä että mielestäni koko sokerirasitus on turhaa raskaana olevien kiusaamista. samat asiat saa helposti selville kotimittauksilla jotka kertovat todellisen elämän sokeriarvoista. tuo keinotekoinen tilanne missä pitää juoda tyhjään mahaan ällö sokerilitku ei vastaa mitään normaalia ruokailua eikä kerro mitään siitä miten sokerit nousevat tai eivät normaalien aterioiden jälkeen. sokerin sietävyydestä yleensä tosin jotain vinkkiä antaa, mutta esim itselläni ei niissä rasituksissa ole koskaan ne tunnin ja kahden tunnin arvot olleet koholla ollenkaan, ainoastaan paastoarvo. suostuin nyt siihen menemään vain siksi että pääsisin siihen painoarvioon.
Kommentit (25)
T: raskausdiabeetikko joka ramppaa kerran vuodessa niissä rasituksissa vaikka ei sen jälkeeen olekaan koholla olleet.
Älä pelleile sen kokeen kanssa.
sokerit koholla, niin etta jopa tulee neuvolan pissakokeessa lapi. Ja sitten tarjotaan rasituskoetta ilmaiseksi (tai siis verovaroilla kustannettavaksi) ja sa itket taalla " etta kun tulee paha olo" ?
Ma en usko tata. Huijata rasituskoetta?
Ei ja hyvaa paivaa.
Voi tsiisus. Onneksi en sellaisesta kärsi. Oon oksentanut lähes päivittäin elokuun lopusta asti. Onneks on enää 2 viikkoa laskettuun aikaan. Esikoisesta voin vielä huonommin. Rasituksessakin olen käynyt molemmissa raskauksissa, mutta tulokset eivät oo kertoneet yhtikäs mitään, kun ei se litku kummallakaan kerralla sisällä pysynyt. Mulle ei kyllä edes annettu vaihtoehtoa kieltäytyä, vaikka neuvolassa on hyvin tiedetty mun pahoinvoinnista. Tänään on ihan " loistopäivä" , kun ei oo tarvinnut oksentaa!
Eräs ystäväni tilaa ruoat netin kautta ja kun on vastaanottanut lähetyksen, pesee kätensä+lotraa käsidesillä, sitten tarkastaa ruoat kahteen kertaan (parasta ennen päivämäärä, vanha ruoka kun aiheuttaa usein oireita). Ei mene kylään koskaan minnekään, ei syö ulkona tautien ja myrkytysten pelossa.
kerralla meinasin pyörtyä n. 1,5 kohdalla kun ne sokerit laski kovasti, tokalla kerralla menin makuulle ja otin eväät jotka söin mittausten _jälkeen_, jolloin paha olo ja huippaus jäi tulematta.. en ähtis huijaamaan ;)