Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~o~0~O~Helmien 2008~O~0~o~* Joulukuu

01.12.2008 |

No niin, kiitos vaan kovasti onnitteluista :) Taas sitä siis mennään, kohta ultraa ja lääkäriä ja ja ja... :P

Meidän helmestä jos sen verran, et kovasti on poika oppinut protestoimaan, jollei hommat tapahdu hänen toivomaansa suuntaan... Suuttuessaan ei kykene esim ryömimään (joka siis toistaiseksi hyvistä yrityksistä huolimatta ainoa etenemistapa), vaan jalat ja kädet nousevat sivuille huitomaan huudon yltyessä. Linus ei esimerkiksi yhtään pidä siitä, että hän ei saa läpytellä koiran vesikupilla tai että isoveikka ei päästä rikkomaan junarataa tai ei anna hänelle Salama McQueeniä... Ja taas huudetaan :P

Ruokailuista siis taisin jo mainitakin, et kunhan on omatekoista, niin kelpaa. Puuron pitää olla löysähköä kauraa ja pääruuilla punaista lihaa... Sormiruoka maistuu, päärynä ja banaani ovat suurta herkkua... Niin ja maitopullon ohella ehkä kaikkein paras äänenvaimennin ovat ne maissinaksut :D Niitä kun vaan pojalle antaa, niin ei tarvi paljoa huutaa (paitsi sitte, ko loppuvat)

Mä tuossa teen tilausta niistä ½-vuotiskuvistaki... Kuvaajan kanssa vaihdellaan nyt tiiviisti mailia siitä, et mitkä kuvat laitetaan tauluksi ja mitä ei... Hankala päättää, ko itestä tuntuu, et joka kuvassa joku on hullusti; Lukalla sukat makkaralla, koira kattoo väärään suuntaan, itellä nenä kierossa ja korvat punottaa, isäntä näyttää lihavalta tai sit Linus ei oo ollenkaa ittensä näköinen... Hankalaa, sanoisin. Mut kiitos *Vimpula* ja *Jonttu* ulkopuolisen silmän suomasta avusta :D

Noh, pitää lähtä aamukierrolle, joten niin... Eka luukun saa avata kotiin mennessään (meillä kotona on Kunnaksen kuvakalenteri ja sit mulla veikkauksen kalenteri) :D Ihanaa kun tulee joulu! On kiistatta vuoden paras juhla (paitsi on ihan hanurista, etten tänäkään vuonna saa syödä maksalaatikkoa, jooka on mun jouluni paras juttu...)

Palataan paremmalla ajalla...

Luuk@ ynnä Linus 9kk 2vk

Toim. huom. Multa ei tahdo raportinkaan kirjoittaminen onnistua näin aamun tunteina, joten anteeksi kaikki kirjoitusvirheet ja lauserakenteet, joita on mahdoton ymmärtää... Tolkumpana päivänä taas uudelleen... :D

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leuhkin täällä, että meillä on neuvola joka kk 1-veeksi asti!

Noista sormiruuista sen verran, että vaiks Tildalla ei ole vasta kun 2 hammasta niin aika rohkeesti oon antanut itte syödä. Leipäpalan annan käteen (vaaleeta), maissinaksuja menee, pieniä perunan paloja (ellei ne hajoo käteen sitä ennen) herneitä, riisiä.. Kaikki mitä itte saa suuhun työntää on ok, mutta sitten esim Piltin 8 kk soseiden paloista Tilda rupee kakomaan ihan hirveesti. Ei siis syödä Piltin ruokia meillä. Nyt oon muutenkin ruvennu miettimään et pitäsköhän noita ruokia alkaa ite vääntämään, vaikka hölmöltä se nyt tuntuu kun oon töihinkin menossa,joten aika viel enempi kortilla.Tässä kuussa ois viel 10 vuoroa, plääh.. Vaikka rahaa kyllä tarvitaan.. Mutta lapset ei siis oo menossa viel tarhaan, ens syksynä vasta.

No sitten siitä Tildan lääkäristä joo.. Ihan turha käynti. Laitto se (terkka)lääkäri sentään lähetteen röntgeniin jotta katsovat kitarisat. Ja sitten, yllättäen kilpirauhaskokeisiin.. Hmm.. Ja jos ei toi kielen roikottaminen lopu ennen vuoden ikää niin sit ois neurologin konsultaatio. Just. En usko et täs ny paris kuukaudessa mitään tapahtuu, mutta en myöskään usko että ois mitään neurologista häikkää. Eli katellaan.. Ja kun tosta yöheräilystä valitin niin sehän on sitten vallan normaalia. Oon kyllä sitä mieltä et kokeilkaa itte herää sen 8 kertaa yössä ja sit pitäs mennä aamuvuoroon. Äitiyslomaa pitäs ehottomasti jatkaa 1-veeksi asti..

Jospa vaik menis yrittään nukkumaan. Mua kyllä illalla nukutti tosi paljon, mutta Tilda on nyt tähän mennessä herännyt viis kertaa ja mun unet on kadonneet..

-Nojanda ja ihanainen Tilli, tasan 10 kk tänään

Vierailija
22/41 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä kun valittelen, kun Viola herää 2-3 kertaa yössä, taidanpa tukkia suuni... Mikäs juttu Tildalla on ton kielen suhteen? Onko pitkään jatkunut? Eikös vauvat nyt roikottele kieltään ihan "huvikseenkin"?

Sormiruuista vielä, nyt Viola syö jo ainakin pehmeää leipää, Talk-muroja (niistä tykkää tosi paljon!), banaania, mandariinia. Porkkanat ja bataatit hän yleensä vain puristelee mössöksi ja levittää ne pitkin pöytää...

Kaukosäätimet ja kännykät on meilläkin ihan ykkösleluja, ja voi luoja mikä huuto tulee, jos niitä ei hänelle anna! =)

Mulla on ensi keskiviikkona työhaastattelu, kääks! Viikonlopputöitä lastensuojelun parista... Pitäkää peukkuja!

Tänään vietetään pikkujouluja perheen kesken, puolison lapset ja hänen äitinsä tulevat tänne, syödään ja annetaan joululahjat. "Oikeana" jouluna mennään sitten mun vanhempien luo.

Ai niin, Violalla on nyt 4 hammasta, alhaalla ja ylhäällä 2. Eilen hän oli TAAS räkäinen, hitto mä en kestä jos tulee taas flunssa! Se olis sitten kolmas kolmen kuukauden sisällä... Mulle tuli jo ihan syyllinen olo, että nyt Viola sitten sairastaa kun sillä on huono vastustuskyky, koska meidän imetys epäonnistui. (tai saihan hän äidinmaitoa korvikkeen lisäksi 2,5kk). On tämä äidin syyllisyyden tunne ja jatkuva huoli raskasta, helpottaako se ikinä?

täysikuu ja Viola 9,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ruokailutilanteet aika sähellystä nykyään, kun Viola haluasi vaan itse syödä, välillä hän ei suostu syötettäväksi ollenkaan! Yrittää ottaa lusikat ja kiukustuu jos ei sitä saa. Tietty ihan hyvä juttu, että ymmärtää miten homma toimii, mutta pari lusikallista hän syö siististi, sitten alkaa leikkiminen, lusikka ja ruuat siinä sivussa lentelevät joka paikkaan ja koko vauva on kuorrutettu soseella. =)

Yritin liittää kuvaakin, mutta ei onnistunut. =(

Vierailija
24/41 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä itsenäisyyspäivää vietellään mun äidillä, eli ihan nopeasti kirjoitan. Tein nimittäin äsken r-testin, ja yllätyin aikamoisesti kun tulos oli kirkas plussa!!! Tässä on jo menkat, jotka siis normaalisti ovat kellontarkat, muutaman päivän myöhässä, mutta kun ne pupuilut on olleet aika harvassa niin en kyllä olisi ikuna uskonut. Eli puolitoista vuotta tulee meillä ikäeroksi.:) Elovauvaa siis odotellaan, la miehen synttäripäivä.:)

Ja facebook-kaverit, ollaan ihan hyshys...;)

Nyt takaisin kahvittelemaan!

Valentine ja Typsy 9,5kk ja...rv 4+5!!!

Vierailija
25/41 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas samoissa viikoissa menettekään Luuk@n kanssa?

Tässähän tulee itellekin vauvakuumetta, mutta me kyllä odotetaan vielä ainakin vuosi, niin, että on varaa muuttaa isompaan asuntoon. Ei enää yhtään lapsia eikä tavaraa tähän 52 neliöiseen kaksioon kiitos...

Vierailija
26/41 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin takaraivossa asuu haave vielä kolmosesta, mutta ei näillä univeloilla ja muutenkin kun nämä aiemmat raskaudet on olleet ihan kamalia tähän mennessä..

Täysikuu: Niin se Tildan kielijuttu. Pari viimestä kuukautta se kieli on roikkunut ulkona lähes koko ajan ja hengitys on ajoittain tosi läähättäävää..Valokuvistakin sen huomaa selvästi kun ne on melkein kaikki kielenroikotus kuvia :/

Mutta en mä tästä viel siis ole mitenkään huolissani.

Nojanda ja Tilda

Vierailija
27/41 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä totta, että heti herättää oman vauvakuumeen :)

Mutta kohta tulee esikon kaveri kylään ja pyykkiä on isot vuoret odottamassa joten nyt touhuamaan ja paremmalla aikaa lisää!

Vierailija
28/41 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHHOH! Täälläpäs olikin oikein iloisia uutisia, kun pitkästä aikaa tulin lueskelemaan juttuja!

Onnea Luuk@lle ja Valentinelle! Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin! =D

Meille kuuluu hyvää. Likka on aurinkoinen oma itsensä. Yks flunssa oli tossa muutamia viikkoja sitten (nenä vuosi, ei kuumetta), mutta sekin jo selätettiin. Influenssarokotetta olen miettinyt, mut toistaseks sekin on jäänyt sille mietinnän tasolle (ja joskus ihan jopa unholaan..). Tukea pitkin kävellään, ja lujaa kontataan. Yläikenessä näkyy jo hampaat ikenen sisällä, mut ei ainakaan vielä ole puhjenneet. Iltaisin nukkumaanmeno on vähän alkanut tökkimään (nukahtaa vasta puolenyön aikoihin), mut se voi johtua siitäkin että asuttiin nyt reilu viikko mun vanhempien luona talon lämmittäjinä, ja oli "outo" sänky. Tänään vasta kotiuduttiin.

Huomenna meillä on 10 kk neuvola. Täällä se kuuluu ohjelmaan, joten ei oo mikään ylimääräinen käynti.

Mäkin ehkä haaveilen vauvasta ja sisaruksesta lapselle, mutta kovin ristiriitaisin tuntein. Välillä tuntuu jopa lähes varmalta, että "ainakin 2v ikäeroa", mutta sit taas tulee olo että miks yksi ei riittäisi.. Ja välillä tulee paha mieli, kun maailma on niin kova, kylmä ja paha paikka.. mut se on hassua tuo ihmisen ajatuksen juoksu. =D Ei pysy itsekään perässä.

Mut nyt lähden nukkumaan, kello on jo ties mitä.

jonttu ja rinsessa 10kk

Vierailija
29/41 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit ei muuta ko muutki talkoisiin mukaan! anna_liisakos se oli kanssa alkamassa touhuamaan seuraavaa... :D

Mä jouduin jo töissäki tilastani kertomaan, ko osastonhoitaja tuputti mua hakemaan tointa... Ja kohta taitaa tietää sit siellä päässä kaikki. Ja äidille piti soittaa ja kertoa, ko musta näkee jo! Viikkoja koossa säälittävät 11+3, mut maha on pieni pallo jo... Joten serkku näki mahasta meidän tilanteen ja sitä kautta sit kuulee mun sukuni... Huomenna nt-ultra, jossa homma vähän tarkentuu...

Sitte niistä ruuista ton asianosaisen kanssa... Ruokailussa saattaa mennä viis lusikallista ja sit Linus puree leuat kiinni. Se on kiitos ja pois pöydästä... Tai sit menee toista desiä heittämällä. Väittäisin, et ruuan maulla on tässä kohtaa iso merkitys (nälän ohella tietenki). Kaupan ruokia Linus suostuu syömään just sen verran, et suurin nälkä hellittää ja sit "kiitos". Mä oonki ottanu tavaksi tehdä kerralla paljon ja pakastaa sit annoksina (Nojanda), ni ruokaan ei turhaannu ihan koko päivää vaan ehditään vähä leikkiäki...

Sormiruokana meilläki on päärynä, banaani, näkkäri, maissinaksut ym. eikä viidellä hampaalla vielä ole vahinkoa sattunu. Munkkia annoin ihan murusen maistaa, ni meinas syntyä tilanne, ko ei nuori herra saanu lisää... Tieten se tykkäs :)

Taitoja ei ton ryömimis-kiitämisen ja istumaannousun lisäksi juuri ole, pulputtaa omalla kielellään kauheasti ja nauraa ääneen, mut seisomaan ei vielä ole pyrkimystä ja hyvä niin... Ehtii kyllä myöhemminki.

Jonttu miettii kakkosen kohdalla ihan samoja juttuja ko mä, mut mun on vähän myöhäistä enää... Meillä oli ajatuksena, et sitte ko tää duo aloittaa koulutien, ni yritetään seuraavaa paria, mut eipä se tahdo mennä useinkaan niinko suunnittelis... :P Toivotaan nyt vaan, et kaikki menee hyvin ja että kaikki olennainen huomenna massusta löytyy (ja ettei siellä vilkuttele kovin montaa tulokasta...)

No mutta. Lounas pitäs lähtä tekemään ja varmaan viettää noiden poikienki kanssa vähän aikaa...

Mukavia jouluvalmisteluita Helmet!

Luuk@ ja Linus 9,5kk

Ps. Mitä lahjoja vauvat teillä saikaan? Oli jossain vaiheessa asiasta puhetta... Meillä kun tuota romua riittää ja vaatteitaki on kolmen pojan vanhat käytössä, ni esim kummilta pyydettiin isompaa peittoa lahjaksi... ?
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=6439033c-c501-11dd-8e79-…!

Vierailija
30/41 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kysyn todella pikaisesti, kun pitää vahtia neitiä, kirjaimellisesti, tuosta istumisesta. Istutaanko teillä muilla oikein ryhdikkäästi ja tukevasti? Meillä nimittäin neiti on sellainen vempula, että pää kolisee ties mihin koko ajan, jos ei vahdi 24/7 vieressä. Eilen mm. tippui sitteristä pää edellä lattialle, ei käynyt kuinkaan, mutta kun joskus pitäisi jotain muutakin tehdä kun istua hänen vieressä, esim. siivota, niin kyllä alkaa olla paikat vähissä mihin neidin voi jättää. Nytkin tuossa lattialla onneksi äkkäsi meikän puntissa olevan napin, jota räplää ihan onnessaan, ja mä ehdin kirjoittaa pari riviä. Ja minäkin odottelin innoissani notta nousisi istumaan ja oppisi ryömimään...Shame on me.

Vielä lahjoista, Typsy saa lähinnä soivia (lue: sellaisia joista lähtee äitin ja iskän mielestä todella ärsyttävä "melodia"...:))leluja, ja Teletappi-DVD:n. Rakastaa nimittäin katsoa niitä telkusta..:D Joitain vaatteita tulee sukulaisilta.

Mutta nyt villevallaton menee jo tuolla pitkin mantuja, pakko lopettaa. Ja arvatkaa vaan väsyttääkö ja oksettaako ja....... No, ei parane valittaa.:)

Valentine ja Typsy vkon kuluttua 10kk

Vierailija
31/41 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, onnea hirmuisesti!

Vastaan nyt kyselyihin samalla eli meillä istutaan kyllä jo tukevasti on istuttu jo jonkin aikaa, mutta Kiia osaakin jo seisoa tukea vasten ja ottaa askeleita esim. sohvaa pitkin. Kova on vauhti, koko ajan menossa ja nousemassa johonkin, saa vahtia ihan koko ajan.

Kiia saa kans lahjaksi soivia juttuja mm. puhelimen joka tärisee ja pitää ääntä kun nappeja painelee ja jo ensimmäiset palikat siis sellaiset eri muotoiset joita pistetään laatikosta sisään, muodon mukaan (huonosti selitetty mutta varmaan tiedätte mitä tarkoitan). Ovat ehkä vähän vanhempien lasten leluja vaikka suositusikä on 6 kk- mutta kestävät sitten vähän pitempään...

Miten teidän vauvat tottelee jos kiellätte jonnekin menemästä tai jotakin ottamasta? Kiia ei tunnu oikein uskovan, ehkä normaalia tässä iässä? Ensimmäinen vauva kun on menossa, on vähän tietämätön näistä jutuista :) Kiia menee aina ottamaan kuulokkeet tietokoneen vierestä ja ei usko vaikka kuinka kieltää ja topakasti sanoo että ei ota. Uskoo kun kieltää ottamasta tuikkukuppeja telkkarin vierestä ihme kyllä! Me yritetään kieltää ottamasta juttuja ennemmin kun siirretään tavaroita pois ulottuvilta, takka tietty eri juttu, sen eteen ollaan laitettu esteet ettei pääse. Jotkut sanoo että antaa vaan mennä ja satuttaa ittensä siihen, siitähän oppii mutta en tollaseen usko silti!!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=c80d5d63-c51f-11dd-8b34-…!

Vierailija
32/41 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Luuk@ ja Valentine! Hieno homma! Meillä ei oo vielä tehty periaatepäätöstä mahdollisesta kolmannesta lapsesta, mutta eipä mulla ole menkoistakaan mitään tietoa, kun imetän ja minipillereitä syön...

Kylli: Eipä se ei-sanan totteleminen taida tähän ikään kuulua. Eikä välttämättä vielä paljon isompanakaan.;-) Meidän Leo tietää kyllä, mitä ei tarkoittaa. Mutta reagoi siihen virnistämällä ja jatkamalla sitä kiellettyä juttua ihan pokkana.

Jaahas, nyt heräsi jäppinen. Lyhyesti totean vaan, että meillä kävellään tukea vasten, ei syödä juuri mitään ja nukutaan välillä huonosti, välillä tosi huonosti ja vain harvoin suht hyvin. Lisää paremmalla ajalla...

LL + Leo 9,5 kk

Vierailija
33/41 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin kade...mun syli kaipaa niin kovasti pientä vauvaa. Kaveri sai toissayönä vauvan. Missä meiän vauva???? Ihan hirvee vauvakuume, mut tuo vauvautuminen on meillä niin pirun vaikeeta (Okei, ei ehkä pitäs sanoo noin kun joillakin se on oikeesti TOSI vaikeeta ja mahdotontakin, mutta kun se itestä tuntuu kumminkin vaikeelta...)

Neiti ei oo enää vauva, jos on ikinä ollukaan. Käveleekin jo tosi hyvin monen metrin matkoja ja saattaa (vahingossa) nousta ihan lattiatasosta seisomaan. Hampaita on neljä ja kaikki ruoka maistuu tosi hyvin. Neitistä tuli iso sikskin, ett on nyt isoveljen kanssa päivät mummolla hoidossa, mä alotin viime viikolla työt. Ihan kiva olla töissä, mut harmittaa kun ei voi olla lasten kanssa päivisin kotosalla eikä pääse niitten kanssa kerhoihin. Illat on myös aika uuvuttavia, tuntuu, ett menee aika ruoanlaittoon ja mökin siistinä pitämiseen, turha haaveillakaan mistään iltakävelyistä. Ja ajoissa nukkumaan, ett jaksaa taas aamulla nousta.

Noh, tässä kai tärkeimmät. Ens viikolla käydään 10kk-neuvolassa, koitan sitten jossain välissä ennättä mittojakin kertomaan.

Mukavaa joulun odotusta!

Millamalla ja neiti 9kk ja risat

Vierailija
34/41 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA LUUK@ JA VALENTINE!!!! :) Ihania uutisia! Kerrankin voi vain nauttia toisten raskauksista ja vauvoista, ilman että on polttava tunne sisällä omasta vauvasta. Muutama ystävä on raskaana, ja innolla odottelen vauvojen maailmaan tuloa :) :)

Kiva lukea taas pitkästä aikaa teidän kuulumisianne. Mä olen keskittynyt nyt vain itseeni ja kädentöihin (ompelu ja korutyöt), on ollut aika ihanaa löytää itsensäkin tämän äitiyden alta. Suurin vaikuttava tekijä on ollut se, että multa meni tosiaan se 7 vuotta jatkunut krooninen vauvakuume OHI!! Ah, mieletön tunne, luulin jo, ettei ikinä helpota. Nyt ei ole käynyt vauva varmaan muutamaan VIIKKOON enää mielessä, ennen sentäs kävi monta kertaa päivässä. Sen verran mietittiin, että jos ehkäisystä huolimatta tulisin raskaaksi (mun munasarjoilla kuitenkin liki mahdottomuus), niin vauva otetaan rakkaudella vastaan, mutta yrittämään ei 99% varmuudella enää aleta. On tässä kuitenkin ihania ja haasteellisiakin vuosia tulossa kun on kolme lasta neljässä vuodessa.

Inarista. Tulee tuossa joulun aluspäivinä 10kk. Jesta, minne tämä aika on mennyt!?! Täytyis varata se 10kk neuvola. Ihan huvikseen, että näkee mitkä on neidin mitat. Se ei ole täällä yleisessä käytössä, mutta sen saa varata jos haluaa. Meillä ei vieläkään liikuta muuta kuin peruuttamalla, mutta mä en ole siitä huolissani, koska nuo isosiskotkin on lähteneet niin myöhään liikkeelle (10-11kk paikkeilla). Inari istuu tukevasti ja pyörii siinä ympäri, menee siitä masulleen. Lattialla kieriskelee ja pyörii napansa ympäri ja pökkii itseään taaksepäin. Pehmeällä alustalla pääsee konttausasentoon ja siitä istumaan, mutta lattialla ei onnistu (meillä ei ole tällä hetkellä mattoja missään huoneessa).

Inari nukkui heräämättä 7 viikon iästä tuonne 6-7kk ikään asti, ja sen jälkeen on syönyt taas kerran yössä.. Menee nukkumaan n. klo 21 ja herää siinä yhden-kahden maissa, jolloin annan pullosta 100ml maitoa. Aamulla herää klo 7 maissa, jolloin otan viereen ja annan vähän rintaa ja nukkuu vieressä yhdeksään, joskus jopa kymmeneen! Päivisin nukkuu yhdet päikkärit, n. klo 12-13.30. Joskus enemmän, joskus vähemmän.

Inari on iloinen ja touhukas tyttö! Saa jo kaksi palikkaa "torniksi", mutta pinsettiote on vähän hakusessa vielä. Mielipuuhaa on isosiskojen kanssa leikkiminen ja viihtyykin parhaiten heidän huoneissaan :) Hampaita on viisi. Vaatteista on käytössä 74cm, pari kutistunutta 80cm myös. Inari tipahti viime neuvolassa vähän miinuskäyrälle, kun pituutta oli tullut (menee muutenkin +1 käyrää), mutta painoa vähemmin. Nyt kyllä näyttää taas aika pullealta, joten uskon, että ollaan taas lähellä nollakäyrää.

Hmm, mitäs muuta.. Niin, joululahjat! En tiedä vielä YHTÄÄN mitä ostaisin Inarille! Hänellä on vaatteet ja lelut siskoilta, joten mitään ei tarvitsisi.. Pelottaaki valmiiksi kun kummit ja sukulaiset tulevat kohta kyselemään mitä ostaa hänelle. KUN MÄ EN TIEDÄ! Ehkä joku sorminäppäryyttä harjoittava juttu vois olla hyvä, ni parantuisi tuo pinsettiotekin, mutta millainen se lelu sitten olisi?!

Juup. Eipä tänne siis kummempia, ihanasti menee kaikin puolin. Ainoa vain (tein oman aloituksenkin siitä äsken) että mulla on nyt ihan JÄRKYTTÄVÄT vuodot kun alkoi ekat kuukautiset ja on kuparikierukka... Voitte lukea tarkemmin mun aloituksen jos kiinnostaa, mutta ihan kamalaa on! Huomenna soitan heti neuvolaan ja kysyn onko enää normaalia että näin paljon vuotaa.

Onnea vielä raskautuneille ja paljon tsemppiä myös sitä toivoville! Ihanaa Joulunaikaa teille kaikille ja läheisillenne!

Mikaela ja Inari 9½kk

Vierailija
35/41 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA LUUK@ JA VALENTINE!!!! :) Ihania uutisia! Kerrankin voi vain nauttia toisten raskauksista ja vauvoista, ilman että on polttava tunne sisällä omasta vauvasta. Muutama ystävä on raskaana, ja innolla odottelen vauvojen maailmaan tuloa :) :)

Kiva lukea taas pitkästä aikaa teidän kuulumisianne. Mä olen keskittynyt nyt vain itseeni ja kädentöihin (ompelu ja korutyöt), on ollut aika ihanaa löytää itsensäkin tämän äitiyden alta. Suurin vaikuttava tekijä on ollut se, että multa meni tosiaan se 7 vuotta jatkunut krooninen vauvakuume OHI!! Ah, mieletön tunne, luulin jo, ettei ikinä helpota. Nyt ei ole käynyt vauva varmaan muutamaan VIIKKOON enää mielessä, ennen sentäs kävi monta kertaa päivässä. Sen verran mietittiin, että jos ehkäisystä huolimatta tulisin raskaaksi (mun munasarjoilla kuitenkin liki mahdottomuus), niin vauva otetaan rakkaudella vastaan, mutta yrittämään ei 99% varmuudella enää aleta. On tässä kuitenkin ihania ja haasteellisiakin vuosia tulossa kun on kolme lasta neljässä vuodessa.

Inarista. Tulee tuossa joulun aluspäivinä 10kk. Jesta, minne tämä aika on mennyt!?! Täytyis varata se 10kk neuvola. Ihan huvikseen, että näkee mitkä on neidin mitat. Se ei ole täällä yleisessä käytössä, mutta sen saa varata jos haluaa. Meillä ei vieläkään liikuta muuta kuin peruuttamalla, mutta mä en ole siitä huolissani, koska nuo isosiskotkin on lähteneet niin myöhään liikkeelle (10-11kk paikkeilla). Inari istuu tukevasti ja pyörii siinä ympäri, menee siitä masulleen. Lattialla kieriskelee ja pyörii napansa ympäri ja pökkii itseään taaksepäin. Pehmeällä alustalla pääsee konttausasentoon ja siitä istumaan, mutta lattialla ei onnistu (meillä ei ole tällä hetkellä mattoja missään huoneessa).

Inari nukkui heräämättä 7 viikon iästä tuonne 6-7kk ikään asti, ja sen jälkeen on syönyt taas kerran yössä.. Menee nukkumaan n. klo 21 ja herää siinä yhden-kahden maissa, jolloin annan pullosta 100ml maitoa. Aamulla herää klo 7 maissa, jolloin otan viereen ja annan vähän rintaa ja nukkuu vieressä yhdeksään, joskus jopa kymmeneen! Päivisin nukkuu yhdet päikkärit, n. klo 12-13.30. Joskus enemmän, joskus vähemmän.

Inari on iloinen ja touhukas tyttö! Saa jo kaksi palikkaa "torniksi", mutta pinsettiote on vähän hakusessa vielä. Mielipuuhaa on isosiskojen kanssa leikkiminen ja viihtyykin parhaiten heidän huoneissaan :) Hampaita on viisi. Vaatteista on käytössä 74cm, pari kutistunutta 80cm myös. Inari tipahti viime neuvolassa vähän miinuskäyrälle, kun pituutta oli tullut (menee muutenkin +1 käyrää), mutta painoa vähemmin. Nyt kyllä näyttää taas aika pullealta, joten uskon, että ollaan taas lähellä nollakäyrää.

Hmm, mitäs muuta.. Niin, joululahjat! En tiedä vielä YHTÄÄN mitä ostaisin Inarille! Hänellä on vaatteet ja lelut siskoilta, joten mitään ei tarvitsisi.. Pelottaaki valmiiksi kun kummit ja sukulaiset tulevat kohta kyselemään mitä ostaa hänelle. KUN MÄ EN TIEDÄ! Ehkä joku sorminäppäryyttä harjoittava juttu vois olla hyvä, ni parantuisi tuo pinsettiotekin, mutta millainen se lelu sitten olisi?!

Juup. Eipä tänne siis kummempia, ihanasti menee kaikin puolin. Ainoa vain (tein oman aloituksenkin siitä äsken) että mulla on nyt ihan JÄRKYTTÄVÄT vuodot kun alkoi ekat kuukautiset ja on kuparikierukka... Voitte lukea tarkemmin mun aloituksen jos kiinnostaa, mutta ihan kamalaa on! Huomenna soitan heti neuvolaan ja kysyn onko enää normaalia että näin paljon vuotaa.

Onnea vielä raskautuneille ja paljon tsemppiä myös sitä toivoville! Ihanaa Joulunaikaa teille kaikille ja läheisillenne!

Mikaela ja Inari 9½kk

Vierailija
36/41 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA VALENTINELLE myös uudesta raskaudesta!!!

Pillerit oon lopettanut marraskuussa,saa nähdä koska plussa tulee tikkuun kun mullakin raskaaksi tuleminen vaikeeta...

Santerilla tulee viides hammas alas ja on tosi kiukkunen poika.

Santeri kävelee jonkun matkaa ilman tukea.

Jaa mut pittää lähtee suihkuun..

anna_liisa ja santeri 10.5kk

Vierailija
37/41 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
38/41 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama päivä etukäteen käytiin neuvolassa. Painoo neitillä 8,6 kiloo ja pituutta 73,5 cm. Minkäs kokosia teillä muilla?

Kovasti kehu neuvolantäti liikunnalliseks ja terhakaks tytöks, mut sehän me ollaankin jo tiedetty...=)=)

Eipä kummempia. Ihan poikki oon jo ja viel neljä työpäivää ois ennen viikonloppua...

Mukavaa alkanutta viikkoo kaikille!

Millamalla ja Siiri

Vierailija
39/41 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ehtinyt unohtaa kirjautumis jutskat yms. joten entinen aurela on nykyinen laetitia.

Ensiksi ONNEA kaikille plussanneille!!!

Muistin virkistämiseksi kerron et meillä on siis Onni 10 kk syntyi 6.2.08.

Kirjoittelin raskaus aikana enemmänkin mutta nyt Onnin synnyttyä taloon aika kiitää eteenpäin eikä tunnu löytyvän aikaa kirjoitteluun.. Olen käynyt lukemassa teidän muiden kirjoituksia silloin tällöin ja tuntuu aina yhtä ihanalle lukea teidän kuulumisia:)

Meillä on mennyt Onnin kanssa oikein hyvin, 3-vuotias isosisko sen sijaan ei ole vieläkään toipunut järkytyksestä että sai pikkuveljen vaikka yritettiinkin valmistella hyvin etukäteen ja tahtoo tehdä tuhruja ja joskus isompiakin housuun. Olen asian kanssa ihan pulassa, koen että olen yrittänyt kaikkeni eikä mikään ole auttanut.. Meinää järki lähteä asian kanssa.. Antakaa vinkkejä asian hoitamiseen jos vain löytyy!!!!

Onni painaa nyt 9,5 kg ja on 73,5 cm pitkä. 8 hammasta. Kävelee tukea vasten ja hetken seisoo ilman tukea. Puhuu äittä tätä tättä ...

Tässä Onni 9 kk

terkkuja kaikille ja rauhaisaa joulun odotusta!!

t.aurela >laetitia ja Onni 10kk

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=9299bf1c-cb7e-11dd-bec0-…!

Vierailija
40/41 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti täyttää huomenna 10 kk ja jo hetken noussut tukea vasten seisomaan. Tänään oppi myös laskeutumaan alas, kun tähän asti rupesi aina huutamaan kun ei jaksanut enää seisoa. Hampaita on jo kahdeksan ja tukkaa myös valtavasti kun vertaa kahteen edelliseen jotka olivat melkein kaljuja vielä vuoden vanhanakin. Konttausaskeleita otetaan ajoittain vaikka ryömimällä pääsee vielä nopeammin liikkumaan. Merkityksellisiä sanoja on kaksi: anna ja ätti.

Täällä ollaan myöskin päästy ikuisesta vauvakuumeesta. Nyt tuntuu ihan siltä että katras on kasassa. Katsotaan sitten parin vuoden päästä uudestaan kun esikoinen lähtee kouluun.

Kielen roikottamisesta. Tuli mieleen, että meillä lapset on pitäneet kieltä ulkona kun on ollut hampaita tulossa. Kutiavat ikenet.