Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****JOULUKUISTEN HUHTIKUU*****

02.04.2008 |

Aloitetaan uusi pino huhtikuun kunniaksi. Tässä linkki maaliskuun juttuihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12575132&p=2&tmo…

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti kommentoimani että mulla kanssa on ollu huoli tosta selän kestävyydestä. Ku meilläkin siis istuttais mielellään.

Kiva kuulla että olitte saaneet neuvolasta istutus luvan, tosin meidän ukkelihan on kuukauden Kasperia nuorempi...

no jostain luin että jos vauva haluaa istua niin sais antaa istua et vauvat kehittyy omaan tahtiinsa ja " tietää" koska pystyvät siihen.

mutta tiedä sitten mitä uskoa.

ei meillä sentään syöttätuolissa istuta, lähinnä sylissä istua tönöttää, yleensä tuettuna mut välillä vetää itse itsensä istuma asentoon niin ettei nojaa mihinkään.

No meillä on maanantaina neuvola, jos siellä muistais asiasta kysästä, sattuu olemaan vielä neuvolalääkäri.

vaikka hyvin sitä on itekki pärjänny ja mä olen aikanani alkanu istumaan 4kk vanhana...

Mutta nyt lähden oikeesti sinne ulos. : )

odottelija edellen...

Vierailija
22/35 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa alkaisi olla enemmän aikaa taas käydä teitä moikkaamassa... mukava kyllä lukea juttuja kun saman ikäisiä lapsukaisia...

meil ukkeli hakee hiukan uutta rytmiä-oli jo yhes vaihees pitkään sama rytmi ja nyt hiukan muuttunu et välil mennää päivät kolmilla unilla ja toisinaan menee viel neljät unet...

lattialla kovasti pyörii ja " napa akselia mennään" edelleen meil hermostutaan kun ei ukko pääse eteen päin niin paljoo kun haluis...on nyt keksiny et on varpaat ja niitä yrittää suuhun hakea...

omassa sängyssä nyt nukutaan päivällä unia ja yöt-äp laatikko jäi pieneksi...iltasin nukkumaan mennään kun sänkyyn viedään ja harso kasvoille ja tuti suuhun-aikansa äheltää ja nukahtaa...enää ei vatkaamista ole-mitä meillä olikin melkein 4kk

uhmaikänen siskokin alkaa taas tietää rajansa ja pikku hiljaa uhma hävinny,mut mukavia raivareita kyl tulee joskus et ollaan sit helisemässä;)

meil poitsu ei haluis olla yhtään vaavi asennossa enää ja kaukalossakin pynttää itseään istumaan...

hyppykiikku on meil pojan mieleen...mut en kauaa siinä aina kerrallaa viel oo pitäny...

soseet maistuu-menee pottu porkkana,maissi ja hedelmä soseet hyvin...ite olen tehny pottu ja porkkana soseet välillä kun aikaa on ollu...

nyt poitsu heräs mut mukavia päiviä kaikille ja halauksia meiltä

manja+elias

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsekkin jotain tänne laittas:)

Peppi on tasan 4kk tänään:)

Ihanasti on menny koko ajan, tyttö on aurinko!

Nukuttu läpi yöt 20-07 jo pitkään syömättä, kiinteitä ollaan pari viikkoa jo syöty ja nan alko kun tissimaito loppu tossa vajaa 3kk vanhana. Peppi kääntyy molemmilta puolilta, eteenpäin yrittää kovasti, siinä onnistumatta ja lelut pysyy käsissä:) Todella helppo vauva ollut ja aivan uskomattoman hyväntuulinen:) tälläsiä lisää!!!!

Ihanaa kevättä:)

priscilla ja Peppi

Vierailija
24/35 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myönnän että olen ollut todella laiska kirjoittaja, lukenut vaan kuulumisia. nyt oli pakko odottelijalle vastata että kyllä olemme asuneet omassa remontoidussa kodissa jo melkein 2kk. muutto takasin tänne tapahtui sähäkästi(niinkuin meillä kaikki muutenkin)olivat unohtaneet ilmottaa meille että remppa on valmis, onneksi mies meni käymään asunnolla ja samantien siivoamaan(olivat siis unohtaneet myös siivota) sängyt ja muut saatiin silloin heti muutettua ja loppujen taaroiden desinfioiminen ja peseminen vei reilun viikon aikaa, joka pv tehtiin hullunlailla hommia. sitten olikin ristiäisten vuoro, en varmaan niistäkään ole kirjottanut, santeri arto olavi tuli pojan nimeksi, juhlat sujuivat hienosti. sen jälkeen onkin ollut laiska olo, ei oo huvittanu tehdä mitään ylimääräistä, ollaan vaan oltu lasten kanssa leikkitty ja puuhailtu.

remontti toivon mukaan onnistui, ei ainakaan oireita ole toistaiseksi tullu, kokoajan kuitenkin pieni pelko persiissä, ei uskalla vielä relata. asunnon arvo nousi huimasti ton rempan myötä,että sentään jotain positiivistakin.

santeri kasvaa hurjaa vauhtia, torstaina meillä on neuvola, hieman hirvittää joko 7kg menee rikki. 2kk neuvolassa oli pituus 59,5 ja painoa 6200g, jättiläinenhän toi on. nyt on keksitty se että ei olla yhtään yksin ei sitten missään, nytkin sitterissä istuu ja kiljahtelee :))

esikoinen suhtautuu edelleen hirmu hienosti vauvaan, ihan pientä mustisjuttua ajoittain havaittavissa, pääasiassa halaa ja pussaa.

meillä on muuten tänään 1v hääpäivä, ei ole mitään juhlia eikä lahjoja, ollaan vaan ja nautitaan toistemme seurasta :) mies nukkuu vielä jos menis sen kohta herättämään. mietin tässä päivänä yhtenä että on meillä ollu reipas tahti ton ukkokullan kanssa, reilu 3v yhdessä ja kaksi tenavaa ja asuntolaina.

nyt kiljahtelu on sitäluokkaa että pakko mennä, tulen torstaina kertomaan uusia mittoja

tamatu ja pojat 2v2kk ja melkein 3kk ja yks vähän isompiukkeli

Vierailija
25/35 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä nyt välillä käynyt lukemassa, tuntuu, ettei meillä ainakaan mitään uuta ihmeellisempää ole tapahtunut :)

Lumikko on käsiään oppinut käyttämään paljon paremmin, ottaa jo tarjotun esineen vastaan ja laittaa suuhunsa. Nyt on pari päivää jyystänyt tavaroita ja tyynyliinoja ja äidin sormea siihen malliin, että vissiin on hammas tulossa? Olen tuntevinani pientä turvotusta siinä kohdassa ientä, mutta en nyt mene vannomaan. Eilen myös keksittiin puraista kesken imetyksen. Ai että oli kivaa :)

Lumikko on kääntymiset hallinnut jo päälle kuukauden ajan, nyt pari kolme viikkoa on nostettu takapuolta konttausasentoon. Niskaa on myös oppinut huilaamaan mahalla ollessaan eli osaa laskea poskeansa maahan. Nyt on ehkä pikkaisen rajummaksi muuttunut tuo takapuolen nosti, sitä nostetaan kyljen kautta, jalat menee suoriksi, kun sitä potkitaan ylös, mutta ei tosiaan vielä ole tajunnut, että käsilläkin pitäisi jotain tehdä :)

Ryömimään poika ei ole hirmuisista yrityksistä huolimatta vielä päässyt. Navan ja pepun ympäri kierähtelee 360 astetta ja pari kertaa on tahattomasti peruuttanut parikymmentä senttiä.

Ollaan nyt mietitty, kun tuo 4kk raja lähenee uhkaavasti, että kannattaako alkaa maistella soseita jo silloin? Kyselin 3kk neuvolassa ja siellä sanottiin, että voi alkaa. Kyseessä ei ollut oma neuvolatäti, joten kyselen tältä sitten vielä ennen kuin mitään teemme. Täysimettää tahtoisin siihen 6kk asti, mutta onkohan siitä haittaa, jos ruokaa maistelee vähän lusikankärjellä eikä edes joka päivä? Vai kannattaisiko suosiolla odottaa? Kiirehän ei pitäisi olla, kun Lumikko kasvaa loistavasti ja maito tuntuu riittävän, mutta pojalla on jo lievää kiinnostusta ainakin äidin ruokia kohtaan. Ei halua niitä syödä! :) mutta katselee mielellään. Ja lisäksi sekä oma äiti että anoppi vähän painostavat aloittelemaan. Ennen 4kk en kuitenkaan aio antaa yhtään mitään.

Nunia ja Lumikko 3,5kk

Vierailija
26/35 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vehnä, mun piti lähteä poitsun kanssa kaupungille ja nyt sataaki vettä ja on noin ankee keli. Eli enpä sitten lähteny.

Kiva kuulla TAMATU et olette päässet omaan kotiin. Ihme juttu ku sillai unohtivat teille ilmottaa, onneks miehes kävi kattomassa.

Varmasti on tietty epäilys remontin onnistumisen suhteen mut toivotaan että kaikki olis oikeesti nyt kunnossa.

Ja arvon nousuhan on aina plussaa...

onnellista 1v hääpäivää teille. : ) Olette joo olleet nopeita, me ollaan teihin nähden ihan hitaita, ei olla edes naimisissa, asutaan vuokralla ja vasta yksi lapsi, yhdessä ollaan asuttu kesäkuussa 2 vuotta. : ))

meidän piti mennä naimisiin, mut sitte vauva vei voiton arvoasteikossa ja mä en halunnu maha pystyssä mennä. et se on edessä sitten joskus... Ja asunnon ostoa ollaan kovasti mietitty, ku vaan tietäis mistä sen ostais. (miltä paikkakunnalta)

NUNIA, toi on kumma juttu toi kiinteiden alottamiseen painostaminen. Mä olen törmänny ihan samaan, moneltaki eri suunnalta. ymmärtäisin hädän jos lapsen kasvussa olis häikkää, mut meillä ainaki jätkä kasvaa niin että kohina käy! Ja ihan pelkällä mammanmaidolla.

ku kuitenki joidenki tutkimusten mukaan täysimetys auttais kenties ehkäsemään lapsuusiän diabeettesta ja meidän pojalla oli tutkimuksessa 3% kohonnu riski siihen sairastua... Pienihän toi riski on mutta kuitenki. se on yllättävän yleinen tauti suomessa.

En ole kummemmin miettiny kauanko imetän, ainaki olis tarkotus mennä täysimetyksellä tonne 4kk saakka, saa sit nähä mitä sen jälkeen....

Niin ja tohon sun varsinaseen kysymykseen en kyllä osaa vastata, jotenkin vaan itse ajattelisin että ei kait siitä voi haittaa olla jos pieniä maistiaisia antaa, päinvastoin. Mut tiedä sitten mikä on viisaampien kanta.

Pitäis ruveta siivoamaan,ei vaan kauheesti huvittais...

viikonloppuja kaikille.

odottelija ja ulkona uinuva Eemil, tänään tasan 3kk : )

Vierailija
27/35 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mie oon nyt ahkerana kirjottelemassa...

kiva et joulukuisissa on monta Eliasta...

monella nukutaan läpi yön-vau! meillä syödään viellä kahdesti yössä.

iltasin syödään puurokin ja maito mut yöl nälkä iskee pojalla kuitenkin...velliä tämä poika ei ota mut puuroa söis vaik kuin...

ihana kun alkaa poika nauraa nykysin monelle jutulle...ei enää kolikki itkuja oo ja elämä alkaa palautua ns.raiteilleen...

leikit on mieleen meillä,päivät lauletaan ja leikitään säi säitä ja vinksin vonksin ja taputaputap... ja poika kutkattaa...

nyt ruoka puuhin ja päikkäreille

meil ma 5kk neuvola

elias tulee su 5kk

Vierailija
28/35 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin äsken vaunulenkiltä ja kyllä olikin jo kesäinen ilma! Itse teki mieli kulkea ilman kevättakkia, mutta rintatulehduksen pelossa en vielä rohjennut. Vauvallekaan ei kovin paksuja tamineita vaunuihin enää tarvi :-) Sieltä se kesä tulee loimottaen!

Miten teidän muiden vauvelit viihtyvät vaunuissa? Meillä on nyt viikon verran vaunulenkit olleet haasteellisia, kun tyttö haluaisi nähdä maailmaa. Pari kertaa itku on äitynyt niin kovaksi, että on ollut pakko ottaa tyttö syliin ja kantaa kotiin. Ja se itku tosiaan loppuu sillä sekunnilla, kun tytön nostaa pois vaunuista... Alkaa äidin kädet väsyä tuollaisesta temppuilusta.

Kantoliinassa tyttö viihtyisi sitä vastoin miten kauan vain. Nyt on kyllä ihanaa kietaista Titi liinaan ja tepastella hands freenä kaupoille, kun kummallekaan ei tarvitse pukea paksuja vaatteita ja tyttö kantaa päätään joka tilanteessa (toisin kuin vielä talvella, jolloin niska retkahti tytön nukahtaessa).

Tosiaankin monilla vauvat nukkuvat jo tosi hyvin syömättä. Meillä alkaa yö n. klo 21 ja kolmen aikaan tarvitaan maitotankkausta. Seuraavan kerran " yösyödään" vielä seitsemän aikoihin ja kymmeneltä alkaa aamu. Titi kyllä hihkuu hereillä jo tuolloin seisemältä jonkin aikaa, mutta nukahtaa sitten aamu-unisten vanhempien mieliksi vielä :-D Ehkä kiinteiden aloitus sitten aikanaan lopettaa meidänkin yösyönnit. Ei sillä toisaalta ole edes niin väliä, koska tyttö nukahtaa heti syötyään ja muutenkin nukkuu helposti.

Vappuhulinoita!

RvaRuljanssi ja Titi 4,5 kk

Vierailija
29/35 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elias oppi sitten pyörähtämään mahalleen, tasan 4kk iässä ;) nyt lattialla ollessaan pyörähtelee vähän väliä ja jatkuvasti saa olla kääntämässä takasi selälleen kun ei enää jaksa päätä kannatella..

Potun maistelu alotettiin myös, nyt neljänä päivän pikkusen tarjonnu, ajattelin loppuviikosta ottaa mukaan porkkanan kun ei pottu näytä aihettavan mitään erikoista ;) suu auki kuin pikkulinnulla kun näkee lusikan!

Jonkun kerran tullu mieleen että missähän vaiheessa tämä nuori mies sitten alkaa kiukuttelun, kun tähän asti ollu lähinnä yhtä aurinkoa..Tietysti ei se minua haittaa vaikka Elias onkin erittäin hyväntuulinen ;D

Ulkona nukutut päikkärit on pukemisen kannalta nyt yhenlainen päänvaiva, tuntuu ettei osaa laittaa tarpeeksi vähän vaatetta päälle.. monena päivänä Elias ollu ihan hikinen unien jälkeen. Tosin tänäänkin lopulta oli peräti +18astetta lämmintä että melkein sen puolesta kesäkeli ;)

Päiväunia ei näytä haittaavan edes pihalla jylläävät koneet, eilen alotti kaivinkone työt, kaks päivää moottorisaha ja rälläkkä laulanu kaverina (navetan laajennus menossa) ja ukko vaan vetelee hirsiä ;)

Ei muuta kuin Hauskaa vappua kaikille, meillä onkin ratsastuskilpailut vappuna tiedossa ;)

Oliviako

Vierailija
30/35 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...löytyy helpommin!

Meillä poika on nyt puolentoista kuukauden ajan käyttäytynyt oudosti jäädessään isänsä kanssa kahden. Kasper vierastaakin jo mutta tämä on erilaista. Kaikki on hyvin jos olen kotona mutta heti kun lähden esim jumppaan, poitsu alottaa aivan hillittömän huutamisen, tai ennemminkin kiljumisen tai karjumisen, eikä suostu lopettamaan ennen kuin tulen kotiin. Mikään ei pojalla huonosti pitäisi olla, vaipat vaihdettu ja maha täynnä. Voisiko olla tissi-ikävä?:) Kuitenkin isi kelpaa lohduttamaan jos Kasper vierastaa esim mummiaan.

Voihan se olla et poika vaistoaa isän jännityksen kun jäävät kahdestaan, kun isä vaan aina odottaa koska se huuto alkaa. Säälittää vaan hieman kun mies tuntee itsensä ihan hyödyttömäksi ja huonoksi isäksi. Olen yrittänyt lohduttaa ettei tämävaihe kestä kauaa, kauemmin kestää se teini-ikä jolloin äiti on ihan paska tyyppi!:)

Onko kellään kokemusta tällaisesta? Kauankohan tälläinen vaihe voisi kestää?

Kimsu ja Kiukkupylly Kasper 4kk

Vierailija
31/35 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimsu85 on pakko kommetoida, että meidän neiti saa myös ihan mielettömiä raivareita, kun se joutuu vieraaseen paikkaan tai uuteen tilanteeseen. Siinä ei edes äidin lohdutus meinaa auttaa. Aikansa itkee ennen kuin väsähtää. Olen itse tosi neuvoton tilanteessa. Tänään meillä oli lääkärineuvola ja neiti säikähti kun riisuttiin vaatteet ja vieraita ihmisiä parveili ympärillä. Huusi sitten niin kauan, että sain ulkovaatteet puettua päälle. Lääkäri ei saanut kunnolla tutkituksi ja mä en osannut kunnolla edes puhua saati kysellä lääkäriltä mitään, kun yritin avuttomana rauhoitella vauvaa. Lauantaina muksut oli mummolassa illalla ja oli tarkoitus jäädä yöksikin, että oltaisiin päästy miehen kanssa syömään, kun tuli yhteistä taivalta 8v täyteen. No äitini soitti, kun neiti oli suuttunut niin kauheasti (oli huutanut jo1h, kaikenkaikkiaan 2h), ettei saanut rauhoittumaan. Vapisi oikein hädästä ja kakoi limaa mitä tuli itkun seurauksena. No ei siinä auttanut kuin hakea neiti kotiin. Rauhoittui samanlailla kun saatiin ulkovaatteet päälle, nukkui 10min automatkan ja kotona naureskeli aikansa, joi maidon ja nukkui yönsä tapansa mukaan hyvin.

Onneksi ei ole kotona saanut samanlaisia raivareita, kyllä siinä tuntee itsensä TODELLA huonoksi äitiksi, kun ei omaa lastaan saa rauhoittumaan vaikka yrittää miten. Puhuinkin aiemmin siitä kun kylässä itkeskelee aina, mutta tämä on jo ihan mahdotonta. Ei siinä pikku itkut tunnu enää missään. Mä en kohta uskalla liikkua tytön kanssa minnekään, kun pelkää että saa samanlaisia raivareita. Mielenkiintoista nähdä, miten onnistuu ensikuussa oleva sydänultra keskussairaalassa.

Neidin mitat muuten oli nyt 4kk 6140g ja 61,7cm.

Ollaan parina päivänä maisteltu perunaa ja tänään vähän maissivelliäkin. Lääkäri totesi neidin ihon atooppiseksi ja jos pahenee joudutaan maitoaltistukseen. Toivottavasti ei sitä enää tarvitsisi, sydän ja nämä raivarit ovat ihan tarpeeksi tuottanut jo harmaita hiuksia äiteelle.

Valitusvirsi voisi vielä jatkua esikoisen kohdalta, mutta empä viitsi enempää teitä kiusata... toisella kertaa sitten.. sanompa vaan että olen tosi väsynyt.

Janica ja Aada 4kk

Vierailija
32/35 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tulee 3kk täyteen tänään :) äly äkkiä menny aika. käytiin neuvolassa ja poitsu vaan hymyili, mitat olikin sitten hurjat 7160(6220) ja 63(59,5) aikas jättiläinen ja pelkällä tissimaidolla jatketaan. ihan erilainen on myös meidän vauveli tohon esikoiseen verrattuna niin helppo ja ennalta arvattavissa oleva. esikoisen uhma on huipussaan ja mamman hermot välillä kireellä. muuten arki sujuu ihan jees. huomenna mennään esikoisen kanssa silmätoimenpiteeseen koko perhe, hieman jännittää.

tamatu ja pojat

Vierailija
33/35 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloinpa minäkin tälle kuulle kuulumisia kirjoittelemaan, kun oli tuo 3kk nvlakin tänä päivänä. Hyvää kuuluu, kasvu tasaista ja pitkänä poikana meidän Oskari kasvaa. Mitat oli 6900 ja 66cm. Porskutellaan yhdistelmä hommalla eteenpäin, elikkäs kumpaakin saa sekä korviketta että äiteenmaitoa. Meillähän oli aikaisemmin ongelmana se mahdoton pulauttelu ja kaikkia mahdollisia keinoja kokeiltu, mutta parhaimmaksi keinoksi nyt havaittu ettemmä tissuttele, vaan Oskari saa äidinmaidon myös pullosta (Aventin pullot ja kax reikäset tutit). Yöt menee tissutellen ja sitten onkin taas aamulla pulauttelun vuoro riippuen siitä onko yön aikana syöty useammasti kuin yhdesti tissistä. Pumppaustahan se vaatii ja jatkuvaa rintapumpun pesua, mutta ajattelin nyt mennä näin etiäpäin niinkauan kun maitoa vain mulla riittää. Ja kohtahan sitä vois alkaa niitä peruna ym hommiakin maistelemaan..

Rotavirus rokotteesta saatiin vahvike ja myös se ensimmäinen piikki ja nyt ootellaan tuleeko niistä mitään sivujuttuja.

Muutamalla tuntui olevan raskasta ja esikoinen aiheutti harmia, kun ketjua luin, ja voin sanoa, että täällä sama homma. Esikoinen nyt siis 5v ja tänään oli hälläki muutes 5v nvla. Kovasti hakee rajojaan ja äiteen hermot on välistä niin tiukilla että, ja räjähtämisiäkin on jo sattunut. Väsyttää välistä niin, että itkukin on tullut. Kuuluu varmaan sitten asiaan, kun muitakin " kohtalontovereita" joukosta löytyy. Tukea sai sitten tuohonkin asiaan täältä, kiva homma, ja eiköhän se tästä. Jotenkin olen alkanut kesää ootella kovasti, josko elämä sitten jo jotenkin olisi " helpompaa" .

Mistäs muusta oli ketjussa keskustelua?? Niin, kiinteiden aloittamisesta. En tiiä, kunkinhan taaplaa omalla tyylillään, mutta vahvasti ite olen sitä mieltä, että kyllä ainakin maistattaminen kannattaa aloittaa ennen 6kk:n ikää. Ja mielummin silleen ainakin paria kuukautta aikaisemmin. Silloin lapsi on vielä sen verran herkässä iässä, että oppii syämään. Nimittäin töissä ollessa olen turhankin monta 6kk vauvaa tavannut, joiden kanssa on ollut kova työ, että suostuvat mitään ottamaan muuta kuin maitoa. Ja jotkut ovat sitten olleet aivan reilusti 8-9 kk ennenkuin vihdoin ovat kiinteille oppineet. Eli se herkkyys oppimiselle jotenkin katoaa joiltakin kun tuohon 6 kk:n ikään päästään. Mutta toki niinkuin aluksi sanoin, kukin tehköön tavallaan. Kyllähän kuitenkin kaikki loppujenlopuksi ovat syömään oppineet.

Tulipas taas tekstiä näin illan ratoksi. Kai se on laitettava nukkumaan, kun kaikki nuo minun kolme miestä jo koisaavat ja keräävät voimia uuteen päivään ja uusiin kujeisiin ;). Tsemppiä joulukuisille ja kuulumisiin!!

Dunes ja Oskari 3kk 10pvää (helppo laskea tuo ikä aina, kun syntymäpäivä on 1.1- hih)

Vierailija
34/35 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh.. olipas viime kertainen viesti täynnä valitusta. Oli tosi huono päivä takana, mutta onneksi ei ihan joka päivä sentään! Nyt on mennyt ihan hyvästi, mitä nyt välillä joutuu vähän isoveikalle korottamaan ääntä tai käskemään jäähylle, kun ei muuten meinaa mennä asiat millään jakeluun ;o)!

Jeba, ajattelin myöskin kirjoitella noista maistamis hommeleista. Mä aloitin neidille antamaan näin heti 4kk:n kunniaksi pieniä maistiaisia. Aloitettiin nyt ihan peruna-porkkana-soseella. Pari ruokalusikallista aamu- ja iltapäivällä. On se vaan suloista, kun pieni muljaa kieltään suussaan ja ihmettelee, että mitä kummaa se äiti mun suuhun laittaa.. Mitenkäs muuten, onkos kellään kokemusta noista herkistä lapsista? Mitkäs valmiit soseet on sellaisia, mitä uskaltaa maistattaa? Tai mitä aineksia ei missään nimessä kannata vielä antaa niistä 4kk:n soseista? Jäi vähän keskustelut siellä neuvolassa keskiviikkona vähälle, kun neiti päätti antaa ääninäytteitä lääkärille. Neuvolatätin kanssa oli vaan 3kk neuvolassa puhe, että voidaan rueta maistelemaan, kun 4kk tulee täyteen.

Minä myös odotan innolla kesää. Saa isoveikkakin purkaa ihan tosissaan energiaa, kun pääsee helpommin pihalle. Tykkään itekkin olla ulkona paremmin, kun siellä oikeasti on jotain tekemistä. Nyt ei paljon muuta tuu tehtyä, kun kävelylle lähdettyä muksujen kanssa. Onhan meidän takapiha aidattu, että voi joskus pojan päästä itekseenkin ulos touhuilemaan, kun ei itse viitsi lähteä sinne vaan seisoskelemaan. Ihmeesti tykkää olla itekseen ulkona, sisällä kaipaa koko ajan leikkiin kaveria.

Kovasti aurinkoisia kelejä odotellen,

Janica ja Aada 4kk (+4pvä) =)

Vierailija
35/35 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullu täällä käytyä pitkiin aikoihin. On niin valtavasti hommaa, kohta uusi koti on valmis ja pitäisi muuttaa ja pari muutakin isoa projektia on kesken, huh vaan. Onneksi ihan kohta kaikki rauhoittuu ja pääsee viettämään kevättä puutarhan kimpussa.

Meidän neiti kans kohta täyttää sen 4 kk. Ollaan nyt vähän maissivelliä kokeiltu. Ei varsinaisesti tarvetta, mutta pikkuhiljaa totutellaa. Tänään maistatin perunaa ja sylki kaiken pois joten maidolla ja pienellä vellillä jatketaan seuraavat viikot. Tytteli on kyllä täysin erilainen kun muut meidän lapset. Vaunuissa ei tahdo lainkaan olla, autossa ei halua matkustaa. Nukkuu vain mahallaan. Viihtyy hyvin sängyssään ja lattialla. Nauraa kovasti ja juttelee, mutta mitään yritystä ei ole kääntyillä. Kaiken haroo käsiinsä ja kun koiralla nyt karvanlähtö, voitte uskoa että saa jatkuvasti tytön käsiä pestä.

Tämän mamman kilot eikun kasvoivat reippaasta liikunnasta huolimatta. Yhtäkkiä oli kilot jo lähellä sitä, mitä oli loppuraskaudessa. No nyt sitten olen painonvartijoissa ja hyvin on käyntiin lähteny:-)

Tämmöistä tänne, yritän ehtiä aina kurkkimaan - voi olla pieni nettikatkos tuossa muuton yhteydessäkin

P-M + pesue