Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**SISSIT KE-TO VKO 14**

02.04.2008 |

Eikö kukaan vielä ollut tehnyt uutta alkua. No, nyt on alku.

Kommentit (24)

Vierailija
2/24 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen ymmärtää :D Mekin oltiin testaamassa Reimateccejä pihalla, mutta Menni nukahti alta aikayksikön penkille istualtaan ;) Hypittiin sitten Minjan kanssa hyppynarulla ja putsattiin sulanutta pihaa hiekoista. Ihana ilma!

Menni on jo tervehtynyt! Ihana oma naurava itsensä on ja äiti on saanut tehdä taas omia juttujaan, eli siivota, pyykätä jne. Illalla olin Joogaamassa ja se sai mielen niiiiin vireäksi, aivan mahtava olo tuli.

Sairasteluista huolimatta ollaan miehuksen kanssa hoidettu parisuhdetta oikein urakalla. Olisko kevään vaikutusta pieni uudelleen ihastuminen? Petipuuhatkin on saanut jälleen uutta pontta, mikä sekin varmaan piristää molempien mieltä :)

Tytöt huutelee pihalta että heille pitää viedä mehua. Palailen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mahtava ilma ulkona! Laitoin herran nukkumaan vaunuihin, luulen, kyllä että herää kuumuuteen. Mutta en oikein tiennyt mitä laittaisin päälle... Toppapuku ja vanupuku on ja makuupussissa nukkuu...

Vai on dumlella parisuhteessa kevättä rinnuksissa...niin sitä tuppaa olemaan meilläkin, mutta en kyllä laita vastaan... ;D

Mutta tulin vain pikaseen. Menen nyt syömään ja sitten laittamaan pihalle pyykkiä kuivuun. Laitan nyt kuivurin lomalle täksi päiväksi, ainakin. Pitäisi lekkimökkiäkin laittaa kevätkuntoon. On neiti kyllä koko talven leikkinyt siellä, mutta nyt annetaan vähän harjaa ja vaihdetaan verhot...kyllä te naiset tiedätte... :D

Vierailija
4/24 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennillä ei ole vaunuissa nukkuessa kuin fleecpuku ja kypärämyssy, ei lapasia, eikä villasukkia vaan puvun hihoissa ja lahkeissa käännettävät suut. Makuupussissa on, mutta se on ylhäältä auki. Tänään ei ollut harsoakaan kuomun päällä ja kuuma meinas olla ;) (Pehmeänkantokopan oon ottanut jo jokunen aika sitten pois, kun tuli liian kuuma, eli ratasosassa makuupussissa on)

Vierailija
5/24 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva että Menni on tullut terveeksi jälleen.

Ulkovarustuksesta vauvalle: Meillä oli tänään kevyttoppis (+lapaset, töppöset ja kypärälakki) ja fleecepussi, joka on suunnilleen yhtä lämmin kuin äp:n makuupussi. Ja poika oli aivan hikinen. Jotenkin pitää keventää, mutta miten, saa nähdä. Ehkä joku kevyempi haalari käyttöön, jotain tyyliin fleece/college/kangas.

Arvatkaa mikä episodi täällä on takana. Huh huijaa. Kuorin eilen perunoita, ja kun käännyin katsomaan mitä pojat touhuaa niin hilpeinä, näin että esikoinen juottaa nokkamukistaan Onnille tavallista maitoa. En tiedä paljonko sitä meni mahaan asti, mutta naama ja vaatteet ainakin oli märkänä. Ja koko ilta oli sitten levotonta kitinää ja karjahtelua. Eikä yö sen parempi. :( Enpä olisi uskonut, että tämmöinenkin yö Onnin kanssa tulee koettua, että parin minuutin pätkissä vain nukuttiin. Aamusta sitten pari puolen tunnin pätkää. Voi taivas miten väsyttää!

Onni-raukalla oli maha varmaan tosi kipeä. :(

Eilen kun hyssyttelin mahakipuista Onnia parvekkeella, karkasi esikoinen rappukäytävään juoksemaan ja kikattamaan. No, hain pojan takaisin ja laitoin varmuusketjun paikalleen ja palasin Onnin luokse. Tulos: Kaksi huutavaa lasta ja äidillä tippa silmässä. Esikoinen karjui ja rääkyi täysillä rappukäytävään siitä ovenraosta, Onni kirkui vaunuissa kun hyssytys oli tauonnut, ja minä tunsin oloni niin karmeaksi ja kyvyttömäksi kuin vain voi.

Ilma on todellakin aivan ihana, mutta mä vain haluaisin ryömiä peiton alle loppuviikoksi ja olla vapaa ihan kaikesta vastuusta. Pelkäsin yöllä monta kertaa että tiputan vauvan, ku oli niin hutera olo. Mutta ehkä tästä on suunta ylöspäin taas joskus.

Kiva kuulla sinusta Kewa, vaikka aika hirveältä kuulosti tuo teidän tilanne muuton suhteen... Ei voi kuin pyöritellä päätä. Tsemppiä! Olettepa nyt ainakin ihmisten ilmoilla.

Me mennään huomenna syynäämään uutta asuntoamme ja tekemään suunnitelmia huonejärjestyksistä yms. Ihanaa päästä sinne, sormet jo syyhyää. Toivottavasti vain saisin ensi yönä vähän enemmän nukutuksi, niin tulisi luotettavampia mittatuloksia jne.

Mutta jatketaan nyt tätä aurinkoista päivää!

Vierailija
6/24 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ollut vipinää sinullakin.

Meidän 5-vuotias on nykyään ihan järkyttävä tappeleen joka asiasta. Tuntuu, että kaikista asioista hän saa riidan aikaseksi. En tiä mikä uhmakausi nyt on menossa mutta tuntuu kans välillä, että tuo riitely ei lopu koskaan. Oma olo tuntuu niin voimattomalta ja keinot alkaa loppumaan. Iltasin on sitten paha mieli itsellä kun on joutunut huutaan ja räyhään lapselle. Voi kun osais olla sellanen superäiti joka sais kaiken toimimaan ilman sen kummempia riitoja.

Ilma on ihana. Ulkoiltiin muutama tunti sonjan kans. Hänellä on vaunuissa äitiyspakkauksen kevyttoppis ja sukat ja tumput ja hattu sekä makuupussi!

TAYS käynti meni tiistaina hyvin. Pikkuneiti ei edes huomannut kun verinäytettä otettiin.

Vierailija
7/24 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkimökkiin asti ei olla päästy, kun neiti tuumasi, että väsyttää, niin nyt se energinen ahertaja nukkuu tuossa sohvalla.

Kevyemmin saan kyllä Eetua pukea. Meillä tosin nukkuu tuossa varjossa, että aurinko ei pääse paistamaan, kun vasta illalla, mutta kuitenkin. Mies kävi jätkän hetki sitten hakemassa vaunuista, mutta ei ollut hikinen. Lämmin kyllä, mutta ei hikinen. Taidan laittaa vaan sen pelkän vanupuvun ja sitten makuupussiin ja siihen päälle peiton, saa sitten pois, kun kuitenkin on räkänen ja toi paikka on varjonen. Saa sen sitten pois.

Eetulla oli uusi menetelmä liikkua tänään. Ei mennyt kuin ihan vain pienen matkan, mutta kuitenkin oli näky... Käsillä veti ja jaloilla konttasi. :D Oli se aika huvittavaa. Kyllä se on vaan jotenkin paljon helpottavampaa, (onko toi edes sana) kun Eetu jo liikkuu. Ei aina tarvi olla kantamassa tavaraa nokan eteen, vaan herra hakee itse. Telkun johdot on ihan parhaat.

Kukas se olikaan saanut tavallista maitoa? Sori, en muista. On kyllä varmasti ollut masu kipeä! Voi toista, onneksi kuitenkin se on takana ja ensi yö varmasti parempi. Jaksamista äidille!

Mutta nyt Eetulle jotain välkkäriä...

Vierailija
8/24 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raahauduttiin puolilta päivin poitsun kans Jumbon stockalle, ihmisiä riitti ja jätkällä katseltavaa.:) Eipä saatu niitä mitä lähdettiin hakemaan, mut ei se mitään ei me niitä välttämättä tarvitakaan.:) T-paitoja ostin sitten miehelle ja poitsulle. Mulla on lähteny tuo kesävaatteiden ostaminen vähän käsistä, t-paitoja on jo vino pino. Toisaalta niitä paitoja kyllä tarviikin, jos kesällä samaan malliin pulauttelee kuin tähän asti. Aina ostan jos nään jonkin " aivan suloisen" , joka paikkaan ei oo edes tullu vielä kesävaatteita myyntiin, multa pitäis ottaa pankkikortti pois...

Meillä oli siis eilen 6kk neuvola pituutta oli tullut tooosi paljon, mut painoa pituuteen nähden vähemmän,mitat oli siis 69cm ja 7730g (pituutta oli tullut siis liki 5 cm).

Toivottavasti nämä keväiset ilmat virkistää meidänkin parisuhdetta ja niitä " petipuuhia" , joita ei ole kyllä viime aikoina juurikaan ollut.

Vierailija
9/24 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas Kirahviinalla episodi. Jokos sinun esikoinen on kaksi? Siinä iässä ollaan tosi aloitteellisia. Muistan hyvin kuinka hektisiä tilanteita oli kahden pienen kanssa aina välillä. On toki vieläkin, mutta nyt noilla on jo hiukan tolkkua.

Parisuhteesta. Hyvä jos joillakuilla kukoistaa. Meillä on aikas vaisua. Olen liian väsynyt kaikkeen. Eilen puhuttiin miehen kanssa että on tosi varmaa ehkäisyä; kierukka, ei kuukautisia eikä seksiä.

Parasta parisuhteen hoitoa on mielestäni vauvavuosina jaettu arki. Jos arki ja vanhemmuus jaetaan voi olla vielä jotain tähteenä mitä hoitaa jahka aikaa alkaa taas liietä toisillemme. Kyllä minun mieheni ainakin ottaa hyvin huomioon arkeamme. Tosin tekee välillä ihan liian pitkiä iltoja töitä. Yleensä silloin kun lapsia on kipeänä. Liekko tietoista vai tiedostamatonta olla silloin juuri paljon poissa.

Lasten ikäeroista. Kyllä lasten pienissä ikäeroissa on omat synergiansakin. Ajattelen että kyllä siinäkin voi olla lujilla jos lapset ovat todella eri ikäiset. On sekin haasteellista jos joutuu vastaamaan leikki-ikäisen ja murrosikäisen haasteisiin yhtäaikaa. Paljon tässä tietysti on käsityötä, mutta en minä ole koskaan lasten mukanaan tuomaa työtä pelännyt. Enemmän minä pelkään tuota valvomista nykyään.

Tänään olemme olleet aktiivisia. Pullaa leivottu ja leikkimökkiä siivottu (VM ? ) Olisi ollut kiva käydä lenkilläkin, mutta nyt kutsuu sohva tai sänky aina enemmän. Perjantainan yritän hulluille päiville minäkin.

Nyt taas väsyneet lapset kutsuu.

peikkoäet ja APJ 1.10

Vierailija
10/24 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on Piiu, Haikarapolska ja Colis? Entä Unikko ja Jondeliini? Ihan on jo ikävä teitä! ;-)

Hyvät yöt,

Fiia ja pesue

Vierailija
11/24 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirahviina kirjoitus kuulosti tutulle, ollaan oltu tammoisessa tilanteessa kun molemmat huuta melkein paivittain. Otan itse nykyaan aika iisisti, eihan lapsi itkuun kuolee ja mikas teet kun molemmat viela niin pienia! Meidan esikoinen on antanut ukolle tikkaria ja nakkeja (ei ole huomannut mitaan vaikutusta onneksi) ja kaivertaa hanen nenaa vanupuikoilla oikein kunnolla, ukko vaan nauraa... Ja kun mina meneen puhdistamaan hanen nenaa (taalla siis ilma todella huono ja nenaa aina kaikilla tukkoinen ja polyinen), alkaa huuto jo metrin paasta heti kun nakee sen puikon??? Aikaa parantaa ja lapset kasvaa, huoman etta on niin paljon seuraa toisille pojista jo nytte.

Kivat keskustelut teidanvauvojen vaatetuksesta:) Taalla 15c ja todella tuulista, ukolla vaan body-housut ja joku Tutan yohaalariko? paalla +hattu kun ulkona ollaan. Mutta Ergossa han aina on ja mina olen kantamisesta ja rattaiden tyontamisesta aina hikinen:) Ulkona nukuttamisesta ei voi haaveillakaan. Ihmiset kylla ihmettele meidan vahaista pukeutumista... Tanan olin paikallisessa avoimessa paivakodissa taas. Lammityskausi on ohi, niin lapset kun hoitajat ulkovaatteissa, mina t-paidassa. Olipa taas hopotusta. Ukko laitettiin taas seisomaan ja istumaan, joku yritti jopa kavellytta??? Ihmettelivat sitten etta miksi itkee...Hassu maailma, mutta eipa ne varmasti uskoa kun olen sanonut etta 6kk ikainen vasta. On niin iso kun vertailee kiinalaisa vauvoja.

Kuva viela meidan koti-ikkunasta...

http://www.aijaa.com/v.php?i=1860792.jpg

Kysyn viela etta tarviiko enaa ostaa tuplavaunuja kun kesalla kotiin tulemme? Miten teidan esikoiset (2v), pysyvatko ne vaunuissa vauvan kanssa? Meilla vaan Oran Mallat kotona, mutta esikoinen kavelee jo niin reippaasti ja Suomessa han saakin itse kavella melkein missaan vaan?

Vierailija
12/24 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kommentoitavaa ei tällä kertaa ole. Viime päivät olleet aika kiireisiä. Ollaan joka päivä oltu jossain asuntoesittelyssä ja muutenkin menty. Mies kun lähtee ens viikolla taas reissuun, niin on kaikenlaista. Käytiin vielä pankissa hakemassa varma lainalupaus ja saatiinhan me se. Joten eilen me jätettiin tarjous yhestä paritalonpuolikkaasta. Siinä on 4 h, k, khh, s, 95 neliötä. Rakennettu 1989. Oli aivan unelma asunto.Lattiat oli parkettia, olkkarissa oli iso varaava takka jne. Nyt vain kun tarjous menis läpi. Me kun ei suostuta maksamaan pyyntiä...

Veslillä on yöt menneet paremmin,nyt kun ei enää kaurapuuroa syödä. Kylä edelleenkin heräillään, mut ei niin tiheään. Ens viikolla saadaan allergiatestien tuloksetkin. Kävin sit ostamassa Veslille prismasta sen ciraf-haalarin. Otin 80-cm niin menee syksylläkin. Nyt vielä pidän kevyttoppahaalaria ja sen alla on body, sukkikset, gollege-asu, kypärälakki, ohut pipo, reimatecin töppöset ja fleece-hanskat. Vaunuissa ei ole sit enää mitään makuupussia ym. Ei ole ollut näillä varusteilla poika kuumissaan tai hikinen. meillä kuitenkin varjossa nukutaan.

Mä en ole viihtinyt edes paljoa miettiä ens viikkoa ja miehen lähtöä. Taas ois 7 viikon yksinäisyys... No tää on viiminen näin pitkä reissu. Mies ei suostu enään oleen niin pitkään poissa. Onneks. On tuo sen verta pitkä aika. No enköhän mä nyt yhen reissun jaksa vielä. ja nyt on helpompaa muutenkin kuin viime reissulla. Nyt pystyy kulkea matkarattailla, joten mun ei tartte olla neljän seinän sisällä, kun en saa rattaita ylös ja alas. Mulla on almoust joka viikolle fysioterapiaan aika, joten selkä pysyy hyvänä ja nyt oon saanut muita äitejä kavereikseni. Ei käy aika niin pitkäks.

Istutaanko muilla jo ilman tukea? Meillä ei istuta. Vesli kiepsahtaa aikalailla heti kyljelleen. Kävelytuolissa ja syöttötuolissa kuitenkin istuu selkä suorana.

Onko muuten kukaan muu lukenu Torey Haydenin kirjoja? Mä luin just aavetytön ja olihan se kamala ja tempas täysin mukaansa. Ei meinannu millään pystyä lopettamaan kesken. eilen sit tilasin heti kaks hänen kirjaansa lisää. Kaikkihan ne kertovat lapsista ja heidän ongelmistaan.

Mutta nyt täytyy mennä tekemään veslin soseita.

Uma ja vesli 6,5 kk

Vierailija
13/24 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirahviinalla on ollut vauhtia ja vaarallisia tilanteita :).

Kewalla komeat maisemat!

Pidetään Uma sinulle peukkuja että tarjous talosta menee läpi! Sinulla taas pitkä ero miehestä edessä, meillä mies myös nyt reissussa, mutta onneksi vain kaksi viikkoa (tosin pitkälle tuntuu sekin). Eilen soitti Montevideosta, siellä kuulemma lämmintä ja vettä sataa.

Meillä oli viime yö ihan huonoimmasta päästä, väsyneitä ollaan koko poppoo, mutta ensi yön on tilastollisesti oltava parempi, luotan siihen :). Minä pakkaan kohta pojat autoon ja lähden entiseen kotikaupunkiin kyläilemään, ihanaa vaihtelua tähän arkeen.

Nyt laittamaan tukka ojennukseen ja sitten liikenteeseen. Mukavaa kevätpäivää kaikille!

Juhon mamma ja Aapo 250907

Vierailija
14/24 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko vähän paistelee ja joutsenia lentää tosta meidän yli. Meillä on järvi tossa ihan viekussa, että ikkunasta kattelemme, tosin eivät pysää siihen. Siinä on yleensä joka kesä vain muutama vaki pariskunta siis joutsenia :)

Umalla on mies taas lähdössä viikoiksi komennukselle. Onneksi aika menee nyt paljon nopeammin, kun veslikin on jo iso poika ja sitten on vielä se jätetty talotarjous. Toivotaanpa nyt oikein kovasti, että se menisi läpi. Siinä olisikin sitten rutkasti puuhaa siksi aikaa, kun mies on poissa. Jos paikan päälle ei pääse, niin aina sitä suunnittelua ja pientä pakkausta...hengessä mukana ja peukut pystyssä!

Kewalle ehdottaisin seisontalautaa jos siihen vain on mahdollisuus. Meillä ei ole kokemusta tuplista, mutta seisontalaudan ostin nyt, kun Eetu syntyi. Nti tosin sillon oli jo 4, mutta kovassa käytössä on ollut. Jos kerran 2v jo kävelee ihan reippaasti, niin on varmasti vähän rehväkin, kun saisi seisoskella omalla laudalla eikä vauvan viekussa istua... ;)

Meillä ei istuta vielä tukevasti. Aina kellahtaa sivulle, mutta meilläkin kyllä istutaan ihan hyvin syöttötuolissa, vaikka välillä vähän vedetäänkin vinoon, mutta ruoka on kuitenkin maistunut. Aina kyllä pyrin suoristamaan asennon heti ja kyllä tykkää kunnolla istua...

Eilen kateltiin pihalla autoja. Otin vaunuista kopan pois ja laitoin rattaiksi. Voi sitä juhlaa, kun niitä autoja meni niin paljon. Pää vaan pyöri. Meillä on ihan vieressä tosi vilkas kantatie ja rekkoja mahtuu tähän " meidän" suoralle 4 samaan aikaan. On siinä sitten pojalla vahtaamista ja äidillä vahtimista.

Tänään meillä avataan remontin jälkeen paikallinen pitseria. Siellä on oikein kakkukahvit ja mekin sinne sitten ajateltiin mennä. Pitsat syödään (toivottavasti maha kestää) ja sitten kakkua jälkkäriksi. Mun sisko on tehnyt kakut ja on sielä sitten sitä tarjoamassa. Ehkä vähän siksikin sinne sitten pitää mennä.

Huomenna olisi se Eetun 6kk neuvola, mutta mun on se pakko taas perua, kun tuo räkätauti ei ole niin paljoa hellittänyt, että me voitaisiin mennä. Taitaa poika ehtiä täyttään sen 7kk ennen kuin mennään 6kk neuvolaan.

Ensi viikolla nti täyttää 5v :( Kauheeta, että ne kasvaa, melkein eilen sen synnytin. No, ehkä Eetu on tuoreemmas muistis... En vain oikein tiedä mitä sielä tarjoisin. Kakku on ihan 100, mutta mitä sitten. Pullaa jokainen saa kotonakin eli sitä ei meillä pöydästä löydy. Tälllä hetkellä ei jaksaisi millään ruveta leipoon, eli mielessä siintää kakku, kaupan pakastimesta pasteijoita ja sitten keksiä ja nti halusi, että karkkia pitää olla. Eipä ne nyt niin kummoset tarvi olla. Mutta otan ajatuksia vastaan, jos jollakin olisi jotain helppoa ja oikein nopeaa. Se vois ollakkin se pätkiskakku, mutta mulla ei ole sitä ohjetta, kun sen jo ehdin hukkaamaan. En vain laittanut sitä het tonne kansiooni... Laittaisiko joku sen. Itse inhoon suklaakakkuja jossa on jotain kuorrutetta, mutta nyt mun ei tarvi sitä syödä... :D

Mutta nyt menen antamaan neidille vaatteita ja sitten annan herralle ruokaa, kun aamulla jo aikasin heräsi. Maton naruja taas tuola vetelee...

Aurinkoisia kelejä kaikille

Vierailija
15/24 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hengissä ollaan täällä. Meillä on mun vanhemmat Oulusta käymässä ja paljon ohjelmaa. Viikonloppuna esikoisen kisat taas ja itsekin olen mukana kisaorganisaatiossa, joten palstailu jää minimiin.

Tunnustetaan väriä eli kaikki jotka jääkiekosta jotain ymmärtävät huomaanevat seuraavassa kuvassa jotakin :). Kaylight ainakin ;) jos tätä luet huomaat jotakin tuttua...

http://www.aijaa.com/v.php?i=1861098.jpg

Palataan

Hyviä vointeja kaikille!

Haikarapolska ja Olivia perheineen

Vierailija
16/24 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat ilmat saa viettämään paljon aikaa ulkona ja muutenkin on joka päivälle jotain menoa.. =) Perheen vanhimmat lapset tällä viikolla vuoropäivinä kampaajalla, uutta kevät ilmettä saavat. Vanhin tyttö taitaa tänään tehdä radikaaleimman muutoksen, leikkaa paksut pitkät hiukset melkoisen lyhyiksi, lisäksi väri..

Jaahas, Miko heräsi aamu uniltaan pihalta.. Moooiiii!

Vierailija
17/24 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiia; porkkanasosekeittoon laitan kasvisliemen, bataattia, porkkanaa, sipulia, pari perunaa. Jos voisin laittaisin hiukan kevyt sulatejuustoa tai tuorejuustoa. Nyt mennään ilman. Tytöt syö yleensä raejuuston kanssa, minä silppuan päälle ruohosipulia tai persiljaa.

Vm; onko teillä tulossa lastenjuhlat vai onko aikuisia paikalla? Minä tein meidän viimeisille synttäreille kukkaleipiä. Piparimuotilla paahtoleivästä kukan muotoisia paloja ja samalla tavalla kinkkua ja juustoa päälle. Leipätarjotin tyhjeni nopsasti. Olin hämmästynyt! Jos on lastenjuhlat, suosittelen mokkapaloja. Ovat suosittuja ja helppo tehdä. Popcorni ja sipsit kuuluu meillä synttäreiden lasten tarjoiluihin aina. Ovat harvinaista herkkua meillä.

Jääkiekosta; kannatan aina Kalpaa!! Ja koska Kalpa on niin surkea ihan mitä vaan kunhan ei Jokereita.

Juhon mamma, vilkuta siellä naapurikaupungin kohdalla! Olen ymmärtänyt niin että olet kotoisin koillis-savon ensimmäisestä kaupungista ja minä olen siitä toisesta. Pitääkös paikkansa? Savossa kaikki on sukua; tai ainakin naimisissa sukulaisen kanssa, joten varmasti mekin sun kanssa ollaan sukua tai jotenkin kierrytään tutuiksi tai tutuntutuiksi.

Meillä yöelämä rauhoittunut, kun kakkosella on lupa tulla meidän kaikkuun yöllä. Tulee sitten joskus aamuyöstä. Viime viikolla kun yritimme häntä pitää omassa sängyssä itkuilu alkoi tunti nukahtamisesta. Mitähän pienen päässä liikkuu? Minäkin olen taas minä enkä kammottavat karjuva hirviö.

Nyt jatketaan taas siivousprojektia. Mukavaa päivää kaikille.

terv peikkoäet ja APJ 1.10. päiväuniltaan.

Vierailija
18/24 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allin sain nukkuun jo kahden nokan puhdistuskerran jalkeen; valuukin oikein reippaasti! (kuolan kera).

Kewalle, etta ala vaan jata vanupuikkoja isonveikan tielle; siita voi jaada pahaakin jalkea nenaan ukolla. Kayta itekin mieluummin noita nenasuihkeita tai ihan suolatippoja nenan avaamiseksi ja paivittaiseen puhdistukseen!

Allin istumisesta; kumolleen toisen kyljen kautta viela kuukahtaa, tai sitten istuu tosi etukenossa! Haluaa kylla istua ja viela mieluummin seista! KAvelytuolissa menee kylla mainiosti.

Ens viikolla olis tarkotus sitten alkaa kokeilla mites istuminen sujuis potalla?

Lapsien lukumaarasta: meilla oli alunalkaen ajatuksena kolme riittaa! Sitten yritys nelja lahti kayntiin ja nythan naita on 5! Eika todellakaan olla ' yritetty poikaa' niinku useesti kuullaan, kunhan haluttiin vauva!

Mutta nyt riittaa; jos mula olis ikaa vahemman (ja noita km vahemman) ehka voisin viela parikin tehda! Munsat vauvat on iahnia aina 4 vuotiaaksi; sitten alkaa hankaluudet heh!

Meidan 4.5 v on nyt sitten aivan mahdoton EI-kaikkeen ennenku edes lausetta ehdin lopettaa...ja nyt pitaakin kyseinen hakea kerhosta heips myohempaan!

-levinia ja Alli 10.9.07-

Vierailija
19/24 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piitkästä aikaa! Jotenkin olen ollut niin väsynyt/laiska/kireinenkin etten ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Väliin tuntuu ihan kuin olis jotain kevät masennusta ilmassa. Vaikea kyllä kuvitella että mulla olis sellaista, mutta jotenkin on ollut kovin saamaton olo aika ajoin. Taidan tällä hetkellä elää aurinkoa. Aina kun paistaa niin ihanaa ja sit kun ei niin masentaa.

Nyt oli pakko tulla laittamaan Haikarapolskalle vastinetta:

http://www.aijaa.com/v.php?i=1861144.jpg

Että siitä sulle joukkueen mallia nainen =)! (me noustaa vielä, ehkä ens kaudella jo)

Kuvahan taitaa tosin olla jo neljän-viiden kuukauden takaa.. Ja tuttikin on hukkunut. Muka vahingossa.. Hahhah kun täällä elää myös yksi HPK mies..

Luksu luultavasti kohtapuoliin heräilee, nukahti jo yhdeksältä päikkäreille. Täällä on aloitettu sitten kiinteät jo täydellä teholla terkkarin neuvosta. Aiemminhan meillä syötiin lounas ja iltapuuro, mutta nyt on lisätty jo aamupuuro ja päivällinen. Ja hyvin maistuu. Maitoa tosin onkin sitten vaikeampi saada menemään. En tiedä johtuuko kiinteistä vai osittain siitä että vaihdettiin kakkos Naniin. Onneksi sentään suunnilleen se tarvittu määrä uppoaa ettei tarvi mitään kalsiumlisiä antaa.

Eilen Luksu sitten vihdoin hiffasi vähän paremmin sitä konttausjuttua. Turvallaan käytiin moneen kertaan, mutta eiköhän tässä nyt sitten kohta mennä jo. Raukka parka tosin ottaa sellaiset vauhdit aina välillä että suorastaan lentää eteenpäin. Ja aina naama edellä =). Eilen se pääsi kyllä hienosti eteenpäin muutenkin kuin kierimällä. Voi mun kirja ja lehti parkojani. Aina kun selkänsä kääntää sieltä löytyy naurava kakara jolla on jotain suussa! Kehtaakin vielä nauraa kun kielletään =).. Siinä on vaikea olla johdonmukainen kun joutuu puremaan poskeaan ettei rätkähdä ihan täyteen nauruun. Mun on hirveän vaikea pitää pokkaa noissa tilanteissa. Ja Luka todellakin osaa hakea sitä hymyä sieltä.

Aamuisin se karjuu nykyään vieressä (siis omassa pinniksessään) äitiä. Mies nauraa ettei hänen tarvi enää nousta koskaan kun mua aina kutsutaan. Kyllä muuten on aamuheräämiset helpottaneet kun vierestä kuuluu äitiii äitiii.. Voi pieni ihanuus.

Olipas Kewalla kiva ylläri kun tavarat tulivat!! Onneksi pääsette kohta kotiin sieltä!!!

Ja Umalle paljon tsemppiä ja jaksamista kun mies taas lähtee. Mun tulee itelle niin elävästi 10 vuoden takaiset jutut mieleen kun luen sun ikävästäsi. On se niin rankkaa se ikävä!!! Mutta onneksi sulla on hyvä tukiverkosto siellä! Ja niistä mammakamuista on kyllä takuulla iloa ja seuraa!

Luka on ulkona suunnilleeen samassa varustuksessa kuin Menni. Meillä kyllä on vielä se pehmopussi. Kovikkeet otin just pois kun alkoi herralla olemaan ahdasta. Pitäisi piakkoin nostaa herra istuvaan asentoonkin kun tuo vauva-asento ei enää rattaista paljon ilahduta. Karmea karjunta kun kyllästyy.

Kirahviinalla on vauhtia ja vaarallisia tilanteita, huh! On se rankkaa kun on kaksi noin pientä. Noikin on onneksi sellaisia juttuja joille nauratte joskus tulevaisuudessa!

Muutakin piti kommentoida, mutta kissa päätti tulla näppikselle kävelemään. Raukat jäävät tietysti vähemmälle huomiolle nykyään. Joten taidan ottaa armollisen rouvan tuosta syliin ja mennä vähän silittelemään.

Aurinkoista päivää kaikille!

Vierailija
20/24 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun päästiin tänään ulos auringosta nauttimaan, esikoinen on ollut kaksi päivää vatsataudissa ja tänään jaksoi onneksi jo lähteä ulos. Ja nyt mulla vatsaa vääntää enkä ole mitään tänään syönyt, mutta onneksi on vielä ruuat pysyneet sisällä. Lasten vatsatauti on kyllä jotain niin kauheaa kun sitä tavaraa on sitten joka puolella, meillä on kuopuksen hyvä ryömiä lattioilla kun matot on melkein kaikki sattuneesta syystä pois lattioilta ja lattiat paljaat..

Varasin sitten kahden viikon päähän kylpyläreissun mulle ja miehelle, ihanaa. Pojat menevät mummulle ja vaarille, tosi hyvillä mielillä molemmat jätän kun tiedän, että pärjäävät varmasti. Otetaan nyt sitä paljon kaivattua laatuaikaa parisuhteelle, tekee varmasti terää.

Kewalle tuplarattaista: meillä esikoinen oli 2v3kk kun tämä syyssissi syntyi ja pakko oli hankkia tuplikset kun ihan meidän lähellä ei ole kivoja puistoja ja perhekahvilat, kirjastot yms. on parin kilometrin päässä. Esikoinen kyllä tykkäsi kävellä, mutta ei vaan malttanut eteenpäin mennä vaan oli joka ojanpohjassa ja juoksenteli mihin sattuu ja seisomalaudallakaan ei viihtynyt. Nyt kun esikoinen on 2v10kk alkaa kävely jo vähän paremmin sujua ja laudan kanssa uskallan joitain lyhyempiä matkoja tehdä. Riippuu siis ihan teidän tarpeesta, miten pitkiä matkoja kuljette ja miten esikoinen malttaa kävellä. Ehkä kannattaa ensin kokeilla seisomalautaa ja jos ei toimi niin sitten ostaa tuplat. Mä meinaan varmaan kesällä pistää tuplat myyntiin, joten täällä olisi tarjolla yhdet..

Vaikka tuo kohtalaisen pieni ikäero tällä hetkellä tuntuu rankalta (ja meillä ikäeroa kuitenkin 2v3kk) niin huomaan jo nyt miten pojat viihtyvät molemmat paremmin kun toinen on seurana. Pienempi katselee ja seurailee isoveikan touhuja, tällä hetkellä myös ryömii tavaroiden perään. Isommasta taas on kiva pelleillä ja hassutella vauvalle kun saa aina palkkioksi leveän hymyn tai ihanan naurun käkätyksen. Toivon ainakin,e ttä pojista tulee hyvät kaverukset, vaikka varmasti myös riitelykaverit..

Nyt pitää hakea pienempi ulkoa, huuto kuuluu 3 tunnin unien jälkeen..