Teneriffa - Fanabe (Playa de las Americas) - kokemuksia?
Kokemuksia ja vinkkejä kaipailisin 9kk lapsen matkavalmisteluihin:
- millaiset valmisruoka-valikoimat paikallisissa kaupoissa: löytyykö kunnon ruokia / välipaloja?
- miten löytyy vastikkeita (esim. NAN) - jauheina vai valmiina?
- vaipat: löytyykö Pamperseja?
- mitä ruokakauppoja suosittelet?
- mitä ottaisit mukaan: kaikki ruoat vai pärjäisikö osalla?
Lisäksi kiinnostaisi vinkit kaupoista, joista löytyisi kivoja lastenvaatteita. Vai onko tarjonta pelkkää turisti t-paitaa?
Kiitos hyvistä vinkeistä jo etukäteen :)
Kommentit (9)
me oltiin siellä vuos sitten 1 v pojan kanssa. nimenomaan toi fanabe oli tosi mukavaa ja rauhallista aluetta. ne britti turistit oli muualla örveltämässä. oli tosi siisitiä ja paljon lapsiperheitä. ainakin meidän hotellin ( riu adeje ) lähellä oli kaksikin isoa supermarkettia, joista sai kaiken vaiposta lähtien. ainoa mikä oli suomesta mukana meillä oli maitoa. ruokapaikoissa rannalla huomioitiin vauva tosi hyvin, aina oli joku täti lepertelemässä vauvalle :) ja rattailla pääsi kulkemaan joka paikkaan.
Me kävimme sekä Teidellä että Loro Parkissa vuokra-autolla. Reissut onnistuivat hyvin. Teidelle mennessä pysähdeltiin katselemassa maisemia yms. Ajaminen sujui kivasti - enemmän minua pelotti Loro-reissulla kun motarilla matkattiin. Siellä se ajotyyli on aika vauhdikasta :)
Kiva paikka lasten kanssa!
... vinkkien pohjalta taidankin pakata mukaan vain maitoa / vastikejauhetta sekä puurojauheet.
Lisäkysymys Teneriffan matkaajille: kannattaisiko Teidelle lähteä omin neuvoin vuokra-autolla vai suositteletteko valmista retkeä? Ja pääseekö siellä mihinkään matkarattailla (epäilen...)?
Me oltiin myös Fanabessa, Sunwing Resort-hotellissa. Löytyihän sieltä lasten purkkiruokia, mutta maksoi maltaita. Löysin jopa Sempperin PIKKUpurkkeja, mutta maksoi yli 2e/kpl. Paikallisista soseista olin kuullut et on suolasia, mut ajattelin että ei se nyt haittaa jos niitä vähän syö, mutta kun itse maistoin niin ne maistui aivan järkyttävän suolaiselle aikuiseenkin makuun. Itseasiassa muuta niissä ei tainnut maistuakaan. Onneksi ei tarvinnut syödä kuin muutama purkki ja nekin sekoittelin Suomesta tuotujen joukkoon. Ihan hyviä jogurttijälkkäreitä siel oli, mut olivatkohan tehty ihan tavallisesta maidosta kun 11kk vauva sai siitä masukipuja.
Sateenvarjorattailla pääsi hyvin liikkumaan, jopa hiekassa rantaviivalla tuli testattua (kuivassa hiekassa piti kantaa). Rantakatu oli ihana vaikka olikin turistirysä ja aika kallis..
Jos Fanabesta lähtee mihinkään lännen suuntaan tiedossa on sellaista serpentiiniä että matkapahoinvointi iskee. Itse olin aivan vihreänä ja voimattomana, esikoinen oksensikin puolessa matkassa. Kartalta näyttää hurjalta kiertää Santa Cruzin kautta, mutta ajallisesti se on jopa nopeampi (motaria melkein koko matka). Santa Cruzissa oli kiva shoppailla. Sieltä löytyy mm. El Corte Ingles (Espanjan Stocka) ja juuri ennen Santa Cruzia motarilla on viitat ostoskeskukseen jossa oli tosi edullista. Lelut jopa superhalpoja. Siellä olisi mennyt toinenkin päivä.
9
Ei ruoka siellä mitään kallista ole ravintoloissa,sopuhintaista & viinit hyviä.Hyvää matkaa :)))
kannattaako lähteä vauvan (9kk) kanssa valmiille retkelle vai vuokrata auto? Onko reitti " liian hurja" ajella omin päin? ap
Ottaisin kyllä omat ruuat mukaan, ja maidot, mutta vaippoja löydät periltä, pakkoko on olla Pampers?
helvetin turistirysä