Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan ihonhoidosta

03.04.2008 |

12-vuotias poikamme on saanut nenänpähän ensimmäiset näppylänsä. Olisi siis aika ryhtyä ihonhoitoon, mutta millaisilla tuotteilla? Tavallinen saippua lienee aivan liian tuhtia tavaraa, mutta millaisia ovat kaupan nuorille suunnatut tuoteet? Ovatko vielä tuon ikäiselle liian vahvoja?

Miten olette saaneet poikanne motivoitua ihonhoitoon? Tässä vaiheessa kun ei vielä finnejä ole eikä muutenkaan " kauneusasiat" kiinnosta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans 12v poika, jolla olen ollut havaitsevinani muutaman näpyn. ;-) Mitään varsinaista finniongelmaa ei vielä ole, mutta sinne päin meilläkin ollaan menossa - tervetuloa joukkoon! ;-D

Oma poikani on muutoin melko atooppinen, eli vartalon iho on varsin kuiva, mutta kasvot tosiaan selvästi alkaneet jo rasvoittua. Olen pohtinut aivan samaa kuin sinäkin ja ensin melkein jo ryntäsin kauppaan ostamaan " nuorille suunnattuja" sekaihon (?) tuotteita. Näin sitä voipi olla mainosten ja mielikuvien uhri! ;-) Mutta onneksi tulin ajatelleeksi samaa kuin sinä, että kauheasti niissä on kuitenkin niitä kemikaaleja ja tuskin niitä kovin väkivahvoja aineita vielä ainakaan edes tarvitaan! Niinpä olen päätynyt Sebamed-pesuliuokseen. Sitä siis saa ainakin apteekista. Sebamed-sarjassakin on nykyisin ties mitä eri putelia ja purnukkaa, mutta tarkoitan ihan sitä " tavallista" pesuliosta. Käytimme sitä ennen vanhaan koko perhe ihan kaikkeen pesuun, mutta kun pojat alkoivat omatoimisesti käydä suihkussa, lopetin sen ostamisen ainoaksi saippuaksi - sitä kun oli kiva pumppupullosta pumpata... ;o) Sebamed on mielestäni todella hyvää tavaraa ja varsin riittoisaa! Puhdistaa tosi hyvin ja etenkin, jos pesee viileällä vedellä kasvot, ei kovasti kuivata. Itselläni on pintakuiva iho ja kesällä omatkin kasvot kestävät Sebamed-pesua hyvin. (Tosin eivät talvella, mutta enpä olekaan murkku... ;-))

Muitakin vastaavia tuotteita toki on runsaasti tarjolla. Itse vain olen tykästynyt Sebamediin, mutta voit apteekissa vaikka ihan kysäistä, mitä muita on tarjolla vastaavaan tarkoitukseen. Ihan Tarjoustalossa myydään myös esim. sellaista kuin Lactoline-pesuneste, jossa on kai jotain maitohappoa (?) ja ennen kaikkea on hapan pesuneste. Siitä on myös hyviä kokemuksia, mutta sen tuoksu/tuoksuttomuus ei ehkä iske nuoriin miehiin... Sebamed tuoksuu miellyttävältä eikä siinä ole siis hajusteettomien tuotteiden joskus melko tympeää " raaka-aineen" hajua.

Mutta siis suosittelen mieluummin, ainakin tässä vaiheessa vielä, kääntymään apteekin ennemmin kuin päivittäiskosmetiikan puoleen.:-)

Vierailija
2/6 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän hoitaa aktiivisesti naamaansa ja käyttää ihan kaupan aineita. Hän tekee normaalin puhdistuksen ja muistaa rasvata myös joka hoidon jälkeen. Apteekista kyllä löytyy rasvoja jotka ei lisää finnejä, esim. humektan. välillä atoopinen ihottuma vaivaa mutta olen ihmetellyt kuinka vähällä on päässyt.

Salli:

Miten olette saaneet poikanne motivoitua ihonhoitoon? Tässä vaiheessa kun ei vielä finnejä ole eikä muutenkaan " kauneusasiat" kiinnosta.

itse olen nuoremmalle hygienia asioista kertonut ja kannustanut kokeilemaan, loput on ollut meillä ainakin nuoresta itsestä kiinni. ja ainakin tuon 15 vuotiaan kohdalla se on ollut niin että kun ne finnit on oikeasti alkaneet häiritsemään niin siinä vaiheessa on nuorella itselläkin kova motivaatio päästä niistä eroon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo muutaman vuoden ajan hoitanut ihoaan säännöllisesti, eli siis puhdistus ja kosteutus, silloin tällöin saunan yhteydessä myös kevyt kuorinta. Olen hänelle ostanut nuoren ihon tuotteita, joko puhdistusgeelejä tai vaahtoja.

Pahimpina finnikausina käyttää kuuriluontoisesti apteekin Acnexia, joka ainakin meidän pojalla ja myös 12-v pikkusiskolla on auttanut hyvin.

Se ei kuivata liikaa!

Meillä poika kiinnostui itse ihonhoidosta, kun näppyjä alkoi tulla.

Samoin hän ajaa " parran" eli ne haituvat, mitä nyt tulee (nenän alle kyllä aika paljon jo!) viikon-parin välein, on tehnyt näin syksystä asti, kun sai parranajokoneen lahjaksi.

Vierailija
4/6 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisää vinkkejä otetaan vastaan!

Mielestäni on hienoa, että nykyään myös pojille on ihan ok hoitaa ihoa ja käyttää siihen kunnon tuotteita, vaikka ei metroseksuaali olisikaan. Omassa nuoruudessani olisi ollut tosi noloa, jos joku poika olisi jäänyt kiinni " kauneudenhoitotuoteiden" käytöstä, korkeintaan jotain Clerasilia sai sipaista pahimpiin finneihin (huom: olen 70-80-lukujen kasvatti, joten ajat ovat todella muuttuneet).

Mielelläni opastaisin poikaani ihonhoitoon jo nyt, kun ei ole mitään ongelmaa. Oikein sattuu katsoa sellaisia nuoria, joiden kasvot ovat pahasti ärtyneet, suorastaan tulehtuneet. Toivottavasti ei omat lapset joudu niin pahasta aknesta kärsimään.

Vierailija
5/6 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon helpompaa ja hyödyllisempää aloittaa ihonhoito ennenkuin on isoja ongelmia!

Lisään vielä, että matkoilla ja esim. rippileirillä viime kesänä poika käyttää luontevasti niitä sellaisia ihonpuhdistusliinoja.

Kyllä ovat ajat tosiaan muuttuneet tässä asiassa, hyvä näin.

Vierailija
6/6 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat tosi hyviä nuoren iholle. Meillä on 14-vuotias tyttö joka on käyttänyt niitä jo pari vuotta ja tykkää kovasti. Eivät tuoksu voimakkaasti ja erityisesti akneiholle tarkoitettu pesuneste on erinomainen.

Tuotteet on pakattu vaaleansinisiin pakkauksiin jotka on varmasti pojallekin helpompi saada käyttöön. Kannattaa kokeilla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan