Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**(.)(.)** ENSKAT VIIKKOON 49 **(.)(.)**

30.11.2008 |

Heippa,

Otetaan pieni varaslähtö ja aloitetaan pikkuhiljaa uusi pino: Uusi viikko edessä- ja uudet kujeet:D Tulkaapa Enskattaret kirjoittelemaan kuulumisia:)

ENSIKOIDEN ESITTELYT:

Korka

Molemmat vm. 1982, Helsingissä asumme, synnytyssairaala NKL ja LA 27.9.08. TYTTÖ SYNTYI 9.10.2008 <3

SadeOrkidea

-85 ja mies -86, asuinpaikka : Mikkeli, synnytyssairaala on MKS, LA 14.10.08. TYTTÖ SYNTYI 21.10.2008 <3

Ruskanodotus

28 (-79), mies 27 (-80), asuinpaikka Pohjois-Lappi, synnytys Lapin keskussairaalassa Rovaniemellä (jos sinne asti ehditään), LA 8.11.08. POIKA SYNTYI 12.11.2008<3

Pariisitar

vm. 1982, miehus 1977, pk-seudulla asustellaan. Naikkari on synnärinä täällä. Ja Tontun LA 24.12.08

Stiin@

-78 ja mies -79. Asutaan Pietarsaaressa mutta ollaan alunperin etelä-Suomesta kotoisin. Synnäri joko TYKS tai paikallinen. Laskettuaika on 24.12.08

Lorelai_79

molemmat 29 v (-79), synnytyssairaala on Jorvi, ja la on 20.1.2008

Miiru84

Minä 24 (-84) ja mies 28 (-80), asutaan pohjanmaalla ja synnytyssairaala on Keski-Pohjanmaan keskussairaala. La 5.2.09.

Tilda_

27v, asumme Helsingissä ja LA on 14.2.09

AngelEye-86

Minä 22 (-86) ja mies 21 (-87), asuinpaikka Lounais-Lappi, synnäri LPKS ja LA 14.2.09.

Liippa

-83 ja mies -82, Helsingissä asutaan, synnytyssairaala on kättäri ja LA 18.2.09

Sahra

Minä -85 ja mies -83, Helsingissä asustellaan. Synnytyssairaala Kättäri ja LA 22.2.09

Santtu-82

26 (-82) ja mies 27 (-81), asutaan salon seudulla ja synnytyssairaala on salon aluesairaala. La 11.3.09

Pipetti_81

27 (-81), mieheni 29 (-79) laskettuaika 3.4.09 ja TYKSissä ois tarkotus synnyttää.

Berry-1

molemmat -79 ja la 2.5.09. Synnärinä KOS.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan se asunto oli sijainniltaan hyvässä paikassa, siellä asuu paljon lapsiperheitä. Se oli 4h,k ja s (96m2).

AngelEye

Vierailija
2/10 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mulla siis huomenna neuvola, joten kirjottelen sen jälkeen tänne uudestaan kuulumisia neuvolakäynnistä kun nyt ei muutakaan kerrottavaa oikeen ole:) Kaikki on hyvin. Alaselkä on hieman kipeenä.

Mullon vielä ens viikko töitä ja sit jään piteleen kertyneitä lomia äippälomaan asti, joka siis alkaa 2.1.09. Ihanata. Huih, tänään hammaslääkäri ja reikä paikataan, pelkään hieman hammaslääkäri käyntiä, mut parempi se on hoitaa purukalusto kuntoon. Hyih, ja ens viikollaki hammaslekuri ja hammaskiven poisto. Jaiks!:/

Eilen käytiin kattomassa yhtä rivitalohuoneistoa. Se oli kahdessa kerroksessa ja hyvän näköinen ja hyvin pidetty. Rempattukin oli paljon. Kyllä täytyy myöntää, että jäi kumpaakin siis minua ja miestä vähän kaiveleen se asunto. Nooh, pitää tässä mietiskellä ja käydä pankissakin/pankeissa päivittään lainansaanti tilanne. Hieman sais hintaa pudottaa siittä asunnosta kuitenki, mut huono vaan ku se on tarjouskauppakohde niin lähtöhinta 99 000 ja tarjoukset tehtävä siittä ylöspäin tai tarjota just se 99 000.

Sanoinki kyllä miehukselle, että jos siittä ei kukaan tarjoa tai tee hintaehdotusta niin myyjät jossakin vaiheessa joko ottavat kokonaan pois sen myynnistä (se huonompi vaihtoehto) tai sit joutuvat laskeen lähtöhintaa, jolloinka olis taas vähä eri tilanne. Hankalia juttuja.

Ja toisaalta kun maailmalla tilanne tämä, että ollaan jonkin sortin taantumassa, niin myyjät saattas hyväksyä alemmanki tarjouksen tai sit ihan sen 99 000, jos haluavat eroon tosissaan asunnosta ja pelkäävät ettei se mene koskaan kaupaksi:) Toivossa on hyvä elää juu:D

Tästä asunto hommasta tuli nyt jauhettua, mut ihan sen takia kun nyt asutaan vuokralla tosiaan kaksiossa (60 m2) ja tuntuu välillä et seinät kaatuu jo päälle ja tavaraaki on paljon.

AngelEye ja Pikkuinen 29+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin päätin ottaa ja kirjoitella tänne pitkästä aikaa!

huomasin tänään että mun äippäloman alkuun on tasan kaksi kuukautta vaikkakin pidän vähän lomia ennen sitä. töissä työkaverit jo maalailevat piruja seinille että minkälaisen sijaisen mulle saavat... no toivottavasti mieluisan.

täällä on hirveän kiirusta ollut kun heti muuton jälkeen alkoi remontti hommat ja parhaillaankin "mestari" on työssä... pesuhuone ja sauna valmistunee tän vuoden puolella tai sitten ensivuonna :) mutta kaikkein tärkeimmän eli astianpesukoneeen mä jo sain toimintakuntoon. ja nyt on jo aika monessa huoneessa valotkin kun oli väliaikaisia valaisimia paljon.

masuasukki potkii kovasti ja välillä meinaa mennä jalat alta kun osuu sopivaan paikkaan. mut mulla kun on muutenkin tota massaa niin olen edelleen normivaatteissa eli mitään äitiysvaatetta en ole vielä joutunut ostamaan. osaksi saattaa myös johtua siitä että paino meni alaspäin yli puoliväliin raskautta. nyt olen jo ajatellut että tarttis vissiin ostaa housut että pääsen tammikuussa laivalle ilman verkkareita... (verkkarit sopii aina ja on hyvät päällä)

hoh olipa oma napainen tarina mutta koitan josko ehtisin nyt taas paremmin seuraamaan muidenkin kuulumisia...

Santtu 26+0

Vierailija
4/10 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaawwww...voi että, eilen oli niin suoraan sanottuna paska päivä...ja mullahan piti olla se neuvola ja kun sinne pääsin nii eihän siellä ketään ollu muita ku kotisairaanhoidon joku muori. Oottelin siinä sit jotain viis minsaa kun se nainenki sanoi että voithan sie ootella vähän aikaa...Noh, eihän sinne ketään tullu enää ja lähin sit pois. Voi, että minua sapetti oikeen olan takaa. Raivostutti suoraan sanottuna ja tosiaan ku muutenki huono päivä nii sit vielä tämä perkeles..

Pitää nyt kohta puoliin soitella sille mun neuvola tätille ja haluisin kyl sanoo sille suorat sanat ku muutenkaan nii hirveesti kyseisestä ihmisestä tykkää.

Ja valivalivali....anteeksi. Että eipä tässä sit mitään kerrottavaa ollukaan.

AngelEye

Vierailija
5/10 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tähän asti oon roikkunu tuolla tammikuisten pinossa.Mut toisaalta olis sit kiva kirjotella muidenkin ensimmäistä odottavien kanssa.

Eli tietoja vähän:

Molemmat aviomiehen kans vuosimallia -84

LA 11.1.2009

Synnytyssairaala TAYS

Kaikki on menny tosi hyvin tähän asti ja aikas loppusuorallahan tässä jo ollaan.Toivottavasti vaan syntyis sit vuoden 2009 puolella,nyt jo on meinaan paikat ruvennu kypsyyn!!!Noh,vuodenvaihteeseen ei onneks oo enää kun reilu kolme viikkoa,sen aikaa jos olis jalat ristissä =)

Muuta ei nyt tähän hätään tuu mieleen...

tepa viikoilla 34+5

Vierailija
6/10 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENSIKOIDEN ESITTELYT:

Laitoin Tepan esittelyn heti mukaan listaan, uusia Enskoja kaivataan tänne o-puolelle sekä vauvapuolelle kanssa:) Joten tervetuloa Tepa:D Hyvät viikot siellä jo menossa, mutta toivotaan silti, että Pikkuisenne viihtyisi masuyksiössään vielä tovin.

Korka

Molemmat vm. 1982, Helsingissä asumme, synnytyssairaala NKL ja LA 27.9.08. TYTTÖ SYNTYI 9.10.2008 <3

SadeOrkidea

-85 ja mies -86, asuinpaikka : Mikkeli, synnytyssairaala on MKS, LA 14.10.08. TYTTÖ SYNTYI 21.10.2008 <3

Ruskanodotus

28 (-79), mies 27 (-80), asuinpaikka Pohjois-Lappi, synnytys Lapin keskussairaalassa Rovaniemellä (jos sinne asti ehditään), LA 8.11.08. POIKA SYNTYI 12.11.2008<3

Pariisitar

vm. 1982, miehus 1977, pk-seudulla asustellaan. Naikkari on synnärinä täällä. Ja Tontun LA 24.12.08

Stiin@

-78 ja mies -79. Asutaan Pietarsaaressa mutta ollaan alunperin etelä-Suomesta kotoisin. Synnäri joko TYKS tai paikallinen. Laskettuaika on 24.12.08

Tepa84

Molemmat aviomiehen kanssa -84, synnärinä TAYS, LA 11.1.2009

Lorelai_79

molemmat 29 v (-79), synnytyssairaala on Jorvi, ja la on 20.1.2008

Miiru84

Minä 24 (-84) ja mies 28 (-80), asutaan pohjanmaalla ja synnytyssairaala on Keski-Pohjanmaan keskussairaala. La 5.2.09.

Tilda_

27v, asumme Helsingissä ja LA on 14.2.09

AngelEye-86

Minä 22 (-86) ja mies 21 (-87), asuinpaikka Lounais-Lappi, synnäri LPKS ja LA 14.2.09.

Liippa

-83 ja mies -82, Helsingissä asutaan, synnytyssairaala on kättäri ja LA 18.2.09

Sahra

Minä -85 ja mies -83, Helsingissä asustellaan. Synnytyssairaala Kättäri ja LA 22.2.09

Santtu-82

26 (-82) ja mies 27 (-81), asutaan salon seudulla ja synnytyssairaala on salon aluesairaala. La 11.3.09

Pipetti_81

27 (-81), mieheni 29 (-79) laskettuaika 3.4.09 ja TYKSissä ois tarkotus synnyttää.

Berry-1

molemmat -79 ja la 2.5.09. Synnärinä KOS.

Vierailija
7/10 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei Enskat,

hiukan hiljaista on ollut täällä pinossa viime aikoina:( Mutta kiva, että muutamat ovat käyneet kirjoittelemassa kuulumisia.

Moikka Miiru, kiva kuulla Siusta:) Hyvät viikot siellä jo kasassa, huisia miten tämä aika menee (siihen aina havahtuu, kun katsoo muiden kanssaodottajien viikkoja). Liikkeistä kyselit, kyllähän ne potkut pikku hiljaa noilla viikoilla vaimenee ja liikkeet muuttuu sellaiseksi möyrinnäksi. Erilaiselta siis tuntuu, mutta vahvoja noi möyrintätuntemuksetkin on silti ainakin täällä ollut, välillä voi ottaa melkein Tontun jaloista kiinni, kun tunkee niitä niin tiukasti massunahkani läpi, hih:)

AngelEye jää jo ihan pian lomailemaan, jee:) Miten asunnon kanssa kävi (kivalta kuulosti!)? Entä saitkos uuden neukkula-ajan ja jonkun selityksen tädin poissaololle?

Santtu puuhaa uudessa kodissa, ihanaa! Muista lepäilläkin kuitenkin, vaikka puuhaa varmasti riittääkin. Jaksuja sinne aherrukseen.

Tepalle vielä kerran tervetuloa:)

(.): Tiistaina kävin neuvolassa ja sf-mitta oli kääntynyt laskuun (30,5cm), eli Tonttu on lähtenyt pikkuisen laskeutumaan, pää ei kuitenkaan vielä kiinnittynyt. Syke 130-140 hujakoilla, pissa puhdas, RR entiseen tapaan 140/90 luokkaa (seurailen kotona!) ja painoa nyt tasan 10kg lähtöpainosta. Aikamoinen "maniaviikko" miulla ollut, kauhia vimma puuhastella kaikkea valmiiksi...Joululahjat on nyt hankittu (ja pakattu), lisäksi olen täytellyt pakkasta leipomalla ja laittamalla ruokaa, maalannut yhden seinän, lenkkeillyt, siivonnut ja shoppaillut ihan vähän Lindexin aleista Tontulle vaatteita (isompia kokoja mm ihana "vanuhaalari" 11,5e) :D Nyt sitten vaan odotellaan...ensi viikolla heti ma onkin taasen neukkula sekä synnärille tutustuminen...sekä monet rehvit ystien kanssa kahvikupin äärellä:) Ihanaa:)

Voikaapa hyvin Enska-siskot:)

pariisitar&tonttu

rv 37+3

ps. kuka haluaa jatkaa esittelypinon päivittelyä, kun meillä h-hetki ohitettu ja päästään aloittamaan vauva-arkea? :)

Vierailija
8/10 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tosin päivä alkanu ollenkaan hyvin =( Heräsin aamulla 4.00 siihen et maha ihan älyttömän kipee ja tuli ihan kuin supistuksia.Noh,mahalaukku ja suolistohan siinä oikeen urakalla "supisteli" ja sit istuinkin yli tunnin vessassa.Suolisto tyhjeni ihan kokonaan ja lopulta sieltä tuli ihan vettä...Että tällaista ihanaa!!!Hetken tosiaan sillon kipuun herätessä ajattelin et onko nyt lähdön hetki kun kipuaallot tuli niin tasaisesti,mutta yhtenä kappaleena vielä ollaan,ja aamun jälkeen on kaikki ollu ihan normaalisti ja vauva rymyää oikeen urakalla.

Meilä vauva tosiaan ultran mukaan painoi viimeviikolla 2,5 kg joten ihan hyvän kokoinen möhkö se jo on vaikka syntyä päättäiskin.Huomenna alkaakin taasen jo uus viikko,huh,kun ne etenee äkkiä!!!Tulee jotenkin haikee olo kun raskaus on jo niin lopussa,vaikka tietysti sen pikkuisenkin haluaa sieltä syliin.

Nyt taidan mennä nukkuun,oon jotenkin koko päivän ollu ihan älyttömän väsyny,

varmaan ton yönkin takia.Mut kiva kun sain vielä liittyä pieneen joukkoonne,ollaan vielä kaikki suunnilleen saman ikäisiä =)

Vointeja kaikille ja pariisitar onkin jo melko lähellä h-hetkeä,LA listassa ainakin seuraavana!!!

tepa ja tytsy 34+6

Vierailija
9/10 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ettei unohdu..viime viikko löytyy täältä:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Berry: käytiin femedassa Bruno Cacciatorella 4D:ssä ja voidaan kyllä suositella. Sen 160e maksoi kelakorvauksen jälkeen. Bruno on tosi ammattitaitoinen:) Ja NKL:lla ei ole erikseen omia valmennuksia, vain se synnärilletutustuminen rv36 tai myöh. Neuvolassa meillä oli tosin 5 kertaa perhevalmennusta ja joista oli kaksi kertaa synnytyksen käsittelyä, oli haikaranpesänkätilö itse asiassa vetämässä just ne synnytyskerrat. Niin, ja älä liikaa aherra Joulua kotosalla ettet ihan uuvu, lepokin on tärkeää sekä Siulle että Masuasukillesi, niin ihanaa kuin joulun puuhastelu onkin:)

Lyhyesti vielä kuulumisia: Keskiviikkona oli tosiaan lääkärineuvola, kohdunsuulla ei muutoksia ja Tonttu ei myös ollut laskeutunut (rt:ssa kyllä), joten tovi tässä saattaa vielä vierähtää odotuksen pitkällä tiellä..painoarvio käsin tunnustellen 2,9kg, mikä hiukan yllätti, 3,5-3,6kg ois siis syntymäpaino, jos rv 40 hujakoilla syntyisi. Tähän asti kuin meille on aina "povattu" siroa prinsessaa:) Mutta aika normikokoinenhan Tonttu ois noillakin mitoilla, joten ei huolta:) Kunhan vain kaikki menisi hyvin, se on pääasia. RR yhä sitä luokkaa, että lekuri kielsi hikilenkkeilyn ja seurailen oireita, ettei nyt kehity se pre-eklampsia. Oma jaksaminen kuitenkin ihan yes ja kaipa näillä viikoilla saa jo vähän väsyttääkin; kuin vaan malttaisi levätä...kauhiasti ois kaikkea puuhasteltavaa mielessä koko ajan:) Pikkujouluissa kävin eilen vanhan työporukan kanssa ja oli aivan ihanaa päästä vähän laittautumaan ja nauttia hyvästä seurasta:) Massu sai paljon positiivista palautetta, mikä lämmitti mieltä<3 Tonttukin voi virkeästi ja kovasti ollaan koetettu kysellä mahdollista yksiöstä luopumispäivää, mutta vastausta ei olla vielä saatu, hih:)

Nyt unimaata kohden...

vilkutuksin,

pariisitar&tonttu

rv36+4

Vierailija
10/10 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin minäkin vähän kirjoitella kun täällä enskojen puolella on viime aikoina ollut niin hiljaista...

Tämä "äitiysloma" tuntuu sujuvan niin kovaa vauhtia. Miljoonia asioita pitäisi vielä tehdä. Mutta olen koittanut ottaa rauhallisesti. Viime viikon neuvolakäynnille sf-mitta oli tosiaan jo 31,5 cm...huh huh. Laittoivat lähetteen äitipolille mutta synnytystapa-arvio on kuitenkin sitten vasta rv 36. Sää nähdä minkälainen jättiläinen sieltä on tulossa =)

Muuten olo on ihan ok. Potkuja on viime aikoina tuntunut huomattavasti vähemmän. Onko muilla loppua kohti käynyt näin? Viime neuvolassa vauveli oli kyllä jo pää alaspäin ja rt. ahdas olo rupeaa kyllä jo olemaan ja vielä 2 kk tulisi kestää. Painoakin on nyt sitten tullut jo 16 kg lisää.

Mites muilla enskoilla tämä viikko on lähtenyt käyntiin? Koitetaanpas nyt saada tähän ketjuun vähän "vilinää"...

Miiru rv 31+0 (kylläpäs nämä viikot kertyilee nopeasti)