Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤HUHTIHIPPUSTEN JOULUKUU¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

01.12.2008 |

Se olis sitten jo joulukuu arvon naiset!!!!!!!!!!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täälläkin käytiin tänään 8 kk neuvolassa. Se olikin tavallista jännempää kun oli uusi neuvola ja uusi neuvolatäti. Ihan kiva ja pätevän oloinen täti olikin, onneksi,kun aluksi mietitytti kellä saa tulevat vuodet käydä. Oli vaan niin hankalaa kiireellä ettii sitä itäkeskuksen neuvolaa,niin iso ja sekava se itäkeskus....

mutta mitat oli 7830g, 68,5 cm ja pää 45,2 cm. Pituuskäyrä on menny jo jonkin aikaa alaspäin,mutta ei kuulemma pitäis olla huolta asiasta.

Kuitenki tuo Mikin muu kehitys tuntui terkkariakin mietityttävän...Kun Miki ei siis ryömi eikä edes istu itse...Onneksi meillä on ensi viikolla neuvolalääkäri, niin sielä selvii lisää. Mahdollisesti saadaan lähete fysioterapeutille. Mä olisin kyllä iloinen jos päästäis fyssarille, sieltä sais jumppaohjeita ym niin vois yrittää edesauttaa sitä kehitystä...

Mä tässä välillä jo lopetin sen kehityksestä stresssaamisen,mut nyt se alkoi taas...varsinkin kun kuulee miten teillä muilla lapset jo istuu, konttaa,nousee tukea vasta ym....huoh...Mikissä ei varmasti ole mitään "vikaa",mutta stressaa oonko ite tehny jotain väärin...istuttanu liikaa ym...No onneksi on se lääkäri pian niin saa taas lisätietoa.

Muutoin neuvolakorttiin kirjoitettiin: "Hyvä ruoka- ja unirytmi. Kierimällä liikkuu. Pakittaa. 3 hammasta ja 2 puhjennut. "

Meillä alkaa uusi koti pikku hiljaa valmistua rempan jäljiltä. Eniten vie varmaan aikaa uudelle alueelle tottumiseen ym. Tällä hetkellä tuntuu että ollaan täällä kaukana kaikista,ihan vieraalla alueella ym, eihän tähän ikinä totu...Mutta eiköhän tämä tästä. Onneksi tuolla metrolla pääsee pian "ihmisten ilmoille":D Ollaan siis muutettu Helsingin Myllypuroon. Tää aluekin on aika ankee, mutta täällä tuntuu olevan silti paljon lapsiperheitäkin ym. Uusia taloja tulee myös paljon. Mä en varmaan ikinä vois muuttaa mihinkään maalle jos tääkin on jo näin hankalaa.:D No onneksi mulla on täällä nää mun tärkeimmät miehet kuitenki.:)

Kotihoidon tuki-paperit tuli myös, aika järkytys kyllä miten vähän tukia tulee. Niistäkin lähtee verot. Oon tossa jo vähän katellukin töitä, pakko vissiin alkaa tekee ainakin keikkaa keväällä, vaikka ei haluisikaan. Mites teillä muilla?

Pääsin kuitenkin tänään shoppailee!Vaikka rahatilanne onkin huono,niin otettiin silti pankista asuntolainan lisäksi vähän remonttirahaa,niin sillä saa ostaa kotiin kaikkea kivaa. Kun kerta eka oma asunto johon saa tehdä mitä vaan,niin olishan se ollu tylsää jos ei rahaa olis yhtään..Mikille ostin tänään eniten kaikkea. Ikeasta ison aurinkolampun kattoon, päiväpeiton, verhot ym. Mikin huoneesta tulee vaalean vihreä ja pirteä.

Sitä on sisustuslehdissä ym ihania vaaleita ja tarkkaan mietittyjä lastenhuoneita, mutta mun mielestä lastenhuoneen pitää olla iloinen ja pirteä. Silti voi olla tyylikäs. On kyllä niin ihanaa kun pääsi vihdoin sisustamaan Mikille omaa huonetta ym! Niin kauan tästä haaveillu!:) Muustakin kodista tulee tosi kiva, oon kyllä tyytyväinen. Se koti kun kuitenkin on niin tärkeä paikka.

Onkos teille muille tärkeää se että pojalle on sinistä,autoja, lentokoneita ja tytöille punaista, kukkia jne? Kun me kinasteltiin siitä miehen kanssa, että kun halusin vihreät suloiset verhot, jossa on muutama melko huomaamaton sydän ja kukka, että voiko pojalle sellaista ostaa. Sain kyllä tahtoni läpi,mutta mietin vaan yleensä. Esim. Polarn o.pyretissä on unisex-vaatteita mitkä on tosi kivoja, vaikka poikienkin vaatteissa on hiukan pinkkiä tms. Mikilläkin musta body missä mm pinkkejä raitoja. Sitä paitsi,kyllähän miehetkin käyttää vaal.pun. paitoja.:D

No joo,nyt menee taas turhaksi jaaritteluksi ja kellokin ties mitä, jotenka paras mennä nukkuu.

Koittakaahan nyt naiset kirjoitella vähän ahkerammin! Edes vähän kuulumisia.:)

-Henna ja Miki-

Vierailija
22/40 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läl sinä Henna siitä Mikin kehityksestä ole huolissasi. JOs sinne fysioterapiaan pääsette, ni toivottavasti on jtain hyötyä. Täällä Turussa kuulemma kyselee vaan mitä kuuluu ja jaarittelee. Mitään ohjeita ei heru ja sitte vaan yhdessä ihmetellään, että voi voi, mikä mahtaa nyt olla vialla. Fyssa ei kuulemma edes kysele, onko edistystä tapahtunu ja testaa... En tiä Mulla ei ole omakohtaista kokemusta...

Jenna on nyt sitten ollut kipeenä. Nousi sunnuntai-iltana kuume 38.5. Oli aikas kuuma. Mittasin alusta vaan kainalosta, ku Jenna nukku ja oli helpompi niin. pepusta sitte myöhemmin mittailinja huomasin, että oli aika roima ero lämpöjen välillä - jopa 0.8 astetta. Korkeimmillaan kuume kävi varmaan vähän yli 40. Mä otin vaan vaatteita pois, eli vaippasilleen, ja tyrkytin juotavaa. Annettiin panadolia suun kautta kuuden tunnin välein sitte. Ohjeessa oli, että kolme kertaa päivässä... jos se tarkoittaa vuorokautta, ni tais tulla annettua liikaa ;))) NO, kuume kuitenki laski aina välillä, mutta nousi sit taas. Viime yö oli pahin, ku alkoi nenä sitten vuotaa ja ei pystyny hengittämään. Ihme kitinää meidän välissä. Piti nukuttaa sylissa ja ties missä. Meni aika vähillä unilla yö, mutta aamulla oli sitten 37,3 mittarissa. Päivällä oli suht pirtee, vaikka nenä vuosi. Ruokaa ei oikein menny, mut meni enempi ku eilen. Siinä alle 38 on lämpö pysyny. Nytte illalla tosin ooi 38,5. Mun miehen mielestä ei kannata nyt laittaa yöks suppoa, ku ei Jenna vaikuta kovin kuumalta kumminkaan. Se ei nukkunu tänään ku lyhyet päikkärit ja illalla puolisen tuntia. Luulis olevan väsy, mutta tuolla se vaan kukkuu ja unilaulaa :O

Joo. Jos ei torstaina ole kuume hävinny, ni viedään lääkäriin. Ettei oo mitään tulehduksia. Kuumekouristuksia eniten pelkäsin, mutta ei onneks tullu. Mä olen ite kanssa nuhassa, joten sitä tää varmaan sit on, En ottanu influenssarokotetta ja nauroinki, että eikai nyt heti sitte tullu sitä riesaks... AEnsin ku ei ollu edes nuhaa ajattelin,e ttä tulee vauvarokko. On siinäki tauti, ku ensin vaan joutuu odottelemaan kuumeen kanssa ne neljä päivää ennen ku tulee ne näpyt... mistä sitä sit tietää onko rokkoa vai ei, enneku aika näyttää? ;) Juu. Mutta mä meen nytte laittaa tytön nukkumaan ku iskä ei tajua. Se vaan on koneella ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on sekä äiti että tytär edelleen räkätaudissa. Kuume on Jennalta onneksi jo mennyt ohi, mutta nyt sitten yskii limaansa, luultavasti, ja nenä rohisee räkäisenä. Olen ahkerasti imenyt nenäFridalla. Toivottavasti ei kuivu limakalvot liikaa. Yöt on jo nukuttu aika hyvin. Pari kertaa vimme yönä heräsin siihen, kun Jenna yökki limaa kurkustaan. Edelleen nautiskelee tissimaitoa tuossa ennen kahta ja sitten aamulla kun heräilee. Nyt varsinkaan en ole edes yrittänyt siirtää sitä ekaa syöttöä aamulle, kun ei meinaa juoda mitään muuta. Onko muitten lapset huonoja juomaan? Vettä menee satunnaisesti pari hörppyä ja hieman mehulla värjättyä vettä samaten. Joskus intoutuu juomaan 40-50 milliä, mutta se on harvinaista se. Muutenkin on nyt ruuat menneet vähän heikommin. Puurojakin vaan maisetellaan. Lounana syö aika hyvin ja päivälliselläkin veti eilen vajan purkin maissia, mutta kun tässä meni jo purkki hedelmää ja purkki lihakasvissosetta 2 kertaa päivässä. No, eipä mullekaan ruoka ole nyt kovin maistunut, kun on vesiräkänuha ja kurkku sattuu. Ei olla kauheesti ulkoiltu viime aikoina, joten voi olla, että raittiin ilman puutekin sai pöpöt pesiytymään. Nyt vaan toivon,e ttei tule mitään jälkitauteja, kuten korvatulehdus. Ei olla käyty lääkräissä, mutta jos tota ny kauan kestää ja alkaa tuosta kärttyisemmäksi käymään, ni site käydään tarkistuttamassa lääkärissä. Kun on noita kaikkia viruksiakin, joiden oireet on ihan samat ku nuhassa... Jenna on aika pirteesti leikkinyt ja naureskellutki, mutta vähän on kiukutellut. Ei kovin paljon viihdy omissa oloissaan leikkimässä. Ehkä tämä sisällä olo ja tylsät samat maisemat saavat ton aikaan. Ulkona sentään nukkuu, että saa vähän raitista ilmaa. Eilenki mentiin mummilaan käymään, että pääsi tyttö vähä irti kuvioista. Siellä sitten oli heiluvainen ja naurusuu, vaikka ei saanut mummikaan syömään loppuja päivällisiä - ja mummi sentään on syöttökone ;)

No, tänään näkee serkkunsa saunaillassa, että kaipa se siitä. LAuantaina meillä on puuropippalot täällä. On jo perinne, että keitän ison kattilan riisipuuroa ja kutsun ystäviä syömään. Toivotaan, että jaksan sen hälinän. Pyysin vieraita tuomaan omat mukit ja lautaset ;) Pääsen tiskeistä ainaki eroon. En vaan tiedä, että tarttuuko nämä lenssut vielä, että pitänee pitää välimatkaa vieraisiin... Meillä oli eilen siivoustalkoot täällä. Laitoin talon joulukuntoon. Vielä toki on isoon jouluun aikaa, mutta puurojuhlaan pitää olla siistiä kumminki. Mies saa laittaa jouluvaloja lisää ikkunoihin aamulla. Ja paistaa tortut. Mä ajattelin puuron lisäks tehdä vielä suklaamanteleita. On jo tyrnijogurttikakku valmiina. Ja suklaapähkinäpikkuleivät :)

Vierailija
24/40 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Lumi tuli, lumi suli. Taas on aikas lämmintä ja mustaa. Pieniä lumipaakkuja siellä täällä. Joka päivä aurinkoa luvataan kahden päivän päästä. Noi ennusteet on kyllä semmosia. Ja pakkasta jos nyt edes jouluksi sitten saisi.... Mutta joulun valmistelu tuo hyvän mielen. Kynttilöitä on nyt kärynnyt aika taajaan ja musiikkia on soitettu lähes tauotta ;) Paketoininn ajattelin aloittaa sunnuntaina. Mulla on 11 rullaa paperiua, ettei vaan lopu kesken :))) sain muuten epäonnistuneen keittiön pöytäliinaostoksenkin käännettyä hyväksi, kun anoppi lupas ostaa mun vääränkokosen ja värisen liinan. Päätin antaa sen sille lahjaks kumminki. Nyt saan sitte ostaa uuden liinan ;) Honkkarissa näytti olevan jouluvahakankaat edullisia. Ehtis vaan hakemaan... Jouluverhotki jo vaihdettiin. Tosin mulla ei ole kovin jouluisia verhoja ku keittiöön...

Joku täällä tais kysellä noista pojille ja tytöille sopivista verhoista ja sisustuksesta yleensä. Mä olen sitä mieltä, että ei poika siihen kuole jos verhoissa on jotain muutaki ku autoja, puuhapetejä ja äksönmänejä :) Vihreä väri on ihan kiva kummalle tahansa. Ja kaikki vaaleanpunaiset ja punaiset raidat sopii kyllä pojankin vaatteisiin, Itse en Jennalla kovin paljon sinistä ole käyttänyt, mutta vihreää, ruskeaa ja lilaa käyttäsin enemm'änki, jos vain löytyis sopivia. Ika vaaleanpunaista ja valkoista on toi väritys. Tai sitte sellasta liian kirjavaa ja kukertavaa. Mä en siedä yliretroja vaatteita. Ruskea-oranssi-vihree on ihan ok, mutta sitte jos mennään kuvioissa yli ni... Joo.

HUomasitteko, että jatkossa äippäpakkauksiin tulee vaan kestovaippoja? Mäkin tässä olen miettiny, että pitäskö alkaa kestoilemaan. Nyt on niin helppoja vaippoja jo tarjolla. Kakkavaipan pesuki on nyt helpompaa, ku Jennan kakka on jo aika kiinteetä. Vaippala.comissa kävin vähän lukemassa. All-in-one vaippoja mietin tai sitte niitä, missä on imutasku, johon laitetaan se imuosa vaan. Onko teillä kestovaipoista kokemusta? JOssain oli, että noi yhdenkoon helahoidot kestää kauan kuivua. Tarvitaanko niitä vaippoja tosiaan 20-30??? Ja onko se riisipaperi niin hengittävää tosiaan, että sen voi laittaa siihen päällimmäiseksi ihoa vasten? Mä olen aika pihalla näistä... Ja tarviiko sitä kakkanpoisliukastuspaperia edes siellä ;) Meilä käytetään nytte liberoa, ja on se tytön iho aika rypistynyt, kun hautuu siellä vaipassa. Ihottumaa tosin ei ole ollut juurikaan. Ja ajattelin myös, että oppis kuivaksi helpommin, ku tuntis, että vaippa on märkä. Muumiin ajateltiin taas kohta vaihta, ku tuo 9 kg eteenpäin alkaa taas istua. NYtte se on liian iso, ja edellinen koko on liian pieni. Mutta siis, jos noissa kestoissa tosiaan säästäs, ni kait se ois sen arvosta. Meillä menee nyt 4 -5 kertavaippaa päivässä. Riippuu siitä kakkaako usein. Se 20 kestovaippaaki kestäs sitte jotain 4-5 päivää... Vai pitääkö niitä useammin vaihdella ku neljän tunnin välein? Tai kait se riippuu siitä imuosan paksuudesta ja vauvan märänsietokyvystä... Meillä käy toi pyykkikone muutenki ainakin 2-3 kertaa viikossa, ni kait ne siinä menis ohessa.

Mä toivon nyt teiltä kommentteja, ku en jaksa mennä kirjoittelemaan tonne vaippaosioon ;)

Vierailija
25/40 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikat taas pitkästä aikaa märästä helsingistä. Enpä ole viitsinyt koko päivänä taas nenääni ulos pistää. Enhän mä enää kerkiä tänne koskaan kirjoittelemaan kun pitää yrittää pysyä tuon neidin perässä =). Se kiipeää ihan joka paikkaan, koko ajan pystyssä ja sit irrottaa otteen tuesta -ja kops.

Voi kun on ollut paljon noita flunssia liikkeellä, moni hippunen ollut kuumeessakin. Meillä on vielä säästytty, tyttö on ollut terveenä, pientä nuhaa lukuun ottamatta -kopkop!

Meillä tuli tytölle myös ylähampaat ja niin kuin Jennakin niin osaa kivasti narskutella niillä -koko ajan. Nyt Saagalla on jo kuusi hammasta, aika tahtiin tullut.

8kk neuvolassa mitat oli 9180g ja 72cm, pää 45,8. Tasaiseen tahtiin kasvaa.

Teitähän on aika monta, joiden lapset ei vielä liiku. Eikös tästä voi päätellä että normaalia on? =) Musta kuulostaa kyllä ihan normaalilta, lapsethan lähtee hirveän eri aikoihin liikkeelle. Tutun lapsi 9kk ei liiku vielä ollenkaan, mutta ymmärtää puheesta selvästi jo vaikka mitä. Ja ihan normaali on. Lapset vaan kehittyy kaikki omaan tahtiinsa. Mun on tietysti helppo sanoa, mutta älkää olko huolissanne!!

Ja sitten siihen vaippa-aiheeseen =) . Siitä voisinkin kirjoittaa varmaan kolme sivua, mut yritetäänpä nyt tiivistää. Me ollaan käytetty alusta asti kestoja kotona ja joskus ulkonakin, riippuu mihin ollaan menossa. Ja yks syy siihen on just Saagan tosi herkkä iho, joka pysyy parempana kangasvaipoilla. Ei sun Salijy varmaan kannata heti ostaa niitä niin paljoo, vaan eka vaikka pari erilaista joilla sitten harjoittelee ja miettii tykkääkö hommasta. Jos innostuu niin tietääkin sitten paremmin mistä vaipoista tykkää. Ja yksikin kestovaippa päivässä on 365 vaippaa vähemmän kaatopaikalla vuodessa!! Ja sitten kandee kierrellä kirppiksiä niin löytyy huomattavasti edullisemmin kuin uutena. Muutamia olen uutena ostanut kun olen niin nättejä löytänyt =) . Meillä eniten on käytetty ihan sisävaippa ja kuorivaippa -yhdistelmää ja sitten taskuvaippoja. Ne all-in-one -vaipat todellakin kuivuu sairaan hitaasti, mä en ainakaan jaksa kattella niitä kylppärissä kuivumassa montaa päivää =) . Ja se riisipaperi siellä ihoa vasten helpottaa lähinnä kakan nostamisessa pois, joskin pitää myös vaipan kuivan tuntuisena lapsen ihoa vasten. Mä laitan sen jos jaksan. Mutta aloittamiseen varmaan taskuvaippa ja sisä- ja kuorivaippa on ne selkeimmät ja helpoimmat vaihtoehdot! Nämä siis vain minun mielipiteitäni meidän vauvalla!! Jokainen löytää omat juttunsa. Ja kyllähän sitä rahaa ja vaippapakettien rahtaamista on säästyny aika paljonkin. Niin ja mä pesen vaippapyykin yleensä joka toinen päivä,muuten ne alkaa jo haista jos pitempään on. Mutta kysele vaan lisää jos haluut vielä jotain tietää =).

Hauskaa viikonloppua kaikille!!

- vanilja ja Saaga ihan kohta 8kk

Vierailija
26/40 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kestoilu täälläkin mielessä! Nyt kun menee tuo koko L,joka menis sitten koko loppu vaippa-iän ni nyt mä ajattelin kanssa alkaa käyttää kestoja. Ainakin jonkun verran. Tällähetkellä mulla ainoastaan yks sellanen all-in-one vaippa,joka jo Netalle hankittu,ja siitä en kamalasti tykkää.. just kun on niin älyttömän hidas kuivumaan. Ja tönkkö. Mutta itseasiassa just nyt se on Laurilla päällä tuola päikkäreillä.

Just ooon noita taskuvaippoja huudellut tuola huuto-netissä,tänään ja huomenna selviää mitä saan :)

Mä siis kehuja kuullut noista taskuvaipoista,niin niitä nyt meinasin hommata. Mä ehkä jollain viidellä vaipalla ajattelin alotelle,ja hankin sitten lisää jos kunnolla innostunkin :D

Hei,nyt kun täällä vaippa-asiantuntija (vanilja) niin jos viittit mua valaista,että siis mitä kaikkea sinne taskuvaipan sisään pistetään..? Siis sellanen imu ainakin,mutta tuleeko lisäksi harsoa tms..?

Juu,huomaa varmaan että en oo ihan perillä näistä vielä :)

Täällä vihdoin tuli Laurilla nuo ylähämpaatkin läpi.. ja niitä olikin sitten kivuliasta tehdä. ke-to oli yhtä huutoa vaan.olin jo varma että kipee on. Mutta eilen sitten kävin aamulla kuuntelee että miten se tollei narskuttaa hampaita.. :)

Mutta eipä meille taida muuta ihmeempää kuulua.. pipareita ja sämpylöitä pitäs käydä leipomaan,mutta saas nähdä jaksanko tänään.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!!

Viva ja Lauri kohta 8kk

Vierailija
27/40 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan pitkästä aikaa. Aika vain menee niin kamalan nopeaan että ei perässä pysy.

Poitsu on nyt siis jo 8kk ikäinen. Neuvolassa käytiin jo vähän etukäteen ja siellä kaikki hyvin. Kasvaa hitaanlaisesti joten 10kk iässä on vielä kasvukontrolli. Meillä liikutaan edelleen ryömimällä eikä edes mallaa konttausasentoon. No välillä peppu nousee ja joskus on saanut itsensä punnattua polviseisontaan pallia vasten. Mutta vauhti ryömimälläkin riittää täällä remontin vaivaamassa talossa. Ehtii noinkin tekemään tuhojaan. Ruoka maistuu pääosin hyvin ja kaikki menee sisään. Ja nyt on ihana ajo mussuttaa ruisleipää, tosin se on enimmäkseen murusina lattialla. Hampaita on tullut jo kolme läpi eli kaksi alhaalle noin kuukausi sitten ja viikko sitten tuli ylös toinen hammas, toinen onkin ihan puhkeamaisillaan siinä vieressä.

Pääosin on oltu terveenä. Poitsulla oli kuumetta yhden päivän ajan tällä viikolla ja räkääkin riittää edelleen, mutta korvissa ei ollut kun perjantaina käytin näytillä. Itsekin sairastin keuhkokuumeen. Kyllä sitä silloin kiitteli valmisruokia. Makasin sohvalla 39 asteen kuumeessa ja poitsu meni lattialla minne halus. Välillä sai hakea pahanteosta pois. Ja onneksi meillä nukutaan kunnon päiväunia eli pari kertaa päivässä 2,5h vetäs unta säästääkseen äitiään. Mutta yölläpä ei sitten äitiä säästetäkään. Edelleen syö 2-3 kertaa yössä, rajana pidän että ennen kahta en anna tissiä, mutta siitä eteenpäin sitä ollaankin vailla 2h välein. No nyt kun oli kipeenä annoin useammin, mutta viime yönä sitten yritettiinkin palata arkeen ja huusi tunnin ajan yöllä. Eli aika sitkee sissi on tissin perään. Pitäs varmaan lopettaa koko imetys että saisimme nukkua kunnolla. Mutta pikkuhiljaa tässä kypsytellessä asiaa yritämme palata edes entiseen rytmiin eli siihen 2-3 syöttyöön yössä.

Jouluvalmisteluja meillä ei ole pahemin tehty. No lahjat suunnilleen hankittuina, paitti tälle pienimmälle. Mutta onhan tässä vielä reipas viikko aikaa.

Nyt kutsutaan pitänee mennä.

Vipe ja poitsu 8kk

Vierailija
28/40 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taskuvaipan sisään pujotellaan vaan se vaipan imu. Imuna voi käyttää mitä vaan sattuu kotoa löytämään, just esim. harso tai vaikka vanhan pyyhkeen paloja. Ne valmiit myytävät imut on hyviä siks kun on tosi imukykyisiä ja silti ohuita. Harson kun taittelee sinne niin tulee aika paksu paketti ja silti joutuu pian vaihtaan. Mä käytän usein harson tai pyyhkeenpalan lisäksi siellä jotain bambu/hamppu/mikrokuitu-imua jolloin vaippa kestää 2-4 tuntia. Esim nyt tällä hetkellä Saagalla on taskuvaippa jossa on sisällä taiteltu flanellinpala ja itsetehty froteepyyheimu =). Luulen Viva että se 5 vaippaa alkuun on just hyvä, sitten ne saa illalla pesuun ja kuivuu yön aikana niin saa taas seuraavaks päiväks käyttöön. Tsemppii kokeiluihin!

Meillä kans ollut nyt muutaman päivän hirveä kiukku päällä, luulin et hampaista johtuis, mut eipä menny ohi vaikka etuhampaat tuli. Viime yönäkin taas tyttö heräs 22.30 uniltaan ja valvoi 02.10 asti. Vähänkö väsyttää! (siis äitiä) . Mieskin kävi yöllä sen kanssa vaunuilla ulkona, nukkui koko matkan, mut kun tuli takas kotiin niin heräs taas heti. Vinkkejä??

-vanilja

Vierailija
29/40 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kamalalta kuullostaa nuo Saagan yöt.. :/

Mä en kyllä taida osata mitään neuvoa. Meilläkin viime yönä herättiin huutamaan pariin kertaan,mutta suht pian sain rauhotettua takas nukkumaan. Kamala olis kyllä jos jäis moneks tunniks yöllä valvomaan.

Huutaako Saaga vai on vaan hereillä kun yöllä noin herää..? Mä aika herkästi tuppaan antaa särkylääkettä jos huutamaan herää eikä meinaa rauhottua. Mut tietty jos ei huuda niin tuskin sitten mihkään sattuukaan. Jos jotkut uudet taidot herättää harjottelemaan yöllää..? En mä tiiä :)

Nyt on niitä vaippoja jo kolme huudettuna,samoin pari lisäimua. Ja yöllä sulkeutuu vielä parin vaipan huudot.. :)

Ja nyt löysin sitten nuo kestovaippainfon sivut,ja sielähän onkin hyvä vaippa-kirppari. Niin sieltäkin ehkä pari vaippaa tulossa,jos eivät kerenneet menemään jo.. :)

Mä oon aina tällänen,jostain jutusta kun innostun niin innostun sitten ihan kunnolla :D

Toivottavasti olis nyt hyviä nuo vaipat..

Me oltiin tänään mun äidillä saunomassa ja syömässä,niin sielä kun tilaa siinä olkkarissa niin huomas että kyllä tuo poika aika paljon kuitenkin liikkuu. Kokoajan oli just sielä missä ei sais olla. Ja kun pois nostaa niin ei mee kun hetki niin on taas mennyt..

Eli siis Lauri menee kierimällä ja navan ympäri pyörimällä. Aika hyvin jo pääsee noinkin :)

Sitten meillä on kuukauden verran ollut hieman tissi-ongelmia. Eli Laurille ei kelpaa enää useimmiten kuin aamulla tissi. Sillon ottaa kunnolla kummastakin.

Päivällä jos koitan tarjota niin imasee kerran tai pari ja kääntää pään pois ja käy kiemurtelemaan/itkemään/saattaa purra..

Välillä saattaa kaks kertaa päivässä huolia,mutta useimmiten vaan kerran.

Niin oon miettinyt että saakohan tuo nyt tarpeeksi nestettä/maitoa. Kun en siis ole mitään lisämaitoja antanut. Puurot syö aamuin illoin ja niissä on maitoa (aamulla 2dl,illalla n.3dl). Ja vettä annan yleensä ruoan päälle.

Noh,märkiä vaippoja kuitenkin tulee ihan hyvin,joten eiköhän tuo riittävästi saa.. Mutta kaikkea sitä vaan tulee stressattua. :)

Juu,mutta jospa nyt menis tekemään jotain muuta,kun niin paljon taas tullut tässä koneella istuskeltua.

Vierailija
30/40 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mäkin taas istuskelen koneella, pitäis varmaan mennä nukkuun nyt kun Saagakin nukkuu. Jos se meinaan herää taas tunnin päästä kukkumaan... Niin siis ei se itke yöllä, jos ei väkisin yritä nukuttaa. Se seisoo pinnasängyssä jodlaamassa ja hakkaa tutilla pinnoja. Ja kyllä se sitten huutaa jos ei sen kanssa jaksa touhuta, mut ei se mitään kipuitkua kyllä mun mielestä oo. Nukkuu vaan tosi levottomasti ja just kun sai sen nukahtaan niin 5min menee ja neiti on taas seisomassa. Silloin kun ne hampaat tuli annoin panadolia ja nukuttiin mut ei kai sitä ilman syytä nyt viitsi antaa.

Viva, Th:n antaman lappusen mukaan tän ikäinen lapsi tarvitsee 600 ml maitoa / vrk ja se sisältää kyllä maitoon tehdyn puuron. Mun laskutaidolla siis Lauri sais hyvinkin ton määrän =) . Ja jos kerran märkiä vaippoja tulee ja lapsi on tyytyväinen niin tod.näk saa tarpeeksi. Voithan aina koittaa tarjota pullosta maitoa, meidän tyttö ei ainakaan huoli jos ei ole jano mutta juo jos on. Hassua, siitä on varmaan jotain pari kk kun valittelin täällä samaa, Saagalla oli joku "en juo maitoa" -kausi. Silloin sä just lohduttelit että kyllä se tarpeeks saa =) =) ja sen jälkeen se rupeskin juomaan paljon enemmän.

Tosi kiva, kun oot Viva säkin innostunu oikeen kunnolla noista kestoista! Mä oon kans ihan samanlainen, aina kun jostain innostuu, niin sitten on pitkin yötä koneella lukemassa kaikkee silmät ristissä. Mites Salijy sun vaippahommat edistyy?

Nyt mä meen ihan oikeesti nukkuun, on tota univelkaa kasautunu. Tänään oon antanu Saagalle vaan ihan satavarmasti ei-allergisoivia ruokia, jos vaikka onkin joku epäsopiva ruoka-aine taas mukana ja siitä noi yöhulinat... Kokeillaan nyt peruna-porkkana-riisi -linjalla pari päivää.

-vanilja

Vierailija
31/40 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että teillä oli sama juttu sillon joku aika sitten tän maidon kanssa.. :) No mut hyvä kun teillä se meni ohi,jospa täälläkin!

Juu,tuleehan noista puuroista jo se 5dl.. ja kai tuo sentään sen desin aamulla huolii niin eiköhän tuo määrä täyty :)

Mä kun niin päätin että sinne 1vuotiseksi imetän ja pullovaiheen jätän kokonaan väliin,ni tosi iso kynnyt pulloa antaa.. Ja sit luultavasti ei kelpais tuota vähääkään tissi kun huomais että muualta saa helpommalla.. :)

Ehkä siis jatketaan vaan näin ja koitan kuitenkin tarjota tissiä,jos se taas kävis joskus kelpaamaan.

Täällä kans nyt nuo yöheräilyt lisääntynyt,viime yönäkin heräs kaks kertaa itkemään ja oli kääntynyt selälleen.. onneksi kuitenkin suht nopeesti rauhottuu. Että ei nyt kuitenkaan mitään verrattuna tuollaisiin monen tunnin yö-valvomisiin.

Mutta just kun illalla tulee istuttua tässä koneelle liian myöhään ja sitten yöllä heräiltävä ja aamulla puol7,niin alkaa kyllä taas väsymys painaa :)

Kerkesin mennä jo tottumaan hyviin yö-uniin. Mutta jospa tää olis vielä noista hampaista meillä,kun se toinen hammas on vasta puoliksi läpi,niin jos se on vielä kipee. Tai jotain.

Niin,ei tietty sillon kannata Saagalle kipulääkettä antaa jos ei näytä siltä että mihkään sattuis. Toi oli kyllä niin rasittava vaihe kun seisomaan oppi,muistan Netasta.. Kun aina piti ponkasta pystyyn,ja varsinkin kun ei osannut ite laskeutua niin huuto alkoi samantien.. tuhat kertaa sai käydä kippaamassa alas.

Sillon meillä vähän auttoi sellanen "unipussi",sen kanssa kun ei päässyt ainakaan kovin helposti nousemaan ylös.

Mutta toivottavasti teilläkin olis vaan joku vaihe tuo!

Mulla nyt onkin jo yli se 5 minkä suunnittelin noita vaippoja :D Huutonetistä huusin neljä ja sieltä kestovaippainfon kirpparilta ostin vielä kolme. Ja yks oli valmiiksi. Eli nyt niitä olis jo 8. :) Ja niitä imuja sun muita kanssa ostin aika pinkan kun halvalla sai.

Eiköhän tää näillä jo aika hyvin käyntiin lähe.

Mites muuten matkoilla? Ootteko Vanilja kestoillu myös reissussa? Ja jos,niin sujuuko ihan hyvin..? Vaikka eipä me nyt missään usein käydäkkään,parin kuukauden välein Lahdessa vaan. Ja onhan sielä pesukoneet sun muut,että miksi ei se sujuis sielläkin :)

Monetkos päikkärit muilla vielä nukutaan?

Lauri nyt selkeesti kaksiin vaihtamassa. Eli tässä aamupäivällä nukkuu pitkät unet (2-3h) Ja iltapäivällä sitten toiset (1-2h). Jos noi ekat unet jää jostain syystä lyhkäsemmäks niin sitten saattaa ottaa vielä ne kolmannetkin unet.

Mutta nyt pitäs varmaan käydä tekee jotain hyödyllistä kun Lauri nukkumassa ja Netta hoidossa.

Vierailija
32/40 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aattelin huomenna kirjottaa enemmän kun on se neuvola mutta nyt aikaa niin laitan kans nuista heräilyistä. olen tuonne yökköjen ketjuun kirjotellu, just kävin sinne kirjottamassa kun aikamoista härdelliä. siellä on tarkemmin en jaksa uudestaan kirjottaa. :) mutta tosiaan meillä niin että mä en oikeen ite saa denää nukutuksi kun poika heräilee niin tiheään tahtiin että oon ihan stressissä että kohta herää jne. kestää tosi kauan saada itellä unta ja aina ku saa niin sit poika herää. mies nukkunu jotai 5 yötä nyt toisessa huoneessa kun ei tuu muuten mitään. ärsyttää kun sain jo pojan omaan sänkyyn niin nyt sitte pakko ottaa taas meidän sänkyy jos aikoo edes vähä saada ite nukuttua. tammikuussa aattelin jotai unikoulua ja lopetan sitte vaikka imetyksenki jos ei muu auta. olin kyllä aatellu et siirtyis sit suoraan oikeaan maitooon mut saa nyt nähä. ajattelin huomenna lääkärineuvolassa kysellä vinkkejä. on nimittäin pönttö vähän itellä sekasi. päivät menee kyllä hyvin ja yhet päikkärit nukkuu meidän poika enään. mutta kirjotan huomenna lisää kun saa uudet mitat sun muut : (jos kerkeän) :D

Vierailija
33/40 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitat oli: 11,100 kg ja 75,8cm. Pituuskasvu hidastunu, painon kasvu tasaista. Niin ja päänymärys oli 47cm. Lääkäri kkirjoitti: 'Reipas poika, yöllä paljon hereillä. Syö hyvin lusikalla, juttelee vo:lla. Tarttuu varmalla otteella, pinsettiotekin hyvä. Seuraa helmeä. Ei karsasta, punaheijastus hyvä. Varaa jaloille, nojaa käsiin vatsallaan. Suojaheijasteet kehittyneet.'

Ei tarvi kuulemma olla huolissaan liikkumisista sun muista, kun siitä kyselin. Sano että näyttää oikeen hyvin kehittyneeltä. Noista uniongelmista sanoin niin lääkäri sano että ei enään ruokaa yöllä. Sanoin että tammikuussa sitten otan itteä niskasta kiiinni ja pidän unikoulun ja samalla tissi pois. Ja omaa huonetta suosittelivat myös.

Sanoinki eilen illalla miehelle et laitetaan sit omaan huoneeseen kun olen tullut siihen tulokseen että herää monesti kunnolla meidän peitonkohauksiin ja tuntuu että oikeen kuuntelee kuuluuko mitään että vois herätä. Eilenkin heräs illalla kun ei oltu vielä miehen kans nukkumassa ja oltiin hiirenhiljaa niin sinne se sit nukahti uudestaan. Myöhemmin kun menin ite nukkumaan niin heräs heti itkemään ja halus viereen. No tammikuuta odotellessa tässä sinne asti sinnitellään jos sit sais jotain tulosta.

Ja päivärytmiä yritän nyt muuttaa kun ollu niin myöhänen meillä. Tänään oli jo meille aikasin 10.20 tuo neuvola niin tästä on hvyä aloittaa kun tänään jo herättiin aiemmin. Poikakin nukku tulomatkalla rattaissa pikku päikkärit niin jos saisin kahteen siirryttyä takaisin et iltapäivällä ottais vielä toiset. Toivottavasti tää nyt onnistus. Pitää laittaa itellekki kello aamulla soimaan sitten että herää aiemmin ja poika raakasti vaan ylös sängystä!

Poika liikkuu edelleen kierimällä. Nykyään vaan vähän isommilla alueilla ja haluja kyllä näyttäs löytyvän. Viime viikolla yritti konttauasentoa parina päivänä mutta siihen se sitten jäi :D No kaikki aikanaan sitten, tiiän et oon vähä malttamaton.

Semmosta tällä kertaaa jos selityksistä sai mitään tolkkua :D

catha ja poika 8,5kk

Vierailija
34/40 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joulutohinat päällänsä. Jennalla on vielä pinetä nuhaa, mutta muuten on jo entinen ittensä. Tosin hampaiden tulo taas vissiin aiheuttaa pientä levottomuutta. Heräs tässä kolmena yönä 04-05, mutta viime yön nukkui kiltisti yhdellä syötöllä. Minäkin tässä mietin,e ttä mahtaako sitä maitoa tytölle tarpeeksi herua, kun imetän vuorokaudessa aika usein vaan 4 kertaa. Jotenki se tissi vaan unohtuu, ku pitäs heti aamupuuron jälkeen antaa, jos mielii ehtiä ennenku Jenna taas simahtaa. Siis ku mä syön ja luen lehteä siinä ja Jenna leikkii ja sitte se jo nukahtaaki taas... Jä päivällä ku herää saa ruokaa ja sitte taas jotenki se helposti unohtuu se tissi, varsinki jos menee jonneki. Nytte on jo kello vaiks mitä ja olen viimeks aamuyöstä imettäny... Pitäs varmaan skarpata, ettei lopu maito ja että tyttö saa tarpeeksi.

Jennalla on nyt alhaalla 3 hammasta hyvin näkyvissä ja siinä vasemmalla puolella pilkistelee jo. Ylhäällä on myös 3 ja neljäs tulossa. Mä en ole vielä antanut paljon pureskeltavaa. Mitä nyt jotain mariekeksiä on lähinnä imeskelly... En oo antanu riisiä enkä makaronia vielä. POttua ja maissia vaan on ollu se pohjaruoka, johon sitte on yhdistetty lihaa ja kasvista. Kaupan kalaherkkubona ei kelpaa ollenkaan ;) Mä ajattelin nyt seuraavat satsis alkaa keittelemään potut, porkkanat jne. vähän isommiksi paloiksi ja soseuttamaan haarukalla vaan. Herneitäki tarttis varmaan kokeilla. Jenna ei osaa poimia pieniä palasia vielä sormillaan, hyvä ku leipää tms. osaa tunkea suuhunsa. Vähän on hakusessa sekin vielä. Pinsettiote kyllä on ihan kunnossa, mutta ku Jenna tosiaan ei just mitään sinne suuhunsa muutenkaan vie, ni ei sitten tuo ruokakaan. Pari kertaa se on nytte osannu jopa nokkamukin viedä suuhunsa, mutta nykyään pureskellaan sitä nokkaa, ja juominen on sivuseikka. Tosi kuiva tyyppi meidän Jenna. Ei juo paljon ,mutta pissaa tulee silti aika lailla :)

Siitä päästäänki sitte taas näihin vaippoihin. Mä en ole vieläkään siis ehtiny hommaamaan niitä kestoja, mutta ensi vuonna sitten. Mä ajattelin ottaa kaverin neuvosta vaaroin ja vuokrata ensin muutaman vaipan. Sitte näkee sopiiko ne. On kuulemma edullista ja saa pesuaineetki kaupan päälle. Pitänee koittaa sitä sitte ensin. Ja taidan jättää sen aio-vaipan kokeilematta vallan., Kaveri suositteli kuori- ja sisävaippoja, mutta mä kokeilen ensin niitä taskuja. Katotaa sitte minne tie vie.

Jenna nukkuu nyt. Ois hyvä tehdä taas muutama paketti valmiiksi, mutta ku ei millään viittis. LAiskottaa :) Pitäs käydä tossa tarjoustalossa vähän katsomassa, josko löytyis jotain lahjaa Jennan serkkupojalle. Vaatetta lähinnä, tai joku kirja. Leluja sillä on niin, ettei huoneeseen meinaa enää mahtua. Mä todella toivon, ettei meillä ole koskaan niin paljon leluja. Jonku nuken vois Jennalle ostaa, ku se pitää ihmishahmoista ihan simona. Eläimet ei ole ollenkaan niin kivoja. Mummilassa leikkii muovisilla pönttöukkeleilla. Ne on vissii upeita sitte.

Joo. Mun lenkkeilykamu perhevalmennusryhmästä on aloittamassa työt tammikuussa. Tosi haikeeta. Iski itelleki tajuntaan,e ttä ei tätä ikuisesti kestä. Mä olen ihan tykänny olla kotona Jennan kanssa. Inhoan aikatauluja... Nytte on ihan hyvä rytmi, mutta ei tarvi kumminkaan kelloa tuijotella suuresti. Kohta se on sitte itelläki taas mietittävänä,e ttä minne hakis töihin. Yhteen paikkaan tosin jo hain, mutta eipä oo kuulunu mitään vielä. Ajattelin hakea myös opiskelemaan., En tiiä olenko täällä jo kertonutki siitä. Vähän on perhosia vatsassa, ku ei tosiaan ole sitä työtä odottamassa ja ihmisiä vähennetään taas joka paikasta. Ei tekis mieli taas joutua työllistetyks jonnekin tukityöhön. Mulla ois niin paljo enemmän annettavaa, ku vaan ne pätkät, mutta minkäs teet. PItää varmaan oma yritys laittaa pystyyn :))))

Mutta nyt mä meen kuulkaas sittenki niitä paketteja kattomaan.

Vierailija
35/40 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Käytiin tuossa eilen neuvolalääkärissä. Kaikki oli ihan hyvin, kuulo jne. Lääkäri ei ollu huolissaan Mikin liikkumisista, sanoi että se pyöriminenkin on ryömimiseen verrattavissa. Fysioterapiaa ei kuulemma tarvii kuin vasta 1,5 v jos ei silloin vielä kävele. Kysyin että voisko sinne fyssarille silti mennä että sais jumppaohjeita ym niin tulis itellekin enemmän olo että yritän ainaki parhaani auttaa. Kun en mä halua että Miki oppii kävelee vasta 2 v niin kuin mä...Lääkäri sanoi että sopiihan se ihan hyvin, ja sain ajan ens kuun puoliväliin. Että jos Miki ei silloin 9 kk iässä vielä ryömi niin ehkä ihan aiheellistakin mennä,ainakin mun mielestä.

Nyt kun te tosta kestoilusta ootte jutellu niin mietityttää itteänikin jos sen alottais taas...kun se kiinteämpi kakkakin olis helpompi tiputtaa pönttöön...Mä meinaan kestoilin silloin alkuun mut sit en jaksanu enää kun kertis oli niin paljon helpompi hajun ym takia. Mutta kyllä nuo kertiksetkin haisee niin pahalle tuolla roskiksessa!

Mummi ja pappa kävi täällä tänään tsekkaa uuden asunnon. Olivat tosi positiivisesti yllättyneitä jne. Ihan kiva, kyllä mä täällä hulluna huhkinki eilen imurin ja pensselin kanssa että sain tän valmiimmaks ennen niiden tuloa.:D Vaikka onhan täällä vielä hommaa niin pirusti...

Mulla oli vielä jotain muutakin asiaa, mutta en muista sitä enää...damn...no taidanpa mennä tästä tekee ruokaa sitten!:)

-Henna ja Miki- tänään tasan 8kk!:)

Vierailija
36/40 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä siis liikutta kans kierimällä ja navan ympäri. ja varaa käsille makuullaan.. Mutta silti saatiin lähete lastenpolille lisätutkimuksiin kun pitäs kuulemma jo ryömiä.. :(

Ja mä kun en itse ollut ees huolissaan vielä,kun kuullut monesta paikkaa että 10kk vasta pitäs liikkua. Enkä kyllä rupee huolestumaan vieläkään,kyllä tuosta pojasta näkee että ihan kunnossa se on. On vaan sellanen rauhallinen.. Mutta lääkäri kun on sitä mieltä että pitää jo liikkua niin onhan se mentävä tutkituttamaan. Ajan tulossa kuitenkin menee kuulemma noin kuukausi,niin pitää kuulemma sitten vaan perua se aika jos Lauri lähteekin ryömimään.

Juu,ja mitat on nyt 10kg ja 70cm (päänympärys 45,5)

Niin ja tuosta maidosta meillä sanoi se neuvolan täti että ihan hyvin kuulemma riittää vaikka vaan aamulla ottaa tissiä. Sellasen 1-2dl kun saa maitoa ihan maitona ja päälle ne maitoon tehdyt puurot yms ja vettä ruoan kanssa niin riittää hyvin. Että enpä siis tuotakaan stressaa nyt sen enempää :)

Mulla samaa kuin salijyllä väliin,että meinaan unohtaa tarjotakkin tarpeeks usein koko tissiä. Ja varsinkin kun useimmiten se ei kuitenkaan kelpaa niin ei tuu sitten tarjottuakaan. mutta kyllä oon yrittänyt kuitenkin että sellasen 4 kertaa tarjois,otaa sitten tai ei.

Toi oliskin kiva kun ois tollasia vaippa-vuokraamoita. Mutta ei täällä peräkylillä oo. Niin mä oon nyt sitten ostellut (käytettynä) ja luotan vaan että ne on hyviä :)

Mulla siis nyt jo 10 vaippaa tulossa,kun sainkin vielä kolme ilmaseksi yhdeltä. Niin eikai sitä nyt ilmaisista voi kieltäytyä :)

Ja noilla 11 vaipalla varmaan suunnilleen pärjää silleen että jokatoinen päivä pesee. Yöllä meinaan kuitenkin pitää kertavaippaa.

Juu,mutta nyt alettava valmistautua Netan joulujuhliin :)

Viva ja Lauri ylihuomenna 8kk

Vierailija
37/40 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi ku oon kytänny, että millon tänne joku kirjoittaa, enkä ole huomannu, että tässä onki jo toinen sivu :) Ihanaa, ku on jotain uutta "postia" täällä. Joo. Mä olen nytte paketoinu lahjoja urakalla. Se joulu tulee taas niin varkain, että Jumalaki on unohtanu laittaa lumisadehanat auki :)))) Siis mä en kestä jos on kolmas joulu mustaa vaan!!! Mennää Pohjois-Satakuntaan jouluks, mutta ei sielläkään välttis lunta ole :( Kynttilät ja valot lämmittää kyllä mieltä, mutta ei se oo sama asia ku neitokset. Niistä saa nauttia vaan joululauluissa ja Lapissa enää. Taas yks syy vaihtaa niihin kestoihin... Siis että jotain tekee tän ekokatastrofin hillitsemiseks ja ilmaston lämpenemisen estämiseks.

Jenna se sitten oppi menemään jo eteenpäinkin. Aluks vippas jalkaa aina jola askeleella sivulle. Hassun näköistä touhua. Nyt jo vipeltää kynnysten ylikin ja änkee kaikkiin koloihin. Mä en sais mennä minnekää ilman, että neiti tulee perästä. Samalla se yrittää nousta pystyy. Nousee polvilleen ja ottaa tukea penkistä, portaista jne. Sitten myös lattialla nousee peppupystyssä neljälle jalalle. Semmoseen karhukävelyasentoon ja välillä kykkysilleen. Jotenki se vaan yhtäkkiä keksi noi. Meillä siis ei ryömitty eteenpäin ja taaksepäinki vaan peruutettiin käsillä työntämällä. En tiedä lasketaanko sitä sitte ryöminnäksi? Mutta siis konttaski taaksepäin muutaman askeleen. No, kumminki siis nytte konttaa sujuvasti, eikä oo ollenkaan enää huteraa se meno.Yläkerrassa on tähän asti voinu pitää ihan vapaasti tyttöä, mutta nyt tarttee hommat portaisiin joku portti, ettei keksi vaan siitä lähteä alas syöksymään. Sängystä kun vetää pää edelle alas. Ei vissii se syvyysnäkö tai mikä lie ole vielä kehittyny. Ei pitäs sitte olla varmaan korkeenpaikan kammoakaan :))) Tosin en ole nostellut ku vaan käsien ja jalkojen varassa ilmaan, että ei kait se huimaakaan ketään.

Kutiaako muuten teidän lapset? Jenna ei pienenä kutissu, mutta nyt kutiaa. Tosin, jos on oikein keskittyny johonki, ni ei kutia. Tai ei reagoi ainakaan niin. Juu... Mä en edelleenkään ole saanut hankittua niitä kestoja. Ostin uuden paketin vaippoja taas. Pitäs sitte heti alkuvuodesta ottaa itteensä niskasta kiinni. Sen verran kuitenki tein, että päätin, ette osta kaupan hedelmäsoseita enää niin paljon. Purkkeja on kauhiat kasat menossa lasinkeräykseen... Tein eilen sitten banaanisosekiisseliä ja huomenna teen omenasta. Tietty kiisseli ei ole niin ravinteikasta ku sose, mutta annan sitte välillä noita kaupan soseita ja raaputtelen pelkkää hedelmää. On vaan niin kalliita noi hedelmät, ettei paljon kannata ite soseuttaa. Omppua ostin nyt ku sai 89 snt kilo. Soseutin ja annan puuron kanssa. Banskuki on aika halpaa. Appelsiinistaki vois kiisseliä tehdä... KEitin mysö eilen ekan kerran riisiä Jennalle. Tais tulla vähän liikaa uutta, ku laitoin hernemaissipaprikaa sekaan. En ole hernettä ja paprikaa antanu ennen. Sitä sitte soseutin ensin haarukalla ja sitte sauvasekoittimella, ku siitä tuli aika kuivaa kökköö :) Vähänkö kesti syöttäminen!!! Ei ne kököt oikein meinannu siellä suussa mennä pieneks. Illemmalla annoin maissi-bataatti-riisiä. Siellä ne riisit pyöri suussa aika pitkään :) Pakastin sitten aamun soseesta puolet jääpalarasiaan. Otan sieltä sitte lisukkeeksi aina yhden palan. JA hernettä ja parsaa annan jatkossa sitte vaan lisukkeena potulle, riisille tms. Päätin nyt myös keittää perunat, porkkanat ja bataatit lohkoiksi ja muussata vaan haarukalla. Kyllä ne pitää jo mennä alas, ku 6 hammastaki on :) Joo. Kananmunaaki tarttis muistaa antaa ja leipää. Jenna söis leipää mieluummin ku puuroa, ni siksi olen vähän jemmannu sitä. Puuro on terveellisempää.

Vierailija
38/40 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi ku oon kytänny, että millon tänne joku kirjoittaa, enkä ole huomannu, että tässä onki jo toinen sivu :) Ihanaa, ku on jotain uutta "postia" täällä. Joo. Mä olen nytte paketoinu lahjoja urakalla. Se joulu tulee taas niin varkain, että Jumalaki on unohtanu laittaa lumisadehanat auki :)))) Siis mä en kestä jos on kolmas joulu mustaa vaan!!! Mennää Pohjois-Satakuntaan jouluks, mutta ei sielläkään välttis lunta ole :( Kynttilät ja valot lämmittää kyllä mieltä, mutta ei se oo sama asia ku neitokset. Niistä saa nauttia vaan joululauluissa ja Lapissa enää. Taas yks syy vaihtaa niihin kestoihin... Siis että jotain tekee tän ekokatastrofin hillitsemiseks ja ilmaston lämpenemisen estämiseks.

Jenna se sitten oppi menemään jo eteenpäinkin. Aluks vippas jalkaa aina jola askeleella sivulle. Hassun näköistä touhua. Nyt jo vipeltää kynnysten ylikin ja änkee kaikkiin koloihin. Mä en sais mennä minnekää ilman, että neiti tulee perästä. Samalla se yrittää nousta pystyy. Nousee polvilleen ja ottaa tukea penkistä, portaista jne. Sitten myös lattialla nousee peppupystyssä neljälle jalalle. Semmoseen karhukävelyasentoon ja välillä kykkysilleen. Jotenki se vaan yhtäkkiä keksi noi. Meillä siis ei ryömitty eteenpäin ja taaksepäinki vaan peruutettiin käsillä työntämällä. En tiedä lasketaanko sitä sitte ryöminnäksi? Mutta siis konttaski taaksepäin muutaman askeleen. No, kumminki siis nytte konttaa sujuvasti, eikä oo ollenkaan enää huteraa se meno.Yläkerrassa on tähän asti voinu pitää ihan vapaasti tyttöä, mutta nyt tarttee hommat portaisiin joku portti, ettei keksi vaan siitä lähteä alas syöksymään. Sängystä kun vetää pää edelle alas. Ei vissii se syvyysnäkö tai mikä lie ole vielä kehittyny. Ei pitäs sitte olla varmaan korkeenpaikan kammoakaan :))) Tosin en ole nostellut ku vaan käsien ja jalkojen varassa ilmaan, että ei kait se huimaakaan ketään.

Kutiaako muuten teidän lapset? Jenna ei pienenä kutissu, mutta nyt kutiaa. Tosin, jos on oikein keskittyny johonki, ni ei kutia. Tai ei reagoi ainakaan niin. Juu... Mä en edelleenkään ole saanut hankittua niitä kestoja. Ostin uuden paketin vaippoja taas. Pitäs sitte heti alkuvuodesta ottaa itteensä niskasta kiinni. Sen verran kuitenki tein, että päätin, ette osta kaupan hedelmäsoseita enää niin paljon. Purkkeja on kauhiat kasat menossa lasinkeräykseen... Tein eilen sitten banaanisosekiisseliä ja huomenna teen omenasta. Tietty kiisseli ei ole niin ravinteikasta ku sose, mutta annan sitte välillä noita kaupan soseita ja raaputtelen pelkkää hedelmää. On vaan niin kalliita noi hedelmät, ettei paljon kannata ite soseuttaa. Omppua ostin nyt ku sai 89 snt kilo. Soseutin ja annan puuron kanssa. Banskuki on aika halpaa. Appelsiinistaki vois kiisseliä tehdä... KEitin mysö eilen ekan kerran riisiä Jennalle. Tais tulla vähän liikaa uutta, ku laitoin hernemaissipaprikaa sekaan. En ole hernettä ja paprikaa antanu ennen. Sitä sitte soseutin ensin haarukalla ja sitte sauvasekoittimella, ku siitä tuli aika kuivaa kökköö :) Vähänkö kesti syöttäminen!!! Ei ne kököt oikein meinannu siellä suussa mennä pieneks. Illemmalla annoin maissi-bataatti-riisiä. Siellä ne riisit pyöri suussa aika pitkään :) Pakastin sitten aamun soseesta puolet jääpalarasiaan. Otan sieltä sitte lisukkeeksi aina yhden palan. JA hernettä ja parsaa annan jatkossa sitte vaan lisukkeena potulle, riisille tms. Päätin nyt myös keittää perunat, porkkanat ja bataatit lohkoiksi ja muussata vaan haarukalla. Kyllä ne pitää jo mennä alas, ku 6 hammastaki on :) Joo. Kananmunaaki tarttis muistaa antaa ja leipää. Jenna söis leipää mieluummin ku puuroa, ni siksi olen vähän jemmannu sitä. Puuro on terveellisempää.

Vierailija
39/40 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee oikeesti hermo tän sivuston kanssa. Tää ja edellinen viesti on kirjoitettu eilen, mutta kun tallennus ei meinaa millään onnistua. Mutta siis...

Makaronia vielä pitäs kokeilla. Onko muuten joku saanut kurkusta tehtyä sosetta? Siis tuoresosetta? Mä kun koitin, ni siitä tuli tehosekottimessakin vaan semmosta raastemaista ja vetistä sotkua. Mulla tosin oli kuoret siinä mukana, että pitäs ne varmaan kuoria pois ensin. Mistä kaikista kasviksista jne. ootte sosetta tehneet? Mimmosia coktaileja saatte aikaseks? Multa loppuu mielikuvitus alkuunsa... Kukkakaalia mulla on ihan hienona soseena vielä pakkases vähän, mutta sitäki tarttis varmaan alkaa vaan keittämään (ei ole höyryä itellä) ja antamaan pieninä paloina. POrkkanaa ja bataattia meillä menee eniten. Tyttö on tosi ruskee. Luulen, että johtuu just porkkanasta. Mun oma ruokavalio ei todellakaan ole noin terveellinen, ku mitä JEnnalla on... Pitäs kokeilla sitä jotain broiler-riisipataa, jossa oli omenaa. Varmaan namia ois itelleki, mutta toistaseks se kana on mulla niin pientä silppua, ettei pystys ite syömään.Tietty jos tekis sen isommista paloista ja sössäis vaan sen Jennan osuuden ja maustais omat soosit. MEillä ei todellakaan vielä syödä siis samaa ruokaa Jennan kanssa... Aika vaaviruokia tyttö vielä vetelee. Raasteita tarttis lisätä kanssa sille vähän.

Olikohan mulla jotain muuta vielä? Ei varmaan. JEnna nukkuu joten saan tässä rauhassa olla. Mietin vaan, että mitä yöstä tulee, ku ei syöny iltapuroa ku muutaman lusikallisen. Meni aika reilusti päivällistä ja aika myöhään, että voi johtua siitä... Nytte on vielä 2 kertaa yössä syöty aika usein... Mä en pysty edes siirtämään JEnnaa toiseen huoneeseen, ku makkari on alhaalla ja viereinen olkkari on rempassa ja kolmas huone on keittiö, minne ei Jennan sänky mahdu. Tää rintamamiestalon rakenne on vähä kurja... en viittis jatkossakaan Jennaa rullata yös minnekään olkkariin. Eikä siellä ole tilaakaan sen sängylle, ellei tosiaan sitte laita pyöriä jalkoihin... No, mutta meillä nukutaan kumminki aika hyvin. MItäs noista syötöistä sitte.

Oottelen muuten tässä menkkojen alkamista. PItäs alkaa jo. Oli jo kauhuskenaario hetken, että oonko raskaana... Periaatteessa se vois olla mahdollista, ku kumin kanssa pelataan, eikä aina niin välitetä niistä etuilijoista ;) Mutta siis ei kumminkaan heti huvittais toista saada. Pääsis tuo Jenna nyt ensin vuoden ikään, ni katotaan sitten josko toista alettas miettiä. Ootteko muut miettineet jo seuraavia tulokkaita? Mä haluisin saada nyt ensin ainakin muutaman kuukauden nukkua yöt ilman tissillä notkumista. Sitte se ois taas edessä jos uusi tulee. JOku kyllä sano, että parempi on ottaa ne huonosti nukutut vuodet putkeen ku ripotellen, mutta en nyt tiedä...

Loeptan nyt, enneku taas joudun laittamaan tän viestin kahteen osaan. Toivottavasti tulee läpi, ku tää on ollu aika takkunen sivusto viime aikoina. Ei oo päässy ollenkaan tänne sivuille iltaisin nyt parina päivänä.

Vierailija
40/40 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nytte tulee sitte kahteen kertaan :) Mun tossa jälkimmäisessä oli korjauksi, kuten, että menkat alkoi jo, ja Jenna ei nukkunu yötä hyvin, mutta se katos jonneki ja toi alkuperäinen tuli läpi. Nyt kyllä laitetaan palautetta oikein urakalla, että näille sivuille on tehtävä jotain!!!!