Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuun hoidot

03.04.2008 |

Ensinnäkin onnea Wishful plussasta, tuollaiset uutiset saavat aina hyvälle mielelle.

Nannulille pahoittelut negasta. Onnea uusiin yrityksiin teille.

Itselläni käy jo jännitys vatsanpohjalle, huoh. Pp7 meneillään, pari päivää oli kovia menkkakipuja ja nyt taas normaalia menoa, pientä painetta kohdun seutuvilla. Sunnuntaille viimeistään odotan tuhruttelua, on yleensä hoidoissa, niin epäonnistuneissa kuin onnistuneissakin tullut. Joten en niistä sitten säikähdä, kuin pikkasen. Jossain mielen perukoissa on ajatus että tämä on onnistunut nyt kerralla, mutta ei uskalla kuin kuiskia täällä, ettei putoa sitten kovin korkealta.

Ja tietysti niitä muiden raskauksia alkaa putkahdella sieltä täältä yllätyksinä esiin, "ai teille tulee vauva", vatsoja kasvaa kovasti. Tahtoo kans!!

Noh juu, eipä se auta kuin viikko vielä kestää. Testi on kyllä laatikossa, mutta yritän sinnillä pitää sen siellä. Ja olenpa tässä toissa päivänä vähän itkujakin tirauttanut, kun tuli ne kovat menkkakivut. Vaikka tiedänkin, ettei ne meinaa vielä mitään. Kyllä tämä henkinen puoli on aina vähän sellaista vuoristorataa, minullakin, jolla jo kaksi ihanaista lasta on.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudet sivut on niin mielenkiintoiset, etten päässyt vanhoilla tunnuksillani enää sisään millään ilveellä.

Wishful on siis nyt Tinga, hei kaikille! :D

Olisin kysellyt, että miten Kuoriaisella menee? Eikös sinulla tänään ole testipäivä?

Naanulille pahoittelut epäonnesta. Toivon sinulle paljon voimia ja onnea jatkoon!

Minulla on nyt menossa rv 6+4. Pari viikkoa sitten olin jo huolissani, kun ei tuntunut miltään missään, mutta sittemmin tilanne on "parantunut"; pahoinvointia on ollut vajaan viikon. Kuten esikoiseni kohdalla, minä en varsinaisesti kärsi aamupahoinvoinnista, vaan kokopäiväisestä ellotuksesta. Välillä ei tee mieli mitään, seuraavana hetkenä himoitsen kaikkea: pitsaa, pihviä, nuudeleita.... eli suolaista. Makeaa ei tee mieli juuri ikinä.

Iltaisin olisin valmis kömpimään itsekin vällyjen väliin, kun vien tyttöseni unille kahdeksan maissa...

Mutta silti minua hirveästi kauheasti jännittää ensi viikon keskiviikko, eli ensimmäinen ultra. Johtuu varmasti aikaisemmista kokemuksista, kun kaksi kertaa olen ensimmäisessä ultrassa saanut kuulla, ettei siellä mitään enää olekaan. Toisaalta taas, muistelimme mieheni kanssa, että niillä kerroilla minulla ei ollut myöskään minkäänlaisia pahoinvointeja tai väsymyksiä. Huh, eihän se tietenkään mitään todista, eikä fundeeraaminen auta. Keskiviikkona kuulemme, mikä tilanne oikeasti on.

Mitäs muille huhtikuun hoitolaisille kuuluu?

Tsemppiä kaikille, ja nautiskellaan keväästä, vaikkakin juuri nyt aika hyisestä!

t. Tinga rv 6+4 (ent. Wishful)

Vierailija
2/24 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teille kävi? Toivottavasti hyvin!

Meillä toinen inssi tehtiin tänään, saatiin clomhexal+ pregnyl yhdistelmällä kaksi solua kasvamaan, eilen olivat 19 ja 20mm, tänään isompi oli aloittanut irtoamisen ja toinen lysähtänyt, eli irronnee huomiseen mennessä. Eli aika toiveikas ole.. Yritänpä silti pitää jalat maassa, jottei pudotus olisi liian iso..

Tinga, uskotaan, että ultrassa kaikki on hyvin!

Naanuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naanulille kovasti peukkuja! Mikäs on tilanne?

Entäs Kuoriaineeen? Missä oot? Tule ihmeessä kertomaan kuulumisia!

).( yritän ajatella kaikkea muuta kuin keskiviikon ultraa... onneksi olen voinut pahoin, saanut jopa laatata pari kertaa! :) Mieheni tuumii, että siellä se istukka kehittyy... toivotaan niin!

Tinga rv 7+0

Vierailija
4/24 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon olen maannut sairaalassa hyperin kourissa ja tänään kotiuduin, vihdoin. Lekuri olisi kyllä "mielellään" vielä seurannut tilannetta, mutta kun ei ne sille mitään voi joten halusin kotiin makaamaan. Aivan uskomatonta tämä homma. En olisi uskonut että voi tuollainen hyperi iskeä, kun alusta asti hoitaa ne juomiset kunnialla ja niin kuin on neuvottu. Ilmenipä kuitenkin, että ei sillä juomisella itse asiassa ole merkitystä siihen, kehittyykö tällainen hyperi vai ei. Sitten pelolteltiin veritulpalla, nesteen nousulla keuhkoihin ja munasarjan kiertymisellä ja mitä vain. Herttileijaa. Vaikka kokemusta on hoidoista ja sen tiesi että riskejä löytyy, niin eipä niitä ihan noin vakaviksi usko. Piikittely siis jatkuu taas, kun pitää veritulppariskin vuoksi laitella napapiikkejä.

Mutta hoitomme siis antoi plussatuloksen heti eka saumassa. Olemme hieman hämmentyneitä tilanteeni vuoksi, emmekä osaa olla vielä onnessaan. Kunhan tuo vatsaturvotus laskee ja normaali masukasvu alkaa, niin huokaisemme helpoituksesta. Näytän nyt siltä , kuin viimeisiä vetelisi raskaus, on sen verran kokoa. 5 kiloa on neste tuonut painokin lisää... Yritin päivystyksessä viljellä huumoriakin ja sanoin, että ei nyt ihan näin nopeasti olisi tarvinut edetä tämän raskauden, heh, heh.

Terveisiä ja palailen seurailemaan tilanteita kunhan tästä tokenen.

Vierailija
5/24 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketjuhan on ollut aika positiivinen ja ihanaa kyllä, taidan itsekin liittyä joukkoonne, tosin eri kuun hoidosta, mutta ei kai se niin nuukaa ole.. ;)

Tänä aamuna kotitestit.fin herkkään testiin tuli haalea, mutta selkeä viiva! Huomenna olisi ollut vasta virallinen testipäivä, mutta pakko oli jo sortua.

Kovasti jännittää ja huolettaa, mutta iloitakin olen jo vähän osannut. Sekin mietityttää, että onkohan kyytiläisiä sitten yksi vai kaksi.. B-)

Kuorianen, kurjaa, että oli tuon verran hankaluutta matkassa, mutta uskotaan, että tästä eteenpäin kaikki menisi hyvin! Ootteko menossa ultraan? Osuuko muuten sen LA tammi- vai helmikuuhun?

Tinga, miten ultrassa sujui? Toivottavasti kaikki oli kunnossa!

Naanuli 3+6 *huoh, reilut kaksivuottahan tuota on toivonut saavansa laskea.. ja nyt sen miettiminen pelottaa ja kovasti*

Vierailija
6/24 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihanaa, että pääsit plussalaisten piiriin pitkän yrittämisen jälkeen.

Eilen kävin verikokeessa, hcg reilu 6000 ja ultrassa näkyi kohdussa raskauspussi jonka sisällä "jotain". Sykettä ei vielä näkynyt, mutta lääkäri meinasi, jotta hyvältä näyttää. Viikon kuluttua vielä uusi ultra, kun munasarjoissa ja vatsaontelossa oli vieläkin paljon nestettä. Jouduin vielä hakemaan niitä napapiikkejä, alkaisi jo riittää. On meinaan vatsa aika mustelmainen... Laskettu aika on kai joskus tammikuun puolivälissä, en ihan tarkkaan vielä ole miettinyt. Haluttaa kuitenkin nähdä se syke, jotta voisi alkaa odottaa kunnolla.

Onnea sinullekin matkaan, Naanuli.

Vierailija
7/24 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Kuoriainen olitte toisessa ultrassa? Hyvältähän tuo raskauspussi ja hcg kuullostaa, uskotaan, että kaikki on kunnossa! Multahan tuota hcgtä ei oo otettu ja välillä kyllä tekisi mieli soittaa klinikalle ja pyytää lähete (tai vinkua se työterveyshuollosta..), mutta pakko kai näihin oireisiin on luottaa ja uskoa, että kaikki on kunnossa.

Ultran sain "vasta" 24.6, silloin viikkoja olisi jo 7+3, joten sykkeenkin pitäisi näkyä. Sitä odotellessa.. ehkä pitäisi ostaaa vielä muutama testi, jotta voisi olla ihan varma, että raskaana ollaan.. :D

Mitäs Tingalle kuuluu? Päivittelehän uutisia!

Naanuli ja Helmi 5+0

Vierailija
8/24 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vieläkin oli munasarjat täynnä nestettä ja vatsaontelossakin "lammikko". Joudunpa sitten jatkamaan vielä noita tylsiä piikityksiä 10 viikko, pthyi olkoon!

Mutta eikun hautomaan ja maanantaina pitäisi tilata neuvolaankin aika.

kuoriainen ja ötökkä rv7 (kai)

Vierailija
9/24 |
14.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Kuoriainen, että syke löytyi!

Harmillista, että vielä joudut piikityksiä jatkamaan, mutta ehkä tuo syy piikeille on nyt kivempi, kuin hoitojen aikana, joten varmaan paremmin jaksaa pistelläkin. :)

Itsellä ekaan ultraan aikaa vielä viikko ja neljä päivää, miten ikinä kestän sinne asti?! Onneksi oireita pukkaa aika reilusti, joten voi olla aika levollisin mielin. :)

Naanuli

Vierailija
10/24 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta pinoa...

Yksi ivf ja siitä 2 pas-lasta, 2004 ja 2006. Kolmatta lasta aloimme haaveilla muutama kuukausi sitten. Tietysti heti, kun kuopuksen saimme täysille yönunille tasoittumaan. ;) Johtimet poistettu, luomuihmettä ei voida odotella ja ikääkin on jo 35, joten se on nyt tai ei koskaan.

Väestöliitolla kävimme maaliskuun lopulla tekemässä hoitosuunnitelman, päädyttiin samaan pitkään ivf-hoitoon kuin aiempikin ja tänään aloitin sumuttelut. Piikittelyt tietysti jännittää, mutta onpa tuota vatsanahkaa ja " lihaskerroksia" vähän enempi kuin ensimmäisessä, joten kai se menee.

Nyt vain pitkällä kaavalla sumutellaan ja odotellaan ajan kulumista, kun kaikkihan pitäisi tapahtua nyt, heti, tässä!

Vierailija
11/24 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaa kertaa, kun ekaa pistoshoitoa tässä viedään läpi.

Tiiastaina oli eka ultra (ollaan yksityisellä) ja siellä kaikki kunnossa. Sain Gonal-f kynän ja tänään tuikkasin toisen piston. Meni jo helpommin kuin eilen, meinasin ihan pyörtyä, kun niin syvään hengittelin, ennen kuin uskalsin tuikata. :)

Ensi maanantaina on kontrolli, sunnuntaina pistän vikan kerran.

Vähän pallo hukassa tällä hetkellä aikaa kulutellaan ja toivotaan, että homma etenisi suotuisten tähtien alla. Tarkoitus on siis yhdistää inssi, sekin tulossa ekaa kertaa eteen.

Tähän mennessä olen syönyt kolme kiertoa clomeja, jotka toimivat oikein, mutta tärppiä ei tullut. Meillä on 2v8kk poika ja toisen toivomista reilu puolitoista vuotta takana..

Naanuli

Vierailija
12/24 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä on kontrollissa näyttänyt tilanne, joko inssi tehty?

Nuo pistokset on kyllä inhoja. Minun pitäisi keskiviikkona aloittaa, kunhan käyn ensin siellä ultrassa. Viime kerrasta on melkein 5 vuotta, joten aika on kullannut muistot. Sain onneksi julkiselle ultrakäynnit joten ei tarvitse 400 km mutkaa ajaa aina pelkän ultran vuoksi. Siellä kyllä ajavarauksessa vähän mutistiin " montako oikein pitää käydä" ...

On ilmeisesti hiljaista hoitorintamalla, kun vain kaksi saatiin tähän ketjuun. :)

Vierailija
13/24 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnistan itseni hiukan viestistäsi,jännitin pistosta todella paljon,piikitys kun ei ole mun juttujani,onneks mies lupas pistää sit jos menee ylipääsemättömäksi..viikko takana ja ens ke punktio,alkaa meneen aikas jännäks:)ollaan m25 ja n34..edellisestä liitosta 13v tyttö,yritetty lasta kohta 3v tuloksetta.

Vierailija
14/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat!

Koko viikon ajattelin, että tän lääkärin jälkeen voin sitten kertoa, miten juttu etenee, mutta ei. Vieläkään en tiiä tarkalleen, minne inssi ajoittuu.

Maanantaina ekassa kontrollissa oli kuusi isompaa solua (7-9.5), joten keskiviikkona oli uusinta, jossa kasvuun lähtenyt vain kaksi (11 ja 12mm, seuraavat 9mm). Perjantaina viimeisen kontrolli, jossa löytyi vain yksi, mutta edelleen 12mm. Hiukan jäin miettimään, että miksei ollut kasvanut muka yhtään keskiviikosta?! Limis oli vahvistunut 5.84 > 8.8, eli mukavasti.

Tiistaina taas ultraan (ajatus loppulaskusta saa jo puistatuksia..) ja nyt lääkäri ajatteli, että inssi voisi ajoittua torstaille. Saas nähdä.

Perjantaina jouduin menemään eri lääkärille, kun oma oli Lontoossa, joten vähän jäi sellainen epämääräinen olo. Kuitenkin oli eri laitteet ja lääkäri, niin onko noi mitat varmasti vertailukelpoisia? Entä jos folli oiskin " oman lääkärin mittaamana" isompi, eli ovis olisi aiemmin.. ja ja ja ja.. No, tästä päivästä lähtien teen ovistestiä, joten antaahan se asian suhteen osviittaa.

Niin ja jatkan siis edelleen pistelyä..

Kuoriainen, nopeasti itsensä pistelyyn kuitenkin tottuu, nyt menee jo sellaisella rutiinilla, että on pakko miettiä, tekikö kaiken, niin kuin piti. Ajatus ei siis ole lainkaan niin keskittynyt asiaan. Hyvin se menee! bd Kiva, että pääset julkiseen, tuollainen mutka onkin hiukan ikävämpi, itsellä ei ole kuin 20km välimatkaa, mutta silti tuntuu aika haastavalta välillä yhdistely omaan aikatauluun, lähinnä siis töihin.. :/

Saija34, selvisitkö itse piikeistä, vai pitikö miehen auttaa? Meilläkin mies lupasi ritarillisesti pistää, mutta yritin tänä aamuna saada pistämään, niin ilmoitti, että tarjous on jo ohi, kun oon niin hienosti itse pistellyt. :D Myönnän, on kyllä helpompi itse pistää, kuin antaa kokemattoman miehen pistää. Peukut pystyssä punktioon, toivottavasti saalis on hyvä!

Onko tää teidän eka hoito? Saanko udella taustaa, onko jokin " vika" löytynyt?

Naanuli kp16

Vierailija
15/24 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAANULI:on ensimmäinen hoito menossa ja piikitykset sujunut aikas mukavasti,eilen jouduin pistään jopa 3 kertaa koska ensimmäisessä " kynässä" oli niin vähän ainetta että joutu ottaan lisää toisesta ja sit se ruisku..inhottava jarrutus ruisku,maha ollut aikas kipeä,huomenna lääkäriin ja tieto et onko tullut lisää" asukkeja" .hoidossa ollaan siks et miehessäni ilmeni kakspäisiä ja hitaita " kavereita" itelläni on edellisestä liitosta kohta 13v tyttö..miehelleni on tieto ottanut todella koville mutta ihanasti mukana tässä hoidossa,joka kerta haluaa olla mukana käynnillä vaikka olisi vain sisätutkimus:)ens viikolla onneks ma ja ti töitä,sitten vapaata loppu viikon,sit pe piinapenkkiin:)

Vierailija
16/24 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on takana pitkä hoitorupeama, ensin inseminaatio, sitten 2 x ICSI ja vielä PAS, jonka tuloksena saimme tytön 11/2006. Aloitimme juuri toisen hoitorupeaman kun vauvakuume kasvoi niin huimaksi.

Olen nyt pistänyt Puregonia kaksi päivää ja ensi viikon perjantaina on varmaankin sitten punktio. Pelottaa. Mitenköhän nää kivut ja etenkin henkiset paineet ja pettymykset taas jaksaa?

Minulla on ikää nyt 34 vuotta joten ei uskallettu enää odottaa.

Lapsemme on lisäksi supervilli 1,5-vuotias, joka lukuisten allergioiden vuoksi ei vieläkään nuku kovin hyvin, joten oma jaksaminen kyllä pelottaa...

Mutta vielä se toinen lapsi pitäisi saada! Iik!

Vierailija
17/24 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sitten tuli vauhtia tähän hoitoon, aamulla, ihan yllättäen, olikin ovistesti +! Lääkäri perjantaina kehoitti aloittamaan sunnuntaista testaamisen, varuiksi, vaikkei uskonutkaan, että ennen tiistaita mitään näyttäisi. Maanantaina oli jo aika vahva, mutta aiemmin on mennyt siitäkin ainakin kaksi päivää, ennen kuin plussaksi vaihtuu. Eilen aamulla sitten pissin tikkuun ja jätin lavuaarille ja ihan nopeaan kävin sitten vilkaisemassa, negaa odottaen, mutta kappas, olikin niin vahva, ettei ikinä ole ollut!

Mulla oli kyllä Pregnyl kotona, mutta ei sitä neulaa, kun en muistanut pyytää. Soittelin klinikalle ja sovittiin, että meen kuitenkin lääkärille kymmeneksi, jotta nähdään, millainen solu on. Ja siellähän se mun aarre oli! Oikealla, 20mm rakkula. :) Limistä oli reilut 11mm. Hoitaja pisti sitten irrotuksen ja tänään meen inssiin. HUI! 13.30 on tapahtuma aika. Ja mikä kurjinta, en pääse omalle lääkärille ja mies ei todennäköisesti pääse mukaan. :( Mutta enköhän mä kestä.

Toi Pregnyl aiheutti muuten ihan kamalan kipeän punaisen " kuhmun" pistoskohtaan! Töissä aloin iltapäivästä ihmetellä, kun jotkut liikkeet sattui kamalasti mahaan ja vessassa muutoksen huomasin. Onneksi hoitaja muisti varoitella asiasta, jotten säikähtänyt, muuten olisin kyllä soitellut perään..

SAIJA34, kiva, että mies on kuitenkin noin päin ottanut asian, että haluaa olla mukana kaikessa! Meillä mies oli kanssa alkuun, mutta nykyisin rutiinikäynnit käyn yksin, yrittää päästä näihin isoihin mukaan, mutta tänään ei varmaankaan pääse.

Mitäs lääkäri sanoi? Oliko soluja tullut lisää?

Niin ja meillä siis ongelma on lähinnä mun matalassa LH-arvossa, miehellä on 10% normaalimuotoisia, kun viitearvo on 15%.

NIINANII, kiva kun hyppäsit mukaan! Tsempit piikkeihin, ne ei oo mukavia. Toivottavasti punktio menee hyvin, ilman isoja kipuja!

KUORIAINEN, mikä siellä on meno?

Naanuli

Vierailija
18/24 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissu meni hyvin, inssi oli äärimmäisen mukava kokemus. Harvoin kai voi noin sanoa, mutta tää lääkäri oli niin luotettavan oloinen ja mukava, ettei yhtään pelottanut, vaikkei oma lääkäri ollutkaan. Se perjantainen lääkäri ei ollenkaan antanut samanlaista turvantunnetta.

Mutta siis, ultrasi ja rakkula oli jo puhjennut (tunsin kipuja kahdentoista aikaan, olisko siis puhjennut silloin?), eli lääkärin mukaan paras mahdollinen ajankohta inssille. Kaverit oli myös priimaa, 9.8miljoonaa kappaletta ja 99% liikkuvia, sitä en huomannut kysyä, että onko noi kaikki sitten niitä normaalinmuotoisia, vai onko tuosta määrästä vielä sitten osa niitä epämuodotuneita..? Eli mitäs se peseminen oikein onkaan?

Limis oli myös täydellinen ja tää oli mulle uutta tietoa, mun kohdun aaltoliike on täydellinen. Eli toivottavasti on myös täydellinen päätös tälle taipaleelle.

Mutta oikeesti, ootteko tienneet, että ovulaation aikaan naisen kohtu aaltoilee sisäänpäin? Mä näin sen ihan omin silmin siinä ultraruudulla. Aika hauskan näköisiä sykäyksiä siitä lähtikin.

Toimenpide ei sattunut yhtään, vähän kiristi, kun ei käytetty mitään liukastetta, eikä edes ultratessa kortsua, vaan sellaista ohutta hanskaa, kuulemma kaiken vieraan viemistä emättiin vältetään, jottei siittiöiden matka tyssää niiden vuoksi. Lääkäri ruiskutteli hiljalleen ja rupatteli mukavia. Toimenpiteen jälkeen sitten makoilin 60 laskien vielä pedillä, taisi kyllä mennä vieläkin pidempään, kun juteltiin samalla. Kertoi mm. Kanadalaisesta tutkimuksesta, jossa joku nainen oli tullut raskaaksi kierrosta, jossa olivat olleet yhdynnässä 6päivää ennen ovulaatiota. Eli aika pitkään ne siimahännät voi elellä.

Vuodosta en vielä tiedä, kun en oo käynyt vessassa, lääkäri kehoitti pitämään kaiken kosteuden mahdollisimman pitkään sisällä.

Perjantaina aloitan sitten Luget ja 30.4. on mahdollisuus mennä veritestiin, jos haluan. En vielä tiiä, mitä teen, toisaalta jos menisi, niin siitä saisi varman tiedon onko raskaana tai onko ollut edes yritystä. Mutta täytyy nyt katsoa, miten asian järkkäilen.. Lääkäri suositti veritestiä, ettei vain kotitestin negan takia lopeta liian aikaisin noita Lugeja.

Naanuli *aika onnellinen olo*

Vierailija
19/24 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas Naanuli, se on sitten piinapäivät alkaneet. Hienoa, että kaikki olosuhteet olivat noin hyvät, peukkuja pitelen kovasti. :)

Eilen oli ultra ja näkyi vielä hieman limakalvoa, joten synarela ei ollut ihan nollille saanut toimintoja, mutta ei se kuulemma haittaa kun vielä suihkautella pitää kuitenkin. Piikitin illalla ja olin ihan hermona, ehdotin jo miehelle että hoitaisi sen, mutta eihän se nynny suostunu. Mutta kun sain piikin vatsaan, niin eihän se käynyt kipeää lainkaan. En muistanut enää että se olikin noin iisiä. Vähän laiton jälkeen kirveli, mutta tästähän se lähtee.

Vettä aloitin eilen tankkaamaan. Aikanaan ekassa ivf tuli niin paljon rakkuloita, että nyt moneen kertaan muistuttivat juomisesta vaikka ei sitä hyperiä tullutkaan.

Saa nähdä miten puntio ajoittuu, meillä kun turvaverkosto häipyy vapun viettoon kuka minnekin. Olen vähän jännässä että mihin lapset saadaan. Ja miehellä on aika kullannut muistot, kun luuli että siellä puntiossa " käväistään" ja saman tien pois. Sanoi, että voihan lapset ottaa mukaan, no ei tosiaan! Oli meillä esikoinen matkassa usein kun pas-siirtoja tehtiin kuopusta yrittäen, kun eihän se siirto kauan vie aikaa. Ja tietysti vapunaikaa, niin ajattelinkin tänään kysellä väestöliitolta miten siellä on putiikki kiinni...

Vierailija
20/24 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saija34 jokos punktio ja siirto takana vai vieläkö piikittelet?

Niinanii, huomasinkin tuolta toisesta ketjusta, että punktiossa olit käynyt. Pääsittekö siirtoon asti?

Naanuli, miten piinapäivät sujuu, monesko sulla onkaan meneillään?

Itse kävin eilen ultrassa ja ke tehdään puntio, pe siirto kunhan kaikki menee hyvin. Arvioitiin, että 15 munista sieltä saadaan. 2003 saatiin 18 ja 14 hedelmöittyi, joten toiveet on nyt aika korkealla, ehkä liiankin. Onhan kuitenkin ikää lisää ja ei ne samaa tahtia ole kasvaneet kuin aiemmin, pitää pistää enemmän Puregonia.

Alavatsa on ollut muutaman päivän arkana ja keltaisella mustelmalla pistosten kohdalta. Yritän juoda paljon vettä ja levätä, 4- ja 2-vuotiaat muksut, joten se lepo on mitä on, hyppäys sinne ja tänne. Mies tekee parhaansa helpottaakseen oloani, enkä tietysti yhtään käytä tilannetta hyväksi (yleensä hoidan kaiken kotona ja mies hoitaa työn ja tulot). Onneksi en ole työelämässä, on vähän helpompaa siltä kantilta. Niin ja näillä näkymin saadaan lapset hoitoon ja itsehän vietän vappupäivän sitten toivottavasti keveissä tunnelmissa lääkkeiden ansiosta. Eipä tarvitse perinteiseen tapaan viettää. ;) Eikös vappu ja juhannus olekin vähän sellaisia villiintymisaikoja, jolloin voi tulla sellainen vauvabuumi 9 kk niiden jälkeen. Täytyy toivoa, että itse on siellä seassa. :)

Sellaisia höpötyksiä, yritän pitää mielen keveänä ja olla ajattelematta kovin syvällisesti tätä koko hoitoa ja sitä, saadaanko raskaus aikaan. Ei sitten ainakaan se ressi haittaisi kovasti. Peukkuja muillekin, missä vaiheessa sitten menettekin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme