Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietoa tarvitaan

03.04.2008 |

Lapsivesitutkimuksesta!!!!

Millaista oli?Kokemuksia kiitos, minulla taitaa olla edessä sama juttu! Olen 40-vuotias ja odotan toista lasta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty 2 lapsivesitutkimusta ja 1 istukkanäyte.

Ensimmäistä jännitin aivan liikaa, olin tutkimuksen loputtua pyörtyä. Minulla tuli katsottu neulan kulkua monitorista jota minun ei olisi kannattanut tehdä ja toiseksi olen käynyt tutkimuksissa yksin. Jos vain mies tai ystävä voi tulla kaveriksi, suosittelen. Itse tutkimusta en kokenyt kivuliaana.

Vierailija
2/6 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carita40:

Minulle on tehty 2 lapsivesitutkimusta ja 1 istukkanäyte.

Ensimmäistä jännitin aivan liikaa, olin tutkimuksen loputtua pyörtyä. Minulla tuli katsottu neulan kulkua monitorista jota minun ei olisi kannattanut tehdä ja toiseksi olen käynyt tutkimuksissa yksin. Jos vain mies tai ystävä voi tulla kaveriksi, suosittelen. Itse tutkimusta en kokenyt kivuliaana.

Kiitos oikein paljon! Pelko keskenmenosta on ehkä se suurin. Mutta tämä tieto helpotti todella paljon. Ja kaveri mukaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös kakkonen tulossa heinäkuussa, ja tammikuussa olin lapsivesipunktiossa. Ensimmäisenkin kohdalla tarjottiin, mutta en tohtinut käyttää mahdollisuutta. Ja jännitti tämä toisenkin kohdalla kyllä. Jouduin lähtemään punktioon yksin, ja tunnin kotimatkan takaisin ajaminenkin hieman etukäteen stressasi.

Istukka on tässä odotuksessa ihan edessä, ja sopivaa kohtaa oli ensin vaikea löytää, kun vauvakin huitoi innokkaasti koko ajan. Lääkäri oli rauhallinen ja malttoi tarkkailla tilannetta. Pistäminen ei sattunut, mutta tuntui inhalta ajatuksen tasolla, kun neulaa jouduttiin vähän sysimään vatsapeitteiden läpi. Katselin sitten muualle, jottei olisi turhaan tullut kytättyä " meneekö se nyt vauvan läheltä" tai muuta vastaavaa. Lopuksi ehti tulla jo vähän huono olokin, vaikka yritin pitää ajatukset muissa asioissa.

Nopeasti siitä kuitenkin tokenin, ja loppupäivä meni ihan ok. Tulokset tulivat odottamaani nopeammin, ja asiat olivat kaikin puolin kunnossa. Tuntuu siltä että homma kannatti tehdä, vaikka pelottikin hieman.

J66

Vierailija
4/6 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin itse lapsivesipunktion kivuliaana. Jälkeenpäin oksensin ja vatsa oli sekaisin loppupäivän.

Ensin piti ottaa istukkanäyte mutta istukan sijainnin vuoksi lääkäri perui asian tutkimuspöydällä. Keskenmenon riski oli iso. Kohdussa oli valmiiksi myös " kuivunut" kaksospuolikas.

Piti sitten odottaa tarvittavat viikot lapsivesinäytteeseen. Tärkeintä oli, että lapsi oli terve.

Vierailija
5/6 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olinkin 40 kaksosteni syntyessä, minulta ei ole otettu varsinaiseti tuota lapsivesinäytettä, mutta raskauden aikana punktoitiin muutoin toiselta kaksoselta lapsivettä vakavan ongelman vuoksi yli litra. Tuo kesti kauan, useampi lääkäri oli tuota tekemässä, imivät tuota vetta ruiskuihin vuorotellen, vaikutti raskaalta touhulta :-). Itselläni tuo toimenpide ei tuntunut missään, vaikka varoittelivat, että kohdun supistelu voi tuntua ikävältä.

Vierailija
6/6 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaessani nuorinta olivat veriarvot ja niskaturvotus koholla. Riskisuhde oli 1/10. Lääkäri suorastaan painosti lapsivesitutkimukseen johon en kuitenkaan suostunut.

Tyttö syntyi leikaten.Leikkaava lääkäri totesi kohdun olevan todella ohut ja " huonossa kunnossa" . Kuinkahan olisikaan käynyt jos olisi vielä neulalla puhkottu ....