Lapsen kaveri käy omatoimisesti hakemassa jäätelöitä pakastimesta
Kommentit (14)
Et osaa sanoa suutasi ja sanoa että se ei käy?
No jos on totta, niin kiellä sitä!
Jos ei tottele, et päästä sitä teille. Ei hyvää päivää🤦
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi on antanut luvan.
Lapset ei anna tällaisia lupia. Vanhemmat sanoo ei ja asettaa rajat. Jos ei mene perille, ei tällä kaverilla ole enää asiaa teille.
Lukko pakastimeen ellet halua kieltää suoraan ottamasta sieltä jäätelöitä.
Vierailija kirjoitti:
Lukko pakastimeen ellet halua kieltää suoraan ottamasta sieltä jäätelöitä.
Ei, vaan lukko pakastimeen, niin sinne ei mennä vanhempien ollessa muualla ja kielletään silloin, kun vanhemmat ovat kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ei anna tällaisia lupia. Vanhemmat sanoo ei ja asettaa rajat. Jos ei mene perille, ei tällä kaverilla ole enää asiaa teille.
Mistä tiedät? Eikai ne lapsen kaverit käy vanhemmalta varmistamassa, että olihan sun lapsella lupa luvata mulle jäätelö? Kuulostaa ainakin suhteellisen oudolta.
Laita ketju pakastimen ympäri luukun / oven päältä ja munalukolla tiukasti lukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanoi kaveri kun oltiin lapsia että "ota mitä vaan jääkaapista jja leipääkin voi syödä". Joten menin ja tein voileivän. Oiskohan ap:n tapauksessa käynyt niin että ap:n lapsi on sanonut että sinne pakastimelle voi mennä.
Suu auki ja kiellä sitä lasta nolaamatta häntä. Ja anna lupa ottaa jäätelöä kun näin itse päätät.
Ap. on tyypillinen kermaperse aikuinen joka ei osa sanoa "EI"
Meillä tätä tapahtuu, kun olen töissä. Lapsen kaveri vie omin lupineen jäätelöä kielloista huolimatta (jopa lappu pakastimen ovessa) ja naureskelee. Näytin kaverille riistakameran kuvaa toimistaan ja totesin, että kerta vielä varkaissa, niin äitisi näkee tämän.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudessani kaverini teki sitä, käski hakemaan jotain heidän jääkaapista tms. Yritin aina kieltäytyä juurikin, koska pelkäsin mitä hänen vanhempansa tästä sanovat.
En tiedä mikä homma tuolla kaverilla oli, että halusiko minun saavan vanhemmiltaan torut. Kun niin kovasti usein yritti painostaa minua hakemaan heidän jääkaapistaan meille jotkut välipalat tms.
Ja aikuiset eivät osaa sanoa lapselle, että pakastimelle ei mennä?