Miten kunnan tai kaupungin toimeen haettaessa työhaastattelu eroaa yksityisen puolen haastatteluista?
Kommentit (11)
Sh kesätöitä Helsingissä hakiessa kysyttiin tasan kaksi kysymystä: miksi haet kaupungille ja kumpaan näistä kahdesta sairaalasta haluat? Kysymyksiä ennen "haastattelija" oli esitellyt 15 min kaupunkia työnantajana...
Pitää olla oikean puolueen jäsenkirja ja suhteita.
Ite pääsin parin minuutin puhelinhaastattelun perusteella, tosin olin työnnellyt jalkaa oven väliin hyvällä menestyksellä :D
Toisessa paikassa haastattelija kyseli valmiin kaavakkeen mukaan muutamia kysymyksiä ja muisti tarjota pahoja karkkeja joka välissä.
Kaipa ne vaihtelee, niinku muuallakin.
Mulla ainakin kunnan puolella oli yksi surkeimmista haastatteluista koskaan. Kaksi johtavaa ja yksi nykyinen kollegani paikalla. Toinen johtava kysyi ehkä kolme kysymystä, jonka jälkeen kaikki ihmettelivät että "onko kellää mitään kysyttävää vielä, mitähän tässä vielä kysyisi, hmmmm, nooo totaaa...."
Pahin työhaastattelu oli kuitenkin yksityisellä puolella, joten en yleistäisi :D
Kunnalle ja kaupungille ei oteta parasta vaan koulutustason mukaisesti sekä alistettavuus toinen pointti. Persoonia sinne ei haluta.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:54"]
Kunnalle ja kaupungille ei oteta parasta vaan koulutustason mukaisesti sekä alistettavuus toinen pointti. Persoonia sinne ei haluta.
[/quote]
Lisäksi pitää olla pomoja huonompi, jotta heille ei tule itsetunto-ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 11:54"]
[/quote]
Lisäksi pitää olla pomoja huonompi, jotta heille ei tule itsetunto-ongelmia.
[/quote]
Juuri näin!
Kaupungin haastatteluun pääsee henk.koht. Ja yksityisen haastattelun hoitaa varamiespalvelu, barona tms vuokratyöfirma.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:25"]
Kaupungin haastatteluun pääsee henk.koht. Ja yksityisen haastattelun hoitaa varamiespalvelu, barona tms vuokratyöfirma.
[/quote] Höpsistä
Pullo mukaan muuten et sitä työpaikkaa saa. Valtion ja kuntien virkamiehet aina lahjotaan
Up...itse menossa eka kertaa kunnan haastatteluun. Aikaisemmin olen käynyt yksityisillä. Kertokaa kokemuksia?