Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä pankista työtön ja luottohäiriöinen saa parhaan kohtelun?

Vierailija
03.04.2008 |

Luottomerkintä tuli, kun opintolainat jäi Sammolle maksamatta. Yleistä luottohäiriömerkintää ei ole

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti pitää kuitenkin hakea lainojen anteeksiantoa ja tehdä tuloselvitys. soita opintotukikeskus/ takausvastuut, 31

Vierailija
22/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos tulee katastrofi ja olen tuhlannut perintörahani, en saa soskusta moneen vuoteen mitään, koska perintö lasketaan tuloksi vaikka olisin maksanut sillä opintolainani. Jäikö vielä jotakin epäselväksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voit lyhentää lainaa vain 30¿/kk niin miten sulla riittää rahaa ostella postimyynneistä viikottain tavaraa...? Varsinainen luuseri linjoilla.

Vierailija
24/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella positiiviset kokemukset merkinnästä huolimatta..Nordea kohteli kuin paskaa...Op oli myös antamassa lainaa, Handelsbanken sanoi heti ei kiitos.

Vierailija
25/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja postimyynnistä tilaan, koska siellä voin ostaa laatutavaraa osamaksulla. kohta on perintörahat tuhlattu ja maksan vain 30e kuussa opintolainoja

Vierailija
26/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos näin oikeasti olisi: jos sulla on perintörahoja, mutta makselet mieluummin tohon tahtiin lainaa pois (ja oletettavasti aika paljon korkoja), sekä pidät itsesi luottohäiriöloukussa niin et kyllä ole mikään finanssinero.

Vierailija
27/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 10 000 euron opintolainarästit on hyttysenpaska valtameressä. Otetaan vähemmän pakolaisia suomeen, niin valtio ei mene konkurssiin mun opintolainan takia

Vierailija
28/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on juuri sopiva sulle. Ei mikään pankki halua asiakkaakseen sellaista joka ei halua maksaa lainojansa pois.

Vierailija
29/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli jos tulee katastrofi ja olen tuhlannut perintörahani, en saa soskusta moneen vuoteen mitään, koska perintö lasketaan tuloksi vaikka olisin maksanut sillä opintolainani. Jäikö vielä jotakin epäselväksi?

Vierailija
30/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeuksiin jos en saakkaan soskusta mitään koska olen maksanut opintolainani perinnölläni. Jos pystyt linkittämään tänne jonkun lainkohdan, johon tuo oletuksesi perustuu, niin saatan uskoa. Missä on laki toimeentulotuesta?

Vierailija
31/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä perustu oletukseen. Toisaalta luulisi sun tietävän, koska tuilla elelet.

Vierailija:

vaikeuksiin jos en saakkaan soskusta mitään koska olen maksanut opintolainani perinnölläni. Jos pystyt linkittämään tänne jonkun lainkohdan, johon tuo oletuksesi perustuu, niin saatan uskoa. Missä on laki toimeentulotuesta?

Vierailija
32/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... niin mihin pankiin peritörahani kannan? mahtuu ne kyllä sukanvarteenkin

Vierailija
33/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jäin kesällä 2005 työttömäksi ja mieheltäni loppui samaan aikaan kotihoidontuki, kun nuorin täytti 3 vuotta. Haimme heti ensimmäisenä kuuna toimeentulotukea. Emme saaneet kolmeen kuukauteen, koska he laskivat, että minun palkkani (otin loman rahana eli tavallista korkeampi) ja mieheni kotihoidontuki olisi pitänyt riittää koko tuon ajan. Tiliotteista näkyi, että olin maksanut hurjasti laskuja ja myös kulutusluottoja pois, jotta ne eivät häiritsisi työttömyyttäni. Ensimmäisen työttömyyspäivärahan sain kuusi viikkoa työttömyyden alkamisesta ja mieheni eläke alkoi kaksi kuukautta työttömyyden alkamisen jälkeen. Eli meillä oikeasti ei ollut tuona aikana tuloja ja rahaa.

Luulen että ap:lle kävisi samalla tavalla eli sossusta laskettaisiin perintö omaisuudeksi koko ajan, vaikka ap olisi käyttänyt koko perinnön opintolainan maksuun. En nyt muista, miten monta tiliotetta täytyy laittaa toimeentulotukihakemukseen, joten jos maksaa lainan ja odottaa muutaman kuukauden, niin sitten he eivät enää tiedä perinnöstä.

Toisaalta yksi tuttu säilyttää oikeasti perintöään sukanvarressa ja käy sossusta rahaa. Niin että kyllä ne jotkut tekee niinkin.

Vierailija
34/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä antavat neuvoa sellaiset, jotka eivät ole itse koskaan soskussa asioineet. He eivät myöskään ole tietoisia siitä miten mielivaltaisesti sosiaalityöntekijät toimeentulotukilakia noudattavat. Pärstäkerroin ratkaisee monesti sen irtoaako soskusta toimeentulotukea vaiko ei.

'

Neuvoja voi antaa jos on omakohtaisia kokemuksia soskun toimintatavoista, eikä pelkkiä oletuksia.

Varsinkin täällä Oulussa soskun toiminta on niin villiä, että siitä on tehty monta valitusta ylimmälle taholle, mutta siltikään, monen varoituksen jälkeen esimerkiksi toimeentulotukihakemusten käsittelyaikoja ei saada pidettyä lain määräämässä 7 vuorokaudessa. ap, joka on saikannut soskun kanssa 7 vuotta viime kesään saakka, kun sain perinnön. sen jälkeen en ole toimeentulotukea hakenut

Vierailija
35/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri teidänlaisten takia minä hyvätuloisena ihmisenä en tunne huonoa omaatuntoa siitä, että annan verojuristini järjestellä asiani niin, että joudun maksamaan mahdollisimman vähän veroa tähän yhteiskuntaan, jossa tuommoisia loisia pitäisi muiden rahoilla hyysätä.

Vierailija
36/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka saisin kuukaudessa toimeentulotukea ja siitä tulee todennäköisesti ainakin 50 kuukautta. eli pikkuisen eri asia huomioida tulot 3 kuukauden kuin 50 kuukauden ajalta. Missään ei ole sanottu sitä kuinka monta kuukautta eteenpäin perintö huomioidaan tuloksi.

Laita linkkiä tänne jos jostakin sen lakipykälän löydä, niin vien sen Oulun sossun johtajalle nenän alle. ap

Vierailija
37/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
38/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista vastauksistasi päätellen, ajattelet olla työttömänä ne seuraavat 50kk. Aikaahan sulla siis riittää, niin olehan nyt omatoiminen ja etsi se vastaus, suunnan sait jo. Kyllä se sieltä löytyy.

Kyllä se niin on että perintösumma jaetaan sillä summalla,

jonka saisin kuukaudessa toimeentulotukea ja siitä tulee todennäköisesti ainakin 50 kuukautta. eli pikkuisen eri asia huomioida tulot 3 kuukauden kuin 50 kuukauden ajalta. Missään ei ole sanottu sitä kuinka monta kuukautta eteenpäin perintö huomioidaan tuloksi.

Laita linkkiä tänne jos jostakin sen lakipykälän löydä, niin vien sen Oulun sossun johtajalle nenän alle. ap

Vierailija
39/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työttömänä olen niin kauan kuin mielekäs työ, jolla tulee toimeen löytyy

Vierailija
40/44 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän