Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MISTÄ laadukkaat lakanat? - ei ohuita lipareita..Vinkkejä?

Vierailija
01.12.2008 |

Niin, haluaisin hankkia laadukkaita lakanoita, jotka on jämäkkiä hieman paksujakin, ainakin näihin nykyisiin verrattuna, mitä kaupasta löydän.

Onko niitä enää olemassakaan, liekö ne muisto vain ajoilta jolloin kapioita laitettiin..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Muutaman pesukerran jälkeen pellava pehmenee ja siliää aika helposti. Mitä enemmän pellavalakanoita käytät, sen kauniimmiksi ne tulevat.

Puolipellava on myös tanakka materiaali ja siliää pellavaa helpommin. Pellava antaa siihen kauniin kiillon.

Itse pesen kaikki lakanat siliävän pyykin ohjelmalla ja materiaalin vaatimalla lämpötilalla. Kestävat kuivua hieman kauemmin kuin lähes kuivaksi lingotut, mutta ovat kuivuttuaan jo kivan sileät. Vedän lakanat suoraan narulta ja rullaan tiukaksi. Pellavalakanoita olen aluksi silittänyt. hieman kosteana.

Jos kaupat eivät ole lähellä, pellavalakanoita myy ainakain nettikauppa www.toidesign.fi

Onnea etsinnällesi!

Vierailija
2/7 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii myöntää, et oon todella ilosesti yllättynyt yli vuosi sitten Ikeasta ostamiini lakanoihin. Aattelin todellakin niiden olevan niitä "kertakäyttö" lakanoita, joista paistaa päivä läpi, koska olivat nii-iin halpojakin. Mutta olin väärässä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne lakanat ovat sellaisia lipareita sen vuoksi, että ne käsitellään itsestään siliäviksi. Jos vielä muistat, niin ennen vanhaan se mankelointi oli koko päivän urakka... Ne kun jäivät aivan ryppyisiksi. Eli minulle, kiitos vain, nykyisiä lakanoita.

Sinuna kävisin stokkalla. Eiköhän sieltä löydy, jos jostain.

Vierailija
4/7 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnitä huomio puuvillan laatuun.

Stokkan omassa mallistossa olevat satiinipuuvillalakanat on mun mielestä olleet ihan laadukkaita. Marimekon pussilakanat myös ovat toimineet meillä. Rahalla saa varmaan vieläkin laadukkaampaa, mutta kyllä noi on meillä köytössä kestäneet.

Sellainen kova puuvilla ei ole laadukasta, siinä on vain paksu lankaa harvaan kudottu. Sellainen kutistuu ja kuluu helpommin. Ennemmin siis sellaista missä on ohutta lankaa kudottu mahdollisimman tiheästi.

Pellava- tai silkkilakanat on myös yksi mahdollisuus.

Vierailija
5/7 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä - unohdin tosiaan, tuon mankeloinnin. Eipä ole mankelia täällä, enkä tahtoisi sitä edes tehdäkään.

Haluan ne itsestään siliävät enkä menneiden aikojen valtavaa työtä vaativia..

Mutta mulla on myös itsestään siliävinä muutama niitä paksumpia lakanoita, joten kai niitä jossain on saatavilla. Hitsit kun tuo stokka on satojen kilometrien päässä meiltä...

Mutta ehkäpä marimekolta sitten:) Kiitokset vinkeistä 2 ja 3! ap

Vierailija
6/7 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kova puuvilla ei ole laadukasta, siinä on vain paksu lankaa harvaan kudottu. Sellainen kutistuu ja kuluu helpommin. Ennemmin siis sellaista missä on ohutta lankaa kudottu mahdollisimman tiheästi.

Pellava- tai silkkilakanat on myös yksi mahdollisuus.

Ap

Vierailija
7/7 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

marimekkoa, luhtaa yms. onhan ne kalliita verrattuna vaikkapa jyskin lumppuihin, mutta kyllä kestää ja ovat sellaiset "jämäkän" tuntuiset mutta kuitenkin pehmeät.