Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi ipana tuhota vaatteensa nain nopeasti? Ovatko meidan pojat poikeuksellisia tasmaanian tuholaisia, vai hajoavatko muillakin vaatteet parissa paivassa?

02.04.2008 |

Kevätkelit ja uudet siistit kevätvaatteet - sen ensimmäisen aamun. Joo, tiedän, että taaperoa isommilla pojilla on taipumus rikkoa vaatteita, mutta kohta ei enää naurata. Ostin pääsiäisen tienoilla pojille uudet vaatteet ja tällä viikolla on otettu käyttöön. Kohta 5 vuotta täyttävällä oli maanantaina tarhassa uusi takki ja uudet housut. Takki sentään oli ehjä vielä iltapäivälläkin, mutta housun polvessa jo pieni reikä. Eilen sitten repi toisiin uusiin housuihin palkeenkielen. Tietenkin ostin jo vaatteita ostaessani paikkamateriaalit mukaan ja varauduin siihen, että housuja pääsee usein paikkaamaan, mutta housut per päivä!?! Merkillä ei tunnu olevan asian suhteen paljon väliä, saa puhki niin puhkikulumattomat Lassiet kuin Jonathanit ja Reimatkin muista puhumattakaan. Itseasiassa Reimat tuntuvat säilyvän parhaiten, ehkä siksi, että niihin on helpoin saada paikkamateriaalia, joten mitä niitä nyt rikkomaan ;P Kurahousuissa on kohta enemmän paikkoja kuin alkuperäistä materiaalia ja kengät potkii piloille muutamassa viikossa. Paidoista on kaulukset tai hihansuut syöty rikki tai niihin on saatu ikuisia tahroja kivoilla kokeiluilla.

Edes toivoa vaatetuhojen nopeasta ohimenemisestä ei taida paljon olla. Ainakin tuo meidän 14 kohta täyttävä rikkoi housujaan vielä pari vuotta sittenkin ihan kunnon tahdilla ja vieläkin verkkareissa ja muissa urheiluvaatteissa tuppaa olemaan reikiä. Ja tämä hyväkäs tuhosi uudet kevätkenkänsä viikossa. Minä en edes ymmärrä, miten kengät voi saada varpaiden päältä rikki, mutta näköjään voi.

Ja ettei helpotusta olisi edes näköpiirissä, niin toinen meidän pikkutiitiäisistä, ikää 7 kk, kulutti juuri puhki ensimmäiset potkuhousunvarpaansa eli perässä tullaan. Minä ihan oikeasti en ymmärrä, miten joillain voi vielä jäädä kirpparillakin myytävää vaatetta lasten jäljiltä.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt miten hyväkuntoisena vaatteet ovat pysyneet. Vain pari vaaleaa paitaa ovat tahriintuneet ja parit sukkahousut ovat isovarpaan kohdalta menneet puhki. Muuten kaikki vaatteet tähän asti ovat vain jääneet pieniksi ja ovat uudenveroisia tai lähes uudenveroisia.

Olen satsannut ulkovaatteisiin aika paljon rahaa. Yksikään haalari tai housu ei ole mennyt rikki. Harmittelin juuri tämän vuoden talvihaalarin olevan ensi vuonna pieni. On äidin silmään tosi ihana puku ja aivan kuin kaupan hyllyltä. Puku oli ainoa talvihaalari jota käytimme ulkona.

Lapsi leikkii ja touhuaa niin kuin lapset yleensä, ei tosin ole rasavilliä tyyppiä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla